Afstuderen in 2017

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Loes1996

Re: Afstuderen in 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 21:05

Ik wandel ook maar weer even binnen. Financiële struggles herken ik, het was nog n hele uitdaging om n beetje een betaalbare maar toch leuke winterjas te vinden bijvoorbeeld :')

Hier bijna klaar met de documenten voor de toelating tot Forensic Psychology Maastricht. Eerste versie van mijn motivatie staat nu op papier, nog een nachtje erover slapen, feedback van een aantal mensen afwachten en dan inzenden maar.....

Domi_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 21:41

Succes met je motivatie Loes1996!

Ik hoef ook geen kostgeld te betalen. Mijn studie, auto en verzekeringen betaal ik zelf :)

Loes1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 15:47

Hier best verwend O:) :oo Geen kostgeld en moeders betaald studie en paardrijden/verenigingsgeld. Ze krijg wel mijn stufi en andere toeslagen, dus zo draag ik toch bij aan mijn eigen onderhoud :P

Croo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 16:08

Ik meld me ook! Na veel te lang studeren komt het einde eindelijk in zicht! Ik zit nu halverwege mijn stage en ik mag in februari starten met afstuderen. Dit betekent dat, als alles goed gaat, ik in juli mijn diploma zou moeten halen. Ik doe trouwens de opleiding dier- en veehouderij op de HAS.

Ik heb wel een ietwat bijzondere situatie. Ik ben 27, getrouwd en we hebben een kindje van 8 maanden. Mijn man werkt fulltime en zit in het laatste jaar van zijn masteropleiding. Alles bij elkaar hebben we het best wel druk, maar we genieten enorm van onze lieve zoon. Het is fijn om te weten dat je je kindje een goede toekomst kan geven door af te studeren, dus dat motiveert mij in ieder geval enorm!

V_eraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 14:45

Saskiaa_ schreef:
Fijn dat je een afstudeerplek hebt V_eraa! Wat ga je doen? :)

Ik ga iets met brand weer vrijwilligers onderzoeken & dan in combinatie met het HR beleid.

Ik woon ook nog thuis maar betaal geen kostgeld.

voor de mensen die vanaf februari af gaan studeren wat zijn jullie deadlines?
Bij mij 3 februari poging 1 startdocument - poging 2 28 februari
7 april poging 1 onderzoeksvoorstel - poging 2 28 april
2 juni poging 1 afstudeerscriptie - poging 2 30 juni (op mn bdayyy)

Domi_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 16:57

Wij hebben geen deadlines, maar iets wat ze 'flexibel afstuderen' noemen.
Je mag starten wanneer je het minimaal aantal studiepunten hebt behaald en kan iedere twee weken afstuderen. Sommige studenten doen er 16 weken over, andere 22.
Als men uiterlijk dit schooljaar wil afstuderen, dient het rapport in de week van 10-14 juli te worden ingeleverd. De reguliere diploma-uitreiking is echter ietsje eerder.

karlli

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 19:51

Ik moet uiterlijk 18 mei mijn 'Final Draft' af hebben en 1 juni 'Final Hand-in' voor de eerste termijn (dus niet de herkansing, die volgt 4 weken later met uitslagen in Augustus ipv juni en dan juli diploma uitreiking.

Brittjuh97

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 19:53

Nou ik ben even afwezig geweest, had het extreem druk met mijn eindonderzoek. alles is af en volgende week woensdag moet ik hem presenteren :D dan weet ik eigenlijk al of ik geslaagd ben :oo

Saskiaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 11:56

Spannend Britt! Heel veel succes alvast!

Dat is best lastig lijkt me Domi, dan moet je echt zelf een stok achter de deur zetten.

Qua deadlines, ik moet 28 december concept inleveren, 9 januari definitief. In de week van 30 januari presenteren, mits het onderzoek voldoende is. Dat is geen verdediging ofzo, ze willen gewoon graag dat je het presenteert, hangt niets van af. :Y)

Wauw, super knap Croo!! Respect dat jullie dat zo voor elkaar boksen. :) Hopelijk lukt het om je diploma te krijgen voor de zomer! :)

Dat lijkt me echt een suuuper interessante master Loes!!!

Ik woon niet meer thuis, maar toen ik nog wel thuis woonde hoefde ik dat ook niet te betalen. Mijn ouders gaven (geven) me een x bedrag per maand. Ik moest thuis wel alles zelf betalen; zorgverzekering, collegegeld, auto, enz. Nu ook uiteraard. :Y) Werk er ook best veel naast om het te kunnen betalen, maar dat vind ik ook wel leuk eigenlijk. :D

Hier de resultaten teruggekregen. Moet nog wel het eea aan veranderd worden, maar dit was eigenlijk wel wat ik had verwacht. Wist wel dat het niet helemaal goed was, maar kon er de vinger niet op leggen. Nu wel. :+ Dus dat verbeteren, conclusie/discussie schrijven, nog even in zijn geheel door laten lezen door een aantal mensen en dan inleveren als concept! *\o/*

LienC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-16 15:43

Croo: dat is inderdaad bijzonder! Ik duim voor je!
Saskia: Goed bezig! Je schiet goed op :)

Alle resultaten zijn binnen bij mij, al een flink stuk van de resultaten en discussie geschreven en allemaal van die kleine dingen (wat APA dingen, voorwoord moest nog geschreven worden, inhoudsopgave weer even aanpassen etc. etc.)
Wij hebben alleen een deadline wanneer het verslag definitief ingeleverd moet worden. Eerst wouden we voor de kerstvakantie (aankomende woensdag) het verslag voor feedback naar de docent sturen, maar ik denk niet dat we dat gaan redden :n Dus dan na de kerstvakantie (in de vakantie wordt er geen feedback gegeven). Dus nu alles alvast even netjes, laten controleren door andere mensen (kennissen, klasgenootjes, opdrachtgever) en dan hopelijk alles op tijd af :j

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-16 16:20

Ik lees al een tijdje mee, maar heb nog niet gereageerd.

Ik mag zelf in februari beginnen met afstuderen! Ik heb een enorm interessante stageplaats & opdracht weten te bemachtigen :j
Momenteel loop ik een beetje vast op het feit dat mijn docenten mij inhoudelijk niet kunnen helpen met de hoofd- en deelvragen en dat ik enkel kan sparren buiten school.
Mijn onderzoeksplan is mede daarom helaas nog niet af, hoop het in januari in zijn geheel af te kunnen ronden.

Wie gaat hier nog meer in februari afstuderen? En hoever ben je al met de voorbereidingen?

Brittjuh97

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-16 19:08

Laura_x_ schreef:
Ik lees al een tijdje mee, maar heb nog niet gereageerd.

Ik mag zelf in februari beginnen met afstuderen! Ik heb een enorm interessante stageplaats & opdracht weten te bemachtigen :j
Momenteel loop ik een beetje vast op het feit dat mijn docenten mij inhoudelijk niet kunnen helpen met de hoofd- en deelvragen en dat ik enkel kan sparren buiten school.
Mijn onderzoeksplan is mede daarom helaas nog niet af, hoop het in januari in zijn geheel af te kunnen ronden.

Wie gaat hier nog meer in februari afstuderen? En hoever ben je al met de voorbereidingen?

ik krijg 18 januari definitief te horen of ik geslaagd ben ( as woensdag weet ik het ongv al :') ) en 7 feb krijg ik mijn diploma als alles volgens plan gaat!

Wel balen dat je vast loopt!! hoop dat alles evengoed af komt in januari

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 01:43

Ik heb donderdag gehoord dat het onderwerp wat ik heb goed is gekeurd. Nu nog mijn stage halen en dan mag ik beginen

Annenas

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 21:45

Ik ben aangenomen voor mijn afstudeeropdracht op de dialyse afdeling *\o/*

Deadlines heb ik nog niet naar gekeken, eerst bikkelen voor mijn minor nu.. Het afstuderen lijkt nog zooo ver weg als ik zie wat ik allemaal nog moet doen..

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 22:44

Mag ik me ook melden? Het is de bedoeling dat ik volgend jaar ook ga afstuderen :D
Na een jaar studievertraging wel een keertje tijd :')

Lotte_Wessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 23:35

En ik wil me ook graag melden. Ik ben dit jaar afgestudeerd van mijn bachelor in Human Bioscience en volgend jaar hoop ik ook af te studeren van mijn masters in Clinical Neurophysiology. :) Heb al een paar studie opdrachten voor aantal vakken waar ik fijn mee bezig kan over de kerst vakantie. Dan in mei alle examens en dan mijn thesis over de gehele zomer die ik vervolgens af moet hebben en presenteren in oktober. Hoop daarna klaar te zijn en lekker aan het werk te kunnen. :)

Brittjuh97

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 23:52

succes allemaal en welkom!

MelissaH1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 09:43

Ik heb eigenlijk vijf grote opdrachten die gedurende het jaar lopen en waarvan ik zelf kan kijken wat ik wanneer inlever (aantal vaste inlevermomenten), veel vrijheid dus! Moet nodig met mijn bachelor-thesis bezig, maar ook de andere opdrachten moet ik echt mee aan de slag. Meer mensen die momenteel even heel weinig motivatie hebben? Normaal kan ik me er prima toezetten, maar het lukt nu gewoon echt even niet op de een of andere manier... -O-

Hoe doen jullie dat? Ik werk eigenlijk aan alle opdrachten tegelijk, maar merk dat dat ook niet echt werkt. Maar ik ben bang dat als ik me op een opdracht focus, ik met de rest te veel ga achterlopen.... Ben blij als dit schooljaar voorbij is en ik hopelijk alles heb gehaald :')

Cabelona

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 12:45

Ik heb een afstudeerplek gevonden :D In januari kan ik beginnen. Heb er echt zin in!
Bedrijsopdracht is goed afgerond. Alle theorievakken zijn verwerkt in mijn cijferlijst, dus we zijn er klaar voor!

Simoon__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 19:15

Gefeliciteerd met de plekken allemaal!
Ik moet mijn rapport 1 februari inleveren, ben heel benieuwd of ik het ga halen. 2 weken daarna moet ik het nog verdedigen.. Het bedrijf is bij mij heeel positief, school iets minder... dit maakt het wel lastig vind ik.

Ik woon trouwens samen, eigen auto, eigen paard en nu op wintersport. Ik werk er keihard voor het hele jaar.

Hoe is het bij jullie eigenlijk met baankansen na de afstudeerstages?

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 19:18

Simoon__ schreef:
Gefeliciteerd met de plekken allemaal!
Ik moet mijn rapport 1 februari inleveren, ben heel benieuwd of ik het ga halen. 2 weken daarna moet ik het nog verdedigen.. Het bedrijf is bij mij heeel positief, school iets minder... dit maakt het wel lastig vind ik.

Ik woon trouwens samen, eigen auto, eigen paard en nu op wintersport. Ik werk er keihard voor het hele jaar.

Hoe is het bij jullie eigenlijk met baankansen na de afstudeerstages?

Ik heb werkelijk geen idee.. Ik weet nog niet eens wat voor baan ik uberhaupt kan aannemen :=

Ik heb een potentieel idee voor een thesis opdracht, alleen moet ik een bedrijf vinden waar ik dat mee kan onderzoeken...

LienC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-16 19:29

Simoon: toevallig, heb precies hetzelfde. School vindt het onderwerp vrij pittig en alles lastig te lezen, terwijl de opdrachtgever ontzettend positief is!

Qua baankansen, met SPH liggen de banen niet voor het oprapen. Ik heb heel veel geluk dat ik bij de organisatie waar ik vorig jaar stage heb gelopen ben blijven werken. Contract loopt sowieso nog tot juni 2018. Verder wel rondgekeken, maar heel veel leuks is er niet te vinden. Vooral MBO banen, terwijl ik wel heel graag een HBO plek zou willen. Nu ook een MBO baan, maar merk wel dat ik nu al toe ben aan wat meer uitdaging.

Lien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 19:49

Heb al een tijdje niets meer gepost, alles druk en afstuderen leek ver weg, maar komt steeds dichterbij en wordt serieuzer nu := wat hebben sommigen al snel deadlines!

Ik heb morgen mijn enige examen van deze periode, de rest van de vakken die ik gevolgd heb zijn in mei aan de beurt, samen met de examens van de vakken die ik de volgende periode ga volgen. Mijn motivatie is op het moment echt op, heb even een break nodig, en die gaat er niet echt komen ben ik bang :')

Thesis gaat nog niet zo vlot als het zou moeten, mijn begeleider is niet per se negatief, maar iets te relaxed voor de deadlines die we hebben. Ik ben begonnen, maar ik heb nog geen officiele titel, en ik weet nog niet eens waar ik precies naartoe aan het werken ben :=
Wij moeten 20 januari een draft hoofdstuk van onze thesis inleveren, en 27 maart de uiteindelijke versie. 19 januari een tussentijdse presentatie, en de eerste week april de eindpresentaties.

Ik weet eigenlijk niets over 'echte' banen na mijn studie, ik wil graag promoveren. Die kansen liggen helaas niet echt voor het oprapen, wel enthousiaste professoren, maar financiering is overal een probleem, zeg maar honderden mensen per promotieplek probleem :P Weet alleen niet zo goed wat ik anders zou willen doen..

Simoon__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 21:11

Carolien, toevallig inderdaad. Hoe los jij dit op? Ik denk dat ik het toch maar flink moet verdedigen in mijn presentatie. Want beetje stom als het afgekeurd zou worden als de opdrachtgever positief is...

LienC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-16 21:17

Simoon: Wij hebben in de discussie een aantal dingen opgeschreven. Zo zijn er een aantal medische termen voor het onderwijs onduidelijk, terwijl deze termen bij de opdrachtgever (bijna) dagelijks gebruikt worden. We hebben deze termen éénmalig uitgelegd in de literatuur. Vervolgens in de discussie aangegeven dat de medische termen wel bekend zijn bij de opdrachtgever en dat deze niet meer uitleg wou over de termen, aangezien het al helder was.

Even wat achtergrond info: het gaat om het CHARGE syndroom, een heel zeldzaam syndroom. We leveren maatwerk aan voor 1 cliënt. Dat maakt het sowieso al geen standaard scriptie en daarnaast is het ook nog eens een ontwerponderzoek. Dus voor school/docenten/studenten erg lastig te lezen, terwijl het voor de specifieke tak van de zorg wel duidelijk is.