Dingen die klanten/gasten zeggen waar jij je...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

LoveUggs

Re: Dingen die klanten/gasten zeggen waar jij je...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-17 15:03

Gelukkig weet ik dat ik om de meeste dingen onwijs kan lachen, en ik over het algemeen hele leuke klanten heb! :D

Soms komt er een opmerking voorbij dat ik denk; "HuH? 0.o " Maar over het algemeen kunnen we fijn werken :D
Ik heb zelf wel eens gehad dat iemand steeds ontzettend veel geld won met de toto.
Heb hem voor de grap wel eens gevraagd hem ook maar voor mij in te vullen want zo wilde ik ook wel geld verdienen!

De opmerking of ik het winnende lot even voor ze uit kan zoeken is uiteraard ook erg populair! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 18:11

Shadow: tuurlijk ist niet zo dramatisch met zegels. Maar beide komt het op hetzelfde neer ;)
Al is de waarde van een zegeltje wel erg laag.

SindyKaya: :oo :oo
Bah!

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 20:32

Ik begrijp Purney wel. Ik werk zelf in de horeca en ik denk dat er best een aantal mensen is dat mij daar totaal ongeschikt voor vindt. Ik kan vrij weinig hebben en ben dan ook vrij snel klaar met een vervelende gast/gast met vervelende opmerkingen ed.
Aan de andere kant vind ik mijn werk erg leuk en functioneer ik erg goed, ben heel stressbestendig en kan hard werken.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 18:26

Wat een engerd die een sticker op je plakt en je tegen je zin in beetpakt.

Soms benik een flauwe klant.
De zelfscan in de winkel gaat piepen als je alcohol wil afrekenen.
Als je 18+ ben krijg je het mee.
Een jongen kwam kijken toen mijn zelfscan piepte en keurde het gelijk goed.
Waarop ik zei " zo oud zie ik er toch niet uit, krijg ik geen leeftijdscontrole "
Sorry meneer de vakkenvuller, het was flauw.

jasmijnz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 18:31

Ik weet niet als die hier al eens voorbij is gekomen maar..

Zelf werk ik in een kleine notenbar en klanten pinnen veel. We staan met een paar leuke meiden altijd achter de balie en daar krijgen we ook veel opmerkingen over. Laatst hoorde mijn baas voor het eerst de opmerking die wij helaas al heel vaak hebben gehoord tijdens het pinnen. Kan ik hem er al in steken? En dan met zo'n vieze pedo blik je strak aankijken.. iehhhh

Daniquebyoux

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 21:25

elle108030 schreef:
niet perse een ongemakkelijk verhaal maar het is me wel echt bij gebleven.

bij de Ah hebben we een koffiehoekje in het midden van de winkel, als ik moet werken loop ik daar altijd langs want het is de snelste route naar de kluisjes achter het magazijn.
een paar weken geleden liep ik daar langs en werd aangesproken door een oudere man (75+) die op zijn vrouw zat te wachten en vroeg of ik hem kon helpen zoeken. ik moest echter werken dus heb ik met hem alleen even snel rond de dichts bij zijnde koppen van de schappen gelopen en hem toen weer terug gebracht naar de koffie tafel, zijn vrouw hadden we niet gevonden en hij had me vriendelijk bedankt. ik heb die dag dood leuk m'n shift af gemaakt en er verder niet meer aan gedacht. de volgende dag zat hij er weer en vroeg me opnieuw of ik wou helpen met zoeken, dit heb ik opnieuw gedaan maar te vergeefs niet gevonden. later die avond was ik vanuit het magazijn op weg naar de uitgang van de winkel toen ik hem nog steeds zag zitten (ik had 4 uur gewerkt), de winkel ging bijna sluiten dus ik ben naar de meneer toegelopen en als grapje gevraagd of hij z'n vrouw nog steeds niet had gevonden waarop hij voor zich uit staarde en vroeg hoe ik dat wist en of ik hem wou helpen zoeken. in mijn hoofd begon een belletje te rinkelen dat er iets niet helemaal goed zat. ik ben met hem naar de info balie gelopen om aan m'n teamleider hulp te vragen. bij de balie stond echter een heel team bezorgt kijkende verpleegsters. meneer had alzheimer en was het verzorgingstehuis uit gelopen om boodschappen te doen met z'n overleden vrouw...
moest wel even slikken toen ik dat hoorde, het was een hele aardige en opgewekte man die vol liefde over zijn vrouw praatte...

Jesus dat soort dingen breken toch gewoon je hart ? Ik zou daar persoonlijk ff van moeten slikken en niet weten wat te zeggen

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 21:29

jasmijnz schreef:
Ik weet niet als die hier al eens voorbij is gekomen maar..

Zelf werk ik in een kleine notenbar en klanten pinnen veel. We staan met een paar leuke meiden altijd achter de balie en daar krijgen we ook veel opmerkingen over. Laatst hoorde mijn baas voor het eerst de opmerking die wij helaas al heel vaak hebben gehoord tijdens het pinnen. Kan ik hem er al in steken? En dan met zo'n vieze pedo blik je strak aankijken.. iehhhh

Wat heeft je baas ermee gedaan?

Spelt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 21:36

Oh god klanten, af en toe zijn ze wel heel erg!

- Ik heb een oudere man die elke week een pakje batterijen komt kopen, elke keer als hij binnenkomt roept hij naar me terwijl ik achter de kassa sta: Hey lekkerding hoe is het met je?! En dan vervolgens hele verhalen wat hij de afgelopen week heeft meegemaakt. Wel vervelend dat hij altijd probeerd te vissen waar ik woon, hoe oud ik ben, of ik een vriend heb etc. Nouja laat maar gaan ik praat er altijd wel omheen.

- 2 mannen die aan mijn kassa kwamen met een dekbed die vroegen of het een fijn dekbed was, naja tuurlijk antwoorde ik; oh kom je dan gezellig met ons onder het dekbed slapen? echt wtf? :') En vragen hoe oud ik was etc. heb ze maar wijs gemaakt dat ik 18 ben, getrouwd ben en 3 kinderen thuis heb zitten. ze vielen bijna stijl achterover _O-

- Mensen die heel overdreven naar je naamkaartje kijken :') Oooh heet jij .... ! Zo heet mijn nichtje/tante/buurmeisje/kleindochter etc. ook!! Mooie naam hoor, was je blij toe je hem kreeg? eeeh wat :?

En zo heb ik er nog wel veel meer die zo even niet in me opkomen. Soms weet ik gewoon echt even niet hoe ik me een houding moet geven. En veel klanten hebben ook gewoon echt niet door dat ze achterlijk bezig zijn :+

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 21:20

Oh waar moet ik beginnen...
wij hebben een man met een alcohol probleem, die echt elke dag komt en een mop vertelt (meestal dezelfde). Ze zijn alleen nooit grappig en dan moet je maar beetje doen alsof het grappig is.

Ook met een collega: een Marokkaanse vrouw wilde van haar kooppunten 2 flessen bleek kopen. Alleen had ze niet genoeg. Mijn collega wilde het niet meegeven (t was volgens mij samen €0,90 en er stond iets van €0,10 cent op) en die vrouw probeerde het bij mij maar had nog steeds niets genoeg. Toen zei mijn collega "ja mevrouw u heeft niet genoeg misschien kan u thuis geld halen?" toen werd die vrouw ongelooflijk boos, noemde ons allerlei racisten en andere termen en andere mensen zijn ook nog gekomen om ons dat te vertellen.

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 21:30

Is het belangrijk dat ze Marokkaans is?

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 21:30

Toen ik een dagje moest proefdraaien bij mijn werk kwam er een man naar mij toe. Ik was bezig de iets bij te vullen dus ik stond wat voorovergebogen. Hoor ik ineens naast me:
''En meisje, wat is jouw geheim?''
Ik: ''Eh, ik heb geen geheim vandaag. :D''
Meneer: ''Oh, morgen wel?''
Ik: ''Ja, misschien wel!''
Meneer: ''Prima, kom ik dan weer! Ik geloof er alleen niks van, mensen hebben altijd geheimen.''
Ik: ''Oh, maar ik vandaag niet.''
Meneer: ''Als jij het zegt, meisje. Weet jij toevallig of die groene tandpasta alweer is bijgevuld?''
Ik: ''Ik heb geen idee over welke tandpasta u het heeft meneer, maar ik loop wel even met u mee.''

Lopen we naar de tandpasta, blijkt ie de Parodontax te bedoelen. Dus ik laat hem zien dat het inmiddels weer is bijgevuld, zegt ie: ''Oh, maar ik had helemaal geen tandpasta nodig hoor! Ik heb nog 3 tubes liggen'' :')

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 21:41

MarJon dat klinkt wel als een soort van lieve man

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 21:44

A3a1 schreef:

Dit.

MarJon, dat klinkt als een aardige man, wellicht iemand die behoefte heeft aan wat sociaal contact.

Ik heb wel eens een situatie gehad toen ik bij de post werkte, toen was er op een adres en man waar ik binnen moest komen (van hem). Mooi niet gedaan, ik hoorde achteraf dat hij bij een collegaatje van mij oneerbare voorstellen had gedaan..

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 21:44

A3a1 schreef:

In dit geval waarschijnlijk wel, omdat ze de racismekaart trekt. Dat kun je alleen maar doen als je tot een etnische minderheidsgroep behoort (als 'kaaskop' zou het in ieder geval heel vreemd zijn).

EdkingEnzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 21:48

Haha ik vind dit echt heel leuk om allemaal te lezen :')

Ik werk in een diervoedingswinkel en ik heb daar een keer een man geholpen die vroeg mij om een goed merk hondenbrok. Dus ik alles even uitgelegd en laten zien. Ja, hij wilde het even proeven.. Uhm. Wat? := Als hij ze lekker/goed vond, vonden zijn honden dat ook! Of ik ook proefzakjes had. Nee die hebben we niet, dus het kleinste zakje laten zien en gezegd dat ik die wel open wilde maken. Helemaal prima, hij stopt een paar brokken in z'n mond, was helemaal prima :') Goede brok! Maar, hij vond toch ook wel dat wij dat moesten doen! Want je moet toch weten wat je verkoopt.. :D Toen heb ik maar snel gezegd dat het wel heel veel verschillende brokken waren _O-

En ik ben ook een keer uit gevraagd door een klant, kreeg zo een briefje met zijn nummer naar me toe geschoven. Ik was die avond helemaal alleen, dat was toch wel een beetje ongemakkelijk :Y) Heb niks van me laten horen en heb die klant denk ik nog 2x daarna gezien terwijl hij eerst iedere week kwam :=
Maar.. Hij vond dat wij dat eigenlijk zelf ook moesten doen! Want je moet toch wel weten wat je verkoopt! _O-

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 22:08

oomens schreef:
A3a1 schreef:

In dit geval waarschijnlijk wel, omdat ze de racismekaart trekt. Dat kun je alleen maar doen als je tot een etnische minderheidsgroep behoort (als 'kaaskop' zou het in ieder geval heel vreemd zijn).

Dan vraag ik het anders: was ze marrokaans?

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 22:15

Achter de kassa(action =drukte) vaak boze klanten gehad die agressief waren l. Zo ook een man, want 'ze stonden al 10 minuten in de rij' en ik moest er wat aan doen.. sorry maar als alle kassa's al open zijn kan ik niet harder werken dan ik al doe := (ga niet overhaast scannen. Ik was al op een hoger tempo aan het scannen maar kan niet vliegen :+ ) + dat ik hem nog geen 2 minuten daarvoor zag aansluiten.

Op mijn huidige werk (eerste hulp op evenementen) was ik in werkkleding onderweg en kreeg ik de opmerking dat ik de mooiste avri medewerker was die hij ooit gezien had -O- (oke, toch een compliment)

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 22:18

Ik ben vorig jaar op de Zwarte Cross 5keer ten huwelijk gevraagd :+.
Ik werkte daar achter de bar bij de uitgifte van drank. Later op de avond worden mensen dronken en gaan ze dat soort dingen zeggen.
Kon er wel om lachen, was ook t mooiste meisje van de bar enzo.

Ze waren onschuldig, al was er 1 man die aan mijn bips wou zitten, die is door de beveiliging weggestuurd, want hij deed het bij meer meiden

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 22:24

Laatst een vriendelijk vrouwtje die mijn hulp vroeg met uitzoeken van nieuwe potten voor haar kamerplanten. Echt binnen een minuut vertelde ze mij haar hele medische geschiedenis. En of het wel verstandig was om nieuwe potten te kopen, omdat ze niet wist of ze nog wel lang te leven had.

Vrij ongemakkelijk.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 22:26

A3a1 schreef:
oomens schreef:

Waarom altijd gelijk een verhoor als iemand iets vertelt over een Marokkaanse vrouw :?

Ja, ze was vast Marokkaans, anders had ze toch wel geschreven dat het een Duitser, pool, Turk of Surinamer was?

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 22:30

A3a1 schreef:
oomens schreef:

Inderdaad wat oomens zegt en ze was inderdaad Marrokaans want ik ken haar zoon goed en die is ook Marrokaans en neem aan dat zijn moeder niet plotseling een Surinamer is. Het was niet als racisme bedoeld, het was hier inderdaad gewoon om het racisme te onderbouwen. Ik vond mijn verschillende pogingen het met moslim te verwoorden een beetje onhandig overkomen, dus heb besloten te gaan voor Marrokaans. Als ik had gezegd buitenlandse vrouw was het ook niet Goed geweest denk ik.

Kitty1985 schreef:
Laatst een vriendelijk vrouwtje die mijn hulp vroeg met uitzoeken van nieuwe potten voor haar kamerplanten. Echt binnen een minuut vertelde ze mij haar hele medische geschiedenis. En of het wel verstandig was om nieuwe potten te kopen, omdat ze niet wist of ze nog wel lang te leven had.

Vrij ongemakkelijk.

Ik heb ook zo'n vrouw wel eens in de winkel gehad alleen was deze vrouw een jaar of 80/90 en vertelde dat ze altijd haar opa en oma hielp op de boerderij en dat ze voor hun yoghurt moest halen etc. Heb die vrouw al denk ik een halfjaar niet meer in de winkel gezien.

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 23:17

Maar wat is het voor toevoeging?
Maakt het iets uit, of het een surinaams, een antilliaan of een indiaan is, of een witte.

Als wij iets doen in het buitenland, en er wordt gezegd, die kaaskop?
Die witte? Die duitser?

Bommeltje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 23:27

Ja..

Ik heb er twee gehad waar ik echt rood van werd.

Soms moeten wij voor een onderzoek naar iemand zijn postcode vragen. Dus ik vroeg dat aan twee mannen bij de kassa. Zegt eentje zijn postcode waarbij de letters eindige met dubbel D. Terwijl die dat zei keek die naar beneden naar mijn tshirt en knipoogte toen en herhaalde die dubbel D nog eens.. ik werd even niet lekker :P

En een keer een man die terwijl die aan het afreken was vroeg waarom het bij de kassa zo heet was. En toen ik zei dat ik het niet wist zei hij: o jij bent het zeker die zo heet is.. :r

Verder is het mij gelukkig tot nu toe bespaard gebleven :P

nuscaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 23:28

A3a1 schreef:
Maar wat is het voor toevoeging?
Maakt het iets uit, of het een surinaams, een antilliaan of een indiaan is, of een witte.

Als wij iets doen in het buitenland, en er wordt gezegd, die kaaskop?
Die witte? Die duitser?

Hoe had jij dan deze anekdote verteld? Had jij het enkel over een vrouw gehad die andere van racisme beschuldigde, of had alleen vrouw dan ook weer niet goed geweest want ja een man kan ook zulke uitingen doen.

Het interesseert me verder ook bar weinig hoe ze mij in het buitenland willen noemen.

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 23:35

Ik had de kleur en het rascisme buiten beschouwing gelaten.
Het was gewoon iemand die boos was omdat ze haar zin niet kreeg.

Nee, vast niet, het maakt niks uit, tot de stortbak over je heenkomt.