s*xsuele intimidatie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 13:26

Gini schreef:
Hebben jullie oprecht geen idee wat TS wilt?

Ja ze wil de goede sfeer houden en geen ruzie met die kerel.
Maar juist door zo om de pot hen te draaien is dat wel wat er juist gaat gebeuren.
Mannen zijn veel directer, oke er zijn van die schijnheilige die steeds onder de gordel spreken, maar Henk niet, dat zie je wel aan zijn apps.
Dus pak hem ook direct aan. Henk Nee, stoppen nu.
Geen cadeautjes aanpakken, die leg je op de tafel en loopt weg.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 13:26

Jolliegirl schreef:
Ja.

Ze blijft overal omheen draaien en blijft terugappen zonder duidelijk grens te stellen.
Dit word ook al door meerdere bokkers aangegeven.

Dus ik ben benieuwd wat ze zelf nu echt wil.. Hoe ze het nu echt wil zeggen.

Is tevens geen aanval he.

Ik denk dat dat komt omdat dit onderwerp in theorie gemakkelijker is dan in de praktijk. Tussen hier typen wat TS zou moeten doen en het ook daadwerkelijk uitvoeren zit een grote kloof.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 13:27

SinneJ schreef:
Jolliegirl schreef:
Ja.

Ze blijft overal omheen draaien en blijft terugappen zonder duidelijk grens te stellen.

Het is een jonge meid, die zijn vaak wat onzeker en weten inderdaad niet goed wat te doen met zo'n aandacht. Dat weet die man perfect.

Dus nee, het ligt op geen enkele manier aan TS. Die man is een predator en een dik jaar geleden (als ze inderdaad 19 is), was het nog eens hartstikke illegaal wat hij deed ook... en toch gaan er hier mensen erg licht over.

Haar eigen schuld... ongelooflijk dat dat in deze tijd nog steeds gezegd wordt. Tenzij ze uitdrukkelijk interesse terug toont, moet hij oprotten. En in deze is het vanwege hun werkrelatie en leeftijdsverschil sowieso al heel fout om die eerste stap te zetten, onafhankelijk van haar reactie.

Ho! Stop!
Ik zeg NERGENS dat het haar eigen schuld is!

Potnonde... Natuurlijk is dat niet zo!!

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 13:27

Mijn idee: ts is 19 en misschien wat onzeker, lijkt mij niet gek. Ze heeft veel van Henk geleerd en daarmee heeft hij veel credits opgebouwd. Ze wil, net als sommige hier, de lieve vrede bewaren/sussen en durft daardoor niet duidelijk te zijn.

Zachte heelmeesters maken stinkende wonden! Hij is al re ver over de grens dus je moet nu grof geschut in zetten.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 13:33

Zijn IQ is blijkbaar onder de gordel blijven hangen. Ik betwijfel of hij het echt begrijpt.
Ik zou hem nu blokkeren. Je kunt niet duidelijk genoeg zijn.
Mocht hij het echt begrijpen en echt blijvend normaal collegiaal gaan doen richting jou, kun je hem zo weer toevoegen.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 13:34

Mijn bericht aan Henk zou als volgt zijn:

Henk, stop per direct met je seksuele getinte app-jes. Ik wil je NIET! Nu niet, nooit niet! Zelfs al was je de laatste man op aarde, liet ik je links liggen.
Indien je het toch niet kunt laten zal ik hrt melden bij de baas.

Bambi1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 13:37

Ik werkte ook in een bedrijf met veel mannen en heb dit ook mee gemaakt. Bij mij waren er alleen veel stappen overgeslagen en werd hij meteen handtastelijk. Die viespeuk kon ook mijn vader zijn :r Ben naar de leidinggevende gegaan en uit eindelijk naar de hoge baas. Op het kantoor van de baas hebben we met z'n drieën een gesprek gehad en toen heeft hij een officiële aantekening in zijn dossier gekregen. Als er ooit nog iets gebeurde dan vloog hij er uit.

NoGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 13:38

Ik heb niet alle 8 de blz gelezen maar alleen jouw berichten TS.

Om eerlijk te zijn vind ik je soms wat onduidelijk overkomen zeker in een mannenwereld, zal je toch gewoon letterlijk moeten benoemen wat je wil anders 'snappen' ze het niet.
Dus geen schuine opmerkingen, dat je ergens niet van gediend bent maar Letterlijk in zijn gezicht op werk: Henk je had mijn vader kunnen zijn, deze opmerkingen op de app gaan ver buiten het boekje, ik voel mij hier zeer onprettig bij en als je hier nu niet direct mee stopt ben ik genoodzaakt om verdere stappen te ondernemen.

Ik vind het een beetje overkomen als iemand die vooral een grote mond op de app heeft, dus ik zou hem zeker face to face op werk aanspreken.

En als dat niet werkt, er wel melding over maken want dit kan echt niet!

noviceh

Re: s*xsuele intimidatie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 13:41

Toch op whatsapp blokkeren, zal jullie beide rust geven.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 13:44

Citaat:
Zelfs al was je de laatste man op aarde, liet ik je links liggen.

dat zou ik dan weer niet schrijven. Denken misschien maar niet schrijven.
Hem beledigen gaat geen goede sfeer geven. Daar heeft ts niets aan.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 13:45

Gini schreef:
Jolliegirl schreef:
Ja.

Ik denk dat dat komt omdat dit onderwerp in theorie gemakkelijker is dan in de praktijk. Tussen hier typen wat TS zou moeten doen en het ook daadwerkelijk uitvoeren zit een grote kloof.

Dat is zo. En toch zal ze dat moeten doen. Mond open trekken en blokkeren.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 13:47

_Penotti schreef:
Citaat:
Zelfs al was je de laatste man op aarde, liet ik je links liggen.

dat zou ik dan weer niet schrijven. Denken misschien maar niet schrijven.
Hem beledigen gaat geen goede sfeer geven. Daar heeft ts niets aan.

Is geen belediging is een feit O:)

Er is geen goede sfee, althans dat geloof ik niet echt. Vermoed dat deze meneer een duidelijke afwijzing dusdanig op zijn pik getrapt is dat hij sowieso minder aardig gaat doen.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 13:48

NoGo schreef:
Om eerlijk te zijn vind ik je soms wat onduidelijk overkomen zeker in een mannenwereld, zal je toch gewoon letterlijk moeten benoemen wat je wil anders 'snappen' ze het niet.

Dat heeft ze jammer genoeg al 3 keer gedaan. Dat letterlijk benoemen dat ze het niet wilt.

Ik vind het eigenlijk echt wel erg dat hier gezegd wordt dat "mannen het anders niet snappen". Het zijn geen amoebes, tuurlijk snappen ze het wel, alleen ondernemen ze geen actie en komen ze er vaak genoeg mee weg. En dat is wat sexuele intimidatie zo erg maakt. Ergens wordt toch nog de verantwoordelijkheid bij de vrouw gelegd: je moet het anders zeggen, je moet het zo doen, je moet dit zeggen, als je het zo schrijft, gaat die het nog niet begrijpen, als je dit zegt geef je hem een vinger, ik zou zelf geen schuine opmerkingen meer maken,...

Ergens zeg je: als JIJ het anders had aangepakt (duidelijker was geweest, jezelf anders had verwoord) was JIJ nu niet het slachtoffer.

Friesmeisjee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-20 13:49

Wat een reacties, super fijn! Ik heb hem inmiddels apart benaderd en duidelijk benoemd wat ik niet wil zien, horen ect. Ik heb hierbii ook gezegt dat ik hem zie als collega en geen stap meer, ook heb ik gezegt dat ik het aan ga geven als hij weer deze opmerkingen oid gaat maken. Hij zegt (lees zegt..) dat hij het zo niet bedoelde blablabla, ik heb nogmaals gezegt dat hij een oen is als hij me nog steeds niet begrepen heeft nadat ik het al 4x gezegt heb. Die kado's heb ik ook gezegt dat ik het buitensporig idioot vind, gevraagd of hij ze terug wil nemen, nee, prima maar ik acht ze nooit meer te krijgen.
Verder heb ik ergens iets gelezen over feestjes en kalenders, die opmerking geilen doen ze maar op die kalenders had ik toevallig al gemaakt haha maar dat is zeker waarheid! & op feestjes zorg ik dat ik altijd nuchter genoeg ben om altijd zelfstandig thuis te komen, en mocht er iemand iets sexueels willen proberen ik altijd nuchter genoeg ben om te zeggen nee rot op ect. Dit is al vanaf het begin dat ik hier werk, niet sinds deze gek.

Werktelefoon heb ik niet, wel een groepsapp met alle collega's. En heb ook gezegt dat ik geen prive contact meer wil. Mijn baas is echt van de oude stempel, computers heeft hij nooit van gehoord zijn planning staat allemaal op papier, dus screenshots oid kan ik niet doorsturen maar ik bewaar het gesprek zeker.

Hierna heb ik wel gezegt dat ik wel blij ben met alles wat hij me heeft geleerd ect & dat ik hoop wel nog normaal te kunnen samen werken mocht dat ergens nodig zijn. Hierna heb ik nogmaals duidelijk gezegt dat ik werk en prive compleet gescheiden wil houden. Sociale media heeft hij niet dus dat scheelt.

Mocht dit toch niet doorgekomen zijn bij de man, stap ik alsnog naar mijn baas en ben ik zo weg hier.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 13:50

Top, TS! Heel goed gedaan. :)

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 13:51

Goed bezig! +:)+

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 13:52

Kijk, dat is duidelijke koek +:)+

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 13:53

Ah klinkt goed en duidelijk. Of het voor hem duidelijk genoeg is, geen idee maar dat ga je merken! Goed gedaan!!

Anoniem

Keurig!

agee

Goed gedaan meid! +:)+

_Penotti

Friesmeisjee schreef:
Wat een reacties, super fijn! Ik heb hem inmiddels apart benaderd en duidelijk benoemd wat ik niet wil zien, horen ect. Ik heb hierbii ook gezegt dat ik hem zie als collega en geen stap meer, ook heb ik gezegt dat ik het aan ga geven als hij weer deze opmerkingen oid gaat maken. Hij zegt (lees zegt..) dat hij het zo niet bedoelde blablabla, ik heb nogmaals gezegt dat hij een oen is als hij me nog steeds niet begrepen heeft nadat ik het al 4x gezegt heb. Die kado's heb ik ook gezegt dat ik het buitensporig idioot vind, gevraagd of hij ze terug wil nemen, nee, prima maar ik acht ze nooit meer te krijgen.
Verder heb ik ergens iets gelezen over feestjes en kalenders, die opmerking geilen doen ze maar op die kalenders had ik toevallig al gemaakt haha maar dat is zeker waarheid! & op feestjes zorg ik dat ik altijd nuchter genoeg ben om altijd zelfstandig thuis te komen, en mocht er iemand iets sexueels willen proberen ik altijd nuchter genoeg ben om te zeggen nee rot op ect. Dit is al vanaf het begin dat ik hier werk, niet sinds deze gek.

Werktelefoon heb ik niet, wel een groepsapp met alle collega's. En heb ook gezegt dat ik geen prive contact meer wil. Mijn baas is echt van de oude stempel, computers heeft hij nooit van gehoord zijn planning staat allemaal op papier, dus screenshots oid kan ik niet doorsturen maar ik bewaar het gesprek zeker.

Hierna heb ik wel gezegt dat ik wel blij ben met alles wat hij me heeft geleerd ect & dat ik hoop wel nog normaal te kunnen samen werken mocht dat ergens nodig zijn. Hierna heb ik nogmaals duidelijk gezegt dat ik werk en prive compleet gescheiden wil houden. Sociale media heeft hij niet dus dat scheelt.

Mocht dit toch niet doorgekomen zijn bij de man, stap ik alsnog naar mijn baas en ben ik zo weg hier.

+:)+ +:)+ +:)+
Goed gedaan, heel goed gedaan!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 13:55

Goed gedaan TS! en bij het eerste beste privé appje alsnog direct blokkeren! Ook wanneer het een neutrale "hoi!" is ofzo.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 13:55

Goed gedaan!!

Toverbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 13:57

super goed gedaan ts, hoop dat de boodschap is aan gekomen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 14:01

Friesmeisjee schreef:

Hoe voelt het nu je dit gedaan hebt?

Ik vind je in ieder geval stoer. _/-\o_