Hangen en wurgen: mijn stagiair from hell.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-19 20:42

Ah bedankt beide. Ik vind het belangrijk om alles goed te overdenken. Ik ga zijn toekomst hier hoe dan ook mee beïnvloeden en daar til ik niet licht aan. Hópelijk beïnvloedt het hem positief en gaan zijn ogen open als de ergste woede voorbij is. Ik hoop dat hij een les leert waar hij zelf een betere persoon door wordt....

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 20:51

Olympia96 schreef:
Ah bedankt beide. Ik vind het belangrijk om alles goed te overdenken. Ik ga zijn toekomst hier hoe dan ook mee beïnvloeden en daar til ik niet licht aan. Hópelijk beïnvloedt het hem positief en gaan zijn ogen open als de ergste woede voorbij is. Ik hoop dat hij een les leert waar hij zelf een betere persoon door wordt....

Dat hoop ik ook ja.
Jou ( en het bedrijf) valt niets te verwijten.
Niet alleen zoonlief krijgt zo een les, maar papa hopelijk ook voor het welzijn van zijn zoon.

Ibbel

Re: Hangen en wurgen: mijn stagiair from hell.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 20:55

Welnee, die knul wil voetbaltrainer worden. Die is alleen maar blij met die onvoldoende, omdat-ie hoopt dat pa dan eindelijk inziet dat iedere (andere) opleiding verspilde moeite is.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 21:31

Mooi! Stuur je ook een kopie van de beslissing naar school? Is er tenminste 1 exemplaar dat niet gelijk in de bak verdwijnt.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 21:40

Maflinger_S schreef:
Mooi! Stuur je ook een kopie van de beslissing naar school? Is er tenminste 1 exemplaar dat niet gelijk in de bak verdwijnt.

Wou ik net zeggen, zeker aan school sturen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 23:57

Als hij er nu niet van leert dan misschien over een tijdje wel. Als hij of zijn studie verkloot, of als hij ergens terecht komt waar ze niet zoveel geduld hebben en waar het dus echt niet leuk is.
Hij gaat vast nog wel eens aan je terugdenken en ziet dan echt wel in dat het zijn eigen schuld geweest is.
Succes met het gesprek alvast.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 00:00

Ibbel schreef:
Welnee, die knul wil voetbaltrainer worden. Die is alleen maar blij met die onvoldoende, omdat-ie hoopt dat pa dan eindelijk inziet dat iedere (andere) opleiding verspilde moeite is.

Als pa dat inziet, heeft TS haar stagiair toch nog geholpen :D

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 02:23

Maflinger_S schreef:

Dat is wel een goed advies. Wie weet gaat school dan ook meer op begeleiding zitten en leert hij er op die manier ook nog van.

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 03:28

Olympia96 schreef:
Ik vind het belangrijk om alles goed te overdenken. Ik ga zijn toekomst hier hoe dan ook mee beïnvloeden en daar til ik niet licht aan.

Iedereen kan al de moeite van de wereld doen voor deze jongen, maar zoals ik het begrijp is het zijn vader die steeds een hand boven zijn hoofd houdt en als dat door blijft gaan en hem niet geleerd wordt om zelf verantwoording te nemen zal dit niet gaan veranderen.

Heel simpel praktijk voorbeeld. Oude baas van ons heeft 4 volwassen kinderen. De jongste zoon is nu 33/34, heeft zelf een zoontje. Pa en ma hebben een boerderij en hij heeft dus altijd bij hun kunnen werken, zijn moeder regelde (En betaalde) zelfs alle papierwerk voor zijn auto, apk en benzine. Hij komt zijn bed uit als hij daar zin in heeft, wil alleen maar werk verrichten d.m.v. voertuigen, als het uitkomt en hoe hij het wil hebben. Pa en ma werken dus al zijn hele leven om hem heen. Pa en ma hebben nu 1 boerderij verkocht en de 2de moet ook de deur uit zodat ze met pensioen kunnen, maar wat met zoonlief? Hij wil dat pa en ma een nieuwe graafmachine voor hem aanschaffen zodat hij loonwerk kan gaan doen. Kwa geld is dat geen probleem hoor, maar ook pa en ma twijfelen of hij dan wel zijn mentaliteit kan veranderen. En ja, ze willen natuurlijk wel gewoon elke kerst met de hele familie vieren en hun kleinzoon blijven zien.

Als hun over een paar jaar die boerderij verkopen dan is er niemand die hem in dienst wil hebben, want hij luistert toch niet naar de persoon die betaalt. Ja en dan?

Ik denk dus dat je beter nu nog kunt proberen om hem wat verantwoording te leren.

blackpromise

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 06:31

Op mijn werk hebben we laatst ook een stagiare gehad waarbij het leek dat het het allemaal niets kon schelen. Deze is uiteindelijk vervroegd weggestuurd.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 07:02

Maar TS, jij beinvloed zijn toekomst niet. Dat doet hij zelf met zijn lakse en ongeïnteresseerde gedrag en daar betaalt hij straks terecht de prijs voor.

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-19 08:00

Die kopie gaat zeker naar school, ik denk dat ze daar sowieso om zullen vragen. Ik hou jullie op de hoogte hoe het donderdag zal gaan.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 10:08

Cayenne schreef:
Maar TS, jij beinvloed zijn toekomst niet. Dat doet hij zelf met zijn lakse en ongeïnteresseerde gedrag en daar betaalt hij straks terecht de prijs voor.

Precies dat.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 10:14

Hij heeft die stage toch ook maar in zijn schoot geworpen gekregen. Dan is er sowieso vaak geen motivatie.

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 19:17

janderegelaa schreef:
IHN schreef:
tja kappen met die hap...maar aangezien iedereen op je werk, en de leraar van de school dit ook al had gezegd, lijkt me dat je die conclusie ook kon trekken, zonder het op een openbaar forum te gooien…

sorry, maar ik vind dit echt niet kunnen...je kunt hem wel niet bij naam noemen, maar zowel hijzelf als iedereen in je bedrijf en ws op zijn school ook, kunnen hier echt wel uit opmaken om wie het gaat als ze het toevallig lezen…

dit kan toch niet??? En sorry, maar ik vind dat Bokt hier ook weleens wat aan mag gaan doen...een woord als banketstaaf wordt er al uit gecensureerd, maar dit soort gevoeligheden over derden, die er niet voor kiezen op een openbaar forum besproken te worden, mag allemaal maar?

Stel je niet aan man.

Zullen we gewoon een beetje respectvol communiceren met elkaar? Jij jouw mening, ik de mijne? Die ik overigens... (na een wel fatsoenlijk onderbouwde mening) al enigszins heb bijgesteld.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 19:19

Ik zet er een pakje stroopwafels op dat deze knul z'n laatste kans níet gaat pakken. Y)(^)

In het onderwijs kom je ze ook tegen, en tegenwoordig krijg je daar 204747 kansen, de consequentie komt nooit en altijd volgt er weer een nieuwe kans. Het is deels de opvoeding van de ouders, maar óók de slappe houding op scholen tegenwoordig. Soms is het leerzamer voor iemand om keihard tegen de muur te lopen.

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 19:41

Arabesk schreef:
Ik zet er een pakje stroopwafels op dat deze knul z'n laatste kans níet gaat pakken. Y)(^)

In het onderwijs kom je ze ook tegen, en tegenwoordig krijg je daar 204747 kansen, de consequentie komt nooit en altijd volgt er weer een nieuwe kans. Het is deels de opvoeding van de ouders, maar óók de slappe houding op scholen tegenwoordig. Soms is het leerzamer voor iemand om keihard tegen de muur te lopen.

Klopt de verhalen zijn triest. Ook (mbo)scholen zijn er schuld aan. Hoe vaak wordt de normering weer aangepast..om iedereen maar weer te laten slagen / over de laten gaan.

Want ja de slagings % / overgangs is natuurlijk heel belangrijk.

Een goede kennis 1ste graads docent en mijn broer. Kregen van de directie beide het dringende verzoek om leerling pietje en jantje toch je6 benodigde cijfer te geven. Beide een piep mentaliteit, nooit aanwezig, geen huiswerk maken maar wel zeuren als ze een onvoldoende hadden die dan van bovenaf gecorrigeerd moest worden.....

zakt mijn broek van af.

daffieduck83

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 19:46

Het probleem daarbij is dat scholen op basis van slagingspercentages en overgangspercentages gefinancierd worden. Vooral leerlingen die hun diploma halen, leveren geld op. Gezakte of gestopte leerlingen kosten alleen maar geld.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 19:46

Arabesk schreef:

Ja, zo kan ik ook wel wedden, want de uitkomst is er al. Die laatste kans heeft ie al eerder gehad en omdat hij die niet heeft aangegrepen krijgt ie donderdag te horen dat ie een onvoldoende krijgt. :)

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 19:51

daffieduck83 schreef:
Het probleem daarbij is dat scholen op basis van slagingspercentages en overgangspercentages gefinancierd worden. Vooral leerlingen die hun diploma halen, leveren geld op. Gezakte of gestopte leerlingen kosten alleen maar geld.

En dat moet dus veranderen...(en tis nadelig voor scholieren die wel hun stinkende best doen om een voldoende te halen). Tis niet voor niets dat een MBO4 diploma 30 jaar geleden meer waard was dan de huidige MBOers....(no offense voor het mbo)

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 19:52

En als ie geen goed betaalde voetbaltrainer kan worden, wat idd onwaarschijnlijk is, dan wordt hij boos op de rest van de wereld en is het allemaal de schuld van een ander, behalve van hemzelf. Enkeltje UWV zo te horen. Tenzij hij echt doorbreekt als trainer natuurlijk:+

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 19:53

studiemiep schreef:
daffieduck83 schreef:

En dat moet dus veranderen...(en tis nadelig voor scholieren die wel hun stinkende best doen om een voldoende te halen). Tis niet voor niets dat een MBO4 diploma 30 jaar geleden meer waard was dan de huidige MBOers....(no offense voor het mbo)

ja heel triest, nu wordt het tot het probleem van het MBO gemaakt en je zou het probleem gewoon moeten terugleggen bij de leerlingen. Jij wil niet, oke, doei.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 20:46

studiemiep schreef:
daffieduck83 schreef:

Ik snap niet waarom het nadelig is voor scholieren die wel hun best doen?

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 21:03

daantjuhhh schreef:

Ik snap niet waarom het nadelig is voor scholieren die wel hun best doen?[/quote]

Nou omdat zolang scholen scholieren met allerlei "trucjes"/ aanpassing van normeringen/ extra kansen / opdrachten etc scholieren/ studenten laten slagen die het niveau niet beheersen.

Die komen straks ook bij een werkgever met hun MBO4, HBO en dan blijken ze "niets" te kunnen. maw het bedrijf heeft een werknemer die zogenaamd niveau X zou behoren te hebben en dat klopt dan feitelijk niet. (ja op papier maar niet in de praktijk)....

dus dan daalt het algemene niveau van een opleiding. En zie je dus ook dat voor vacatures waar vroeger een MBOer het makkelijk kon er nu van "armoede" maar een HBOer wordt gevraagd...omdat het huidige MBOer het niveau niet meer beheerst.

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 00:13

Jeetje wat een engelengeduld heb je TS. En vind dat je het netjes aanpakt allemaal.