Extreme uitstellers/luilakken gezocht

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Nies_

Re: Extreme uitstellers/luilakken gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 10:06

Ik zit alweer een half uur achter de laptop met mijn boeken naast me. Het werkt ook echt niet mee dat ik op internet moet kijken wat ik voor elk vak moet doen. De docenten van de 1e periode vertelde dat gewoon in de klas, dat ging toch een stuk beter, als je aan tafel zit met alleen een stuk papier voor je neus is er niet zoveel afleiding :=

Jors

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 12:58

Deze mag hier ook niet ontbreken :)

Afbeelding

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-15 13:32

_/-\o_

kwii

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 13:44

Jaaa, het huiswerk van gisteravond uitgesteld tot vanochtend, en dit maar even afgezegd tot de volgende keer. Over 15 min moet ik naar school voor hartpracticum. (kon ik dat ook maar uitstellen,jakkie :P )

Die plaatjes zijn wel heel herkenbaar zeg.

DromenLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 13:56

Heel treffend Jors. Ik heb mezelf naar de bibilotheek weten te slepen vanochtend... om 10:15 aanwezig en zowaar al enigzins productief geweest. Mn hoofdpijn blijft ook redelijk op de achtergrond nu ik op een erchonomisch veranderwoorde plek zit dus dat helpt ook wel goed mee.

Jors

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 14:11

Ja hè, mijn favoriete tijdverdrijf, zulke quotes zoeken ;)
Hier nog een motiverende, en dan ga ik ook weer aan het werk!

Afbeelding

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 14:15

Ik heb een collega en die is net zo als dat TS het omschrijft, alsof je die man al jaren kent!!!
Het is als collega van die persoon (even in het kort W. genoemd) heel vervelelnd om mee te werken en het liefst zou ik willen dat hij ontslag kreeg... En dat is geen leugen.
Ik heb samen met W. in de ploegendienst gewerkt en dan moest ik hem echt aan het werk slepen en duwen. Met veel moeite kreeg ik hem dan toch enigsinds aan het werk.
Door reorganisatie is de ploegendienst verdwenen en zijn we met 3 personen overgebleven in dagdienst, de hoeveelheid werk is nauwelijks veranderd (net als zijn mentaliteit...)

Wij moeten elke maand diverse metingen doen op milieugebied wat zijn verantwoordings gebied is.
Helaas krijgt hij het voor elkaar om alle metingen in de laatste week te proppen en dan zul je altijd zien dat de fabriek niet of heel beperkt draaid.
Vervolgens worden de metingen in het milieulab geanalyseerd, wat best wel even een dikke dag stevig doorwerken is om resultaten te verkrijgen
Het is de bedoeling dat de resultaten voor het einde van de maand worden geraporteerd aan de overheid.
Dat is nog niet het aller ergste.... Ik heb hem meermaals betrapt op het verzinnen van resultaten, maar ja hoe bewijs je zo iets!!! Het is zijn woord tegen het mijne, er is hier niemand die wat van deze analyses begrijpt.
De metingen in de fabriek zijn dus wel gedaan zoals het hoort alleen hij heeft geen zin in de analyses.

Na al die maanden heb ik me er maar bij neergelegd en zorg ik dat ik mijzelf indek, dus mocht er de P uitbreken. It wasn't me! En zal hem dan ook niet ''de hand boven het hoofd houden''.
Het werkt heel vervelend en is heel funest voor de sfeer die er op deze afdeling heerst. Een leidinggevende hebben we wel maar die heeft geen kaas gegeten van dit werk...

Dus stelletje luie donders, aan het werk voor jezelf voor je collega's en je toekomst!

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 14:49

Op mijn werk heb ik er geen last van. Alleen thuis als de motivatie puur uit mezelf moet komen.

Iemand die het ook op het werk heeft heeft naar mijn idee een ander probleem.

Nirvana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 14:53

jorika1986 schreef:
Ik heb een collega en die is net zo als dat TS het omschrijft, alsof je die man al jaren kent!!!
Het is als collega van die persoon (even in het kort W. genoemd) heel vervelelnd om mee te werken en het liefst zou ik willen dat hij ontslag kreeg... En dat is geen leugen.
Ik heb samen met W. in de ploegendienst gewerkt en dan moest ik hem echt aan het werk slepen en duwen. Met veel moeite kreeg ik hem dan toch enigsinds aan het werk.
Door reorganisatie is de ploegendienst verdwenen en zijn we met 3 personen overgebleven in dagdienst, de hoeveelheid werk is nauwelijks veranderd (net als zijn mentaliteit...)

Wij moeten elke maand diverse metingen doen op milieugebied wat zijn verantwoordings gebied is.
Helaas krijgt hij het voor elkaar om alle metingen in de laatste week te proppen en dan zul je altijd zien dat de fabriek niet of heel beperkt draaid.
Vervolgens worden de metingen in het milieulab geanalyseerd, wat best wel even een dikke dag stevig doorwerken is om resultaten te verkrijgen
Het is de bedoeling dat de resultaten voor het einde van de maand worden geraporteerd aan de overheid.
Dat is nog niet het aller ergste.... Ik heb hem meermaals betrapt op het verzinnen van resultaten, maar ja hoe bewijs je zo iets!!! Het is zijn woord tegen het mijne, er is hier niemand die wat van deze analyses begrijpt.
De metingen in de fabriek zijn dus wel gedaan zoals het hoort alleen hij heeft geen zin in de analyses.

Na al die maanden heb ik me er maar bij neergelegd en zorg ik dat ik mijzelf indek, dus mocht er de P uitbreken. It wasn't me! En zal hem dan ook niet ''de hand boven het hoofd houden''.
Het werkt heel vervelend en is heel funest voor de sfeer die er op deze afdeling heerst. Een leidinggevende hebben we wel maar die heeft geen kaas gegeten van dit werk...

Dus stelletje luie donders, aan het werk voor jezelf voor je collega's en je toekomst!

Ik vind het eigenlijk niet heel erg aardig om TS (en alle anderen in het topic) luie donders te noemen en te vergelijken met een collega waar jij een hekel aan hebt. Mensen doen dit namelijk niet zomaar en als het met 1 zo'n voorbeeld allemaal opgelost zou zijn, zou het probleem uberhaupt niet besteaan ;)

Iedereen heeft een andere manier waarin dit tot uiting komt. Als ik voor mezelf spreek (en hoogstwaarschijnlijk nog een hoop anderen hier) komt het uitstelgedrag niet tot uiting zodra er een ander van afhankelijk is. Ik stel echt alles uit- maar alleen datgeen waar alleen ik de dupe van ben.

Daarbij is uitstellen vaak geen teken van luiheid, zoals in het pdf'je op 1 van de eerste pagina's te lezen is.

Wel heel vervelend dat je met zo'n collega (nauw?) samen moet werken! Frauderen met cijfers is natuurlijk helemaal not-done :n

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 14:59

Bij mij is het een combinatie van faalangst (perfectionisme) en niet goed weten wat ik moet doen en daar dan volledig in vastlopen. Daar komt dan schaamte bovenop op het moment dat het te ver is uitgesteld en het vormt een prachtige neerwaartse spiraal, want des te verder het uitgesteld is, des te langer geleden ik duidelijk te horen heb gekregen wat ik moet doen en dus des te lastiger dat het wordt.

Ik heb er ook last van met groepswerk, maar daar haal ik de deadlines over het algemeen wel. Maar mensen die met mij samenwerken zijn daar over het algemeen bewust van en sturen daar ook vroegtijdig aan (c.q. de deadline wordt naar voren geschoven).

Overigens ben ik lang niet de enige die het bij groepswerk ook niet altijd in orde heeft. Ik neem de presentatie wel eens voor mijn rekening, en dan vraag ik de stukken uiterlijk zondagmiddag zodat ik dinsdag/woensdag kan presenteren en nog even tijd heb om de presentatie te maken en te herhalen. Toch krijg ik de stukken dan vaak pas de avond van tevoren, soms na 19.00, in mijn mail, nadat ik er een paar keer achteraan gemaild heb. Dat is dan wel erg vervelend.

Ik probeer groepswerk om die reden ook zo veel mogelijk te vermijden. Maar frauderen zou ik nooit doen, dan trek ik wel een nacht door (ook wel gedaan in het verleden).

Nirvana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 15:21

Oh! Ik postte de Pomodoro techniek eerder in dit topic. Wat blijkt:

https://chrome.google.com/webstore/deta ... kigkefkbhd

Deze app kan aan en uitgezet worden en blokkeert de niet-toegestane websites! Stel zelf de timer in (hoeveel min werk en hoeveel pauze) en go!
Klikken op de tomaat in je browser zorgt ervoor dat de timer gerestart wordt :') Ik ga het iig eens uitproberen!

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-15 15:28

Ik hoor net dat heel veel tweedejaars studenten er net zo voor staan als ik. :o
Natuurlijk had ik het gewoon allemaal af moeten hebben maar het geeft toch een soort geruststelling. Dan is de kans groot dat er een compensatieopdracht komt om de boel weer een beetje recht te trekken want ze willen niet dat er maar 3 man doorstromen. :=
Betekent natuurlijk niet dat ik nu stop met inhalen!

Djaikha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 15:57

Hier nog een uitsteller.. Volgens de pdf die eerder gepost is ben ik een Piekeraar. Ik herken in bijna alle types wel wat, dus misschien ben ik eigenlijk een Perfectionistische, Uitdagende Piekeraar ;(

Basisschool en gymnasium gingen soepel. Ik heb me niet echt hoeven inzetten. Uni was ander verhaal. Eerste jaar ging nog redelijk, maar daarna niet meer.. Uiteindelijk, na 7 jaar ploeteren, heb ik er helaas een streep onder moeten zetten.
Momenteel ben ik bezig met de HBO studie paardengedragstherapeut wat ik echt superleuk vind! *\o/* Ondertussen toe aan de eindfase: casussen en afstudeeronderzoek. Je raad het al: ik heb ideeën en plannen genoeg, maar er komt nog niet veel van terecht.. Ik heb nog zat tijd, voor mijn gevoel, en dat is dan ook de oorzaak dat er nog niet veel gebeurd. Maar als ik de planning zie met wat er allemaal nog aan zit te komen, ga ik het nooit op tijd redden als ik niet nu alvast een goede start maak.

Ik herken me ook in het moeilijk vinden om te telefoneren. Wat fijn om te lezen dat ik niet de enige ben :)

corrina1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 16:05

ik herken mijzelf hier ook in. Alleen heb ik nu al een jaar een baan.
En zelfs hier loop ik er tegenaan. Gelukkig kent mijn baas dit probleem. Nu heb ik een ADHD test gedaan en blijkt dat mijn probleem. Dat klinkt misschien raar, want ik ben helemaal niet druk. Maar ik maak dus ook nooit wat af.
Ik heb daar de concentratie ook niet voor. En nu ik ADHD medicijnen heb dus wel! Opeens heb ik veel meer rust in mijn hoofd en gaan mijn gedachten niet meer alle kanten op. Ik dacht dat dit 'normaal' was, of ik merkte het niet zo duidelijk omdat ik dit gewend was.

Maar ik wil dus zeggen, misschien ben je ook geholpen met zoiets. Bij mij zei iedereen ook 'je hebt toch geen adhd?!' terwijl sommige mensen het juist wel zagen, erg grappig.

Dus zoek eens op internet een adhd test op (Diva 2.0) en kijk of je je erin herkent, misschien helpt het.

EdkingEnzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 16:10

Ik ben wel een uitsteller en lui, maar laat het werk niet liggen, heb het wel altijd op het laatste moment af..

Incroyable

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 17:02

Dat is opzich wel goed Edking :)
Ik ben alweer fanatiek. Heb een nieuwe tactiek, ik heb een lijst met alles wat ik moet doen, en straks ga ik 'm voor de rest van de week afmaken.
Nu eerst Nederlands, Frans en geschiedenis doen. :)
Ben benieuwd of het vandaag wel lukt.

EdkingEnzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 17:28

Maar plannen is bij mij ook echt een ramp, ik kan het wel maken, maar doe het gewoon echt niet. En nooit gedaan ook, dat moet ik echt gaan doen

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 17:30

Nirvana_ schreef:

Deze app kan aan en uitgezet worden en blokkeert de niet-toegestane websites! Stel zelf de timer in (hoeveel min werk en hoeveel pauze) en go!
Klikken op de tomaat in je browser zorgt ervoor dat de timer gerestart wordt :') Ik ga het iig eens uitproberen!

Dank je! Ik vind deze beduidend fijner werken dan StayFocused, die had ik al geïnstalleerd maar is het voor mij net niet. Al was het even prutsen om Pomodoro werkend te krijgen (met de juiste sites geblokkeerd). Nu heb ik 5m pauze, daarna weer verder aan BT1.2, die daardoor al aardig opschiet. Ik werk 15 minuten achter elkaar.

Lumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 17:33

ik ben net terug van stage, waar ik door het late beginnen aan de lesvoorbereidingen echt dramatische lessen heb gegeven. Dit werkt alleen helaas extra demotiverend om nu aan de slag te gaan om voor morgen wel een goede les te maken

Oliiviia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 17:42

Hier nog zo iemand!

Op het middelbaar deed ik ook nooit iets, en anders op het laatste moment.

Nu ik aan de unief zit, is het al hard gebeterd. Ik kan mezelf nog steeds moeilijk aanzetten om te leren, want ja, computer is veeeeel leuker O:)
Maar ik probeer gewoon altijd te denken aan mijn doel, waarom ik studeer en dat helpt!
Ook heb ik vorig semester hard mijn best gedaan omdat het de eerste examenperiode voor mij was en die goede resultaten waren dan ook geweldig voor mij.
Ik heb hier heel wat voldoening uitgehaald en dat geeft me extra motivatie om zo verder te leren.

Maar op het moment zit ik eigenlijk al in de situatie: 'ik moet nog zoveel doen dat ik niet weet waar aan te beginnen, dus uiteindelijk doe ik niks' :+
En daar komt nog eens bij dat ik weer fanatiek aan het gamen geslagen ben :=

Tijd voor verandering :+

Nirvana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 17:49

Mizora schreef:
Nirvana_ schreef:

Dank je! Ik vind deze beduidend fijner werken dan StayFocused, die had ik al geïnstalleerd maar is het voor mij net niet. Al was het even prutsen om Pomodoro werkend te krijgen (met de juiste sites geblokkeerd). Nu heb ik 5m pauze, daarna weer verder aan BT1.2, die daardoor al aardig opschiet. Ik werk 15 minuten achter elkaar.

Zelfde verhaal: StayFocusd had ik geinstalleerd, maar werkt hier niet. De ene dag heb ik geowon meer vrije tijd dan de ander, en dat verschilt echt per dag.
Succes! Ik gebruik hem ook... Maar greep net naar mn telefoon toen laptop geblokkeerd was :')

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 17:58

Je kan ook de extensie uit zetten (of niet tegen het ding zeggen dat je weer begint als je een langere pauze wilt). Maar op zich werkt het prima.

Eerder gebruikte ik coldturkey (=programma), maar sinds het wintertijd is loopt hij te poedersuiker. Soms begint hij een uur eerder, soms een uur later en soms op tijd. Dat betekent dat ik geen pauzes meer kan inplannen, en dus gebruik ik het zelden meer.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 19:09

Ik moet een kur op muziek in elkaar knutselen alleen kan geen motivatie vinden :X

Frieskee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 19:15

Wat studeer je?

tesseke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 20:31

Voor mijn gsm heb ik een app (offtime), die werkt wel goed. Die heeft mijn examenresultaten wat gered denk ik :+

Voor mijn laptop heb ik geen app ofzo. Normaal ben ik ook niet zo afgeleid, maar ik ben op het moment niet heel erg gemotiveerd door te veel werk op te korte tijd. En hierdoor ga ik dan wel op facebook of bokt kijken.

Deze ochtend goed opgestaan. Was binnen de 40 min terug van de kat wegbrengen naar de dierenarts, school en administratie. Vanaf toen is het wat slechter gegaan. Al een les Frans gemaakt die ik normaal morgen gepland had. Maar de les die ik vandaag wou maken, daar ben ik nu nog inspiratie voor aan het zoeken en een kaft aan het doorlezen..