Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
martinev schreef:Ik werk in het onderwijs, ben docente Nederlands op een middelbare school, daar wordt je baan niet gemeten in uren, maar in een werktijdfactor. Ik werk fulltime, dus 1.0. Ik heb veel andere taken naast mijn lesgevende taak, zo ben ik mentor van twee klassen (vwo 2 en vwo 5), ben ik onderdeel van het wervingsteam voor nieuwe leerlingen en ben ik schoolopleider, ik begeleid alle stagiaires en docenten in opleiding bij ons op school en organiseer daar van alles voor. Ik geef 14 lesuren per week (deze duren 45 minuten), mijn andere taken voer ik rond die lesuren uit. Mij zal je nooit horen zeggen dat werken in het onderwijs zwaar is, heb 15 jaar in het basisonderwijs gewerkt, en nu 5 jaar op deze middelbare school en ik vind het een heerlijke en relaxte baan (echt waar, ik hoop dat ik niemand tegen de borst stuit, maar ik begrijp dat geklaag nooit zo, 13 weken vakantie heb ik!) Op maandag geef ik maar 45 minuten les, op dinsdag en donderdag van half 9 tot half 1, op vrijdag van 10 tot half 3 en op woensdag is het wisselend, maar meestal ben ik zeker voor twee uur thuis. En dat voor een fulltime baan...
TheWelsh schreef:martinev schreef:Ik werk in het onderwijs, ben docente Nederlands op een middelbare school, daar wordt je baan niet gemeten in uren, maar in een werktijdfactor. Ik werk fulltime, dus 1.0. Ik heb veel andere taken naast mijn lesgevende taak, zo ben ik mentor van twee klassen (vwo 2 en vwo 5), ben ik onderdeel van het wervingsteam voor nieuwe leerlingen en ben ik schoolopleider, ik begeleid alle stagiaires en docenten in opleiding bij ons op school en organiseer daar van alles voor. Ik geef 14 lesuren per week (deze duren 45 minuten), mijn andere taken voer ik rond die lesuren uit. Mij zal je nooit horen zeggen dat werken in het onderwijs zwaar is, heb 15 jaar in het basisonderwijs gewerkt, en nu 5 jaar op deze middelbare school en ik vind het een heerlijke en relaxte baan (echt waar, ik hoop dat ik niemand tegen de borst stuit, maar ik begrijp dat geklaag nooit zo, 13 weken vakantie heb ik!) Op maandag geef ik maar 45 minuten les, op dinsdag en donderdag van half 9 tot half 1, op vrijdag van 10 tot half 3 en op woensdag is het wisselend, maar meestal ben ik zeker voor twee uur thuis. En dat voor een fulltime baan...
13 weken!Ik heb het verkeerde beroep gekozen!
Goof schreef:Daar hoort een aanvulling bij.
Die uren zijn namelijk al verrekend in je jaartaak, die werk je dus gewoon in de overige weken. We hebben geen 13 weken vakantie, we hebben die uren al gewerkt.
martinev schreef:Goof schreef:Daar hoort een aanvulling bij.
Die uren zijn namelijk al verrekend in je jaartaak, die werk je dus gewoon in de overige weken. We hebben geen 13 weken vakantie, we hebben die uren al gewerkt.
Tja, maar als je ziet hoe mijn uren per week verder verdeeld zijn, zie je dat dat ook meer dan meevalt. Het is echt niet zo dat ik meer dan 40 uur per week maak, wat dan de vakanties compenseert, echt verre van dat!!
Goof schreef:Jij hebt heel veel taken naast je lesgevende taak. Als jij wekelijks zo weinig werkt vraag ik me oprecht af hoe jij die taken invult, want doorgaans werk je op jaarbasis gewoon je uren op je jaartaak. Jij zal daar ver onder zitten vermoed ik, maar krijgt het wel betaald.
Ik heb ervaring op verschillende scholen en waar ik op mijn vorige school echt een flinke werkdruk ervaarde, ervaar ik die op mijn huidige school niet. Sterker nog, ik word hier echt niet moe van mijn werk en maak echt geen lange weken.
Maar 0.8 fte is echt 0.8 fte en ik werk alle uren die ik op papier moet werken gewoon.
Josje_D schreef:Doubtless schreef:Ik ben er nog niet klaar voor om me bij die club aan te sluitenEr zijn zoveel vooroordelen/hokjes waar je als vrouw in het bedrijfsleven tegen moet vechten om je doelen te behalen, als daar dan de vooroordelen van het parttime werken nog bij komen vraag ik me af of ik mijn ambities waar kan maken.
Ik ambieer een positie hoger in het bedrijf, waarvoor het (denk ik) wel belangrijk is om uren te maken. Dat maakt dat ik er nu voor kies om fulltime te werken, ook al lijkt het me heerlijk om een dag minder te werkenDie tijd komt nog wel.
Daarbij zoek ik het niet om minder te werken en meer zorgtaken op me te nemen (wat je eerlijkheidshalve toch zal doen, gok ik?).
Dit is echt heel herkenbaar!
Ik werk ook (op papier) 40 uur per week en ik zit in een positie net onder de directie. Hier heb ik hard en veel voor moeten werken.
Ik zou nu nog niet minder willen werken en ik denk dat mijn functie het ook niet toelaat (of misschien ben ik iets teveel een controlfreak).
Maar ooit....
Goof schreef:Netjes geregeld dan.
Ja, ik vind dat geklaag persoonlijk ook vervelend. Ik ervaar mijn werk absoluut niet als zwaar, jammer dat er altijd collega's zijn die dat wel zo ervaren, die er wel over klagen en die nooit bij willen springen 'want het staat niet in hun uren'.
Maar goed, dit topic ging over het aantal uren per week, niet over ons werk in het onderwijs (alhoewel wel leuk om over te hebben)