Werken bij de politie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

NZ92

Re: Werken bij de politie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 11:29

a Joaltijd; Volgens mij ken ik jou! Rijd je ook niet bij janssen? Ik doe momenteel de opleiding IV ook en loop stage bij de politie. Dus mocht je eens vragen hebben kun je me altijd benaderen ;)

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-15 19:40

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 19:55

Goede zaak!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 19:59

Goed plan!
Vraag me wel af hoe ze het voor elkaar proberen te krijgen.. Maar de tijd wijst het wel uit!

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-15 20:05

Ik vind het geen goede zaak ik ben Nederlander! :P
Ik voel me wel 50% Française helpt dat :') ?

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 23:18

Jaaaaa ik ben ook voor (ook al ben ik Nederlandse haha)! Ik denk dat er best wel wat allochtonen zijn die zich graag aansluiten bij de politie :)

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 23:36

Ik vind het ontzettend raar juist... :n
Je bent goed genoeg of je bent het niet.

Het maakt mij niet uit, of mijn collega dan wel of geen allochtoon is. Als ze maar hun werk doen, ik op ze kan vertrouwen en bouwen. Net zoals ik voor hen door het vuur zal gaan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 14:35

Ik snap wat je bedoelt Amber!
Ik zou het wel raar vinden als hun voorrang op deze baan hebben. Of voordelen.
Maar als ze zich met het werfen meer op allochtonen richten dmv reclames of zoiets, dat mag van mij best :)
Zolang ze maar niet bij de politie kunnen komen omdat ze voorgetrokken worden. Dan zal het gemotiveerde en vertrouwde van de politie wegvallen.. Ik merkte met een dagje meelopen met de politie dat de collega's erg op elkaar kunnen vertrouwen daar. Zou zonde zijn als dat minder wordt!

Maar ik vraag me af hoe ze dat werfen willen gaan doen :P 25% is heel wat namelijk :=

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 16:32

Nog even over de opleiding IV/IVK die een aantal hier doen/willen doen. Een klasgenootje van mij heeft ook IV gedaan en heeft daar nu in tertiel 8 van de opleiding (het laatste schoolblok) erg veel profijt van. Uiteraard biedt haar dat ook na de opleiding een hoop mogelijkheden dus ik denk dat dat zeker een goede keuze is zolang er bij de politie geen vacatures zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 16:57

Druif_01 schreef:
Nog even over de opleiding IV/IVK die een aantal hier doen/willen doen. Een klasgenootje van mij heeft ook IV gedaan en heeft daar nu in tertiel 8 van de opleiding (het laatste schoolblok) erg veel profijt van. Uiteraard biedt haar dat ook na de opleiding een hoop mogelijkheden dus ik denk dat dat zeker een goede keuze is zolang er bij de politie geen vacatures zijn.

Al even een kanttekeningetje erbij..
Het is niet een 'politie'-opleiding :) Ik was op een meeloopdag van die opleiding, en heeel veel wouden bij de politie.. Een paar dachten zelfs dat ze met deze opleiding een soort vooropleiding voor de politie hadden := Natuurlijk heb je wel een voordeel, maar je moet de opleiding niet specifiek doen omdat je bij de politie wil :)

Natuurlijk zullen de bokkers hier met IV er wel over na gedacht hebben, maar ik dacht dat het wel handig was om te melden :) Omdat het met de meeloopdag echt heel erg opviel dat een grote groep bij de politie wou := De docent zei ook al (terecht): 'Als je denkt dat je hiermee naar de politie kunt zit je verkeerd, dan kun je nu nog vertrekken naar de politieacademie' _O-
Laatst bijgewerkt door Dani op 07-09-19 07:34, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Zin op verzoek verwijderd.

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 16:59

Nee dat weet ik, maar dat heb ik dan ook nergens beweerd. Ik bedoelde alleen dat je waarschijnlijk meer hebt aan IV (met name als uiteindelijk een sollicitatie bij de politie niet lukt) dan bijvoorbeeld een HTV opleiding. Uiteraard begrijp ik dat dit twee totaal verschillende opleidingen/niveau's zijn maar het gaat even om het idee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 20:39

Ik bedoelde het meer als extra info :)
Jij had ook gelijk met je verhaal hoor!

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 21:59

Ah ok, dat was me niet helemaal duidelijk :)

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-15 18:39

Gaat er iemand naar de politie voorlichtingsavonden? Ik ben meerdere keren geweest maar tot nu toe precies, maar dan ook echt precies de zelfde info. Zelfs de zelfde grapjes :')
Ik ga alleen wel vaker omdat ik hoop wat nieuws te horen. In April is ie weer oa in Eindhoven maar ik kan daar niet bij zijn. Gaar er wel iemand van jullie?

xxrossiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 17:19

Vacatures online! Voor hoofdagent in verschillende regio's

Flowq

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 17:25

Alleen niet hier ;(

Ik ga ook ivk doen. Voor mij was het gelijk heel logisch dat het geen politie opleiding is, maar idd wat druif zegt, een goede voorloper op.

Je hebt toch al het een en ander kwa kennis op gedaan, +je hebt toch wat meer ervaring (in mijn leeftijd dan)
Laatst bijgewerkt door Flowq op 09-04-15 17:50, in het totaal 2 keer bewerkt

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 17:33

Ja ik zag 't! Precies wat ik wil in mijn regio..
Denk alleen dat ik een beetje 'n te erge broekie ben :=

xxrossiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 17:35

Welke regio woon je flwoq?
Ah vast niet Judass!

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 17:38

Ik heb een vraag voor de agenten hier...

Ik heb een tijdje terug aangifte moeten doen van een aanrijding. De agent die de aangifte deed zat onwijs met me te flirten. En het was geen knappe jonge vent.

Het flirten uitte zich in mij onderbreken in mijn verhaal en zeggen dat bepaalde dingen mij goed zouden staan, vragen of ik een relatie heb, etc.

Ik heb daar uiteindelijk niks mee gedaan maar ben wel met een viezig gevoel naar huis gegaan. Wat kan ik het beste doen wanneer het weer zou gebeuren?
Laatst bijgewerkt door Urbanus op 09-04-15 17:39, in het totaal 1 keer bewerkt

plovesb

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 17:38

Yes!!!! *\o/*

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 17:39

Nou als 18 jarige die d'r havo diploma nog moet halen en alleen wat bijbaantjes heeft (gehad) :P

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 17:40

lieveli schreef:
Ik heb een vraag voor de agenten hier...

Ik heb een tijdje terug aangifte moeten doen van een aanrijding. De agent die de aangifte deed zat onwijs met me te flirten. En het was geen knappe jonge vent.

Het flirten uitte zich in mij onderbreken in mijn verhaal en zeggen dat bepaalde dingen mij goed zouden staan, vragen of ik een relatie heb, etc.

Ik heb daar uiteindelijk niks mee gedaan maar ben wel met een viezig gevoel naar huis gegaan. Wat kan ik het beste doen wanneer het weer zou gebeuren?

Huh wat vreemd zeg :oo
Misschien kan je je vraag beter stellen in het opleidingstopic, daar zitten wat meer echte agenten in.

xxrossiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 17:54

Judass schreef:
Nou als 18 jarige die d'r havo diploma nog moet halen en alleen wat bijbaantjes heeft (gehad) :P

Nou ja niet veel slechter als mij, havo afgerond en alleen vakantiebaantje gehad... en nu 2 jaar hbo opleiding _/-\o_

Flowq

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 17:55

Roosie: oost-Nederland, ik woon ook tussen Arnhem en Nijmegen, dus echt een andere optie heb ik niet echt.

Judas: gewoon doen! Ik heb ook gesolliciteerd als 17! jarige (bijna 18) voor hoofdagent, en mocht gewoon op selectie. Door mijn enkel de sporttest niet kunnen doen, wel taal- en cappaciteitentest, welke ik ruimschoots gehaald heb (zelfs niveau 5, waardoor ze adviseerde om na te denken over politiekundige) jammer van de sporttest, anders had ik deel À gehaald. Mocht je dan stranden in deel B, bijvoorbeeld de psychologische test, krijg je een uitgebreid rapport mee, waarna je flink kunt werken aan je verbeterpunten. En als je echt enorm gedreven bent, wie weet. Je zal niet de eerst zijn

xxrossiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 18:16

Ja ik inderdaad ook oost-nederland maar zit er aan te denken om te solliciteren voor midden Nederland.