Tieneke schreef:Ik zeg ook niet dat het onwaar is. Maar het lijkt mij dat mijn universiteit toch een soort van oplossing te bieden wanneer dit zou voorkomen.
Er is een verschil tussen een oplossing en een wettelijke oplossing. Als jij vraagt hoe het zit om in orde te zijn, dan ga ik er vanuit dat je hier ook de wettelijke manier bedoelt
[/quote]
Ja ik wil het natuurlijk op de wettenlijke manier doen. Maar mijn universiteit zegt eigenlijk gewoon: pech dat dat in Nederland zo geregeld is, hopelijk wordt je daar nooit ziek.
Sclimpre schreef:Nu gooi je verschillende dingen op één hoop.
Een Belg in het buitenland heeft een ziekteverzeking in Belgie en krijgt daar de nodige raad en hulp.
Een buitenlander in Belgie heeft (hopelijk) een ziekteverzekering in zijn eigen land en moet daar gaan aankloppen voor raad en hulp.
Ik heb gewoon een zorgverzekering, die ook zorg vergoed in het buitenland. Dus wanneer ik hier (Brussel) ziek zou worden, heb ik geen probleem en krijg ik het gewoon terugbetaald.
Alleen denk ik niet dat mijn zorgverzekering iets voor mij kan betekenen op het moment dat ik in Nederland ziek wordt en dus een ziektebriefje nodig heb.