_Yasmine_ schreef:Heerlijk is dat, dan toch beleefd vragen wat mensen willen drinken/ eten.
Afhankelijk van de situatie/persoon. Wij hebben doordeweeks om 10 uur altijd een stam groepje eilanders te koffie drinken. Groepje heren op leeftijd en fantastisch om te zien hoe vitaal die nog zijn!!
Maar die drinken standaard 2 rondjes koffie en daarna een borrel/frisje.
Ze komen altijd een beetje binnen druppelen en die eerste koffie staat vaak al voordat ze zelf zitten. Fantastisch vinden ze dat!!
En inderdaad vriendelijk vragen wat je voor iemand kan doen, terwijl je exact weet wat ze gaan bestellen, is ook mooi!

Nu ben ik gewend om veel vragen te krijgen op werk maar hier was verbaasde ik me toch wel over
Ik heb uiteindelijk maar gezegd dat ik het niet gebruik en dus ook echt bij god niet zou weten waar hij dat kon halen
Die zal wel gedacht hebben van 'Oh ik ben hier in Holland daar gebruikt toch iedereen dat'
in een razend tempo buffet opgebouwd en tafels klaar gemaakt. Ze waren wel heel blij dat dat zo snel was gelukt 
Ik kan dat zelf heel erg waarderen als ik zie dat 'mijn' (klinkt zo stom) personeel de moeite neemt om met de gasten te praten.