ook hier alleen maar afspraken na half 10. Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
ook hier alleen maar afspraken na half 10.
en in de avond kan manlief ook oppassen
of kunnen de kids ook makelijk bij kdv terecht als hun een dag niet willen of kunnen?
Tiggs schreef:manubres schreef:MariekeB...ik denk wel dat als je kiest om kinderen te krijgen je toch je eigen behoeften en carrière plannen wat aan zal moeten passen. Anders is het denk ik beter om geen...of later...kinderen in je leven te nemen. Zelf vind ik het mooie van kinderen dat ze je leren om minder egoïstisch te zijn...Maar je hebt helemaal gelijk dat niet altijd de vrouw zichzelf moet aanpassen, mannen zouden dat ook vaker moeten doen. Die cultuur moet echt nog wel veranderen denk ik....
Dat valt me hier in dit topic ook weer op. Alle vrouwen gaan minder werken, want de man heeft een baan (al dan niet in eigen of familiebedrijf) die écht niet in minder uren kan, maar als 1 vrouw (hesterve) zegt dat ze veel werkt, krijgt ze min of meer de wind van voren
bij mn neefje is dat onbedoeld zo gelopen doordat zijn andere oma overleed, en ze genoten daar zo ontzettend van. Anders waren ze gewoon 3 dagen naar kdv gegaan, had ik ook geen punt gevonden. Toen mijn vader overleed zouden we dat eigenlijk ook doen, mn jongste was een huilbaby en mn moeder vond het met 2 eigenlijk te zwaar, maar uiteindelijk wilde ze dat toch niet. Nu gaat dat prima gelukkig
) en heel erg bezig met creatieve prikkels. Vooral veel naar buiten gaan. En ze is echt heel lief. Toen Julia echt heel piep was, was ze enig opvangkindje naast haar eigen zoontje. Nu is er een kindje bij. manubres schreef:Tiggs schreef:
Dat valt me hier in dit topic ook weer op. Alle vrouwen gaan minder werken, want de man heeft een baan (al dan niet in eigen of familiebedrijf) die écht niet in minder uren kan, maar als 1 vrouw (hesterve) zegt dat ze veel werkt, krijgt ze min of meer de wind van voren
Bedoel je dat ik de wind van voren geef? Dat vind ik wel meevallen. Je moet er gewoon goed over na denken als je een kind op de wereld zet hoe je het gaat doen. En als je niks wil inleveren kun je er beter niet aan beginnen. Als er geen mogelijkheid is dat de man minder gaat werken en de vrouw wil niet dan blijf je toch (langer) kinderloos? Dat heeft met eerlijkheid naar het kind te maken. Als een man niet wil en wel kan en jij als vrouw ziet het niet zitten met zo'n man een kind te krijgen, dan vooral niet doen of op zoek naar een andere relatie.

moonsparkle schreef:Vind het wel ook opvallend hoeveel kinderen naar opa en oma gaan. Ik zou ten eerste niet weten of mijn ouders dat willen en ze wonen ook nog op een uur rijden. Ik zou ze eerder vragen voor een weekend nachtje zodat we ook af en toe wat samen kunnen doen. Mijn ouders werken nu ook nog s fulltime. Ik wil ook wel moeder worden, maar met pensioen zou ik echt wel ook mn vrijheid terug willenof kunnen de kids ook makelijk bij kdv terecht als hun een dag niet willen of kunnen?
en past ook veel op kinderen van anderen. Ze houdt gewoon erg van kinderen en ze voelt het ook niet als verplichting maar vindt het heel erg leuk. 

maar mijn vakgebied is zo verzadigd dat je er gewoon echt uitligt als je minder dan 4 gaat werken. En dan kan je wel gaan freelancen, maar die markt is zo mogelijk nog meer verzadigd

Momenteel doet ze twee dagen, vanaf oktober kan hij één dag in de week naar het KDV. Ik weet nog niet helemaal wat daar van vind, maar voor de flexibiliteit is het wel zo praktisch.