Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Resistance schreef:Waarom heeft men eigenlijk voor een thuisstudie gekozen? Gewoon uit nieuwsgierigheid.Ik heb het idee dat je met een thuisstudie veel minder goed leert samenwerken met anderen, en bedrijven liever iemand aannemen die op een "school" heeft gezeten. Kan natuurlijk dat ik er helemaal naast zit, ik heb me niet verdiept. Ik ben gewoon benieuwd!
Dani199764 schreef:Resistance schreef:Waarom heeft men eigenlijk voor een thuisstudie gekozen? Gewoon uit nieuwsgierigheid.Ik heb het idee dat je met een thuisstudie veel minder goed leert samenwerken met anderen, en bedrijven liever iemand aannemen die op een "school" heeft gezeten. Kan natuurlijk dat ik er helemaal naast zit, ik heb me niet verdiept. Ik ben gewoon benieuwd!
Denk dat dit heel erg per persoon verschilt.
Voor mij is het omdat ik het gewoon niet vol houd 5 dagen in de week in de schoolbanken te zitten.
Heb diverse studies niet afgerond omdat ik simpelweg depressief werd van elke dag aan een tafeltje zitten, voor je uit staren, een docent die een berg informatie naar je hoofd gooit wat er aan de ene kant in gaat en de andere kant weer uit, en dat weken, maanden, jaren achter elkaar.
ik moet iets doen en echt bezig zijn. Heb na diverse gefaalde studies dan ook de stap gemaakt naar het leger te gaan en dit was echt de beste stap ooit, had eindelijk echt iets te doen en kon mezelf zowel fysiek als mentaal aan het werk zetten. Helaas afgekeurd, dus toen besloten een thuisstudie te doen zodat ik wel kan werken, of in mijn geval eigenlijk stage lopen 4 dagen in de week en dus echt bezig ben met het in de praktijk uitoefenen wat ik leer op school. daarnaast is de thuisstudie versneld, in mijn geval 1,5 jaar wat normaal 4 jaar is, dit maakt dat je een uitdaging hebt en bezig blijft. Mijn studie is erkend dus moet in 1,5 jaar het zelfde afgerond hebben als de mensen die de opleiding in 4 jaar doen.
Verder ben ik het overigens wel met je eens dat ik denk dat bedrijven liever iemand hebben die gewoon een volledige voltijd opleiding gedaan hebben, deze staan vaak toch beter aangeschreven, ook zeker niet elke thuis studie is even goed.
Resistance schreef:Waarom heeft men eigenlijk voor een thuisstudie gekozen? Gewoon uit nieuwsgierigheid.Ik heb het idee dat je met een thuisstudie veel minder goed leert samenwerken met anderen, en bedrijven liever iemand aannemen die op een "school" heeft gezeten. Kan natuurlijk dat ik er helemaal naast zit, ik heb me niet verdiept. Ik ben gewoon benieuwd!
Booooo schreef:Ik heb me er eigenlijk nooit in verdiept maar voor een MBO thuisstudie kun je daar eigenlijk nog studiefinanciering of iets dergelijks van aanvragen?
Dani199764 schreef:Booooo schreef:Ik heb me er eigenlijk nooit in verdiept maar voor een MBO thuisstudie kun je daar eigenlijk nog studiefinanciering of iets dergelijks van aanvragen?
Meeste thuisstudies niet, mits ze erkend zijn soms wel, ik studeer aan capabel, het mbo diploma daar is erkend en krijg dus ondanks dat het deeltijd is (1 dag in de week school 1 dag digitaal les) toch stufi
Booooo schreef:Dani199764: Dan ga ik toch eens een mailtje naar DUO sturen aangezien ik ook stage moet lopen. Dit doe ik overigens wel gewoon op mijn werk ook
lovelyfiefy: Mijn chromebook kon ik bij de inschrijving voor € 50 aanschaffen maar ook die heeft mijn baas betaald
Booooo schreef:Dani199764: Dan ga ik toch eens een mailtje naar DUO sturen aangezien ik ook stage moet lopen. Dit doe ik overigens wel gewoon op mijn werk ook
lovelyfiefy: Mijn chromebook kon ik bij de inschrijving voor € 50 aanschaffen maar ook die heeft mijn baas betaald