Vrouwen in de ict

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

StormMilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 01:51

Mag ik hier misschien binnenvallen met een vraag? Ik ben zelf designer, maar van de programmeerkant heb ik geen verstand. Ik heb een aantal concepten (voor apps of eventueel websites) die ik graag met behulp van een programmeur uit wil werken, maar ik heb geen idee waar ik het beste zo iemand kan vinden. Kunnen jullie me helpen of kennen jullie misschien iemand?

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-18 11:03

StormMilagro schreef:
Mag ik hier misschien binnenvallen met een vraag? Ik ben zelf designer, maar van de programmeerkant heb ik geen verstand. Ik heb een aantal concepten (voor apps of eventueel websites) die ik graag met behulp van een programmeur uit wil werken, maar ik heb geen idee waar ik het beste zo iemand kan vinden. Kunnen jullie me helpen of kennen jullie misschien iemand?

ik kan je wel helpen met websites maar apps uhm denk dat je daar beter voor kan kijken bij mensen die applicatie ontwikkelaar dingen doen :p

Niwla

Re: Vrouwen in de ict

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 11:30

Joltsje schreef:
Leuk ladies!!

Hier druk aan bet orrienteren op mijn carriereswitch.

Zit nu aan develloper te denken. Even kijken hoe ik dat het beete aan kan pakken. Een paar vrienden van mijn broer zijn dat ook. Dus wie weet zou io daar eens kunnen mee lopen.

Verder voor mezelf nu een paar gratis cursusjes peogrameren gedaan. Jullie nog tips coor goeie trainingen?

codecademy.com misschien? Ik leer daar Javascript als mijn planning leeg is.

Succes GA! Hoe bevalt het tot dusver?

StormMilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 11:34

Pandameisje schreef:
StormMilagro schreef:

ik kan je wel helpen met websites maar apps uhm denk dat je daar beter voor kan kijken bij mensen die applicatie ontwikkelaar dingen doen :p

Ik doe je straks even een PB! Dankje :)

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 12:28

Niwla, thanks. Heel gaaf hier en vooral ook enorm gezellig haha. Wel echt zwaar, je word enorm op de proef gesteld hier om te kijken hoe je dan presteert. Nog een paar dagen en dan gaan we weer naar Nederland. Dan heb ik even 2 dagen vrij en dan begint het echte leven :+

Iedereen heeft hier inmiddels redelijk slaaptekort door de lange dagen en korte nachten :') Ik zit nu op gemiddeld 6 uur slaap en de dagen beginnen met 6.15 opstaan, van 8.00 tot 17.30 diehard werken en daarna nog avondeten en waarschijnlijk weer doorwerken door de hoge druk. Ik lig eigenlijk niet voor 23.00 in bed :=

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 17:29

Niwla schreef:
Joltsje schreef:
Leuk ladies!!

Hier druk aan bet orrienteren op mijn carriereswitch.

Zit nu aan develloper te denken. Even kijken hoe ik dat het beete aan kan pakken. Een paar vrienden van mijn broer zijn dat ook. Dus wie weet zou io daar eens kunnen mee lopen.

Verder voor mezelf nu een paar gratis cursusjes peogrameren gedaan. Jullie nog tips coor goeie trainingen?

codecademy.com misschien? Ik leer daar Javascript als mijn planning leeg is.

Succes GA! Hoe bevalt het tot dusver?

ja op die website zit ik nu ook en tot dusver de gratis trainingen gedaan.
en dan straks verder in verdiepen. zit te denken eerst het hele java stuk onder de knie te krijgen
en dan vanaf september hbo ict module te pakken zodat het wat breder is

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 16:10

Stil hier zeg! Zijn we allemaal druk aan het werk? :+

Ik heb morgen mijn eindpresentatie en daarmee mijn basisopleiding afgerond. De proeftijd ben ik al door, heb vandaag ook mijn leaseauto besteld. Levertijd van 12 tot 15 weken haha. Gelukkig krijg je een voorloopauto. De bedoeling is dat ik meer richting datawarehousing en data visualisatie ga :j De afgelopen vier weken ben ik dan ook bezig geweest met Microsoft SSIS en PowerBI en heb ik een cursus transact SQL afgerond.

Mochten er nog vrouwen (of mannen) opzoek zijn naar een leuke baan in de IT, doe mij gerust een PB :)

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 16:11

Ghostattack schreef:
Mochten er nog vrouwen (of mannen) opzoek zijn naar een leuke baan in de IT, doe mij gerust een PB :)

Hahaha, élk bedrijf is op zoek naar IT-ers. ;-)
Mijn Linked-in inbox is elke overspoeld.

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 16:15

Yup, hier ook. :)) Ik accepteer recruiters niet eens meer.

Maar klinkt wel goed GA! Succes morgen!

KirstenHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 20:26

Klinkt super GA!

Ik heb zojuist mijn propedeuse gehaald van mijn ict-opleiding met een gemiddelde van 7,8 :D Op naar jaar 2 en hopelijk over 3 jaar een cum laude bachelor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 21:35

Ik heb morgen mijn beoordelingsgesprek! :) Ben benieuwd.
Gefeliciteerd Kirsten.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 21:57

Ik heb vandaag m'n manager beoordeeld :+

Koekeroekus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 22:02

Hier net afgestudeerd, woensdag diploma netwerkbeheer ophalen. Kon gelukkig op stage blijven werken. Echt suuper blij mee. Kreeg idd ook al uitnodiging voor vacature via linkedin. Notabene op mn eerste officiele werkdag :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 11:43

Ik zit te twijfelen om misschien een masterclass te gaan doen. Mochten de sollicitaties in eigen werkveld niks worden. Stiekem denk ik dat het heel goed bij me past, maar dat het gewoon nooit in me op is gekomen dat zoiets heel anders doen ook kan :+

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 11:46

Wat doe je nu idinn? Of waar ben je voor aan het solliciteren? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 12:47

Ik doe nu de master animal sciences (hopelijk eind augustus klaar). Ik sprak pas iemand die via calco nu aan het werk is en uit soortgelijke studierichting komt. Die was erg enthousiast over alles. En het feit dat ik programmeren in R tot verbazing leuk vind..

Bonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 16:17

Ik zou het gewoon proberen als het je leuk lijkt!

Over calco niets negatiefs trouwens, maar kijk zeker ook bij andere aanbieders van dit soort masterclasses. Het verschil inhoudelijk tussen die bedrijven zal niet altijd even groot zijn(soms wel) maar de sfeer en het gevoel zeker wel.

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-18 17:15

Ik ben over naar het 2de jaar dat betekent dus dat ik ook volgend jaar stage ga lopen dus langzaam opzoek naar iets iemand suggesties?

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 21:50

Ik meld me ook, sinds afgelopen maandag aan de slag als it consultant. Heel erg veel zin in en voor mij de juiste keuze denk ik, tot nu toe erg naar mijn zin. Wel veel mannen, maar dat vind ik niet zo erg, voel me in dat soort groepen meer op mijn gemak dan in een kippenhok. En ik hoef nooit meer in de rij voor de wc :Y) .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 23:23

Pandameisje schreef:
Ik ben over naar het 2de jaar dat betekent dus dat ik ook volgend jaar stage ga lopen dus langzaam opzoek naar iets iemand suggesties?

Als?

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 10:36

Pandameisje schreef:

Wat en waar?

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 13:12

Dit is net het topic dat ik nodig heb. Ik ben bezig met java te leren omdat ik (hopelijk) 20 augustus bij young capital kan starten met hun opleidingstraject.

En ik dacht daar leuk mijn eigen oefenbestand voor te maken, maar nu krijg ik 1 term gewoon niet werkend.

Ik krijg de error op "gewPaard". Als ik regel 19 tot 25 naar comment zet, draait het programma wel.
(de error 21,28 heb ik ondertussen gecorrigeerd. Dit was ontstaan toen ik een ander probleem probeerde uit te vogelen. Dat is ondertussen gelukt).

Iemand die ziet wat ik verkeerd doe? Ik heb hem al een aantal keer herschreven, maar dat leverde geen resultaat op.

Afbeelding

Bonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 13:17

Ja je moet een dubbel = teken gebruiken als logische expressie

A '=' b betekent: a krijgt de waarde van b
A '==' b betekent: a is gelijk aan b

Regel 20 zou moeten zijn: if (gewpaard == 500)

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 13:37

Super, dank je wel! Dan ga ik weer verder puzzelen. Dat stukje doet het nu. Nu mijn array ook werkelijk gekopiërd zien te krijgen. Maar daarvoor is dit topic niet bedoeld.

Ik heb wel ontzettend zin in de opleiding en ben dus hard aan het oefenen.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 09:22

Ik zie dat je ook een decimal array probeert toe te wijzen aan een integer array. Dat kan niet.