VWO6 16/17

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

KirstenHorse

Re: VWO6 16/17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-16 19:44

Terwijl de motivatie er bij mij wel echt is.. Wil graag van de middelbare af en beginnen aan het volgende deel / avontuur van mijn leven :j

mignonne2403

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 22:45

Goh ik ben dus niet de enige die niet snapt hoe ik alles af ga krijgen :+

Wij hebben al vanaf de 4e 2 uurs tentamens, vind het wel fijn eigenlijk :)

Nog maar 7 maanden tot de eindexamens! Jay....

Merelll

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 18:27

Jeetje stil hier!

Hebben jullie al een toetsweek gehad? Wij hadden hem 2 weken geleden en afgelopen week dan een herkansing. Hebben jullie ook periode één herkansing?

evaxfanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 18:29

Ik heb toevallig vandaag mn laatste dag van de proefwerkweek gehad. Wij hebben ook een herkansing per periode. Hoe is je toetsweek gegaan, al punten terug?

Merelll

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 18:52

evaxfanny schreef:
Ik heb toevallig vandaag mn laatste dag van de proefwerkweek gehad. Wij hebben ook een herkansing per periode. Hoe is je toetsweek gegaan, al punten terug?

Ah oke, ging t goed voor je gevoel? Jaa alles al behalve natuurlijk het cijfer van de herkansing, maar die ging zo slecht dat ik aanneem dat die niet beter is haha. Mn laagste was een 5 en dat is gelijk de enige onvoldoende! Best tevreden verder ook haha

evaxfanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 18:55

Merelll schreef:
evaxfanny schreef:

Ah oke, ging t goed voor je gevoel? Jaa alles al behalve natuurlijk het cijfer van de herkansing, maar die ging zo slecht dat ik aanneem dat die niet beter is haha. Mn laagste was een 5 en dat is gelijk de enige onvoldoende! Best tevreden verder ook haha

Fijn dat t goed gegaan is. Voor mn gevoel ging t wel goed, behalve wiskunde, blijft n dingetje...

Biscuitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 19:25

Ik heb aankomende week SE week... STRESS!

Merelll

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 20:57

@evaxfanny heb je wiskunde B of A? Hopen dat ook wiskunde toch goed uitvalt en de rest ook gwn goed is!

@biscuitje succes!! Heb je er vertrouwen in?

Biscuitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 21:16

Merelll schreef:
@evaxfanny heb je wiskunde B of A? Hopen dat ook wiskunde toch goed uitvalt en de rest ook gwn goed is!

Alleen in AK en EC eigenlijk... WI heb ik een andere leraar dan vorig jaar, GS zit ik er altijd nét naast, NE en DU zelfde verhaal en EN is gewoon moeilijk (essay schrijven, mijn oefen essay was een 6 waard, dat stelt wel gerust).

mignonne2403

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 22:28

Goed zeg Merell!
Succes biscuitje! vertrouwen houden :)

Ik had 2 weken geleden SE week, ging naar gevoel bagger maar qua cijfers erg goed :D
laagste was 6.4 op een schrijftoets frans en hoogste 9.4 op natuurkunde (heeel blij mee, gemiddelde klas was 5.6)

Succes iedereen die nog moet!

xnaomivdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 22:33

Ik zit middenin mijn toetsweek :j
Gaan er nog mensen naar de open dag van de Universiteit Utrecht morgen? Ik ga kijken bij een aantal studies die me heel interessant lijken, dus ik ben benieuwd :)
Laatst bijgewerkt door xnaomivdh op 18-11-16 23:14, in het totaal 1 keer bewerkt

xGwenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 22:44

Ik begin over 3(?) weken pas aan mn SE week!
En nee ik ga morgen niet naar Utrecht, mag gezellig een hele dag werken -O-
Tevens blijf ik toch in Maastricht voor mn studie dus hoef ik ook niet meer in Utrecht te gaan kijken :')

_roodvos_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 22:55

Mijn SE week is volgende week. En ik ga morgen ook naar utrecht, naar geschiedenis en filosofie. (ben er inmiddels bijna zeker van dat ik GS ga studeren)
Waar gaan de anderen die komen naar kijken? Naomi?

Voor de SE week ben ik verder nog niet zo zenuwachtig. Moet alleen nog wel een boek uitlezen voor Engels voor dinsdag, ik moet nog 150 van de 500 bladzijdes en ik lees heeeeel langzaam in het Engels :P En dan nog een analyse bedenken voor dat boek. Had voor de testanalyse wel iets van een 8 of zo maar dit boek vind ik veel lastiger om wat voor te bedenken dus ik hoop dat het lukt :P Goed cijfer heb ik wel nodig, k heb aan het begin van het jaar een SE opdracht voor engels gewoon niet gedaan dus sta nu een 1 O:)

xnaomivdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 23:21

Leuk roodvos! Weet je ook al aan welke universiteit je wil studeren? Ik had de vorige open dag van Utrecht bij geschiedenis gekeken. Maar ik vind geschiedenis toch net niet leuk genoeg om het te gaan studeren (al klonk het wel leuk bij de open dag :) ).
Laatst bijgewerkt door xnaomivdh op 04-01-26 16:57, in het totaal 1 keer bewerkt

_roodvos_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 00:04

zo das een hoop. Hoe heb je daar het geduld voor joh, ik ben het na hooguit drie praatjes altijd zo ontzettend zat :P Ga ook nooit naar meer dan dat dus O:)
Universiteit: Tot nu toe de VU denk ik, of misschien de UvA. Maar waarschijnlijk de VU. Is voor mij ook wel handig omdat ik in Amsterdam woon. Maar misschien wil ik dus ook iets met een kunstacademie gaan doen en dan is het wel handig als ik in een stad zit waar ook een kunstacademie zit (wil denk ik niet naar de rietveld in Amsterdam, maar dat weet ik inmiddels ook niet meer zo zeker) en daar valt Utrecht ook onder, want daar zit de HKU. Dus vandaar dat ik vind dat ik daar ook moet gaan kijken. (maar stiekem weet ik al dat ik best wel graag naar de VU of UvA wil dus ik ben benieuwd hoe dit is.. Ben verder namelijk alleen op de Erasmus geweest vorig jaar en daar vond ik de geschiedenisstudie echt driedubbel niets. )

wat is sociologie voor iets?

xnaomivdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 00:29

Ja het was een hele planning van naar welke studies ik nou heen wilde _O- Alleen die 3 studies geven presentaties op dezelfde tijden en allemaal niet van 12 tot 1.

Kunstacademie is ook wel heel leuk! En wel makkelijk dat je in Amsterdam woont. Ik wil niet op kamers en gezien reistijden zijn Utrecht en Amsterdam de opties. Ik denk dat ik voor Utrecht ga maar ik ga misschien toch voor de zekerheid een keer in Amsterdam kijken. Maar waarom was De Erasmus niets? Zit er zoveel verschil tussen de universiteiten per opleiding?
Laatst bijgewerkt door xnaomivdh op 04-01-26 16:58, in het totaal 1 keer bewerkt

_roodvos_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 10:33

De studie geschiedenis op de Erasmus is, voor zover ik het begrepen heb, een beetje 'bijzonder'. Hij is heel economisch naar mijn idee en ze beginnen zo'n beetje bij 1500. En dan heel erg kijken naar hoe uit die samenleving onze samenleving is ontstaan of iets in die trant. Maar ik wil niet alleen de geschiedenis vanaf 1500 :P

Er kan dus best wel verschil in zitten per universiteit ja.
En Amsterdam is inderdaad makkelijk :D Open dagen van Amsterdam waren twee en drie weken geleden maar er komen er vast nog meer. Ik wil ook graag thuis blijven wonen dus dat maakt Utrecht voor mij ook wel makkelijk. Leiden zou ook nog kunnen (rechtstreekse treinverbinding en iets van een half uurtje) maar ik heb helemaal geen zin in daar gaan kijken :P Zit ook geen kunstacademie dus heeft niet echt prioriteit.
Rotterdam is ook nog wel een optie kwa reizen, ook rechtstreekse verbinding met de trein en mijn vriendje woont in Delft dus als ik geen zin heb in helemaal teruggaan of vroeg opstaan kan ik altijd nog daar blijven slapen O:) Vindt ie vast heeeeel erg maar niet heus.
Alleen vind ik de uni daar dus niets, maar ik ga er nog wel op de kunstacademie kijken.

Edit: Als je iemand met een starwars shirt ziet mag je zwaaien O:)

Merelll

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 11:05

mignonne2403 schreef:
Goed zeg Merell!
Succes biscuitje! vertrouwen houden :)

Ik had 2 weken geleden SE week, ging naar gevoel bagger maar qua cijfers erg goed :D
laagste was 6.4 op een schrijftoets frans en hoogste 9.4 op natuurkunde (heeel blij mee, gemiddelde klas was 5.6)

Succes iedereen die nog moet!

Wooow mag ik even je natuurkunde skills lenen? Jeetje wat een super cijfer haha en verder ook super goed!

@biscuitje ah oke nou succes! En dat je voor t oefen essay al een 6 had is top! Geeft idd toch even wat vertrouwen dus gaat vast goed komen.

De rest ook allemaal succes nog met de SE-weken enzo,ik ga niet naar Utrecht, ben vorig jaar al bij de open dagen vd studies geweesy waartussen ik twijfel dus wil nu vooral nog meeloopdagen doen...

Biscuitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 11:38

Thanks voor de oppepper!

Heel veel plezier vandaag op de opendag!

xnaomivdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 12:01

_roodvos_ schreef:
De studie geschiedenis op de Erasmus is, voor zover ik het begrepen heb, een beetje 'bijzonder'. Hij is heel economisch naar mijn idee en ze beginnen zo'n beetje bij 1500. En dan heel erg kijken naar hoe uit die samenleving onze samenleving is ontstaan of iets in die trant. Maar ik wil niet alleen de geschiedenis vanaf 1500 :P

Er kan dus best wel verschil in zitten per universiteit ja.
En Amsterdam is inderdaad makkelijk :D Open dagen van Amsterdam waren twee en drie weken geleden maar er komen er vast nog meer. Ik wil ook graag thuis blijven wonen dus dat maakt Utrecht voor mij ook wel makkelijk. Leiden zou ook nog kunnen (rechtstreekse treinverbinding en iets van een half uurtje) maar ik heb helemaal geen zin in daar gaan kijken :P Zit ook geen kunstacademie dus heeft niet echt prioriteit.
Rotterdam is ook nog wel een optie kwa reizen, ook rechtstreekse verbinding met de trein en mijn vriendje woont in Delft dus als ik geen zin heb in helemaal teruggaan of vroeg opstaan kan ik altijd nog daar blijven slapen O:) Vindt ie vast heeeeel erg maar niet heus.
Alleen vind ik de uni daar dus niets, maar ik ga er nog wel op de kunstacademie kijken.

Edit: Als je iemand met een starwars shirt ziet mag je zwaaien O:)

Ah oke, ik snap dat alleen vanaf 1500 niet leuk is, ik vind de tijd daarvoor juist ook heel interessant. Maar ik denk dat jouw presentaties in de binnenstad zijn? Die van mij zijn op de uithof.

evaxfanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 12:32

Merelll schreef:

wiskunde B :\ Mag gelukkig een pw herkansen en aangezien de rest wel goed ging voor mn gevoel kan ik wiskunde waarschijnlijk herkansen.

Ik ben vorig jaar op de opendag in Utrecht geweest, dit jaar niet. Weet zeker dat ik geneeskunde wil studeren en om aangenomen te worden in Utrecht leek mij echt Mission impossible.. Verder wel een hele leuke uni!

sannehelena

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 22:13

Ik heb vorige week mijn pw week afgerond, tot nu toe is het allemaal best goed gegaan! :)

Vandaag ben ik naar de open dag in Utrecht geweest. Ik vond de stad geweldig en de studie rechten leek mij er erg leuk. Nu zit ik er zelf aan te denken om bedrijfskunde en daarnaast recht of om na bedrijfskunde een jaartje bedrijfsrecht te gaan studeren ofzo. Maar bedrijfskunde hebben ze niet in Utrecht..

@evaxfanny Aan welke uni zit jij momenteel te denken voor geneeskunde?

Merelll

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 22:51

@evaxfanny aah oke, ja ik heb zelf A dus B lijkt me ook echt een ramp haha. Maar fijn dat je hem, als ie dan slecht uitvalt, kan herkansen!

@sannehelena mijn broer studeert nu rechten in Utrecht en vindt het erg leuk! Wel stom dat ze geen bedrijfskunde hebben dan zeg! Ik wil sws ook in Utrecht studeren maar dan een hele andere richting qua studie haha

Yasmijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 02:51

Beetje snel alles doorgelezen. Als ik het zo lees ben ik echt ****dom met mijn cijferlijst :')

Iemand die binnen kort nog open dagen gaat bezoeken?

lies1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 03:50

Pfoe die stress is zo herkenbaar...

Ik heb 2 weken geleden mijn toetsweek gehad. 8 dec heb ik mijn herkansing voor wiskunde B. Ik moet echt min een 6 halen (4.9 gem momenteel).
Na de kerstvakantie hebben wij de presentaties van pws. Mijn onderwerp is 'Zilte landbouw'. Opzich wel interessant alleen ons onderzoekt wilt niet echt lukken :(