Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Doubtless

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 12:03

Gewoon 2 brieven schrijven NenaC. Even aangeven dat je op beide solliciteert omdat...

Ik mag volgende week woensdag op gesprek komen *\o/*

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 12:03

Dank jullie wel.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-15 12:06

Proefplaatsing heb ik hier nog niet mee te maken gehad, wel een idee om achter de hand te hebben.

Hoe worden dit soort dingen in werking gezet dan?

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 15:07

Zijn er hier meer mensen actief op Indeed? Hoe kun je daar op samengestelde woorden zoeken? Normaliter zeg ik altijd iets als bijvoorbeeld: office manager OF officemanager zodat hij beide kreten vindt en dan zet je office manager tussen "" zodat dit al 1 kreet wordt gezien, maar dat snapt indeed niet dus dan gaat ie los zoeken op office en op manager.. En kan geen helpfunctie vinden = beetje jammer

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 15:09

Ik vind Indeed echt een rotsite, op mijn vakgebied is alles daar al zo ver verlopen.. er komt daar een vacature naar boven van mijn werk die er al een jaar vanaf had moeten zijn :')

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 15:11

;-) hahaha
Ik heb en wil alerts ingesteld/instellen en dan krijg je dus dagelijks de nieuwe functies binnen en dat werkt wel.. maar nu krijg ik dus zoveel per keer binnen omdat hij ook los zoekt op de termen ..

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-15 15:51

Hij pakt toch alle termen bij Indeed?

Ik zoek op van alles. Doe ook wel eens HBO - Noord Holland of Parttime - noord Holland.

Vandaag weer een afwijzing, wel een hele positieve en hele nette. Voor de verandering weer eens ;)

Nu nog een leuke vacature gezien dus zo meteen nog even briefje maken............

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 15:58

Dimple schreef:
Hij pakt toch alle termen bij Indeed?

Ik zoek op van alles. Doe ook wel eens HBO - Noord Holland of Parttime - noord Holland.

Vandaag weer een afwijzing, wel een hele positieve en hele nette. Voor de verandering weer eens ;)

Nu nog een leuke vacature gezien dus zo meteen nog even briefje maken............

Ik bedoel dus dat je op samengestelde termen zoekt bij monsterboard doe je dan bijvoorbeeld
"office manager" OF officemanager OF managementassistant OF "management assistant"

in dat geval zoekt hij dus al deze schrijfwijzen op en de functies of vacatures waar deze in voorkomen of het nu wel of niet aan elkaar geschreven is.

Maar nu zoekt hij op office en op management - dus dan is je output eigenlijk een beetje vervuild en moet je meer zoeken tussen de gevonden resultaten.
Want management komt natuurlijk in heel veel functies voor die niet relevant zijn dan..

Beverburcht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 16:02

Ik meld me ook aan. Ik heb twee maanden met onwijs veel plezier in een schoenenwinkel mogen werken, maar aangezien er iemand van een andere vestiging naar die waar ik werkte overgeplaatst werd, konden ze mij geen contract geven. Onwijs balen natuurlijk! Ik heb nog een spaarpotje, maar wil toch wel weer snel een nieuwe bijbaan

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 16:04

Indeed :') .. volgens mij is die smiley er ook meteen alles omschrijvend.
oliebol Romy :(:)

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 16:05

Ook hier weer, gelukkig niet volledig, maar met een 0-uren kom je niet rond. Vanmorgen al weer het eerste gesprek gehad. Vandaag krijg ik nog te horen of het wat wordt. Vreselijk die spanning

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 16:29

Meraki schreef:
Indeed :') .. volgens mij is die smiley er ook meteen alles omschrijvend.
oliebol Romy :(:)

Het voordeel van Indeed is dat ze een heleboel relevante sites voor je afgaan, dat scheelt mij een boel werk. Dus je krijgt een heleboel vacatures binnen die ze of op hun eigen site hebben of van tig andere sites hebben afgehaald, waar je dus - gelukkig - niet zelf naar toe hoeft om te zoeken.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-15 17:31

Oh zo bedoel je :')
Te snel gelezen de 1e keer.

Ik vind het nou juist wel een fijne site, maar heb ook een soort van vastgesteld lijstje met termen die ik afwerk.

Net nog een leuke de deur uit gedaan. Het vreemde is dat ze CV uploaden maar geen ruimte voor motivatie dus die heb ik per mail nog even gedaan. Het is voor bij een detacheringsbedrijf op het hoofdkantoor dus ik denk dat zij puur op basis van CV al een keuze maken.
Deze baan is een dorp verderop, zelfs met de fiets redelijk te doen (met trapondersteuning dan hé! :P ) Dus duimen maar weer!!! (ik zou van deze baan echt blij worden!!)

Ze vragen 40 uur en dat wil ik eigenlijk niet, maar er blijft niet heel veel te wensen over zo ondertussen......

hesterve

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 17:39

Gelukkig zelf niet in de positie dat ik op zoek ben maar Iedereen die op zoek is naar een baan veel succes gewenst!
Bij het bedrijf waar ik werk zijn ook een aantal vacatures . Die worden over het algemeen alleen in de winkels en op de website vermeld.
Misschien is het iets voor jullie:

http://www.dille-kamille.nl/nl/content/ ... -nederland

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 17:51

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 18:06

das bij mij in de buurt.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 19:05

Cemlys schreef:
Ook hier weer, gelukkig niet volledig, maar met een 0-uren kom je niet rond. Vanmorgen al weer het eerste gesprek gehad. Vandaag krijg ik nog te horen of het wat wordt. Vreselijk die spanning

Zit je niet meer in het hoge noorden?

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 19:49

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 19:52

Ik wil alle werkzoekenden succes wensen. En het kan echt nog :)

Ik ben vandaag zojuist geslaagd voor de medische keuring dus moet vandeweek contract tekenen.

Enige wat ik heb geleerd is een duidelijk cv. En kijk nog een keer kritisch naar je sollicitatiebrief.
Ik kreeg op mijn tweede brief zoveel positievere reacties.

Voor de liefhebbers basic fit mijn huidige baan. zoeken vaak overal gastvrouwen en heren. Niet keiveel uren.Maar makkelijk combineerbaar , gezellig en leeftijd /kinderen maakt niet uit. belangrijkste is een open , vriendelijke en gastvrije houding.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 19:53

Ik heb inmiddels 1 reactie, brief is ontvangen. Van de week hoor ik meer.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 20:04

annastasia schreef:
Cemlys schreef:

Zit je niet meer in het hoge noorden?

Ja wel hoor. Ik wil deels iets voor mezelf beginnen en deels nog ergens in loondienst. Is helaas niets geworden. We gaan weer verder.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 20:17

Ik heb goed nieuws! Ik ben door mijn proefplaatsing heen en krijg een halfjaar contract! *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*
En ik krijg misschien meer uren erbij :D Ze wilden wel meer van mijn soort mensen hebben met andere woorden ik doe het hartstikke goed :D

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 20:22

purny schreef:
Ik heb goed nieuws! Ik ben door mijn proefplaatsing heen en krijg een halfjaar contract! *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*
En ik krijg misschien meer uren erbij :D Ze wilden wel meer van mijn soort mensen hebben met andere woorden ik doe het hartstikke goed :D

Topper!!!!!!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 20:49

Fijn Purny!!

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-15 22:03

Purny, wat goed zeg!! *\o/* *\o/*
You go!! Gaaf hoor!

Het zou mooi zijn als dit topic zijn bestaan ergens verliest in 2015 en we gewoon allemaal aan de bak zijn :D