examenstress

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

JuliaKamm

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 12:26

Resistance schreef:
Yas! KUA ging net goed. Op den duur moest je bepaalde uitdrukkingen en houdingen op een portret gaan beschrijven. Bullshit modus aan. :')

Ik vond KUA 10000x beter dan die examens van vorig jaar :j En die met het chirurgijnsgilde en die van rembrandt die wist ik helemaal :P En inderdaad gewoon je eronder uit proberen te banketstaaf :j

_mjwb

Re: examenstress

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 12:30

Ik vrees voor kunst. Ik heb het volgende week vrijdag dus nog genoeg tijd om het te leren, alleen ik weet nooit wat ik ervoor moet leren :'). Ik schrijf meestal maar bullshit op :')

WildDreams

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 12:33

Succes vandaag allemaal nog! Jullie kunnen het :D

Kunst ging net bij mij ook wel goed! Maar je weet het natuurlijk nooit,of het creatieve gelul dat je opschrijft ook in het antwoordenmodel staat :')
Gaan jullie het antwoordenmodel bekijken? Ik twijfel. Ik kan niet tegen die onzekerheid van hoe een toets ging, maar als ik zo de antwoorden ga lezen en het lijkt slecht te zijn, is de motivatie voor de rest van mn examens ook gelijk verdwenen :')

_mjwb schreef:
Ik vrees voor kunst. Ik heb het volgende week vrijdag dus nog genoeg tijd om het te leren, alleen ik weet nooit wat ik ervoor moet leren :'). Ik schrijf meestal maar bullshit op :')
Ik zou er persoonlijk niet echt diehard voor leren. Op vwo is er in ieder geval bijna niks van kennis terug te vinden in de toetsen, het is vooral inzicht. Ik heb alleen de samenvatting 1x doorgekeken, en meer had je (hopelijk :')) niet nodig. :)
Maar je moet natuurlijk doen waar je je het beste bij voelt, niet dat je zometeen dankzij mijn advies zakt hahaha
Laatst bijgewerkt door WildDreams op 11-05-17 12:35, in het totaal 1 keer bewerkt

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 12:35

AlwaysH schreef:
Oh, dat niet, Nederlands is gewoon appeltje eitje normaal gesproken. Dat betekent alleen niet dat ik er niet voor leer.
Ik vind het zo jammer dat er niet op grammatica wordt getoetst. Het is een en al begrijpend lezen en ik vind het jammer om te zien dat er zoveel oudere jongeren lopen die de grammatica van een eekhoorn beheersen. Tuurlijk telt het mee, maar pure grammatica vragen zou ik ook nodig vinden. Maar goed, ik ben een zeikwijf, haha.

Ik ben der blij mee dat er geen grammatica is. Schilt mij heel veel leer werk. Ik heb nu 6 toetsen geofend en ook nog 2x apart een brief/mail/advertentie en samenvatting

Love_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 12:37

Succes iedereen!!

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 12:40

roosjenat schreef:
AlwaysH schreef:
Oh, dat niet, Nederlands is gewoon appeltje eitje normaal gesproken. Dat betekent alleen niet dat ik er niet voor leer.
Ik vind het zo jammer dat er niet op grammatica wordt getoetst. Het is een en al begrijpend lezen en ik vind het jammer om te zien dat er zoveel oudere jongeren lopen die de grammatica van een eekhoorn beheersen. Tuurlijk telt het mee, maar pure grammatica vragen zou ik ook nodig vinden. Maar goed, ik ben een zeikwijf, haha.

Ik ben der blij mee dat er geen grammatica is. Schilt mij heel veel leer werk. Ik heb nu 6 toetsen geofend en ook nog 2x apart een brief/mail/advertentie en samenvatting

Snap ik, maar bij andere vakken moet dat ook. Wiskunde is veel leerwerk, niet normaal, maar Economie is nóg meer. Wat je voor Nederlands moet weten is inderdaad wat je al zei en wat een onderwerp of hoofdgedachte is. Niets over werkwoorden oid.
Zou voor sommigen juist punten kunnen scoren!

Rietjee_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 13:07

Ik heb nederlands examen gehad! Ging volgens mij wel goed! Was wel als eerste klaar.... ik.had gelukkig een artikel op het examen! Volgens mij is het wel goed gegaann!

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 13:21

Rietjee_xx schreef:
Ik heb nederlands examen gehad! Ging volgens mij wel goed! Was wel als eerste klaar.... ik.had gelukkig een artikel op het examen! Volgens mij is het wel goed gegaann!

Welk niveau deed je ook alweer?

Merelll

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 13:22

SergeantRoos schreef:
Merelll schreef:
Succes iedereen die vandaag moet! *\o/* Ik heb gelukkig een dagje rust na het drama van gister, even bijkomen van al het apocalyptisch geschreeuw :=

Nog nachtmerries gehad van gerammel aan de poorten van de gevestigde orde? :+ :')

Ja zeker maar de nachtmerrie mocht niet meer dan 20 woorden zijn :+

JuliaKamm

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 13:23

Merelll schreef:

:') :')

Tytonidae

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 13:43

Merelll schreef:

Ik had het echt even niet meer :') :') :') :')

Rietjee_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 14:25

AlwaysH schreef:
Rietjee_xx schreef:

Welk niveau deed je ook alweer?

Kader doe ik chantal!

saabineex

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 16:46

Ik heb Nederlands gehad, echt helemaal verpest. Ga er nu al van uit dat ik zak, 2e keer op rij... Vond tekst 1 echt n belachelijke tekst waar ik weinig van begreep

Merelll

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 16:49

saabineex schreef:
Ik heb Nederlands gehad, echt helemaal verpest. Ga er nu al van uit dat ik zak, 2e keer op rij... Vond tekst 1 echt n belachelijke tekst waar ik weinig van begreep

Havo toch?

Wel heel vervelend... misschien valt het allemaal nog mee? Wat moet je halen?

Dit is pas je tweede of eerste toets, niet de hoop opgeven joh komt echt nog wel goed :(:)

Merula123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 17:05

Ik ga ook echt dood door de kunst memes op de eindexamen Facebook _O-

saabineex

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 17:13

Merelll schreef:
Havo toch?

Dit is pas je tweede of eerste toets, niet de hoop opgeven joh komt echt nog wel goed :(:)

Jep havo, ben vorig jaar al gezakt dus doe nu de VAVO (alleen de vakken waarvoor ik gezakt was). Morgen gs (slechtste vak) en eco dinsdag.. En anders nog 'n jaar Vavo Ik sta voor Nederlands een 6,8 dus save, maar wil graag een 6,2 voor compensatie maar dat kan ik wel schudden. Voor eco gewoon n 5.5. Maar zo vervelend dat je gemiddeld voor alle vakken een 5.5 moet hebben. Ik heb nog een compensatiepunt van vorig jaar PWS dus, misschien dat ik met een her nog slaag

yvettt02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 17:18

Ik heb net ook Nederlands gehad. Had um veel erger verwacht! Met mn tijdsverlenging had ik hem precies optijd af! Zit vast wel een 5,5 in :D

Phoeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 17:19

Nou dat was dan m'n eerste examen ooit :') Geen idee wat er uit gaat komen...

Jammer Sabine, maar wie weet valt het mee! En kunnen ze je bij bepaalde woorden toch nog een puntje geven :)

Merelll

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 17:19

saabineex schreef:
Merelll schreef:
Havo toch?

Jep havo, ben vorig jaar al gezakt dus doe nu de VAVO (alleen de vakken waarvoor ik gezakt was). Morgen gs (slechtste vak) en eco dinsdag.. En anders nog 'n jaar Vavo Ik sta voor Nederlands een 6,8 dus save, maar wil graag een 6,2 voor compensatie maar dat kan ik wel schudden. Voor eco gewoon n 5.5. Maar zo vervelend dat je gemiddeld voor alle vakken een 5.5 moet hebben. Ik heb nog een compensatiepunt van vorig jaar PWS dus, misschien dat ik met een her nog slaag

Aah oke ja dan ist wel iets anders als je nu maar een paar vakken doet, want die andere tellen dan niet meer mee voor compensatie of wel?
Wie weet ist wel een hoge N-term en kom je dan alsnog goed uit!
Ja idd is een vervelende regel, veel succes morgen alvast met geschiedenis!

yvettt02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 17:22

saabineex schreef:

Owww dat is echt flink balen.. Misschien valt t wel mee :(:)
Tekst 1 was indd enorm lang, ben ik zeker twee uur mee bezig geweest..

KirstenHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 17:33

M&o was niet de toets waar ik op gehoopt had, maar die voldoende zit er waarschijnlijk in!!!! (Even bedenken dat ik dit jaar drie keer een 3 voor de SE's heb gehaald :+ )

NadineBlabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 17:48

Pfff ik weet t echt niet, M&O -O- heel opgave 3 verprutst en het is al niet m'n sterkste van :(

KirstenHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 17:50

NadineBlabla schreef:
Pfff ik weet t echt niet, M&O -O- heel opgave 3 verprutst en het is al niet m'n sterkste van :(

Het correctieformulier staat al open :)

BlauweSteen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 17:51

ik doe vwo(gymnasium) en had vandaag kunst algemeen en ik moet zeggen, net zoals met nederlands heb ik geen flauw idee hoe ik het heb gedaan. Heb lekker lopen banketstaaf en alle opdrachten ingevuld, maar ik was wel al na 1,5 uur klaar :oo

nu moet ik wel zeggen dat ik altijd snel klaar ben, was met nederlands ook na 2 uur het lokaal uit :o

tabaflab

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 17:54

Hoe nederlands ging: Dat moment dat het 4 uur was en je artikel 1 en tekst 4 nog moest lezen en beantwoorden binnen een halfuur %) . Ik vond het maar lange teksten, en voor sommige vragen moest je de hele tekst door voor het antwoord.
Nu leren voor biologie maandag :evaw: