LidyK97 schreef:Breda is leuk!!! Ik kom uit Oosterhout
Zeker! Maar de woningnood is hoog
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Melisssx schreef:1 september ov, stufi is de 20ste ongeveer uit m'n hoofd
_mjwb schreef:Is er iemand die IBL gaat doen of al doet? Als het goed is staat de boekenlijst nu online. Ik heb voor Duits en Spaans gekozen en kom uit op deze lijst:
[ [url=m/25k4Nb.png]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/IVguYv.png]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/AufGPa.png]Afbeelding[/url] ]
Weet iemand misschien of het klopt?
Ik blijf thuis wonen en kan met de scooter of het ov naar school. SophieFT schreef:Melisssx schreef:1 september ov, stufi is de 20ste ongeveer uit m'n hoofd
volgens deze site is ov vanaf 16 augustus!
http://www.ov-chipkaartgeldig.nl/ov-chi ... ender-2017
LidyK97 schreef:Steeph, ik zat nog te denken, je kan ondergoed, sokken, shirtjes met de hand wassen en grotere stukken zoals beddengoed en broeken naar de wasserette brengen.
En is het trouwens geen optie om witgoed te huren? Dat doen ze in heel veel studentenhuizen, wij hebben dat ook! Kost dan maar een paar euro pp

RdLFoto schreef:Hooi!
Mijn naam is Rachelle en ik ga van MBO Fotografie naar HBO Technische Bedrijfskunde en ik heb geen idee wat me te wachten staat..Ik blijf thuis wonen en kan met de scooter of het ov naar school.
Annuuuhh schreef:Ik meld me![]()
Ik ga communicatie en multi media design studeren op het NHL te Leeuwarden en heb inmiddels ook een appartementje daar!

xDarkness schreef:_mjwb schreef:Is er iemand die IBL gaat doen of al doet? Als het goed is staat de boekenlijst nu online. Ik heb voor Duits en Spaans gekozen en kom uit op deze lijst:
[ [url=m/25k4Nb.png]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/IVguYv.png]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/AufGPa.png]Afbeelding[/url] ]
Weet iemand misschien of het klopt?
Sommigen kloppen inderdaad, anderen zijn een nieuwere versie. Ik heb ze nog tweedehands (zo goed als nieuw) liggen, mocht je interesse hebben (:.
Yltje schreef:RdLFoto schreef:Hooi!
Mijn naam is Rachelle en ik ga van MBO Fotografie naar HBO Technische Bedrijfskunde en ik heb geen idee wat me te wachten staat..Ik blijf thuis wonen en kan met de scooter of het ov naar school.
Eindelijk iemand die ook Technische Bedrijfskunde gaat doen!
En ook geen idee heeft van wat zich te wachten staat![]()
Ik ga het dan in Alkmaar doen, jij gaat gewoon Voltijd doen?
Yltje schreef:RdLFoto schreef:
Eindelijk iemand die ook Technische Bedrijfskunde gaat doen!
En ook geen idee heeft van wat zich te wachten staat![]()
Ik ga het dan in Alkmaar doen, jij gaat gewoon Voltijd doen?
Haha dan hebben we iig elkaar!![]()
Ja klopt, voltijd aan de Hogeschool Rotterdam. Is al 3x van locatie veranderd dus ik ben benieuwd. Jij deeltijd?
Heb jij Havo gedaan? Ik niet namelijk en moet dus nog wiskunde B en economie bijspijkeren. Had er wel goede cijfers voor op het vmbo maar dat is natuurlijk niet te vergelijken...
theadora99 schreef:Ben gewoon benieuwd haha, altijd het idee gehad dat ik universiteit ging doen en toen ging het niet door, hele mentale omschakeling moeten hebben naar een andere opleiding. Wel al een jaar universiteit gedaan. Sowieso is het stage lopen al een verschil maar zijn er nog andere verschillen in aanpak?
badeendje schreef:theadora99 schreef:Ben gewoon benieuwd haha, altijd het idee gehad dat ik universiteit ging doen en toen ging het niet door, hele mentale omschakeling moeten hebben naar een andere opleiding. Wel al een jaar universiteit gedaan. Sowieso is het stage lopen al een verschil maar zijn er nog andere verschillen in aanpak?
Ik vind het verschil niet enorm, behalve dat de werklast gewoon lager ligt. Je hebt meer tijd voor de stof. Ook heb je op het HBO meer onderwijs in klassen en op de uni gewoon met honderden tegelijk. Het HBO is persoonlijker, er wordt meer gelet op jou als persoon, op de uni moet je je eigen boontjes doppen en het maakt niemand iets uit wat je uitvreet. Maar dat is natuurlijk wat simpel gezegd, het ligt ook aan de opleiding die je doet en de mensen die je treft. Stage heb ik nog niet gehad dus daar weet ik nog niks van!
_classic schreef:Mavantos: ik ben ook erg bang dat dat een valkkuil voor mij gaat worden. MBO was veel te makkelijk voor mij, net als de twee jaar vmbo daar voor. Ik heb 6 jaar eigenlijk niks aan leren gedaan. Verder wel altijd hard gewerkt om opdrachten etc. ruim voor de deadlines af te krijgen, maar toch.. Ik kijk wel een beetje tegen het echte studeren op
mavantos schreef:_classic schreef:Mavantos: ik ben ook erg bang dat dat een valkkuil voor mij gaat worden. MBO was veel te makkelijk voor mij, net als de twee jaar vmbo daar voor. Ik heb 6 jaar eigenlijk niks aan leren gedaan. Verder wel altijd hard gewerkt om opdrachten etc. ruim voor de deadlines af te krijgen, maar toch.. Ik kijk wel een beetje tegen het echte studeren op
Dat heeft iedereen hoor! Gewoon gelijk starten met aantekeningen maken en die gewoon ieder college van te voren even door lezen met het boek ernaast voor als je iets niet begrijpt. Als je het dan niet snapt kan je het de les erop nog eens vragen. En mocht je toch het eerste blok in de knoei komen dan heb je nog herkansingen en zelfs als dat niet zou lukken kan je het nog allemaal prima halen.
Ook zijn er bij ons peercoaches die je bijles kunnen geven (gratis vanuit school) voor vakken die je niet liggen. Dat zullen ze vast niet alleen op Hogeschool Rotterdam hebben.