STAP-budget: 1000 euro per jaar voor studeren voor werkenden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 23:55

Bedoelen jullie met goedkeuring dan de voorlopige goedkeuring? Of echt een bericht dat het stap budget is toegekend?

Die website van het UWV is ook echt mega onhandig vind ik. :Y)

Daihyo

Re: STAP-budget: 1000 euro per jaar voor studeren voor werkenden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 07:48

Voorlopig. Definitief is pas na het behalen van het diploma.

xChanelx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 08:24

Ik ben jonger dan 30 en kom nog niet uit welke opleidingen ik dan mag doen. Zijn dat alleen degenen die op de website van STAP staan? Of bijvoorbeeld ook van LOI enz.? Hoe kan ik het complete overzicht vinden?

Marisje76

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 09:01

Las van de week in de krant dat het budget van de overheid al op is?? :(

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 09:03

Voor deze ronde is het op ja. In mei is de volgende ronde.

Marisje76

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 09:07

Ahhh dat had ik niet zo begrepen , dan heb ik nog even tijd om me er goed in te verdiepen

Century

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-22 13:59

xChanelx schreef:
Ik ben jonger dan 30 en kom nog niet uit welke opleidingen ik dan mag doen. Zijn dat alleen degenen die op de website van STAP staan? Of bijvoorbeeld ook van LOI enz.? Hoe kan ik het complete overzicht vinden?

Er is geen compleet overzicht (zover ik weet). Maar je kan gewoon per opleider kijken wat ze aanbieden aan cursussen. Dus kijk op de site van LOI waar 'STAP' bij staat.
Die 30+ geldt alleen voor specifieke opleidingen (bekostigd onderwijs) die mogelijk ook financiering uit een ander potje kunnen krijgen.
Laatst bijgewerkt door Century op 05-03-22 14:05, in het totaal 1 keer bewerkt

xChanelx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 14:04

Dank je!

Century

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-22 14:07

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-22 10:24

Morgen is het weer zover. Wie gaat er een poging doen?

Nietsmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-22 10:51

Ja, ik ga een poging doen, hoewel ik me afvraag of het geaccepteerd gaat worden. Ik zit momenteel in de ziektewet, heb contact opgenomen met UWV en volgens hen kan ik het wel aanvragen maar op de site staat weer van niet...

Century

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-22 13:13

Ik denk dat ik de volgende keer ga proberen, nu even iets teveel aan mijn hoofd :j

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-22 08:56

Hier nog steeds gedoe met mijn aanvraag.
Heb al wel 8x bericht gehad over uitstel van het programma, het wel of niet goedkeuren van het budget en alles loopt langs elkaar... -O- Wordt er een beetje moe van.

Heb een maand geleden voor het laatst contact gehad met de LOI en toen gaven ze aan dat het niet gelukt was maar dat ze er z.s.m. op terug kwamen. Dat was dus 4 april. :+

Nietsmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-22 09:28

Jeetje Muurp, dus voorlopig toegekend zegt ook eigenlijk niets?

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-22 09:29

Het lastige is dat ik officieel 8 april al zou starten met de opleiding, maar dat door alle aanvragen dit vanuit de LOI niet is gelukt omdat zij een enorme achterstand hebben.
Dus het UWV krijgt vanuit de LOI gemixte berichten waardoor zij ook niet weten wat de status is.

Nietsmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-22 09:52

Oh jeetje vervelend zeg.
Ik ben erg benieuwd of het een beetje vlot gaat vandaag

Piepiekuiken

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-22 10:02

Ik ga het ook proberen maar voorlopig sta ik in de wachtrij en die geeft meer dan een uur aan :P

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-22 10:02

De vorige ronde, die op 1 maart, was het mij uiteindelijk na uren in de wachtrij te hebben gestaan gelukt om het STAP-budget aan te vragen. Maar toen bleek, ongeveer een week voor de startdatum, dat voor mijn startdatum (klassikale studie) te weinig aanmeldingen te waren... Nu ga ik me vandaag proberen opnieuw aan te melden en dan voor de thuisstudie. Op hoop van zegen :D

De wachtrij op dit moment is meer dan een uur :')

Piepiekuiken

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-22 10:04

Danielleeee_ schreef:
De vorige ronde, die op 1 maart, was het mij uiteindelijk na uren in de wachtrij te hebben gestaan gelukt om het STAP-budget aan te vragen. Maar toen bleek, ongeveer een week voor de startdatum, dat voor mijn startdatum (klassikale studie) te weinig aanmeldingen te waren... Nu ga ik me vandaag proberen opnieuw aan te melden en dan voor de thuisstudie. Op hoop van zegen :D

Ik neem aan dat de wachtrij vanzelf minder wordt, aka refresht ed? Of moet je zelf refreshen of opnieuw proberen?

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-22 10:05

Piepiekuiken schreef:
Danielleeee_ schreef:

Ik neem aan dat de wachtrij vanzelf minder wordt, aka refresht ed? Of moet je zelf refreshen of opnieuw proberen?

Die wordt inderdaad vanzelf korter :) Je kunt gewoon de pagina open laten staan. Bij mij is hij inmiddels naar 52 minuten veranderd.

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-22 10:06

Ik vind de STAP-regel echt bizar. Verkapte ‘oh wat zijn we goed voor onze burger regeling’. Ik deed een tweede bachelor (tijdelijk gestopt door nieuwe fulltime functie) en zou in 2023 weer beginnen maar dat gaat me nu echt een pak meer geld kosten := overweeg nu om via een schakelprogramma een master op te pakken. Dan betaal ik geen instellingsgeld omdat het een eerste master is. Tweede bachelor wordt wel érg duur op deze manier.

Oeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-22 10:42

Naar aanleiding van dit topic ben ik eens gaan kijken, en ik wil ook graag meedoen. Denk dat ik te laat ben voor deze ronde, dus wordt waarschijnlijk de volgende.
Ik ben al langer een beetje aan het nadenken waar ik me verder in wil ontwikkelen (voor mijn huidige functie) en of dat dan ook misschien handig is / kan zijn voor een volgende stap (maar ik heb het nog naar mijn zin, luxe positie om een beetje rond te kijken dan :+ ). En vind best wat cursussen die aansluiten op mijn plannen. Ik had wel meegekregen dat STAP bestond, maar nooit echt actief in gedoken.

Waar Bokt al niet handig voor is! :D

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-22 10:48

Ik gebruikte de belastingteruggave op cursussen en opleidingen voor bijscholingen in de nagelbranche. Ben dus helemaal niet bij met STAP want ik kan nu wel een LOI of NTI opleiding doen maar geen nieuwe technieken aan gaan leren bij een topper uit het vak. _O- :evaw:
(Nou ja, dat kan wel, maar op eigen kosten).

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-22 10:50

Ik heb me inmiddels aangemeld! Dit keer ging het een stuk vlotter dan 1 maart, toen was ik pas rond 17:00 door de wachtrij heen :)) :+

@Piepiekuiken
Heb jij je inmiddels ook al kunnen aanmelden?

@Oeska
Leuk dat je ook gaat kijken naar een cursus! Ik denk dat deze ronde minder snel vol zit dan de vorige, dus wie weet kun je alsnog meedoen :)

Piepiekuiken

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-22 10:55

Danielleeee_ schreef:
Ik heb me inmiddels aangemeld! Dit keer ging het een stuk vlotter dan 1 maart, toen was ik pas rond 17:00 door de wachtrij heen :)) :+

@Piepiekuiken
Heb jij je inmiddels ook al kunnen aanmelden?

@Oeska
Leuk dat je ook gaat kijken naar een cursus! Ik denk dat deze ronde minder snel vol zit dan de vorige, dus wie weet kun je alsnog meedoen :)

Wauw fijn! Je bent er snel doorheen!
Bij mij staat ie nog steeds op 'meer dan een uur'. Tussendoor stond ie zelfs nog op 'wachtrij gepauzeerd'...