Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
pmarena schreef:Maar je wilt toch zeker niet terug gaan werken op deze plek met dit gedoe en die verwijten...?
bigone schreef:Mediaton ? Hoezo, volgens mij is je werkgever zwaar in overtreding en dan moet je gaan overleggen? Zou ik in eerste instantie niet aan beginnen .
Morganlefay schreef:Bedenk wel als je op straat staat geen WW, geen Ziektewet, oid en als je onder de 27 bent is Bijstand ook een uitdaging.
Morganlefay schreef:landvrouw schreef:Zie dat het al een tijdje geleden is dat ik heb gereageerd!
Ik zit nog steeds thuis, 6,5 week nu al. Ben begonnen bij de psycholoog en 1e gesprek met arbo-arts is geweest. Fijn gesprek en vanuit daar gaan ze me helpen met de zakelijke kanten op te lossen.
Nog steeds niet veel verder gekomen met mijn baas:
- mijn loonstroken kloppen nog altijd niet. Onwaarheden, verkeerde berekeningen en er ontbreken nog steeds stukken
- ben nog niet aangemeld bij de uwv
- ben nog niet aangemeld bij het pensioen fonds terwijl ik wel pension afdraag volgens mijn loonstrook
- werkgever werkt niet mee aan mijn herstel. Nog nooit een beterschapwens of iets gehad, alleen maar verwijten.
Maar qua herstel ben ik hard aan t werk en daar ben ik blij om! Gesprekken met psycholoog zijn fijn en ik ben rustig aan het beginnen met sporten en andere activiteiten te ondernemen. Het kost allemaal moeite, maar ik weet dat het goed voor me is.
Zijn er hier toevallig mensen die een burn-out hebben gehad en die me meer willen vertellen over het herstel?
Even los van herstel en jouw vorderingen.
Ik zou een advocaat de advocaat laten maar de FIOD aan zijn haren trekken. Er worden geen sociale premies afgedragen.
Janneke2 schreef:Wie betaalt trouwens de arbodienst...?
(Doorgaans de werkgever.)
Ik ben niet gewend dat arbodiensten zich bezighouden met juridische zaken.
...ik voorzie dat dit een volgende manier van druk zetten gaat worden (of al is).
Ladyson schreef:Pfoe ik vind de gegeven reacties best wel heftig, TS heeft een burnout he. Iets minder direct maakt het net wat relaxter.
Ik denk dat je gelijk hebt TS mbt de 'druk' doordat het geld kost en het zo dus goed aanpakt. Ik ben alleen geen arbeidsjurist dus kan ook niet inschatten wat het beste pad is om te bewandelen. Ik neem aan dat je doel uiteindelijk is om te herstellen en daarna een andere baan te zoeken toch?
Nickolay schreef:Mocht je meer over een burnout willen wete, dan mag je me een pb sturen.
Ik zit al sinds 2012 thuis na een zware burn out
Janneke2 schreef:Informeer je bij de vakbond naar de huidige juridische status van weggaan met wederzijds goedvinden.
Bij ontslag heb je recht op een ontslagvergoeding en een uitkering,
...maar wederzijds goedvinden?
Dat kan makkelijk als ontslag nemen worden uitgelegd...!
Ibbel schreef:Dat heet een 'vaststellingsovereenkomst'. Dan stel je samen vast dat een verder dienstverband niet haalbaar is, maar dat jij noch je werkgever daar geen schuld aan heeft. Je werkgever 'mag' je dan ontslaan, en jij neemt dan geen ontslag (maar vecht het ontslag ook niet aan)
landvrouw schreef:Jaa is een super tip. Ik heb gelukkig mijn vader die me hier heel goed bij helpt! Maar mijn baas is er heel stellig in, ze heeft geen contact met andere alleen met mij.
Dus ik probeer het wel zoveel mogelijk los te laten en me te focussen op mijn herstel. Dat gaat de meeste dagen ook goed, maar soms hakt het er even keihard in.
. Citaat:Dat heet een 'vaststellingsovereenkomst'. Dan stel je samen vast dat een verder dienstverband niet haalbaar is, maar dat jij noch je werkgever daar geen schuld aan heeft. Je werkgever 'mag' je dan ontslaan, en jij neemt dan geen ontslag (maar vecht het ontslag ook niet aan)
Janneke2 schreef:Citaat:Dat heet een 'vaststellingsovereenkomst'. Dan stel je samen vast dat een verder dienstverband niet haalbaar is, maar dat jij noch je werkgever daar geen schuld aan heeft. Je werkgever 'mag' je dan ontslaan, en jij neemt dan geen ontslag (maar vecht het ontslag ook niet aan)
....mij is geleerd, dat op het moment dat je ingaat op een mogelijk aanbod van een 'vso' het uwv kan stellen dat je vrijwillig werkeloos bent en dus geen recht hebt op een uitkering.
Mind: ook als de vso niet rondkomt omdat je hun bod te laag vindt, kan het uwv zo redeneren.
ruitje schreef:Wederzijds goedvinden kan wel degelijk een optie zijn om over na te denken. Je kunt ook geld mee krijgen van een bedrijf in dat geval en soms kan het een stuk fijner zijn om uit elkaar te gaan.
Dat je pas als je beter bent over reïntegratie kan praten klopt natuurlijk niet, vaak gaat dat samen.
Marie_Anne schreef:Citaat:
....mij is geleerd, dat op het moment dat je ingaat op een mogelijk aanbod van een 'vso' het uwv kan stellen dat je vrijwillig werkeloos bent en dus geen recht hebt op een uitkering.
Mind: ook als de vso niet rondkomt omdat je hun bod te laag vindt, kan het uwv zo redeneren.
Dat klopt niet, je kunt gewoon ww krijgen als je zo uit dienst gaat, heb ik ook gehad. Het UWV geeft daar zelf informatie over onder het kopje ontslag met wederzijds goedvinden:
https://www.uwv.nl/particulieren/ontsla ... instemming
). Janneke2 schreef:Marie_Anne schreef:
Dat klopt niet, je kunt gewoon ww krijgen als je zo uit dienst gaat, heb ik ook gehad. Het UWV geeft daar zelf informatie over onder het kopje ontslag met wederzijds goedvinden:
https://www.uwv.nl/particulieren/ontsla ... instemming
Nuttige informatie, dank je wel.
Wat mij trof: dat er verschil is tussen:
- wederzijds goedvinden en
- instemming.
Het verschil scheelt toch mooi de transitievergoeding!