Opleiding tot operatie-assistente

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Born2BCrazy

Re: Opleiding tot operatie-assistente

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-08 23:19

Oke blond van mij Clown

Heb die site even bekeken..wel weer wat wijzer geworden..
je hebt dus eerst een BVP, zodat zij en jij kunnen kijken of je geschikt bent.
Vallen er dan veel af?
Maar de open dag ga ik dus niet meer redden..

Binnenkort maar eens even met de brief aan de gang.

nico1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-08 10:08

Morris schreef:
Ik las in de 'pers', dat er 1 maart een open dag is in UMC Nijmegen. http://www.umcn.nl

heej morris!!! wat lees ik nu!!!! jij ook echt geinteresseerd Go jij! Go jij! het is echt een super leuke opleiding!!! gewoon voor gaan, ik denk dat jij er echt geschikt voor bent Go jij! Go jij!

Leoni_ schreef:
Ik ben woensdag avond naar de open dag geweest in hengelo voor de opleiding. Was erg intressant en het lijkt me echt super die opleiding, maar ze zeggen dat de opleiding wel erg pittig is, dit zeggen ze al tegen HAVO leerlingen, kom ik aan met een vmbo opleiding en nu een niveau 4 opleiding..

ik ben zelf rechtstreeks van de havo de opleiding gaan doen, en ik heb de opleiding echt niet als zwaar ervaren, alleen wel veel, wij hadden iedere week twee toetsen, maandags en vrijdags.... dus iedere dag braaf je huiswerk bijhouden en dan is er niks aan het handje!!!
ik heb paardrijden die tijd niet fanatiek gedaan, ik had toen een bijrijdpaard waar ik max. twee keer in de week op zat, inmiddels na mijn diplomering..... jeetje das alweer 3,5 jaar geleden....hahaha.... heb ik alweer twee jaar een eigen paard en dat is heel goed te combineren naast je werk en de avond en nacht diensten, het grote voordeel vind ik dat je door de nachtdienst door de weeks eens een dag vrij bent!

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-08 10:14

Born2BCrazy schreef:
Oke blond van mij Clown

Heb die site even bekeken..wel weer wat wijzer geworden..
je hebt dus eerst een BVP, zodat zij en jij kunnen kijken of je geschikt bent.
Vallen er dan veel af?
Maar de open dag ga ik dus niet meer redden..

Binnenkort maar eens even met de brief aan de gang.

BVP is heel theoretisch met een beetje stage in de praktijk. Mijn BVP ging prima (ook stages), maar tijdens het echte werk vonden ze me onvoldoende geschikt.
Bij ons vielen er 4 af tijdens de BVP.

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-08 10:45

In je brief moet vooral komen te staan waarom jij geschikt bent voor de opleiding en voor het werk als operatie-assistente. Ook tijdens gesprekken was dat bij mij een van de dingen die ze het meeste interesseerden...

Bij ons zijn er in de klas dit jaar van de 25, 3 afgevallen. Waaronder 1 al na de eerste 2 weken, want ze vond het niet leuk... beetje aso aangezien er veel mensen zijn die het graag willen maar niet kunnen omdat er te weinig plekken zijn...

nico1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-08 10:51

@roos, doe jij ook op je opleiding in winterswijk? werkt femke daar nog? ik heb met haar in de opleiding gezeten in apeldoorn!

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-08 11:27

neej, niet in winterswijk, daar werkt mn vader namelijk al anesthesie-medewerker. Ben in ziekenhuis van hengelo aangenomen!

Born2BCrazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-08 11:28

Roos_s schreef:
In je brief moet vooral komen te staan waarom jij geschikt bent voor de opleiding en voor het werk als operatie-assistente. Ook tijdens gesprekken was dat bij mij een van de dingen die ze het meeste interesseerden...

Dat wordt dus nog even goed nadenken Ja

nico1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-08 11:40

Roos_s schreef:
neej, niet in winterswijk, daar werkt mn vader namelijk al anesthesie-medewerker. Ben in ziekenhuis van hengelo aangenomen!

hahaha, dan was ik inderdaad ook naar een ander ziekehuis gegaan Tong uitsteken

Sjuulie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-08 13:44

bij ons is er tot nu toe 1 iemand afgevallen ( die vond het ook niet zo leuk geloof ik )

nico, ja twee keer in de week een toets, verschrikkelijk Nagelbijten / Gniffelen , ik heb er eens in de twee maanden 3 ofzo, dus je ziet alweer, de opleidingsplekker verschillen erg!

Kiovili

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-08 14:15

Bij ons (chirurgie) zijn er tot nu toe 3 afgevallen. Waarvan 1 al na 2 weken. De andere 2 nu na de stage in december. Waarvan 1 het niet leuk vond en de andere had haar verpleegstage niet gehaald.

Ik heb tot nu toe ook maar een stuk of 5 toetsen gehad. Valt reuze mee dus. Lachen

(Ben nu aan een verschrikkelijk evaluatieverslag bezig. Nagelbijten / Gniffelen)

Sjuulie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-08 14:35

ik ben nu ook bezig met een verslag.. mijn stagewerkplan met persoonlijke leerdoelen..

nico1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-08 16:14

Sjuulie schreef:
bij ons is er tot nu toe 1 iemand afgevallen ( die vond het ook niet zo leuk geloof ik )

nico, ja twee keer in de week een toets, verschrikkelijk Nagelbijten / Gniffelen , ik heb er eens in de twee maanden 3 ofzo, dus je ziet alweer, de opleidingsplekker verschillen erg!

gelukkig heb ik die toetsenreeks al ver achter me gelaten Clown

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-08 22:07

Oeh, gelukkig heb ik ze in ons ziekenhuis zover gekregen dat we geen stagewerkplan meer hoeven te maken. Dit omdat er al twee keer hetzelfde instond, maar dan met andere data. Nu hoef ik gelukkig alleen nog maar reflectieverslagen te schrijven. Scheelt toch enorm in de tijd!

En een scriptieonderwerp zoeken. Iemand ideeen????

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 08:54

verpleegstage niet halen?? kan dat? heb ik net gehad, maar stelde niet veel voor...

Kiovili

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-08 18:52

Jep, 5 weken verpleegstage. En daarna maakte het ziekenhuis de beslissing of ze verder wilden met je.

Sjuulie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 18:54

vaag, gelukkig hier niet.. Nagelbijten / Gniffelen

Kiovili

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-08 20:04

Ja daarom gaat dat na dit jaar ook veranderen.
Het ziekenhuis waar ik eerst werkte heeft ons dus 5 weken op de OK gehad om te kijken of ze ons geschikt vonden, veel logischer dus.
Maar wij waren nog maar het enige ziekenhuis die dat deed.

enny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 20:20

nico1982 schreef:
Morris schreef:
Ik las in de 'pers', dat er 1 maart een open dag is in UMC Nijmegen. http://www.umcn.nl

heej morris!!! wat lees ik nu!!!! jij ook echt geinteresseerd Go jij! Go jij! het is echt een super leuke opleiding!!! gewoon voor gaan, ik denk dat jij er echt geschikt voor bent Go jij! Go jij!

Leoni_ schreef:
Ik ben woensdag avond naar de open dag geweest in hengelo voor de opleiding. Was erg intressant en het lijkt me echt super die opleiding, maar ze zeggen dat de opleiding wel erg pittig is, dit zeggen ze al tegen HAVO leerlingen, kom ik aan met een vmbo opleiding en nu een niveau 4 opleiding..

ik ben zelf rechtstreeks van de havo de opleiding gaan doen, en ik heb de opleiding echt niet als zwaar ervaren, alleen wel veel, wij hadden iedere week twee toetsen, maandags en vrijdags.... dus iedere dag braaf je huiswerk bijhouden en dan is er niks aan het handje!!!
ik heb paardrijden die tijd niet fanatiek gedaan, ik had toen een bijrijdpaard waar ik max. twee keer in de week op zat, inmiddels na mijn diplomering..... jeetje das alweer 3,5 jaar geleden....hahaha.... heb ik alweer twee jaar een eigen paard en dat is heel goed te combineren naast je werk en de avond en nacht diensten, het grote voordeel vind ik dat je door de nachtdienst door de weeks eens een dag vrij bent!

En daar is mijn klasgenootje weer Haha! Kom je hier telkens weer tegen hè! Mazzel dat jullie na dienst de hele dag vrij zijn. Wij mogen de ochtend uitslapen, maar moeten 12.15 weer gewoon aan de bak! Zie dat het met jou en je paardje erg goed gaat, leuk hoor!

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 21:40

gelukkig bij ons ook niet via verpleegstage!! verpleegstage wil dit wel graag in handen hebben, maar gelukkig niet! vind het zelf ook niet echt werk wat echt overeen komt met elkaar....

morgen ook weer naar school... pfff nog weinig zin, over 2 weken tentamenweek! echt teveel tentamens... :S

Leoni_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 18:03

Toevallig kwam ik een vacature tegen voor opleiding ok ass. en zij vroegen om natuurkunde en wiskunde. Maar was als je dat nog nooit hebt gehad?

Sjuulie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 21:04

spoedcursus? misschien dat je dan een paar bijlessen kan nemen en een "toelatingstoets" vraagt.. zoveel natuurkunde heb je niet nodig en wiskude is ook niet heel erg.. ja medisch rekeken wel maar dat is gewoon simpel de regeltjes kennen en toepassen... ik zou gewoon brutaal zijn en reageren.. wie weet Haha!

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 21:55

Ze vragen er meestal wel naar, maar echt nodig hebben doe je het niet hoor.. Als je wil solliciteren gewoon naar ieder ziekenhuis sturen, want meesten doen geen vacature de deur uit ivm grote vraag.. Is meestal wel gewenst om nat. en wisk. te hebben, maar ik had het ook niet. Heb voordat ik mocht beginnen met opleiding een maand ongeveer een minor gevolgd.. en daarna begonnen...

Leoni_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 18:03

Wat is een minor? Zal denk ik in mjin geval ook wel handig zijn.

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 18:05

dat bieden een aantal ziekenhuizen aan bij mij in de omgeving. Weet niet waar jij woont of heen wilt werken? De ziekenhuizen bij mij in de buurt zijn Almelo, hengelo, enschede en geloof dat deventer er ook mee wil beginnen...
Je krijgt dan vanaf april als je aangenomen bent bij een ziekenhuis, (hoeft geloof ik niet perse) maar je kunt dan een 4-tal vakken volgen zoals anatomie/fysiologie, Medisch rekenen, natuur scheikunde en medische termen... Je krijgt dan al een gedeelte van de stof uit het eerste jaar. Heeft bij mij wel veel geholpen!

enny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 20:33

Deventer ook ja? Hm, nog niets over gehoord. Ben benieuwd Lachen