Hoeveel uur werken jullie per week?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ropa

Re: Hoeveel uur werken jullie per week?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 13:59

Ik werk 27 uur, daarnaast nog voltijd communicatie studie

sanne1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 14:07

Op papier 40 uur, maar heb rond de 55 uur aan werk gemiddeld.
Mijn partner werkt 36 uur en heeft het juist vaak heel rustig met zijn werk.

Nu met voornamelijk thuis werken merk ik wel dat ik wat meer rust heb. Er vervalt sowieso nu dagelijks 1 uur reistijd.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 14:22

Ik ben ZZP'er en ik werk gemiddeld 50 uur per week.

Lau07
Moderator

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 14:45

Ik werk 40 uur per week, maar met reistijd erbij kom ik eerder op 50/55 uur.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 15:28

Standaard 45 uur per week, ma - vr.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 15:29

Ik werk 32 uur, vind ik met 3 jonge kinderen eigenlijk iets teveel.

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 15:30

38 en mijn partner 45 volgens contract, dus zonder overuren. Geen kinderen, ook geen kinderwens.
Zoveel werken is niet nodig financieel maar vinden het beide wel prima zo voorlopig, we zijn nog jong..

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 15:31

Ik doe 40-32.
Ben elke vrijdag op de oneven week vrij. Echt heerlijk. Drie dagen weekend geeft zo veel meer rust.

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 15:37

Ik werk tussen de 36 en 40 uur per week en heb daarnaast nog het beheer over een kinderboerderij/Dierenweide met 9 paarden. Tis wat druk, maar vervelen doe ik iig niet :D

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 15:46

32 uur officieel, de afgelopen weken 40+. Ach ja, die ruimte heb ik, is allemaal tijd voor tijd.
Een paar jaar geleden ben ik van fulltime naar 32 uur gegaan, heerlijk vond en vind ik dat :j

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 15:56

Ik werk sinds juli 36 uur (4 om 5 dagen). Niet omdat ik 5 dagen werken teveel vind, maar omdat ik 2 dagen weekend te kort vind :D Hiervoor twee jaar lang 40 uur + nog 10 uur in de horeca gewerkt (omdat ik dat leuk vind). Daarmee mezelf over de kop gewerkt. Nu zie ik veel meer de waarde en herstel van vrije tijd in en met mijn nieuwe baan waarin ik de financiële mogelijkheid kreeg heb ik mezelf die vrije tijd gegund :)

TheWelsh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 18:30

martinev schreef:
Ik werk in het onderwijs, ben docente Nederlands op een middelbare school, daar wordt je baan niet gemeten in uren, maar in een werktijdfactor. Ik werk fulltime, dus 1.0. Ik heb veel andere taken naast mijn lesgevende taak, zo ben ik mentor van twee klassen (vwo 2 en vwo 5), ben ik onderdeel van het wervingsteam voor nieuwe leerlingen en ben ik schoolopleider, ik begeleid alle stagiaires en docenten in opleiding bij ons op school en organiseer daar van alles voor. Ik geef 14 lesuren per week (deze duren 45 minuten), mijn andere taken voer ik rond die lesuren uit. Mij zal je nooit horen zeggen dat werken in het onderwijs zwaar is, heb 15 jaar in het basisonderwijs gewerkt, en nu 5 jaar op deze middelbare school en ik vind het een heerlijke en relaxte baan (echt waar, ik hoop dat ik niemand tegen de borst stuit, maar ik begrijp dat geklaag nooit zo, 13 weken vakantie heb ik!) Op maandag geef ik maar 45 minuten les, op dinsdag en donderdag van half 9 tot half 1, op vrijdag van 10 tot half 3 en op woensdag is het wisselend, maar meestal ben ik zeker voor twee uur thuis. En dat voor een fulltime baan...

13 weken! :wow: Ik heb het verkeerde beroep gekozen!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 18:32

TheWelsh schreef:
martinev schreef:
Ik werk in het onderwijs, ben docente Nederlands op een middelbare school, daar wordt je baan niet gemeten in uren, maar in een werktijdfactor. Ik werk fulltime, dus 1.0. Ik heb veel andere taken naast mijn lesgevende taak, zo ben ik mentor van twee klassen (vwo 2 en vwo 5), ben ik onderdeel van het wervingsteam voor nieuwe leerlingen en ben ik schoolopleider, ik begeleid alle stagiaires en docenten in opleiding bij ons op school en organiseer daar van alles voor. Ik geef 14 lesuren per week (deze duren 45 minuten), mijn andere taken voer ik rond die lesuren uit. Mij zal je nooit horen zeggen dat werken in het onderwijs zwaar is, heb 15 jaar in het basisonderwijs gewerkt, en nu 5 jaar op deze middelbare school en ik vind het een heerlijke en relaxte baan (echt waar, ik hoop dat ik niemand tegen de borst stuit, maar ik begrijp dat geklaag nooit zo, 13 weken vakantie heb ik!) Op maandag geef ik maar 45 minuten les, op dinsdag en donderdag van half 9 tot half 1, op vrijdag van 10 tot half 3 en op woensdag is het wisselend, maar meestal ben ik zeker voor twee uur thuis. En dat voor een fulltime baan...

13 weken! :wow: Ik heb het verkeerde beroep gekozen!

Daar hoort een aanvulling bij.
Die uren zijn namelijk al verrekend in je jaartaak, die werk je dus gewoon in de overige weken. We hebben geen 13 weken vakantie, we hebben die uren al gewerkt.

Felicxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 18:46

Ik heb een contract voor 6 uur maar werk in de praktijk zo rond de 15 uur, het wisselt heel erg. De ene week sta ik voor 10 uur op het rooster en de volgende week werk ik bij wijze van 20 uur. Ik neem ook heel vaak uren over van collega's die niet naar werk kunnen komen dus dan heb ik snel meer uren in een week. Daarnaast studeer ik nog fulltime.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 19:28

Ik werk 40, voorheen 32. Ik zit in een vakgebied waarin parttime werken vaak achter de feiten aanlopen is. Met 32 uur kan je nog prima meekomen op projecten, maar met minder krijg je vaak weinig voldoenend werk omdat je er gewoon weinig bent.

Ik vind 40 uur heerlijk!

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 19:35

Heb altijd fulltime gewerkt (40 uur), tot ik een ernstige burn-out kreeg. Twee jaar over gedaan daar weer bovenop te komen met vallen en opstaan.

Nu werk ik 24 uur en ben een andere richting in gegaan. Heb haast nooit meer stress en ik laad mijzelf lichamelijk op op mijn vrije dagen. Ben een veel leuker mens geworden. Niet meer opgefokt en geagiteerd :j.

Ik wil never nooit mijn hand moeten ophouden bij mijn partner, ik verdien mijn eigen geld en dat voelt goed.

martinev

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 20:21

Goof schreef:
Die uren zijn namelijk al verrekend in je jaartaak, die werk je dus gewoon in de overige weken. We hebben geen 13 weken vakantie, we hebben die uren al gewerkt.

Tja, maar als je ziet hoe mijn uren per week verder verdeeld zijn, zie je dat dat ook meer dan meevalt. Het is echt niet zo dat ik meer dan 40 uur per week maak, wat dan de vakanties compenseert, echt verre van dat!!

En inderdaad TheWelsh, het is heerlijk in het onderwijs, totaal niks te klagen en ik vind het heel jammer dat er door veel leraren en docenten (naar mijn mening onterecht) wel erg veel geklaagd wordt, ik denk dat dát de grootste oorzaak van het lerarentekort is, dat eindeloze geklaag van binnenuit. 'Je bent wel gek als je nog kiest voor het onderwijs' is de boodschap die het onderwijs zelf uitdraagt, tja...

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 20:51

martinev schreef:
Goof schreef:

Tja, maar als je ziet hoe mijn uren per week verder verdeeld zijn, zie je dat dat ook meer dan meevalt. Het is echt niet zo dat ik meer dan 40 uur per week maak, wat dan de vakanties compenseert, echt verre van dat!!

Jij hebt heel veel taken naast je lesgevende taak. Als jij wekelijks zo weinig werkt vraag ik me oprecht af hoe jij die taken invult, want doorgaans werk je op jaarbasis gewoon je uren op je jaartaak. Jij zal daar ver onder zitten vermoed ik, maar krijgt het wel betaald.

Ik heb ervaring op verschillende scholen en waar ik op mijn vorige school echt een flinke werkdruk ervaarde, ervaar ik die op mijn huidige school niet. Sterker nog, ik word hier echt niet moe van mijn werk en maak echt geen lange weken.
Maar 0.8 fte is echt 0.8 fte en ik werk alle uren die ik op papier moet werken gewoon.

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 20:58

Ik werk 40 uur per week. Soms werk ik iets langer door, maar dat is niet structureel. Daarbij slaap ik dan soms ook wat langer door de volgende ochtend. Wat dat betreft heb ik wel een fijne werkgever.

Mij lijkt 36 uur met 1x in de twee weken op vrijdag vrij ideaal.

martinev

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 20:59

Goof schreef:
Jij hebt heel veel taken naast je lesgevende taak. Als jij wekelijks zo weinig werkt vraag ik me oprecht af hoe jij die taken invult, want doorgaans werk je op jaarbasis gewoon je uren op je jaartaak. Jij zal daar ver onder zitten vermoed ik, maar krijgt het wel betaald.

Ik heb ervaring op verschillende scholen en waar ik op mijn vorige school echt een flinke werkdruk ervaarde, ervaar ik die op mijn huidige school niet. Sterker nog, ik word hier echt niet moe van mijn werk en maak echt geen lange weken.
Maar 0.8 fte is echt 0.8 fte en ik werk alle uren die ik op papier moet werken gewoon.

Ik werk heel efficiënt, lessen voorbereiden kost me weinig moeite en tijd en ik zeg ook dat ik mijn taakuren verdeel om de uren die ik les geef heen. Aan 40 uur per week kom ik echt niet, maar ik loop zeker de kantjes er niet vanaf, heb bij ons op school het stempel 'voorbeelddocent' gekregen, krijg al 3 jaar op rij de hoogst mogelijke beoordeling op mijn functioneringsgesprek, dus ergens doe ik wel iets goed denk ik. Nou gaat het me daar niet om, het gaat me veel meer om het eeuwige geklaag van mijn collega's, naar mijn idee gewoon niet terecht. Gelukkig zijn er bij mij op school heel veel mensen die daar hetzelfde over denken, het zal bij ons op school ook vast goed geregeld zijn op de een of andere manier. Dat sluit wel aan bij jouw opmerking over het verschil in werkdruk op verschillende scholen trouwens.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 21:05

Netjes geregeld dan.
Ja, ik vind dat geklaag persoonlijk ook vervelend. Ik ervaar mijn werk absoluut niet als zwaar, jammer dat er altijd collega's zijn die dat wel zo ervaren, die er wel over klagen en die nooit bij willen springen 'want het staat niet in hun uren'.
Maar goed, dit topic ging over het aantal uren per week, niet over ons werk in het onderwijs (alhoewel wel leuk om over te hebben) :D

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 21:13

Josje_D schreef:
Doubtless schreef:
Ik ben er nog niet klaar voor om me bij die club aan te sluiten ;-) Er zijn zoveel vooroordelen/hokjes waar je als vrouw in het bedrijfsleven tegen moet vechten om je doelen te behalen, als daar dan de vooroordelen van het parttime werken nog bij komen vraag ik me af of ik mijn ambities waar kan maken.

Ik ambieer een positie hoger in het bedrijf, waarvoor het (denk ik) wel belangrijk is om uren te maken. Dat maakt dat ik er nu voor kies om fulltime te werken, ook al lijkt het me heerlijk om een dag minder te werken :Y) Die tijd komt nog wel.

Daarbij zoek ik het niet om minder te werken en meer zorgtaken op me te nemen (wat je eerlijkheidshalve toch zal doen, gok ik?).

Dit is echt heel herkenbaar!
Ik werk ook (op papier) 40 uur per week en ik zit in een positie net onder de directie. Hier heb ik hard en veel voor moeten werken.
Ik zou nu nog niet minder willen werken en ik denk dat mijn functie het ook niet toelaat (of misschien ben ik iets teveel een controlfreak :o ).

Maar ooit....

Ik heb helemaal geen last van stigma's of vooroordelen eigenlijk? Maar ligt misschien aan mijn branch (IT) en dat ik geen management-positie ambieer. Ik werk 32 uur en vind het heerlijk. Ook geen kinderen. Gewoon meer vrije tijd! Mijn man werkt ook 32 uur, overigens. Wat bedoel je met meer zorgtaken?
Laatst bijgewerkt door Century op 19-10-20 21:20, in het totaal 2 keer bewerkt

martinev

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 21:19

Goof schreef:
Netjes geregeld dan.
Ja, ik vind dat geklaag persoonlijk ook vervelend. Ik ervaar mijn werk absoluut niet als zwaar, jammer dat er altijd collega's zijn die dat wel zo ervaren, die er wel over klagen en die nooit bij willen springen 'want het staat niet in hun uren'.
Maar goed, dit topic ging over het aantal uren per week, niet over ons werk in het onderwijs (alhoewel wel leuk om over te hebben) :D

Ja echt precies dat!
Haha, ja je hebt helemaal gelijk hoor, ik zal er ook over ophouden, maar inderdaad leuk om over te hebben!

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 21:24

Behalve dat ik nu verlof heb, 32 uur per week. Daarnaast nog een aantal uur aan vrijwilligerswerk en soms aan het bedrijf van man. Het varieert enorm.

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 21:27

Ik begin over een aantal weken aan een baan van 40 uur in 5 dagen, met in piekperiodes uitloop tot 50 uur.
Hiervoor werkte ik 36 uur in 4 dagen, vooral zodat ik 1 dag niet naar kantoor hoefde te reizen. In mijn nieuwe baan kan ik sowieso minimaal 2 dagen thuis werken, dus dat kan dat extra dagje er ook wel bij. Uiteindelijk wil ik graag 2/3 dagen een kantoorbaan hebben en daarnaast iets doen wat ik écht heel leuk vind. Maar dat is voor later :D