Studiemotivatie topic!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Frummels

Re: Studiemotivatie topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 14:07

Hersenschimmel.. ieuw :')

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 14:17

Wie weet heeft die man daar wel last van in het boek... >;)

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 14:19

Iew :')

Dat boek heb ik ook gelezen voor school, mooi boek en leest ook fijn!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 14:20

Ah, dat is echt heel erg vies. :')
Ken het boek van horen, maar zelf nog nooit gelezen...

Wow, Grieks tekst leren gaat opeens veel beter dan verwacht. Zorgt voor motivatie. :D Hopelijk ken ik hem binnen een uur helemaal. *\o/*

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 14:22

Als je voor school nog eens wat boeken moet lezen, ik kan wel een kort lijstje geven van aanraders. :)

Jeetje, goed bezig! Gaat dat een 10 worden? :D

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 14:23

Had zomaar gekund inderdaad Nayomie. Maar nog steeds: ieuw :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 14:24

Nayomie, dat zou altijd fijn zijn! Komende periode moeten wij waarschijnlijk nog één boek lezen. Weet alleen niet of dat wel/niet van de lijst moet. Vorige keren mochten wij namelijk zelf een boek kiezen als het maar aan bepaalde voorwaarden voldeed. :+

Nou, een 10 is een beetje overdreven. Maar vast wel een voldoende! :D Is ook hard nodig trouwens. _O-

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 15:40

Ik heb echt de concentratie van een druif. (niet alleen vandaag hoor, echt altijd).
Heeft iemand de gouden tip?
Ik heb de tv uit, telefoon weggelegd, tafel is netjes opgeruimd (eigenlijk altijd alles in ons huis, want ik ben daar nogal spastisch in :o ) ik probeer echt te lezen en samen te vatten maar ik zit alleen maar uit het raam te staren en aan andere dingen te denken. Is dus niet alleen vandaag zo maar echt altijd, al heel mijn studie lang. Ik vraag me ook af hoe ik zo ver ben gekomen zonder een drol te doen. >;)

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 15:44

Misschien je gaan bedenken wat de gevolgen zijn als je niet bezig gaat? :P

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 16:00

Haha, ja dat probeer ik ook echt en dan ga ik weer tien minuten aan de slag en dan begint het weer opnieuw >;)

_Animo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 16:14

Bij mij werkt het met bijvoorbeeld woorden stampen om een wekker te zetten. Bijvoorbeeld, tien minuten om x-aantal rijtjes uit mijn hoofd te leren, en dan kan ik me meestal goed concentreren. :)

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 16:20

Dat zou inderdaad een goede tip zijn als ik moet stampen :j
Helaas moet ik allerlei rechtsfilosofische theorieën samenvatten om daarna te onthouden en toe te kunnen passen op een casus, dus dat stampen wordt hem dan niet. :D T is ook een snert vak, volgens mij was ik onder invloed toen ik deze minor koos.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 16:23

Afbeelding

Naoom_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 16:26

:wave: Hello ladies!

Hersenschimmen.. dat boek heb ik ook gelezen in Havo 4, vond er maar niks aan. Misschien dat hersenschimmel wel leuk is? :')

Ik heb de hele dag gewerkt, ben net thuis. Nu eventjes uitrusten en daarna aan school beginnen. :)

Like the penquin!

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 16:47

Die pinguïn is zalig! Gebruik ik ook altijd :D Zeker met het stemmetje er bij <3

Hersenschimmen is een mooi boek idd :) Het is een van de eerste boeken die ik terug gelezen heb nadat ik een heleboel boeken verplicht heb moeten lezen. (Ondertussen zit ik alweer in de verplichte lectuur -O- ).

Hebben jullie ook dat het in het weekend van trager en lastiger gaat om er aan te beginnen? Meestal plan ik alleen kleine dingen (bijvoorbeeld slides aanvullen met notities), maar dan nog is het zo moeilijk om mezelf er aan te zetten...

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 16:49

Die pinguin wil ik op mijn achtergrond, die heb ik echt nodig! :')

Ik heb in het weekend ook meer moeite om te beginnen inderdaad. Doordeweeks ga ik ook vaker naar de bibliotheek en daar doe ik dan ook echt wat. Thuis in het weekend gaat het heel moeizaam..

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 16:50

Oh, ik heb totaal het tegenovergestelde. Door de weeks vind ik het een ramp omdat ik dan al een hele dag weg ben geweest (word 5 uur wakker en kom vaak half 6 weer thuis, dan eten..) en dan wil ik eigenlijk gewoon uitrusten.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 16:56

Op de dagen dat ik laat thuis ben heb ik dat ook. Woensdag tm vrijdag werk ik bij mijn afstudeerorganisatie aan mijn scriptie. 6:15 de deur uit naar Utrecht, en om 18:00/18:30 weer thuis. Dan vreet ik ook niks meer uit eenmaal thuis, en moet dan 1 of 2 van die dagen ook nog naar stal (uur met de bus heen en uur met de bus terug...) dus dan is het helemaal nachtwerk. maar de andere dagen ben ik vrij dus dan ben ik vaak wel echt productief voor mijn doen :+

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 16:59

Nayomie, amai, jij maakt lange dagen dan! Ik heb gemiddeld iets van 4 uur les op een dag, dus nog tijd genoeg om daarna te studeren. Op kot kan ik mij er wel aan zetten, thuis kom ik zo snel in de verleiding even met mijn zus te gaan praten, alvast naar beneden te gaan om te eten, even naar de bibliotheek, ... Maar ik snap je wel, als ik om 19u of zo thuis kom van de les heb ik daarna ook niet meer veel zin om te werken.
Maar ik ga nu beginnen aan slides aanvullen, want ik heb het per ongeluk doorschrapt op mijn planning, dus moet dat nu wel eerst doen :P
En als ik daarmee klaar ben mag ik van mezelf aan aflevering van New Girl zien :) Het handige aan die serie is dat het korte afleveringen zijn, ideaal voor een pauze :) Maar ik ben bijna klaar met de 4 seizoenen, dus als iemand nog series met korte afleveringen kent? :D
Laatst bijgewerkt door Iolanthe op 28-03-15 17:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 17:01

Nou ja, busvervoer zorgt er deels ook wel voor dat ik laat thuis ben. Als ik 4 uur klaar ben, ben ik half 6 thuis. Ben om half 7 weg om vervolgens 8 uur op school te zijn. Ach ja, met mijn knie en het fietsen zal het wel niet beter zijn :Y)

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 17:02

Nayomie schreef:
Nou ja, busvervoer zorgt er deels ook wel voor dat ik laat thuis ben. Als ik 4 uur klaar ben, ben ik half 6 thuis. Ben om half 7 weg om vervolgens 8 uur op school te zijn. Ach ja, met mijn knie en het fietsen zal het wel niet beter zijn :Y)

Ben ik even blij dat ik op kot zit :P Anders zou ik ook wel een dikke 2 uur onderweg zijn. Hoe komt het dat je zo ver moet?

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 17:04

Ach, als ik ga studeren ben ik op een dag 5 uur onderweg, dus ik mag niet zeuren nu :')
Bus en trein sluiten niet netjes op elkaar aan. En tja, als je in een gat woont, heb je al snel dat alles zo ver weg zit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 17:06

Frummels, ik herken het helaas. Zo nu ook weer. Geen idee wat je eraan kan doen. :+

Wat misschien wel een goede tip zou zijn, wat mij dan weer helpt, motivatieplaatjes als achtergrond/bij de hand. :D Om ze nu op te gaan zoeken is dan weer een beetje verspilling van je tijd.... Maar bij sporten helpt het mij heel goed. (Ondanks dat ik vanochtend niet ben gaan sporten. :') )

Nayomie, pfff, wat een lange dagen zeg! Snap volkomen dat je er dan geen puf meer voor hebt.

Ik ben nu gewoon moe, dus ik zit ook weer niets te doen.. Mijn concentratie is altijd rond een uur of 4 op. Maar ik moet nog echt wel een heleboel doen, wil ik nog een beetje goed voorbereid zijn.

Gelukkig is mijn reistijd naar school maar een half uurtje! (Enkeltje, en fietsend.)

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 17:07

Deetjeeuh, jij moet Grieks leren, toch? Ik zou wel gemotiveerd zijn :D Lang geleden van mij :)

Mijn reistijd is ongeveer 20 minuutjes met de fiets, prima te doen. Vorig jaar was het maar 10 minuutjes, maar mijn huidige kamer en huisgenoten zin vééél beter :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 17:10

Nou, Grieks heb ik voor net even afgerond. Kende de tekst qua vertaling uit mijn hoofd, en ik zou sowieso al veel kunnen beantwoorden gelukkig. Dus straks herhalen, morgen de andere tekst. :P
Nu ben ik bezig met levensbeschouwing. :')

Kamer en huisgenoten zijn véél belangrijker dan die 10 extra minuutjes. :D En fietsen is nog goed voor je ook. :P