Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
karuna schreef:Ja afgelopen jaar bezichtigd en gekocht en ingetrokken ook. Ik kan nergens anders vinkjes aan of uitzetten.Heb het nu vanmorgen vier keer nagelopen al en alles is exact gelijk aan wat hiervoor is ingevuld met extra dat er nu zorgkosten nog bijgekomen zijn. Maar het verzamelinkomen is precies zoveel hoger als het verschil tussen woz en die andere waarde met de extras
Nu dien ik voorlopig nog niet in en heb daardoor tijd het goed uit te spitten. Moet nog een dinge tra uitzoeken ook.
Woning stond leeg en de waarde is gelijk gebleven in dat jaar.
. De overdrachtsbelasting en alle andere kosten zitten daar nog bij
dit was echt iets dat zo moest zijn. Stond al een tijd leeg voor de verkoop. En daarna niemand wilde het hebben ook heeft ruim 9 maanden te koop gestaan en daarvoor een jaar leeg. Onbegrijpelijk want het is ook niet echt klein of brak of zo. Want niet veel te doen hier. Toen kwam covid en staan huizen nu twee weken max te koop. Woz voor 2021 is ook heel anders. Huis is nu al minstens 30000 meer waard
verootjoo schreef:Jeetje, waar in NL koop je woningen voor €163000?

Air schreef:verootjoo schreef:Jeetje, waar in NL koop je woningen voor €163000?
Nederland is groter dan de randstad en hoofdsteden hè
Ze hebben de app geupdate waardoor daar nu wel hetzelfde bedrag staat.
Alsnog vind ik het vrij bijzonder om terug te moeten betalen over 3 maanden (minimale) WW. Als ik er ooit weer in moet laat ik de loonheffingskorting wel gewoon uit ofzo.
karuna schreef:Ja dat lijkt mij ook maar er staat hier in de uitleg dat taxatiekosten overdrachtsbelasting en notariskosten voor woning erbij op moeten worden geteldik had bewust al eerder gevraagd hoe in te vullen en heb daar vorige maand bedragen van teruggehoord van hun. Nog screenshot gemaakt zelfs. En dan deze vreemde verrassing
gewoon even fiks meer moeten betalen omdat mijn verzamelinkomen door deze grap 4000 euro hoger wordt
Ik krijg eerst deze vraag
[ [url=m/r82Ci4.png]Afbeelding[/url] ]
En dan deze
[ [url=m/3kdChv.jpg]Afbeelding[/url] ]
Dilan93 schreef:Ik heb even een snelle check gedaan op de app. Zou €123 terug krijgen.
Alleen heb mn studiekosten van 2020 nog niet ingevuld.
En volgens de belastingdienst zijn mijn vriend en ik geen fiscaal partners. Ik dacht van wel omdat ik bij de app van ABN Pensioen (via werkgever) bij woonsituatie heb ingevuld 'samenwonend met ...
Air schreef:verootjoo schreef:Jeetje, waar in NL koop je woningen voor €163000?
Nederland is groter dan de randstad en hoofdsteden hè
Ze hebben de app geupdate waardoor daar nu wel hetzelfde bedrag staat.
Alsnog vind ik het vrij bijzonder om terug te moeten betalen over 3 maanden (minimale) WW. Als ik er ooit weer in moet laat ik de loonheffingskorting wel gewoon uit ofzo.
in een klein boeren dorp en onder de 4ton kan je hier niks kopen. As je geluk hebt komt er een postzegeltje voor 3 ton vrij. veerledec schreef:Dilan93 schreef:Ik heb even een snelle check gedaan op de app. Zou €123 terug krijgen.
Alleen heb mn studiekosten van 2020 nog niet ingevuld.
En volgens de belastingdienst zijn mijn vriend en ik geen fiscaal partners. Ik dacht van wel omdat ik bij de app van ABN Pensioen (via werkgever) bij woonsituatie heb ingevuld 'samenwonend met ...
Heb je een samenlevingscontract? Huis van jullie samen?
ja ik heb er staan dat ik er woon. Heb me meteen die dag ingeschreven ook. Ook staat ergens dat dat is bevestigd 2 mei bij overheid. Geen verbouwkosten. Hypotheek volledig gebruikt voor aankoop.karuna schreef:Veerledec nee geen eigen woning reserve, geen woning verkocht niks van dat allesja ik heb er staan dat ik er woon. Heb me meteen die dag ingeschreven ook. Ook staat ergens dat dat is bevestigd 2 mei bij overheid. Geen verbouwkosten. Hypotheek volledig gebruikt voor aankoop.
Enige dat ik bedenk is dat de belastingdienst me soms hardnekkig onterecht blijft zien als ondernemer. Al jaren duikt dat soms onverwachts weer op bedenk ik me net. Kan dit de oorzaak zijn misschien?
Dilan93 schreef:veerledec schreef:
Heb je een samenlevingscontract? Huis van jullie samen?
Nope, geen samenlevingscontract en huis en hypotheek staan op naam van vriend.
wist ik niet
karuna schreef:Ik denk dat het kopje leegstaand de boosdoener is. Vooringevuld door hun. Want de woning stond leeg.wat moet daar dan wel staan?
[ [url=m/sp3QA7.png]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/uBmz7r.png]Afbeelding[/url] ]
en heb ik ivm bepaalde dieetkosten weer een extra toeslag in mijn voordeel die vervolgens stukje verderop weer weggehaald wordt.
en is het verder nog afwachten op mijn huisarts voor het laatste stukje zorgkosten aftrek. Het is van belang om het goed in orde te hebben omdat ik over vorig jaar ook zorgtoeslag kan aanvragen. En over de jaren ervoor met terugwerkende kracht de aangifte opnieuw moet doen met de zorgkosten erbij dit keer.
Ik ben dus wel even zoet daarmee nog