Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Sizzle schreef:De AH heeft immers ook klanten
Citaat:Echter weten veel ZZPers gewoon niet welke kosten op ze afkomen en durven later de tarieven niet omhoog te doen.
Sizzle schreef:Shadow, Ik begrijp heus wel dat het niet altijd eenvoudig is, maar ik wéet gewoon dat veel ZZPers begonnen zijn zonder goed na te denken of zich voor te laten lichten.
Die gaan uit van hun uurloon bij een vorige baas en hebben geen berekening daarop los gelaten.
Vervolgens durven ze daarna niet omhoog omdat ze bang zijn bestaande klanten te verliezen.
juval schreef:oeps,.... en dan krijg je tijdens je functioneringsgesprek te horen dat je beter op zoek kan naar wat anders![]()
![]()
die zag ik toch even niet aankomen. bah! ik hou liever de eer aan mezelf.
aan de andere kant in het kader van dit topic... het is misschien wel de kans/uitdaging om eens iets totaal anders te gaan doen. iets voor mezelf? MAAAR WAT? .... even laten bezinken maar.
juval schreef:oeps,.... en dan krijg je tijdens je functioneringsgesprek te horen dat je beter op zoek kan naar wat anders![]()
![]()
die zag ik toch even niet aankomen. bah! ik hou liever de eer aan mezelf.
aan de andere kant in het kader van dit topic... het is misschien wel de kans/uitdaging om eens iets totaal anders te gaan doen. iets voor mezelf? MAAAR WAT? .... even laten bezinken maar.
bruintje123 schreef:Maar gaan dan gewone prijzen van de alledaagse dingen niet gruwelijk omhoog.
Want mensen hebben geld dus er moet maar betaald worden.
En dan ineens is die euro niets meer waard en moet er naast dat basisloon weer volop gewerkt worden.
bigone schreef:Ik denk wel dat het ook zo is dat er veel mensen zijn gaan werken om zoveel mogelijk te kunnen doen/aanschaffen, noem maar op. Werken om er goed van te leven bedoel ik. Men gaat allerlei financiele verplichtingen aan, huis kopen, huis huren, auto op afbetaling , regelmatig op vakantie enzenz. En helaas is dat ook meteen de grootste risicofactor wanneer je werk niet fijn is of je zelfs werkloos word. Je kunt voor je gevoel geen kant op, er MOET geld binnen komen. En als je dan nog 30, 40 jaar door moet dan kan dat inderdaad verstikkend werken. Wil je eerder stoppen met werken dan is zelf er voor sparen de enigste mogelijkheid en daarnaast proberen te zorgen voor werk dat je wel ligt.
bigone schreef:Het geeft wel veel meer vrijheid en stimulans om iets anders te gaan doen of minder te werken. Daarnaast zijnn er 90% van de Nederlanders afhankelijk van allerlei toeslagen en dat is niet goed, heb je een basisinkomen, veel mensen verdienen helemaal niets maar doen wel veel vrijwilligerswerk of zorgen voor hun kinderen of ouders, die krijgen ook een basisinkomen. Opa's en oma's die op kleinkinderen passen, ouders die nu wel de keus kunnen maken omdat er een basis overblijft en dus zelf voor hun kinderen kunnen zorgen. Studenten die niet met hoge schulden de maatschappij ingaan maar een inkomen krijgen. Zodat je ook de tijd hebt om te studeren ipv er veel bij te moeten werken. Ik denk dat het ook heel veel kleine banen op gaat leveren en zo kun je, vooral als partners ook alletwee drie dagen gaan werken. Je weet dat je een basis hebt. En wat betreft achteruit gaan, bij ons zou het ook wat minder zijn maar zonder dat geld redden we ons ook wel.