Wat zien jullie graag op een ontbijtbuffet?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-18 10:42

sunnybellami schreef:
1 ding: glutenvrije broodjes!!
Dit mis ik te vaak helaas.

Die hebben we altijd op aanvraag :) wordt steeds vaker gevraagd inderdaad

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-18 10:43

Nicje87 schreef:
Wat voor publiek heb je over het algemeen?
Zakelijk, families? Ouderen? Jongeren? Kinderen? Eendagsvliegen? Of mensen die er meestal meerdere dagen zitten?

Dat is een goede vraag inderdaad!
Voornamelijk fietstoeristen, leeftijden rond de 50 jaar maar ook wel eens jonger en ook ouder. Gemiddeld verblijf is 2-3 nachten, kinderen heel weinig. In het laagseizoen veel zakenlui en werkmannen

__danielle__

Re: Wat zien jullie graag op een ontbijtbuffet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 11:05

wat ik nog niet tegen gekomen ben.. vleeswaren, maar geen varkensvlees. Ik eet dat neit vanwege gezondheidsredenen en hoe vaak ik alleen maar de keuze heb uit ham en/of boterhamworst is niet meer op 2 handen te tellen. zo jammer!
Ik heb ook wel eens een week in een hotel gelogeerd en daar hadden ze elke dag hetzelfde ontbijtbuffet met inderdaad elke dag 1 special. de ene dag waren dat gebakken worstjes, de volgende dag roerei, dan weer wentelteefjes (lekker!!!) en zo was het "standaard" buffet toch elke dag weer een verrassing.

Een grote plus ook voor mij zou zijn verse muntthee. Dat is echt mijn ultieme ontbijtdrank. Die waterdispensers vind ik ook een goeie!

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 11:11

Ik reis veel, zowel privé als zakelijk, en verblijf hiervoor bijna altijd in hotels. Wat ik vaak mis is goede koffie. Zelfs in de duurdere luxe hotels staat er zo’n automaat waar oploskoffie uit komt of van die filterkoffie die al een uur zuur staat te worden. Ben altijd heel gelukkig als er een nespresso staat of ze gewoon koffie op bestelling komen brengen.

Wat me ook opvalt is dat ontbijt vaak grotendeels erg ongezond is. Nu is het voor jouw publiek misschien wel minder belangrijk omdat het vaak om vakantie gaat, maar ik mis toch wel vaak vers fruit, yoghurt en gezonde muesli varianten. Wat rauwkost vind ik ook lekker bij het ontbijt.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 11:15

Een van mijn beste ontbijtjes was croissant met zalm en een gepocheerd ei :9 er was een buffet met veel verse broodjes, beleg en sapjes en voor de zalm/ei optie kwamen ze bij je aan tafel vragen of je daar zin in had.

Ander goed ontbijtbuffet was met een grilplaat waar je dan verse ingrediënten kon uitkiezen voor je omelet die dan ter plekke werd gebakken. Pancake was dan ook een optie, met veel vers fruit er bij.

Iets minder bewerkelijk maar ook leuk is zo’n broodrooster achtig apparaat met lopende band. Dan kan je zelf je toast of tosti maken :)

Vers is in elk geval altijd lekkerder dan houdbare varianten. Het fruit uit blik bij de yoghurt vind ik altijd echt een afknapper. Zo’n zoete siroop smaak er aan...

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 11:18

Trouwens Granoek, als je echt iets aparts wilt in België en zonder werk: de pancakemachine die bv bij Holiday Inn Express gebruikt wordt.
http://www.popcake.com
Laatst bijgewerkt door Fitzroy op 30-06-18 11:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 11:19

MizzMontana schreef:
Vers is in elk geval altijd lekkerder dan houdbare varianten. Het fruit uit blik bij de yoghurt vind ik altijd echt een afknapper. Zo’n zoete siroop smaak er aan...

Dat inderdaad. Fruitsalade is prima, zolang het maar wel vers is en niet uit blik. Hele stukken fruit is ook prima.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 11:33

Ik mag graag diverse broodjes op ontbijtbuffet en een croissantje. Kaas pindakaas en pasta. Thee in diverse smaken en wat vers fruit(een appel of banaan). Verder ben ik totaal geen ontbijter, maar mocht ik ergens zijn waar ze ontbijt serveren, dan graag dit.
Pannenkoeken zijn een bonus met daarbijbehorend poedersuiker :P

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 11:48

Brood (zowel wit, bruin, croissantjes als Duitse broodjes), beleg (vleeswaren, kaas, jam, hagelslag), iets zoets (pannenkoeken bijvoorbeeld) en ei (roerei, gebakken en gekookt) vind ik toch wel het minimale bij een ontbijtbuffet voor die prijs. Naast uiteraard koffie, thee, water en sinaasappelsap.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 11:49

Oatmeal vind ik ook belangrijk. :) Zonder dat spul heb ik binnen een uur weer honger.

Je hebt van Quaker van die hele makkelijke zakjes waar je alleen water aan toe hoeft te voegen en dat in de magnetron pleurt. Is heel snel klaar en gewoon heel lekker.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 16:32

Maar met 43 man over de vloer tik je ook net even meer dan €470 binnen. Daar kun je ook wel een uurtje extra helpende handjes van betalen, zeker als je mensen van te voren ook vraagt of ze kunnen inschatten hoe laat ze aanschuiven voor ontbijt.

In elk geval zijn voor mij de meeste buffetten net niet wat je wil (en met alle wensen van de mensen hiervoor ben ik daarin niet de enige) en heb ik het idee dat ze ook niet heel duurzaam zijn (ik denk dat er veel eten weggeknikkerd wordt).

Als je toch voor een buffet gaat: inspelen op de low carb-hype lijkt me een aanrader. En echt goede yoghurt :9 in plaats van dat zure spul uit een literpak van de supermarkt.

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 16:46

Hilli schreef:
M zeker als je mensen van te voren ook vraagt of ze kunnen inschatten hoe laat ze aanschuiven voor ontbijt.

.

Dat vind ik juist vreselijk.
Als ik weet dat ik tussen 07.00 en 10.00 kan ontbijten dan vind ik dat ruim genoeg.Ik vind het heel irritant als ik exact op een tijd moet opstaan, als ik dan een kwartier wil blijven liggen moet ik nog haasten.Onthaasten is juist heel fijn.

Misschien een deal sluiten met MyMuesli.Heb je wel iets aparts.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 16:51

Vragen om in te schatten hoe laat ze er zijn voor het ontbijt vind ik ook een absolute no go. Zou ik heel bizar vinden. Dat maak ik op de dag zelf wel uit. Misschien slaap je slecht of juist goed, dat weet je toch niet van tevoren?

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 17:50

Ik weet eigenlijk altijd wel, maar het hoogtepunt van mijn verblijf is nooit de overnachting/het ontbijt. Goede service kan je overnachting wel veel prettiger maken en een stel gehaaide pensionado's die een buffet leegrauzen dan weer net niet :')

Voor mij is het extra service als mijn eten geserveerd wordt :j

estja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 18:02

En de absolute afknapper zijn mensen die aan het ontbijt hun lunchpakket maken. Dat er een tas open gaat en daaruit komt alufolie en boterhamzakjes. Vreselijk. Meestal is het ontbijt daar niet op berekend en dan zijn dingen voortijdig op en worden niet meer aangevuld.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 18:11

Wij waren een keer in een fantastisch hotel in Oslo. Klein, maar schitterend ingericht en van het ontbijt werd ik heel erg blij. Prachtig servies, een paar soorten ambachtelijke bio broden die je zelf kon snijden, vers fruit, bio zuivel, een paar potten met verschillende muesli soorten (ik vind die Kellogg's en Quaker een enorme afknapper) , eitjes, een broodrooster, verse jus d'orange en potjes met koffie/thee kwamen ze aan tafel brengen. Het was helemaal niet super uitgebreid maar van zeer goede kwaliteit. Daarvan word ik veel blijer dan heel veel keus in standaard dingen.
Afbeelding
Afbeelding

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 18:19

Gewoon,Niet te veel geks eitje brood sinaas appelsap en kwark en roomboter.
voor ons zoontje zou glutenvrij verijste zijn maar een pension in limburg maakte piep kleine kwarktaartjes, wat een heel goed alternatief was(uitraard met glv bodem!). :9

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 20:00

Dit was Marrakech. Beste ontbijt ooit :) Mede door de locatie, verse spullen en warme streekproducten.

Afbeelding

HMM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 20:45

Mijn ideale ontbijtmogelijkheden:
- croissantje (echt afknapper als die er niet is).
- warme broodjes, liever weinig keus en regelmatig nieuw vers afgebakken.
- vers gesneden fruit
- yogurt - kwark
- cruesli/musli
- vers geperst sap
- warm hardgekookt ei
- ei met spek (lekker, maar voor mijn gevoel hoort dit meer bij de lunch).
- komijnenkaas, jonge/oude kaas
- ham, cervelaat
- verse koffie
- hete thee, met losse theezakjes, zodat iedereen zelf sterkte en smaak kan bepalen.
- bestek bij voorkeur verpakt in een setje met servet en niet in een losse bak, waar iedereen in graait.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 21:48

Mijn beste ontbijten ooit waren toch wel in Costa Rica en Mexico. Zou je misschien niet verwachten maar zo uitgebreid en zoveel service heb ik niet eerder gezien, ook niet in de USA.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 13:27

Gewone boterhammen of zachte broodjes. Ik vind harde broodjes heerlijk, maar mijn schoonmoeder krijgt het met haar kunstgebit niet weg...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 16:56

Tijdje geleden, ik kwam dit topic tegen bij het opschonen van mijn "Eigen berichten"lijst.
Maar wat ik me afvraag, heb je naar aanleiding van dit topic iets aangepast aan jullie ontbijt?

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 17:11

Voor mij heel gemakkelijk. Croissant met lekkere oude kaas. Roomboter. En een zacht eitje. Meer heb ik niet nodig

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 10:31

Granoek schreef:
Dat water was ik ook aan het bedenken inderdaad! Vind ik zelf erg lekker.

Magrathea, over die muffins.
Zet je dan het beslag in de vormpjes in de koelkast? Houdt dat goed?

Sorry ik zie dat je een vraag had gesteld!

Ik heb bij La Place gewerkt en daar deden we dat wel. 's Middags rond 3-4u beslag maken en in de vormpjes doen en de volgende ochtend rond een uur of 7 de oven in. Wij gebruikten wel zo'n siliconen vorm, niet van die papiertjes, daar trekt het denk ik in en dat is dan weer niet lekker.

Marisje76

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 10:56

Wat ok persoonlijk erg lekker vind is gewoon vers gebakken heel brood die je zelf mag snijden (met een scherp mes natuurlijk)
Idd streekproducten, en honing
Sap, yoghurt en vers fruit mag gewoon heel zijn.
Verder vind ik idd ook dat er iedere dag iets extra's moet zijn. Poffertjes, pancake, spek,muffin het hoeft niet duur te zijn maar maakt het net wat specialer.
En idd heel belangrijk een schoon buffet. En ook voor de latere aanschuivers geen lege schalen