Wat zijn jou sollicitatie/werkbloopers?!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

renateeee_

Re: Wat zijn jou sollicitatie/werkbloopers?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 16:23

Oh heerlijk dat soort dingen, de stagiare op de eerste dag op pad sturen voor een kilo zuurstof :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 18:03

renateeee_ schreef:
Oh heerlijk dat soort dingen, de stagiare op de eerste dag op pad sturen voor een kilo zuurstof :')

Luchtbedvulling!

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 18:29

Ik werk in een winkel waar teddyberen worden gemaakt, en sommige kinderen vinden het maar wat leuk om de knuffel van de vulmachine af te duwen... "het sneeuwt! *\o/*" Zit je daar onder de vulling, kind helemaal blij, ouders weten niet hoe snel ze weg moeten kijken...

Mijn eigen grootste blunder, de vulmachine moet je zelf bijvullen, soort van reverse föhn idee, en ik wou m uit zetten... Oeps, had m'n haren niet vast. Haren worden dat ding in gezogen en zaten de rest van de dag vol met vulling pluisjes.

We hebben ook (onder)broeken voor de beren, en het is zo awkward als jongens het gaatje voor het staartje aan de voorkant doen, want zo hoort dat toch? _O-

Sabahartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 18:38

MorganeR schreef:
Ik werk in een winkel waar teddyberen worden gemaakt, en sommige kinderen vinden het maar wat leuk om de knuffel van de vulmachine af te duwen... "het sneeuwt! *\o/*" Zit je daar onder de vulling, kind helemaal blij, ouders weten niet hoe snel ze weg moeten kijken...

Mijn eigen grootste blunder, de vulmachine moet je zelf bijvullen, soort van reverse föhn idee, en ik wou m uit zetten... Oeps, had m'n haren niet vast. Haren worden dat ding in gezogen en zaten de rest van de dag vol met vulling pluisjes.

We hebben ook (onder)broeken voor de beren, en het is zo awkward als jongens het gaatje voor het staartje aan de voorkant doen, want zo hoort dat toch? _O-

aah zon winkel ken ik :) dacht dat het alleen in amerika was

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 18:50

smurfje schreef:
Geen blooper van mij,

maar werkte in een bouwmarkt, en kwam een keer iemand aan de balie vragen.
Hij was op pad gestuurd om een plintenleertje te halen. Wist die arme man veel dat
het helemaal niet bestond :D

Wij sturen nieuwe collega's altijd op pad voor het plintenladdertje om de plinten even schoon te maken :p
En dan gaan ze ook echt op pad komen ze vaak terug met een echte ladder ofzo. Het woord plint dringt dan niet helemaal door.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 18:54

arme mensen :o

vanspeijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 18:56

Zoe_97 schreef:
arme mensen :o

Ik vind het eigenlijk verbazingwekkend hoeveel mensen erin trappen. Als het echt een redelijk onbekende, branchespecifieke grap is oke, maar het plintenladdertje kent toch iedereen? :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 18:57

Ik kende het niet, tot nu :')

LisaFalco

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 19:02

Ik heb pas geleden ook wel een werkblooper gemaakt

Werk als cassiere bij supermarkt. Op een morgen toen het niet zo druk was ging ik helpen met brood snijden. Vroeg een mevrouw of we nog speltbrood hadden, ik dat gepakt, gesneden en meegegeven.

Even later had ik pauze komt de collega waarmee ik brood deed de kantine ingelopen: 'Heb jij dat brood gepakt wat ingepakt zat? Uhh ja..? Ow ja dat was nog niet afgebakken :')
De mevrouw is uiteindelijk niet meer teruggekomen, maar hebben er stiekem wel om kunnen lachen

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 19:04

Ik werk in Aachen, Duitsland. Helaas is er inderdaad geen in Nederland.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 19:07

Het verbaast mij soms hoeveel mensen bepaalde dingen niet weten. Vaak wel door generatie verschil. Dan denk je als 27 jarige nog jong te zijn, maar dat valt vies tegen soms...

Zo viel een huisgenoot bijna flauw toen ze zag dat ik een bandenwipper gebruikte bij het plakken van haar fietsband. Dat zoiets kon, dat hield ze niet voor mogelijk.

Een andere collega (18 jaar oud) was helemaal verbaasd dat er iets bestond als een floppy disc (en toen voelde ik me even heeeeeel oud, haha)

De blikken van mijn medepassagiers als ik in mijn auto de handmatige choke gebruik om de auto te starten, heerlijk!

En hoe je dergelijke verpakkingen gebruikt om de hoeveelheid schoonmaakmiddel te doseren lukt ook niet helemaal op het werk:
Afbeelding

vanspeijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 19:14

eilleen333 schreef:
Het verbaast mij soms hoeveel mensen bepaalde dingen niet weten. Vaak wel door generatie verschil. Dan denk je als 27 jarige nog jong te zijn, maar dat valt vies tegen soms...

Zo viel een huisgenoot bijna flauw toen ze zag dat ik een bandenwipper gebruikte bij het plakken van haar fietsband. Dat zoiets kon, dat hield ze niet voor mogelijk.

Een andere collega (18 jaar oud) was helemaal verbaasd dat er iets bestond als een floppy disc (en toen voelde ik me even heeeeeel oud, haha)

De blikken van mijn medepassagiers als ik in mijn auto de handmatige choke gebruik om de auto te starten, heerlijk!

En hoe je dergelijke verpakkingen gebruikt om de hoeveelheid schoonmaakmiddel te doseren lukt ook niet helemaal op het werk:
[ Afbeelding ]

Ik ben ook nog jong (21) maar deze dingen vind ik echt niet raar. Denk dat het voornamelijk aan opvoeding en leefomgeving ligt..

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 19:15

Ik werk in een winkel en ik had honger... ik denk: na deze klant even wat eten. Hij gaat weg en ik zeg vrolijk 'eet smakelijk!', waarop hij omdraait, m'n handen vastpakt en vraagt: waar gaan we eten? :')

Athelas

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 19:16

@eilleen333
Ik ben 14 en ken al die dingen ook gewoon hoor. :))

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 19:17

Met 21 zit je mooi in het tussengat :) Ik ben 22 en ken al deze dingen ook ;) Op floppydisks heb ik zelfs nog huiswerk gemaakt haha.

Ik ben een keer straaaaaaalbezopen aan het werk gegaan in de AH. Het was 30 graden buiten en vrienden vroegen of ik even in het park kwam zitten voor werk. Ja leuk! Echter hebben ze me weten over te halen om een biertje te drinken, want dat kon best. Biertje viel totaal verkeerd en ik heb al zwalkend schappen staan vullen :') Dat de manager daar toen niks van heeft gezegd snap ik nog steeds niet. Schaam me er nog steeds voor ;o

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 19:21

eilleen333 schreef:

[ Afbeelding ]

sorry, maar waar heeft die geleefd? ik ben 18 en heb nog jaren met floppy discs gewerkt. toen ik 8/9 was begonnen cd's pas op te koen en ik heb zeker tot mijn 13e spelletjes op floppy discs gespeeld.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 19:26

Joaltijd schreef:
Ik kende het niet, tot nu :')

Same here :+

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 19:31

Zoe_97 schreef:
eilleen333 schreef:

[ Afbeelding ]

sorry, maar waar heeft die geleefd? ik ben 18 en heb nog jaren met floppy discs gewerkt. toen ik 8/9 was begonnen cd's pas op te koen en ik heb zeker tot mijn 13e spelletjes op floppy discs gespeeld.

Cd's zijn er vanaf ca 1990, en toen zijn wij (thuis) ook snel van de floppy's afgetapt.
Mijn zoon (bijna 17) heeft altijd cd's gekend en geen floppy's.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 19:45

Ik ben 18, bijna 19 en ik heb nog wel degelijk met floppy's spelletjes gedaan haha. We hadden altijd een computerkamer thuis. Twee computers met windows 95 voor mij en m'n broertje, en ons pap de 'hypermoderne' met Windows XP en Need for Speed Hot Pursuit erop :+

Ik weet nog wel dat ik op die computer een spelletje wilde gaan doen en een CD erin legde. Laatje dicht, had ik hem scheef liggen (op een van de haakjes). Heel die CD naar z'n grootje, alle kleine stukjes door de computerkast heen verspreid en ik schaamde me dood..

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 19:46

Zoe_97 schreef:
eilleen333 schreef:

[ Afbeelding ]

Het gekke is dat zijn vader behoorlijk handig is met computers. Maar ik voelde me heel even echt een fossiel :p

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 19:48

xPabloBokt schreef:
Ik ben 18, bijna 19 en ik heb nog wel degelijk met floppy's spelletjes gedaan haha. We hadden altijd een computerkamer thuis. Twee computers met windows 95 voor mij en m'n broertje, en ons pap de 'hypermoderne' met Windows XP en Need for Speed Hot Pursuit erop :+

Ik weet nog wel dat ik op die computer een spelletje wilde gaan doen en een CD erin legde. Laatje dicht, had ik hem scheef liggen (op een van de haakjes). Heel die CD naar z'n grootje, alle kleine stukjes door de computerkast heen verspreid en ik schaamde me dood..

Zo deed ik een keer een cd in mijn cd speler. Bovenop zat een klep die de cd dan afdekte zeg maar. Ineens vette herrie, knalt dat dekseltje open en vliegt die cd door de kamer. Hilarisch! Wel jammer dat die cd helemaal vernaggeld was en de cd speler het ook niet meer deed, maar wat was dat geestig toen!!

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 19:50

eilleen333 schreef:
xPabloBokt schreef:

Zo deed ik een keer een cd in mijn cd speler. Bovenop zat een klep die de cd dan afdekte zeg maar. Ineens vette herrie, knalt dat dekseltje open en vliegt die cd door de kamer. Hilarisch! Wel jammer dat die cd helemaal vernaggeld was en de cd speler het ook niet meer deed, maar wat was dat geestig toen!!

Ik was toen een jaar of 6 dus ik was helemaal compleet getraumatiseerd :+ heb nog jaren driedubbel gecheckt of dat ding er goed in lag en als er gewoon al herrie uit kwam brak het zweet me al uit hahaha

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 23:02

Hehe nieuw personeel wegsturen ^^ ja, zo hebben wij er ook eens eentje weg gestuurd voor Ooievaarpootvettenen.... Na de supermarkt, visboer, slager en nog een 2e supermarkt had hij nog niet in de gaten dat hij in de zeik was genomen. Toen we het nieuws braken dat het niet bestond roept een andere collega "Nouja, is de gele sambal toch op! Kan je die even halen?" En die jongen loopt zo naar buiten om gele sambal te gaan halen... 8)7.

Maargoed, we hebben er nu ook eentje lopen die verontwaardigd reageert op de bommelding van schiphol vandeweek: "Huuh schiphol hier in nederland of in frankrijk?" Diezelfde persoon is er ook van overtuigd dat de hoofdstad van Utrecht Den Haag is en dat aardappelsalade niet in de koelkast hoort.

Nee, we verlenen geen stage aan verstandelijk gehandicapten.

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 23:25

Danique schreef:
renateeee_ schreef:

Luchtbedvulling!

Of de witbierzeef!

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 01:28

Mensen op pad sturen, daar ken ik er ook een paar van!
Bieropschuimer, een fles B52 (of een fles baco), corona glazen, luchthaken, irishcoffee bonen.. :D