Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Winged schreef:Ik moet wel zeggen dat ik 'schrik' van sommige vragen die ik hier voorbij zie komen. Bij het aangaan van een lening voor een woning krijg je namelijk heel veel informatie, word je zo doorgelicht, krijg je heel veel vragen, moet je dingen laten zien dat je belastbaar bent etc. Je aflossing en rente wordt meermalen genoemd. Op het moment van lening aangaan (notaris) krijg je nogmaals de vraag of je weet hoe het zit met de vaste lasten én hoeveel je afdraagt per maand.
En deze voorlichting krijgen kinderen van 16/17/18 niet terwijl ze wel een last gaan dragen met invloed op de rest van hun leven. Dat vind ik wel heel schadelijk. De gevolgen en risico's zijn voor deze groep jongeren totaal niet te overzien.
Fearn schreef:Mijn vriendinnen en ik gaan een borrel doen om onze studieschuld-zorgen weg te drinken... iemand anders die mee wil doen?![]()
Pff ik moet werken de 25e, hoe laat is dat protest?
deksel schreef:Fearn schreef:Mijn vriendinnen en ik gaan een borrel doen om onze studieschuld-zorgen weg te drinken... iemand anders die mee wil doen?![]()
Vanaf 14.00u voor de Tweede Kamer.
Is er iemand die het leuk vindt om eventueel samen te gaan? In m’n eentje ben ik een beetje een schijterd.
xPabloBokt schreef:deksel schreef:Vanaf 14.00u voor de Tweede Kamer.
Is er iemand die het leuk vindt om eventueel samen te gaan? In m’n eentje ben ik een beetje een schijterd.
Sameik wil wel samen gaan maar ik weet denk ik echt pas het weekend ervoor of ik het te druk heb nog of niet. Is dat oké?
Celebi schreef:Weet iemand trouwens wat je maximaal bij kon lenen in het leenstelsel?
xrobbiee schreef:xPabloBokt schreef:
Sameik wil wel samen gaan maar ik weet denk ik echt pas het weekend ervoor of ik het te druk heb nog of niet. Is dat oké?
Voor mij geldt hetzelfde maar dan wil ik ook wel mee! Pablo als er iets is wat we kunnen doen om te helpen met je opdracht, laat je het dan weten? Ik help graag!
Djorf_6 schreef:Ik kom even binnen vallen met eem vraag (heb alleen de eerste 3 pagina's gelezen). Ik heb eem prestatiebeurs (ov) en daarnaast geen andere leningen. Die prestatiebeurs zou worden omgezet in een gift als je de opleiding binnen 10 jaar afrond. Betaal je de rente ober die prestatiebeurs wel zelf?
Joy_Mennings schreef:Djorf_6 schreef:Ik kom even binnen vallen met eem vraag (heb alleen de eerste 3 pagina's gelezen). Ik heb eem prestatiebeurs (ov) en daarnaast geen andere leningen. Die prestatiebeurs zou worden omgezet in een gift als je de opleiding binnen 10 jaar afrond. Betaal je de rente ober die prestatiebeurs wel zelf?
Ik ben daar ook wel benieuwd naar. Mijn 3e schuld is nu enkel de prestatiebeurs van OV kaart.
Fearn schreef:Mijn vriendinnen en ik gaan een borrel doen om onze studieschuld-zorgen weg te drinken... iemand anders die mee wil doen?![]()