Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Fitzroy schreef:Courses, het Nibud heeft berekend dat het je 2,- per dag extra kost. Dat is dus per jaar € 440,- Kun je hoog en laag springen maar dat is een feit. Dat kun jij niet erg vinden maar voor mensen met een gewone kantoorbaan, vind ik dat best veel geld.
Ik quote het Nibud ook nog even
‘Het Nibud raadt consumenten aan om rekening te houden met de thuiswerkkosten in de begroting. Het zijn kleine bedragen die niet opvallen, maar op jaarbasis gaat het toch al gauw om € 440 extra. Dan wordt je aan het einde van het jaar niet overvallen door een hoge energierekening’ .
Fitzroy schreef:Nou ja, jij staat er gewoon anders in omdat je geen baan meer hebt, wat erg genoeg is. Maar inderdaad genoeg sectoren waar dat niet aan de orde is en dan vind ik het niet meer dan normaal dat je een vergoeding krijgt. Vergeet ook niet dat werkgevers ook geen reiskostenvergoeding meer hoeven te betalen. Dat scheelt ze veel meer dan een paar tientjes thuiswerkvergoeding per maand.
Fitzroy schreef:Nou ja, jij staat er gewoon anders in omdat je geen baan meer hebt, wat erg genoeg is. Maar inderdaad genoeg sectoren waar dat niet aan de orde is en dan vind ik het niet meer dan normaal dat je een vergoeding krijgt. Vergeet ook niet dat werkgevers ook geen reiskostenvergoeding meer hoeven te betalen. Dat scheelt ze veel meer dan een paar tientjes thuiswerkvergoeding per maand.
Courses schreef:Ik ben mijn baan, waar ik jaren keihard voor gewerkt heb, in één klap kwijt geraakt door corona. En ja, dit lag puur aan corona.
Als ik dan een paar kopjes koffie zelf moet betalen, trust me; dat zou je echt niks uitmaken.
Ik snap het niet meer geloof ik. Dat is geen aanname, dat verkondig je zelf. Fitzroy schreef:Courses schreef:Ik ben mijn baan, waar ik jaren keihard voor gewerkt heb, in één klap kwijt geraakt door corona. En ja, dit lag puur aan corona.
Als ik dan een paar kopjes koffie zelf moet betalen, trust me; dat zou je echt niks uitmaken.
Je geeft toch zelf aan dat je geen baan meer hebtIk snap het niet meer geloof ik. Dat is geen aanname, dat verkondig je zelf.
en je hebt geen extra stroomkosten van je laptop want die kan je ook aan de kant gooien. Fitzroy schreef:Courses schreef:Ik ben mijn baan, waar ik jaren keihard voor gewerkt heb, in één klap kwijt geraakt door corona. En ja, dit lag puur aan corona.
Je geeft toch zelf aan dat je geen baan meer hebtIk snap het niet meer geloof ik. Dat is geen aanname, dat verkondig je zelf.
Maakt het niet minder zuur, vervelend of enigsinds naar maar in de tussentijd heb ik (na een goede pauze) een fijne functie mogen vinden binnen een bedrijf wat mij met liefde wou hebben.Happinez schreef:Het is natuurlijk bullshit, dat je een andere mening hebt omdat je je baan kwijt zou zijn.
Een werkgever is überhaupt niet verplicht om koffie te schenken op het werk.
dus waarom zouden ze dat dan in vredesnaam moeten gaan vergoeden bij iemand die thuiswerkt ? ( geloof me er zijn genoeg werknemers die hun personeel het liefst op kantoor zien, maar door advies van de overheid en verantwoordelijkheid nu dit besluit nemen )
Vergeet niet dat het in vele takken echt slecht is, en dat er nu nog veel overeind word gehouden door de NOW regeling.
Ik denk wel dat er veel anders zullen piepen als ze daadwerkelijk thuis in de Ww komen te zitten zonder volledig inkomen.
1 voordeel wel , je kan je auto verkopen want die heb je toch niet meer nodig voor werken je hebt geen extra stroomkosten van je laptop want die kan je ook aan de kant gooien.
Ik snap echt wel dat de situatie voor iedereen heel vervelend is, zowel werknemer als werkgever en dat er een middenweg moet worden gezocht. Maar om alle kosten op een werkgever te gaan verhalen terwijl er ook zijn die er 'profijt' van hebben door bijv. een hoop reistijd te besparen ... nee dat gaat mij te ver.
Happinez schreef:Fitzroy schreef:
Het is natuurlijk bullshit, dat je een andere mening hebt omdat je je baan kwijt zou zijn.
Een werkgever is überhaupt niet verplicht om koffie te schenken op het werk.
dus waarom zouden ze dat dan in vredesnaam moeten gaan vergoeden bij iemand die thuiswerkt ? ( geloof me er zijn genoeg werknemers die hun personeel het liefst op kantoor zien, maar door advies van de overheid en verantwoordelijkheid nu dit besluit nemen )
Vergeet niet dat het in vele takken echt slecht is, en dat er nu nog veel overeind word gehouden door de NOW regeling.
Ik denk wel dat er veel anders zullen piepen als ze daadwerkelijk thuis in de Ww komen te zitten zonder volledig inkomen.
1 voordeel wel , je kan je auto verkopen want die heb je toch niet meer nodig voor werken je hebt geen extra stroomkosten van je laptop want die kan je ook aan de kant gooien.
Ik snap echt wel dat de situatie voor iedereen heel vervelend is, zowel werknemer als werkgever en dat er een middenweg moet worden gezocht. Maar om alle kosten op een werkgever te gaan verhalen terwijl er ook zijn die er 'profijt' van hebben door bijv. een hoop reistijd te besparen ... nee dat gaat mij te ver.

conejo schreef:Sinds 7 oktober 2019 heb ik nieuw werk en dat is van uit huis. Hoef nooit naar een kantoor ook training en besprekingen gaan vanuit huis. (Calcenter werk) en krijg elke maand een thuiswerk vergoeding. En pc en dergelijke van het bedrijf.