Welk beroep hebben de bokkers?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 12:10

laetitia schreef:
Leuk om te lezen wat iedereen doet, er is ook zoveel mogelijk!

Zijn er mensen die op latere leeftijd nog omscholing hebben gedaan? En hoe is dat bevallen? Werk je nu in die branche?

Wat is latere leeftijd? Ik was om en nabij de 33 toen ik me omgeschoold heb tot burg- en sluiswachter. Daar heb ik ook twee jaar in gewerkt en als die kink niet in de kabel was gekomen, zou ik het werk nog steeds doen.

Nu ben ik 36 en moet ik me dus weer laten omscholen naar iets anders.

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 12:19

Ik studeer voor docent Spaans (ben nu bezig met mn eindejaars stage) maar wil eigenlijk hierna naar de politieacademie.

Daarnaast werk ik momenteel als dansdocent (latin dansen zoals salsa, bachata en kizomba) en ik werk als grondstewardess op Schiphol

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 12:21

Ik ben landmetert *\o/*

Bijzondere beroepen komen langs zeg.

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 12:22

Ik ben MBB'er, ik werk als radiotherapeutisch laborant.

eekhoornerik

Re: Welk beroep hebben de bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 12:25

@ Ladidan: 40 jaar.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 12:27

Verkoop buitendienst

Heerlijk de hele dag onderweg en de hele dag met met mensen praten, grote en kleine dingen regelen en organiseren.

gekkesies

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 12:34

Ik werk als freelance vertaler en copywriter and I looooooooove it! _/-\o_

Lekker mijn eigen dagen inplannen, mijn hond zit nooit lang alleen en elk project is compleet anders. Natuurlijk zijn er als startende zelfstandige best eens dagen waarop het (vooral financieel) niet makkelijk is je eens flink in de stress schiet, maar uiteindelijk weegt dat voor mij niet op tegen alle voordelen. Ik ben nu eenmaal niet gemaakt voor een kantoorbaan waarbij ik dag in dag uit hetzelfde doe of dezelfde mensen zie. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 12:37

Ik ben op mijn 28e begonnen aan de opleiding tot Bachelor verpleegkundige en heb in mijn laatste jaar de afstudeerrichting sociale verpleegkunde gekozen. Ik ben afgestudeerd na 3,5 jaar (heb een half jaartje omweg gehad) en toen was bijna 32. Daarvoor had ik een middelbaar diploma Onthaal & Public Relations. Mijn job was onthaalmedewerker en administratief medewerker, maar zal wel al in de ziekenhuiswereld.

Nu als sociaal verpleegkundige werk ik in de ouderenzorg. Op zich is het half wel/half geen omscholing, ik ben gewoon naar een andere tak van de zorg gegaan.

Ben er nu net 33 en zou graag nog iets bij doen, maar weet niet wat. Een Bachelor Rechtspraktijk lijkt me reuze interessant én te combineren binnen mijn huidige job. Het is alleen niet haalbaar om weer 3 jaar te gaan studeren.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 12:38

laetitia schreef:
@ Ladidan: 40 jaar.

Ik ben 3 jaar geleden begonnen aan de cursus paraveterinair te Barneveld, vorig jaar succesvol afgesloten.
de oudste bij ons in de klas was 50. :)
En er zaten meer 30+ in de klas.

kevinsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 12:40

Verkoopmedewerker in een dierenspeciaalzaak en volg daarnaast de opleiding tot hondentrimster :j
Ik had nooit kunnen dromen dat ik geld kon verdienen met mijn grootste hobby :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 12:41

Wat leuk om te lezen allemaal!
Zelf ben ik derdejaars student psychologie. En die studie betaal ik met mijn bijbaantje in een sprookjes gerelateerd pretpark :'), en sinds kort ook als actrice in een escaperoom.

Minimus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 12:56

Ik werk op een bedrijf die industriële dieselmotoren en de reserve onderdelen verkoopt. Dan moet je denken aan generatormotoren, scheepsmotoren maar ook de hele kleintjes die in bijv een brommobiel zitten :) Mijn rol is orderpicken maar ook sleutelen aan de motoren als er onderdelen moeten worden overgezet van de oude motor naar de nieuwe motor. Soms ook onderhoud geven aan de motoren die klanten hebben gekocht die een probleem geven.

Hier komen ook heel interessante beroepen voorbij!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 15:12

Ik ben leerling kok! :-)

Hiervoor paardenhouderij afgerond, een jaar autotechniek gedaan en een jaar voeding en diëtetiek gestudeerd. Door omstandigheden gepauzeerd en op het werk de vraag gekregen of ik niet door wou als kok, en toen de sprong gewaagd!

jepsica

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 15:23

Ik ben Projectcoördinator.
Begonnen op de klantenservice en doorgegroeid naar deze functie.

Oedi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 15:27

Ik ben logopedist in de geriatrische (revalidatie)zorg en doe daarnaast mijn master taal- en spraakpathologie.

Maar stiekem wil ik daarna graag tandartsassistente worden *D

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 15:30

Ik ben bezig met mijn opleiding tot manager dierverzorging :D :D Ik vind het geweldig en dit is wat ik het allerliefste doe <3 Het liefst zou ik later wat hoger in een organisatie terecht komen en wat beteken voor het dierenwelzijn op grotere schaal.

Na mijn opleiding ga ik eerst een paar maanden werken op een geitenboerderij is Frankrijk.

Ikkuh_Rolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 15:42

Ik ben bijna klaar met de opleiding managementassistente, en inmiddels 2 maanden werkzaam in het ziekenhuis op een polikliniek waar ik werkzaamheden doe als secretaresse en doktersassistente :) Of ik nog verder ga leren ben ik nog niet helemaal over uit.. misschien nog iets met management of financiën, maar eerst mijn diploma maar halen!

TessaVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 16:42

8nnemiek schreef:
TessaVB schreef:
Wat leuk om te lezen allemaal!

Ik ben creative en concepter bij Nickelodeon, en freelance illustrator/animator en grafisch ontwerper. En ik studeer ook nog. :)

Zo wat gaaf! Ik wist niet dat Nickelodeon ook hier in Nederland een studio heeft. Lijkt me geweldig!

Wist ik ook niet! :') Tot ik opzoek ging naar een stage en nog werd aangenomen ook. En blijven plakken. :D

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 16:45

Heb net ontslag genomen bij Mac Donalds. En heb vanaf juni werk in buitenritten begeleiden.

Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 16:52

Ik ben afgestudeerd als forensisch criminoloog, maar ik werk sinds een jaar als duurzaamheidsadviseur / accountmanager. Ik geef adviezen over o.a. isolatie/verwarming/regeltechniek/duurzame opwekking (zonnepanelen en warmtepompen bijv.) aan particulieren en MKB.

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 17:07

Goldie schreef:
Ik ben MBB'er, ik werk als radiotherapeutisch laborant.

En ik ben in opleiding voor MBBer :D

JenW

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 17:16

Ik heb de opleiding paarden houderij gedaan en werk nu in de logistiek, op de vloer en reserve chauffeur. Bevalt eigenlijk heel goed!

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 17:23

Ik ben IT consultant.

Klinkt saai, maar het is ontzettend leuk om de wensen van onze klanten te vertalen naar een IT oplossing die voor hen werkt, waardoor hun werk eenvoudiger wordt. :) Vooral de combinatie van het bezoeken/ spreken van klanten en technisch bezig zijn met het systeem vind ik erg leuk. Daarnaast is de IT zoooo'n chille branche om in te werken: je eigen tijden indelen, thuiswerken, vrijheid. Het interesseert mijn werkgever werkelijkwaar geen hol waar en wanneer ik werk, als het maar af is op de afgesproken termijn. Tóp!

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 17:57

Bliksem schreef:
Ik ben afgestudeerd als forensisch criminoloog, maar ik werk sinds een jaar als duurzaamheidsadviseur / accountmanager. Ik geef adviezen over o.a. isolatie/verwarming/regeltechniek/duurzame opwekking (zonnepanelen en warmtepompen bijv.) aan particulieren en MKB.

Grappig, dat is een hele ommezwaai. Mag ik vragen waarom je niet in de criminologie meer zit?

jetm

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 19:33

laetitia schreef:
Leuk om te lezen wat iedereen doet, er is ook zoveel mogelijk!

Zijn er mensen die op latere leeftijd nog omscholing hebben gedaan? En hoe is dat bevallen? Werk je nu in die branche?

Ik had het al eerder in dit topic gezet.
Na 23 jaar in de automatisering gewerkt te hebben ben ik op 45 jarige leeftijd begonnen met o.a. een HBO opleiding tot psychosociaal counselor.
En nu geef ik dus o.a. therapie met paarden.

Je bent nooit te oud om je passie te volgen.
"If you do what you did, you get what you got" - Albert Einstein
En dus ben ik wat anders gaan doen :D
Bovenstaande quote staat op de webpagina van "Mijn opleidingen".