Attentie langstudeerders! Wie oh wie is er lotgenoot?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 10:45

Ik heb echt de bron der bronnen gevonden voor mijn scriptie, kan bijna alles zo overschrijven *\o/*

Christeltjuh

Re: Attentie langstudeerders! Wie oh wie is er lotgenoot?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 10:59

Let wel op met plagiaat he ;). Waar gaat je scriptie over als ik vragen mag?

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 11:15

Ouderparticipatie bij een logeerhuis voor kinderen met epilepsie en aanverwante aandoeningen (m'n oude werkplek). Ik doe alles netjes volgens de APA-norm, dus dat komt goed :)

Christeltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 11:54

Interessant onderwerp!

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 11:58

Ja, zeker. Alleen qua theorie wel lastig, is weinig te vinden over ouderparticipatie in de hulpverlening. En dan is een logeerhuis ook nog een apart iets in de hulpverlening... Ben nu maar een beetje aan het koppelen met het onderwijs, dat gaat beter.

Christeltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 12:00

Misschien is het Handboek Ouders in de school van Peter de Vries dan ook wel een handig boek om wat informatie uit te halen? Omdat je het koppelt met het onderwijs. Ik heb er heel erg veel nuttige informatie uit kunnen halen in ieder geval. Ik doen de lerarenopleiding.

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 12:03

Ik zal morgen eens even in de bieb kijken!

Christeltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 12:08

Mocht je het boek niet kunnen vinden kan ik ook wel kijken voor je of ik het boek ook nog ergens digitaal heb. Dan zou ik het naar je kunnen mailen eventueel. weet niet meer zeker of ik dat heb.

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 12:09

Oh dat zal helemaal ideaal zijn!

lisanne87

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 12:30

Grappig Christeltjuh, dat boek heb ik nu thuis liggen voor m'n onderzoek! Doe onderzoek naar de communicatie structuren tussen ouders en mijn lio school. T wil alleen nog niet echt vlotten. Vind het knap dat sommigen de motivatie echt kunnen vinden! Die van mij is hopeloos verdwenen :')

Christeltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 13:04

Lisanne ik heb het boek vooral gebruikt voor mijn Supervisie bijeenkomsten en voor mijn Visieverslag. Ik vind goede communicatie met ouders echt cruciaal in het onderwijs. Daarom vind ik dit boek ook zo prettig. Als je wilt kan ik wel kijken naar andere boeken die ik gebruikt heb voor mijn visieverslag. Misschien heb je er iets aan.

LizMD ik kijk even voor je.

Ik ben ondertussen wel bezig met het maken en voorbereiden van mijn presentatie over mijn onderzoek dus het kan iets langer duren.

lisanne87

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 13:16

Oh dat zou super zijn! Bedankt!

Christeltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 13:26

Lisanne ik heb de volgende boeken gebruikt:
Geerdink, G., Volman, M. & Wardekker, W. (2008). Pedagogische kwaliteit in de basisschool. Baarn: HBuitgevers

De Vries, P. (2010). Handboek. Ouders in de school. Utrecht: EDG Thuiswinkel uitgeverij

Bolks, T. (2011). Professioneel communiceren met ouders. Den haag: Boom Lemma uitgevers.

Alkema, E., Van Dam, E., Kuipers, J., Lindhout, C. & Tjerkstra, W. (2009). Meer dan onderwijs. Assen: Van Gorcum

In die boeken staan ook weer heel veel bronnen waar je denk ik wel iets aan hebt

lisanne87

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 13:34

Super! Ik ga ze even opzoeken!

Christeltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 13:51

Geen probleem. Als je nog meer boeken wilt weten kan ik wel even in mijn kast kijken voor je ;)

Jeska2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 17:31

_Summerly_ schreef:
Jeetje, wat ben ik blij dat het bij ons toch een stuk relaxter is. := Examencommissies en studiecoördinatoren zijn doorgaans heel meedenkend en meewerkend, evenals de docenten overigens. Wij hadden vorig jaar wel een situatie waarin een studente een beetje genaaid werd door haar scriptiebegeleider, maar doordat alles wel volgens de regels was gegaan en ze haar scriptie wel had gehaald, heeft de examencommissie er niets aan gedaan. Dit soort dingen waarin studenten een soort speelbal worden van hun begeleiders heb ik gelukkig nog niet gehoord.

Dan mag je inderdaad echt blij zijn. Hoewel het eigenlijk gewoon zo hoort natuurlijk. Je zou namelijk zeggen dat een school er voordeel uit kan halen wanneer ze een groot slagingspercentage hebben..

Ik moet maandag nog een verslag inleveren (reflectie op de gehele studie) en die is gelukkig al helemaal af en geprint. Dan enkel nog mijn scriptie.. Waar ik nu, door omstandigheden, alweer twee dagen niks aan gedaan heb.. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 22:31

LizMD schreef:
Ik heb echt de bron der bronnen gevonden voor mijn scriptie, kan bijna alles zo overschrijven *\o/*

Doe mij ook zo'n bron _/-\o_

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 10:47

Valt me mee dat ik de weg naar school nog wist, wat ben ik hier lang niet geweest := Over een half uurtje m'n eerste afspraak voor m'n portfolio, ik ben zeer benieuwd!

lampjerulez

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 14:25

hoe ging het liz?

Ik moet nog steeds alles inleveren..
ik krijg dat verrekte portfolio niet op de dvd, naja het staat er wel op maar kan het niet meer openen ofzo?
Snap niks van computers

Moet het voor 16:30 inleveren vandaag....
aarg..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 14:43

lampjerulez schreef:
hoe ging het liz?

Ik moet nog steeds alles inleveren..
ik krijg dat verrekte portfolio niet op de dvd, naja het staat er wel op maar kan het niet meer openen ofzo?
Snap niks van computers

Moet het voor 16:30 inleveren vandaag....
aarg..

Mag je het niet op een USB inleveren?

Hier straks scriptie bespreking. Hopelijk is die nu wel goed.. heb zo geen zin meer in mijn school..

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 15:04

Ik krijg waarschijnlijk donderdag of vrijdag uitslag.. ik ben er zo bang voor. Wil niet helemaal overnieuw beginnen ;(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 15:14

N0a schreef:
Ik krijg waarschijnlijk donderdag of vrijdag uitslag.. ik ben er zo bang voor. Wil niet helemaal overnieuw beginnen ;(

Jij was toch van die beoordeling die waarbij je eerst wel ergens punten voor had en daarna ineens niet??? Dat moet je naast elkaar leggen en in hoger beroep gaan! Alleen dan moet je tekst wel precies het zelfde zijn als toen je er wel punten voor hebt gekregen.

lampjerulez

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 15:17

Anoniem schreef:
N0a schreef:

Jij was toch van die beoordeling die waarbij je eerst wel ergens punten voor had en daarna ineens niet??? Dat moet je naast elkaar leggen en in hoger beroep gaan! Alleen dan moet je tekst wel precies het zelfde zijn als toen je er wel punten voor hebt gekregen.

:j

Zei ik ook al!
Echt doen hoor! je bent gek als je dit gewoon toe laat en overnieuw begint.
Dan maakt school zich er lekker makkelijk van af zeg

@peca: officieel mag het niet op usb, maar ik ga het gewoon proberen. Weet alleen niet of ik het op mijn usb ga krijgen. Heb een website gemaakt namelijk, kan best wel eens te groot zijn.

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 16:29

Ja ga ik ook zeker doen hoor. Ben wel gek, laat de school niet zomaar over mij heen lopen...

Kan je je document niet op een cd zetten en dan aangeven dat het usb is. Wanneer je de cd in je computer doet, kan je kiezen voor 'branden als cd' of branden als usb. Misschien dat het dan wel lukt?

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 17:42

Gesprek voor scriptie ging hier erg goed! Ruim 2 uur blz voor blz alles doorgenomen, heel fijn dus. Gesprek voor portfolio ben ik weinig wijzer van geworden...