Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Als ze daar iets aan zouden doen, mag gym van mij absoluut blijven bestaan. Het is goed voor de afwisseling, en als je het op de juiste manier afwisselt zodat iedereen een keer aan bod komt, dan denk ik dat gym ook goed is voor het groepsgevoel. Maar zolang ze blijven doorgaan met enkel voetbal en hockey en ombeurten iemand voor je team kiezen, dan mag gym wat mij betreft wel vervallen.
vuurneon schreef:Gym op het mbo? O wow... Ik vind het prima op de middelbare school, maar daar moet het ook blijven
Ik heb de coopertest ook zwemmend gedaan. Maar ook fietsend kan het. Ze kunnen wat dat betreft beter een keuze maken; wat wil je doen?

mick75 schreef:Zolang als gym blijkbaar nog steeds gebruikt wordt om de buitenbeentjes verder voor banketstaaf te zetten? Nee. Gym hoort juist een veilige plek te zijn waar je in aanraking komt met verschillende soorten sporten ZONDER gepest of vernederd te worden als je per ongeluk niet sportief bent aangelegd, of voor bepaalde sporten een ernstig gebrek aan aanleg hebt.
standaard 2u gym en bijvoorbeeld 2u erbij als keuzevak voor de echt gemotiveerde mensen. In die 2 uur kun je een hoop leuke dingen doen

xIrlijn schreef:Niet afschaffen, wel anders inrichten.
Bij ons op school bestond gym voor 90% uit teamsporten (voetbal, hockey, rugby). Nu struikel ik nog over een bal als deze stil voor mijn voeten ligt en is mijn hand-oog coördinatie bijzonder bedroevend, dus gym was een ramp voor mijn sportieve zelfvertrouwen. Ik zou het veel leuker hebben gevonden als ze de gymlessen zouden afwisselen, zodat het niet altijd dezelfde zijn die uitblinken en die voor paal staanAls ze daar iets aan zouden doen, mag gym van mij absoluut blijven bestaan. Het is goed voor de afwisseling, en als je het op de juiste manier afwisselt zodat iedereen een keer aan bod komt, dan denk ik dat gym ook goed is voor het groepsgevoel. Maar zolang ze blijven doorgaan met enkel voetbal en hockey en ombeurten iemand voor je team kiezen, dan mag gym wat mij betreft wel vervallen.
Goof schreef:Kunnen jullie dat niet loslaten en de voordelen van gymlessen voor de jongeren van tegenwoordig inzien?