Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
)jorika1986 schreef:Ik heb een collega en die is net zo als dat TS het omschrijft, alsof je die man al jaren kent!!!
Het is als collega van die persoon (even in het kort W. genoemd) heel vervelelnd om mee te werken en het liefst zou ik willen dat hij ontslag kreeg... En dat is geen leugen.
Ik heb samen met W. in de ploegendienst gewerkt en dan moest ik hem echt aan het werk slepen en duwen. Met veel moeite kreeg ik hem dan toch enigsinds aan het werk.
Door reorganisatie is de ploegendienst verdwenen en zijn we met 3 personen overgebleven in dagdienst, de hoeveelheid werk is nauwelijks veranderd (net als zijn mentaliteit...)
Wij moeten elke maand diverse metingen doen op milieugebied wat zijn verantwoordings gebied is.
Helaas krijgt hij het voor elkaar om alle metingen in de laatste week te proppen en dan zul je altijd zien dat de fabriek niet of heel beperkt draaid.
Vervolgens worden de metingen in het milieulab geanalyseerd, wat best wel even een dikke dag stevig doorwerken is om resultaten te verkrijgen
Het is de bedoeling dat de resultaten voor het einde van de maand worden geraporteerd aan de overheid.
Dat is nog niet het aller ergste.... Ik heb hem meermaals betrapt op het verzinnen van resultaten, maar ja hoe bewijs je zo iets!!! Het is zijn woord tegen het mijne, er is hier niemand die wat van deze analyses begrijpt.
De metingen in de fabriek zijn dus wel gedaan zoals het hoort alleen hij heeft geen zin in de analyses.
Na al die maanden heb ik me er maar bij neergelegd en zorg ik dat ik mijzelf indek, dus mocht er de P uitbreken. It wasn't me! En zal hem dan ook niet ''de hand boven het hoofd houden''.
Het werkt heel vervelend en is heel funest voor de sfeer die er op deze afdeling heerst. Een leidinggevende hebben we wel maar die heeft geen kaas gegeten van dit werk...
Dus stelletje luie donders, aan het werk voor jezelf voor je collega's en je toekomst!
Ik ga het iig eens uitproberen! 

Ondertussen toe aan de eindfase: casussen en afstudeeronderzoek. Je raad het al: ik heb ideeën en plannen genoeg, maar er komt nog niet veel van terecht.. Ik heb nog zat tijd, voor mijn gevoel, en dat is dan ook de oorzaak dat er nog niet veel gebeurd. Maar als ik de planning zie met wat er allemaal nog aan zit te komen, ga ik het nooit op tijd redden als ik niet nu alvast een goede start maak.

Nirvana_ schreef:Oh! Ik postte de Pomodoro techniek eerder in dit topic. Wat blijkt:
https://chrome.google.com/webstore/deta ... kigkefkbhd
Deze app kan aan en uitgezet worden en blokkeert de niet-toegestane websites! Stel zelf de timer in (hoeveel min werk en hoeveel pauze) en go!
Klikken op de tomaat in je browser zorgt ervoor dat de timer gerestart wordtIk ga het iig eens uitproberen!

Mizora schreef:Nirvana_ schreef:Oh! Ik postte de Pomodoro techniek eerder in dit topic. Wat blijkt:
https://chrome.google.com/webstore/deta ... kigkefkbhd
Deze app kan aan en uitgezet worden en blokkeert de niet-toegestane websites! Stel zelf de timer in (hoeveel min werk en hoeveel pauze) en go!
Klikken op de tomaat in je browser zorgt ervoor dat de timer gerestart wordtIk ga het iig eens uitproberen!
Dank je! Ik vind deze beduidend fijner werken dan StayFocused, die had ik al geïnstalleerd maar is het voor mij net niet. Al was het even prutsen om Pomodoro werkend te krijgen (met de juiste sites geblokkeerd). Nu heb ik 5m pauze, daarna weer verder aan BT1.2, die daardoor al aardig opschiet. Ik werk 15 minuten achter elkaar.