Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Het wil wel eens helpen dus is het proberen waard misschien.
.
wel gaaf dat je je eerste km alleen al gemaakt hebt. En bij ons in Rotterdam zeggen we ook losse trekker hoor Lootje1991 schreef:Haha de luchtvering in je stoel kan je minder of uit zetten hewel gaaf dat je je eerste km alleen al gemaakt hebt. En bij ons in Rotterdam zeggen we ook losse trekker hoor
Had ik mijn cabine gekanteld om wat te controleren, krijg ik die cabine nergens meer heen; te weinig olie in de hydrauliek van het kantelmeganisme
Lootje1991 schreef:Haha de luchtvering in je stoel kan je minder of uit zetten hewel gaaf dat je je eerste km alleen al gemaakt hebt. En bij ons in Rotterdam zeggen we ook losse trekker hoor
ikke schreef:Is dat in NL en Duitsland gelijk? Als de regels intussen niet gewijzigd zijn, moet je in NL na 4,5u een half uur pauze hebben.
Het was ook zo dat sturen en werken (stuurtje en hamertjes) daarin gelijk gesteld zijn, toch?
GUSTIxBILL schreef:Rij en arbeid zijn niet voor 4,5h dat is voor de 6h gelijkstellend (jou 45min nu)
Om wettelijk in orde te zijn kan je je pauze tijdens her lossen ook als beschiknaar Instellen (Vierkantje) deze geld voor je 45min maar niet voor je 9h
)GUSTIxBILL schreef:6h is diensttijd is wettelijk vast gelegd dat dit het maximum is wat je aan een stuk zonder pauze mag doen (Nederlandse vriend en chauffeur zit naast me, dus spreek even in zijn naam, maar is het zelfde als in Belgie blijkbaar)
Vierkantje word dus ook als rij en diensttijd onderbreking gezien. En dit om de volgende reden:
Vierkantje mag je eigenlijk alleen maar gebruiken als je weet hoelang je moet wachten. Hierdoor kan je dus ook pauze maken tijdens je wachten.
Moet je wachten zonder eindtijd, dus zonder het uur bekend dat je binnen mag, of wanneer ze gedaan zijn met je te lossen, is het wettelijk arbeidstijd (hamertjes) omdat je ter beschikking blijft van je voertuig...
GUSTIxBILL schreef:Dan minimum 30min
6h max en 30min pauze (als je in tussen tijd je 4,5h al niet vol gereden hebt en 45min genomen hebt)
Je 4,5h rij regels blijft natuurlijk gelden :’)

SayaJones schreef:Mag ik hier mij even melden, ondanks dat het topic al eventjes stil ligt.
Ik ben al een langere tijd niet heel erg gelukkig met mijn huidige werk (kantoorbaan) en ik heb altijd al een stille droom gehad om ooit op de vrachtwagen te zitten maar ik durfde nooit zo goed want mannen enzo en bang dat ik uitgelachen zou worden (nu 'slimme' kantoorbaan, straks misschien vrachtwagenchauffeuse wat ik ontzettend leuk zou vinden).
Wat natuurlijk compleet onzin is. Maar toch nog steeds een beetje terughoudend want bang dat ik het niet zou redden ofzo, wat moet ik dan? Dan zit ik met een enorme schuld en geen baan enz enz.<KNIP>
SayaJones schreef:Mag ik hier mij even melden, ondanks dat het topic al eventjes stil ligt.
Ik ben al een langere tijd niet heel erg gelukkig met mijn huidige werk (kantoorbaan) en ik heb altijd al een stille droom gehad om ooit op de vrachtwagen te zitten maar ik durfde nooit zo goed want mannen enzo en bang dat ik uitgelachen zou worden (nu 'slimme' kantoorbaan, straks misschien vrachtwagenchauffeuse wat ik ontzettend leuk zou vinden).
Wat natuurlijk compleet onzin is. Maar toch nog steeds een beetje terughoudend want bang dat ik het niet zou redden ofzo, wat moet ik dan? Dan zit ik met een enorme schuld en geen baan enz enz.
Veranderingen zijn dood eng voor mij
Nu heb ik mij eindelijk aangemeld voor een informatie avond bij vrachtbaan.
Een hele grote stap voor mij want ik doe eindelijk eens een stap in de richting van wellicht een andere baan.
Ik ben supernerveus maar ook heel enthousiast!
Heeft iemand ervaring met vrachtbaan?
Ik zoek echt naar een opleiding die ik niet direct zelf moet betalen aangezien dat niet gaat lukken. Vrachtbaan geeft je baangarantie.
Ik ben alleen bang dat ik tijdens de opleiding de rest van m'n kosten oid niet kan betalen aangezien ik dan geen baan meer heb geloof ik
Weet niet zo goed hoe het zit, ik zal het wel horen bij de informatieavond
Vind het spannend