Wat wil jij weten over een beroep?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kookaburra

Berichten: 5457
Geregistreerd: 23-07-20
Woonplaats: Op een laaghangende tak in een loofbos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-20 12:17

Polly schreef:
Ik heb tijdens mijn supermarkt carrière weleens perongeluk de overval code omgeroepen :=
Het werkte wel :j :')

Ik had eens een collega die per ongeluk het overvalalarm had ingedrukt _O-

Fireheart

Berichten: 6662
Geregistreerd: 10-11-08
Woonplaats: Wakkerdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-20 12:20

Kookaburra schreef:
Polly schreef:
Ik heb tijdens mijn supermarkt carrière weleens perongeluk de overval code omgeroepen :=
Het werkte wel :j :')

Ik had eens een collega die per ongeluk het overvalalarm had ingedrukt _O-


Ik had een caissière die expres aan het overvalalarm trok 8)7

Kookaburra

Berichten: 5457
Geregistreerd: 23-07-20
Woonplaats: Op een laaghangende tak in een loofbos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-20 12:49

Fireheart schreef:
Kookaburra schreef:
Ik had eens een collega die per ongeluk het overvalalarm had ingedrukt _O-


Ik had een caissière die expres aan het overvalalarm trok 8)7

Express zonder dat er reden voor was? :wow:

Anoniem

Re: Wat wil jij weten over een beroep?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-20 12:56

Haha mooi, jullie verhalen :D En goed dat het zo als team wordt opgelost!

moonsparkle
Berichten: 21864
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-20 13:42

Als er bij de supermarkt een ei in een doos kapot is gaan al die eieren dan in de prullenbak?

Voor mochten echt prof sporters zijn of iemand die er één kent, hoeveel uur werk je ongeveer voor hoeveel salaris? Sport je dan ook echt fulltime? Zoals bij turners en voetballers kan ik me niet voorstellen dat dat de hele dag vol te houden is, maar ik beoefen helemaal geen sport :')

Voor de vertegenwoordigers, moet je bepaalde targets halen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-20 14:01

Mbt topsporters, ik heb een paar maanden in muay thai kampen doorgebracht (in Thailand) waar een van de vechters meerdere titels had op dat moment. De indeling per dag was als volgt:
0550: opstaan
0600-0900: trainen
0930: eten
1200: slapen
1455: opstaan
1500-1800: trainen
1830: avondeten
Ergens rond 9-10 uur naar bed afhankelijk hoeveel slaap je nodig hebt en wat de rest doet.

Dat is dus 6 uur trainen per dag, maandag tot en met zaterdag. Op zondag was er alleen trainen in de ochtend. In totaal 39 uur per week.

Als wedstrijdvoorbereiding werd dit vaak meer, na een wedstrijd hadden ze meestal een week vrij.

Het loon kan ik niets over zeggen: dat hangt van teveel dingen af (niveau, of je titels wint, hoeveel ze op je wedden, of het live op tv komt, etc).


Maar dit alles zal ongetwijfeld verschillen per sport en per land. Vooral het loon zal sterk afwijken tussen een profvoetballer in de eredivisie en een korfballer onderaan in zijn divisie. Ik weet wel dat de overheid vaak bijspringt bij de minder populaire sporten waar geen droog brood in te verdienen valt, maar daar zal je niet rijk van worden.


(Als iemand nog wat van de "spannende" wereld van vermogensbeheer wil weten...)

deksel

Berichten: 3840
Geregistreerd: 16-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-20 16:55

moonsparkle schreef:
Als er bij de supermarkt een ei in een doos kapot is gaan al die eieren dan in de prullenbak?

Ligt aan de supermarkt/filiaal. Ik werk bij de Ekoplaza en bij ons wordt alleen iets weggegooid als het beschimmeld of verrot is. Het is echt heel minimaal wat wordt weggegooid. De rest zit in een TGTG of wordt door onszelf gebruikt/opgegeten. De eitjes die kapot zijn worden dus wel weggegooid, de rest wordt gebruikt bij de bakkerij.
Ik werkte hiervoor bij de Aldi en daar werd echt alles weggegooid... Soms ging er vlees naar de voedselbank maar dat was het dan ook zo'n beetje.

Luxorvalkje
Berichten: 1947
Geregistreerd: 06-03-09
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-20 17:34

moonsparkle schreef:
Als er bij de supermarkt een ei in een doos kapot is gaan al die eieren dan in de prullenbak?

Voor mochten echt prof sporters zijn of iemand die er één kent, hoeveel uur werk je ongeveer voor hoeveel salaris? Sport je dan ook echt fulltime? Zoals bij turners en voetballers kan ik me niet voorstellen dat dat de hele dag vol te houden is, maar ik beoefen helemaal geen sport :')

Voor de vertegenwoordigers, moet je bepaalde targets halen?


Ik heb af en toe training bij een voormalig olympisch atleet (niet paardgerelateerd). Totdat hij de topsport status kreeg was het bikkelen geblazen. Daarna vond hij de zomers best relaxt. Gingen ze na de training nog even in de zon liggen oid. Vergeet niet dat alles wat met je topsport te maken heeft onder ‘werk’ valt. Dus ook massages, fysiotherapie, kracht training voor de sport, filmpje opnemen voor de bond, handtekeningen uitdelen etc.

In Nederland zijn er helaas veel sporten waar je zelfs op topniveau bij moet blijven werken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-20 18:20

Fireheart schreef:
eline_di schreef:
Doen jullie altijd aangifte?

Want ik kan me met de zelfscanner best situaties voorstellen dat er perongeluk een artikel niet gescant is (bijv. Erin gedaan door één van de kinderen) of dat er perongeluk door een kind wat speelde met de scanner een artikel verwijderd is.


Ja, zulke dingen gebeuren inderdaad ook wel eens!
Maar je ziet echt het verschil tussen iemand die perongeluk een zakje gehaktkruiden in haar winkelwagen laat liggen, of iemand die echt langs komt om te stelen. En bij echte twijfel kijken we dan alsnog even de beelden terug, waarop je dan bijvoorbeeld meteen ziet dat het kind aan het spelen was met de scanner.
Zo ben ik ooit bij de AH een keer iets vergeten te scannen en had toevallig controle. Was ook echt iets heel knulligs van hooguit een euro of twee, dus als je het daarvan moet hebben als dief... dan was ik de Ben & Jerry's wel "vergeten" te scannen. :') Dat product heb ik toen gewoon even apart afgerekend bij de balie, was verder geen probleem. :j

Hier bij de Jumbo hebben ze nu standaard tassencontrole bij alle klanten. :=

fohadie
Berichten: 4353
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 01:36

Is de omroepcode n de supermarkt bij een winkeldief nog steeds Beatrix, of s het tegenwoordig Willem-Alexander of iets heel anders? Ik weet van zo,n vijftien jaar terug toen mijn vader nog bedrijfsleider was dat ze Beatrix omriepen en er dan de politie werd gebeld.

Anoniem

Re: Wat wil jij weten over een beroep?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 09:09

Nee, althans bij ons was het heel wat anders. Niet zo opvallend _O-

Ineke2

Berichten: 33179
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 09:30

Tegenwoordig is er toch geen omroep meer die de klanten kunnen horen? In elk geval is dat hier in de plus en AH wel zo. Alleen via oortjes naar personeel.
Ik zou wel raar opkijken als ik ineens “ Beatrix “ hoor omroepen haha en juist erg gaan rondkijken wat er aan de hand is.

fohadie
Berichten: 4353
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 11:37

Ineke2 schreef:
Tegenwoordig is er toch geen omroep meer die de klanten kunnen horen? In elk geval is dat hier in de plus en AH wel zo. Alleen via oortjes naar personeel.
Ik zou wel raar opkijken als ik ineens “ Beatrix “ hoor omroepen haha en juist erg gaan rondkijken wat er aan de hand is.



Bij mijn supermarkt wordt het nog omgeroepen vanaf de servicebalie. Nu je het zegt, dat is wel heel ouderwets ja.

Ineke2

Berichten: 33179
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Wat wil jij weten over een beroep?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 11:46

Werken er hier mensen in de bewindvoering? Zo ja wat vind je leuk en minder leuk aan dit werk?

Mirre1415

Berichten: 341
Geregistreerd: 17-10-19
Woonplaats: Somewhere only we know

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 13:39

fohadie schreef:
Ineke2 schreef:
Tegenwoordig is er toch geen omroep meer die de klanten kunnen horen? In elk geval is dat hier in de plus en AH wel zo. Alleen via oortjes naar personeel.
Ik zou wel raar opkijken als ik ineens “ Beatrix “ hoor omroepen haha en juist erg gaan rondkijken wat er aan de hand is.



Bij mijn supermarkt wordt het nog omgeroepen vanaf de servicebalie. Nu je het zegt, dat is wel heel ouderwets ja.


Volgens mij wordt bij ons bij de ah dan kassa 13 omgeroepen, en kassa 13 bestaat niet.

Marjo

Berichten: 37355
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Re: Wat wil jij weten over een beroep?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 13:59

In de AH waar ik werkte is Meneer de Wit de code voor hulp.

Memories

Berichten: 2638
Geregistreerd: 05-05-10
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 14:04

eline_di schreef:
culaccino schreef:
Ik ben ook wel benieuwd naar het werk van cassières. Stel, je betrapt iemand op winkeldiefstal. Wat doe je dan?

Doen jullie altijd aangifte?

Want ik kan me met de zelfscanner best situaties voorstellen dat er perongeluk een artikel niet gescant is (bijv. Erin gedaan door één van de kinderen) of dat er perongeluk door een kind wat speelde met de scanner een artikel verwijderd is.


Ik ben ook heel benieuwd of jullie de ‘ik ging dit nog met een andere bankpas afrekenen’ ook wel eens voorbij horen komen als truc bij iemand van wie je vermoed dat het diefstal is?
Ik heb dit namelijk zelf wel eens oprecht gedaan. Had naast de gewone boodschappen die ik met de gezamenlijke bankpas ging afrekenen ook nog wat doosjes merci/luxe chocolaatjes als kadootjes meegenomen die ik met mijn privé pas wilde betalen, ging dus ook wel om wat meer dan een paar euro en ik dacht, ik reken die apart af dan hoef ik achteraf niet te kloten met verrekenen. Stond bij de zelfscan en ja hoor, precies toen controle toen ik alle gewone boodschappen al had ingepakt en wilde afrekenen en die dozen chocola daar nog heel prominent onafgerekend lagen omdat ik die dus daarna apart wilde doen :o Cassiere keek me heel raar aan toen ik zei dat ik die met een andere pas ging betalen en bleef er ook bij staan om dat te controleren. Sindsdien verreken ik dat soort dingen toch maar wel achteraf of ga ik bij de gewone kassa staan met een extra balkje tussen de boodschappen. Kreeg het echt even heel warm toen en hoopte dat ik niet van diefstal beschuldigd zou worden want ik zag gewoon dat dat meisje me niet geloofde.

janna

Berichten: 4538
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 20:26

c
Laatst bijgewerkt door janna op 20-03-22 18:06, in het totaal 1 keer bewerkt

zonnet50

Berichten: 141
Geregistreerd: 04-02-13
Woonplaats: Gelderland

Re: Wat wil jij weten over een beroep?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 11:21

Mocht er iemand iets willen weten over het beroep van treinmachinist.. Let me know :)

Ineke2

Berichten: 33179
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 11:30

zonnet50 schreef:
Mocht er iemand iets willen weten over het beroep van treinmachinist.. Let me know :)

Ja! Moet je ook technisch iets kunnen?
Hoe ziet globaal een werkdag eruit? Spreek je ondanks dat je veel alleen zit toch ook nog veel collega’s?

Kookaburra

Berichten: 5457
Geregistreerd: 23-07-20
Woonplaats: Op een laaghangende tak in een loofbos.

Re: Wat wil jij weten over een beroep?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 11:36

Kun je de noodrem die door een passagier wordt gebruikt inderdaad overrulen? Zodat je met bijvoorbeeld een brandje in de trein terwijl je in de tunnel bent nog door kunt rijden tot je de tunnel uit bent?

Eelmo

Berichten: 2969
Geregistreerd: 09-01-09

Re: Wat wil jij weten over een beroep?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 12:24

Hoe deal je met aanrijdingen? Hebben jullie als machinist ook te maken met "vervelende" passagiers? Ga je met de trein van en naar je werk? :D

Margoooo

Berichten: 2804
Geregistreerd: 19-06-06
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 12:35

janna schreef:
Oh ik heb precies hetzelfde gehad. Echt waardeloos dat zelfscannen wat dat betreft. Mens deed bij mij ook heel snauwerig en lelijk terwijl ik die andere spullen duidelijk apart van de rest had liggen. Nu gebruik ik niet meer het zelfscan apparaat maar verdeel ik de spullen over 2 zelfscan kassa's. Dan ligt het echt duidelijk apart.


Ik heb ooit gehad dat ik wc papier was vergeten en daarvoor terug de winkel in ging met al afgerekende boodschappen. En toen dus controle kreeg bij de zelfscan.. En had geen bonnetje want had een verkorte bon gekozen om het poortje te openen.. Cassiere was NOT ammused -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 12:38

Margoooo schreef:
janna schreef:
Oh ik heb precies hetzelfde gehad. Echt waardeloos dat zelfscannen wat dat betreft. Mens deed bij mij ook heel snauwerig en lelijk terwijl ik die andere spullen duidelijk apart van de rest had liggen. Nu gebruik ik niet meer het zelfscan apparaat maar verdeel ik de spullen over 2 zelfscan kassa's. Dan ligt het echt duidelijk apart.


Ik heb ooit gehad dat ik wc papier was vergeten en daarvoor terug de winkel in ging met al afgerekende boodschappen. En toen dus controle kreeg bij de zelfscan.. En had geen bonnetje want had een verkorte bon gekozen om het poortje te openen.. Cassiere was NOT ammused -O-
Je kunt in dat geval het beste even langs de servicebalie gaan om te vragen of je door mag lopen met je tassen, of even je boodschappen daar mag laten staan. Ik snap namelijk best dat een caissière dit niet zo'n toffe actie vindt. :+

Marie72

Berichten: 176
Geregistreerd: 30-11-11
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 12:43

Luxorvalkje schreef:
moonsparkle schreef:
Als er bij de supermarkt een ei in een doos kapot is gaan al die eieren dan in de prullenbak?

Voor mochten echt prof sporters zijn of iemand die er één kent, hoeveel uur werk je ongeveer voor hoeveel salaris? Sport je dan ook echt fulltime? Zoals bij turners en voetballers kan ik me niet voorstellen dat dat de hele dag vol te houden is, maar ik beoefen helemaal geen sport :')

Voor de vertegenwoordigers, moet je bepaalde targets halen?


Mijn man werkt bij Coca-Cola en dan moet je zeker bepaalde targets halen! Daar is ook een heel bonussysteem aan opgehangen. Hij doet het goed en haalt het elk jaar, maar dat is niet zo makkelijk als het bij hem lijkt. Bovendien gaan, als je dit jaar bijv. 105% resultaat haalt, de eisen voor volgend jaar weer omhoog. Een behoorlijke ratrace dus. Daar wordt ook wel voor betaald hoor, hij vindt het fantastisch werk.

Ik ken best wat topsporters in de paardensport (ben zelf hippisch journalist) en zij moeten echt keihard werken hoor. In niet veel andere topsportdisciplines hebben de sporters er ook nog een compleet bedrijf bij dat gemanaged moet worden, paarden gereden, handel, personeel, etc. En met paarden heb je bijna nooit vrij natuurlijk.