Meer mensen die een taal / talen (willen) leren?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Meer mensen die een taal / talen (willen) leren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 13:32

Je kan de taal van je ipad op duits zetten, maar dat vind ik dan verder weer hartstikke onhandig

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 14:26

Ik heb mijn toetsenbord op de ipad en mn foon op Noors staan.

Felicxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 13:32

Mag ik me nog melden? :)

Met Duolingo ben ik nu bezig met Duits, op school leer ik Latijn, oud-Grieks, Frans, Duits en Engels. Duits wil ik wel echt vloeiend leren spreken, lezen en schrijven. Engels gaat al best goed (iig zodanig goed dat ik met een Engelse een redelijk vloeiend een gesprek kan voeren)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 17:05

Ik ben in level 9 nu van duits op duolingo
Vind het niveau wel wat laag

Latijns lijkt me eigenlijk ook best leuk. Heb in de eerste van het havo/vwo een paar proeflessen gehad om je te helpen kiezen, vond ik erg leuk

Jinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 17:22

Ik ga dit topic binnenkort eens goed doorlezen. Ik leer nu Spaans op school, wat ik echt onwijs leuk vind en wil ook graag Portugees leren!

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 17:26

Ik ben bezig met Bulgaars, hoewel dat nu alweer een tijdje stil ligt helaas. Een vriend van mij is Bulgaars en ben er 2x op vakantie geweest en straks ook een 3de keer. Ik vind het dan fijn om de taal te kunnen spreken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 01:09

Kan ik me voorstellen, Eline! Veel leuker als je ter plekke ook een gesprekje kan voeren in die taal :j

Voor de beginners-Italiaans-lerenden onder ons, dit kunnen jullie vast al verstaan :D
"Le donne non si toccano nemmeno con un fiore." Te schattig <3

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 14:47

Oohh mag ik me ook melden? Ik wil echt al jaren Spaans leren en op een paar belangrijke woordjes (cervesa :P ) moet ik nog steeds beginnen -O- Het komt er maar niet van, maar misschien kan ik bij jullie de nodige motivatie vandaan halen :D

Suprice

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 14:58

Ik ben nog bezig met Spaans, al staat het even op een laag pitje. Ik heb nog een cursus thuis liggen, evenals ander lesmateriaal (uni Nederland en uni Madrid) en ook nog wat boeken. Het is dus vooral ophalen om weer op basis niveau te komen, maar moet er echt mee beginnen ;)

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 15:17

Ja vind het dus ook lastig om te beslissen waar ik de cursus vandaan ga halen.. Via de uni gaat mij nu niet meer lukken, zit er waarschijnlijk nog maar een half jaartje, waarin ik fulltime stage ga lopen.. Maar die LOI studies weet ik ook niet.. Waar hebben jullie dat gedaan?

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 15:43

ik lees bijna nog enkel in het Engels, kijk ook vlot naar Engelse series zonder z
ondertiteling, enkel het spreken gaat nog niet 100%.
Frans is matig, heb het 3 u /week op school (is het enige wat ik ervoor doe) maar dat is duidelijk niet genoeg :') (vind het ook een rottaal )

Op Duolingo ben ik bezig met italiaans, vind ik erg leuk! mijn doel is om de app eerst af te maken, en dan kan ik het hopelijk goed genoeg om te starten met boekjes.
Daarna zou ik graag met deze app Iers leren.

Suprice

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 15:52

Engels valt bij mij ook niet onder het leren van een taal, aangezien ik studie in het Engels gedaan heb en nu de hele dag in het Engels werk ;)
Ik ben nog niet overtuigd van Duolingo trouwens, er staan nog best wel wat fouten in de Spaanse.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 17:09

Hier hetzelfde wat betreft Engels, gehele studie en al het lesmateriaal in het Engels zorgt er wel voor dat je het vloeiend leert. Denk wel dat mijn Frans en Duits van de middelbare school erg ver zijn weggezakt haha.

bertie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 23:16

Ik doe DuoLingo Spaans! *\%/*

Ik ben er niet zo van overtuigd dat er fouten in zouden staan. Bij elke zin is de mogelijkheid tot discussie, en ik zie daar eigenlijk geen foutmeldingen voorbijkomen. :=

DuoLingo geeft Spaans ala DuoLingo. Dat komt natuurlijk met beperkingen, zoals elke leergang met beperkingen komt. Er zijn keuzes gemaakt.
Er zijn veel herhalingen, sommige dingen zijn misschien wat krom.
DuoLingo pretendeert niet dat je een taal heel goed kunt leren. Wel biedt het de taal aan op een manier die nergens op internet (EN GRATIS!) is te vinden. Lezen, schrijven, luisteren, spreken. Via een cognitieve methode die bewezen werkt. :j
Na het afronden van een cursus kun je je wel goed in de taal redden. Oefenen blijft een must, natuurlijk. Ook na het afronden van een cursus.

Ik vind DuoLingo geweldig, dat zal wel duidelijk zijn! <3

Voor de grap heb ik ook de cursus Nederlands voor Engelstaligen gevolgd. Dat viel nog niet eens zo mee, terwijl ik toch een native NL ben. Heb wel afgerond met goud, maar dat kostte nog best veel tijd.

Ik heb me aangemeld om mee te doen een cursus te ontwikkelen voor Nederlands voor Duitstaligen. Of ze me willen hebben moet nog blijken, maar ik heb er wel zin in. *\o/*

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 18:59

Ik meld me hier ook O:)

Ben bezig met een zelfstudie Frans.
Nja 'bezig'... ik ben woorden en zinnen aan het leren uit studieboeken en met mijn vriend (die goed is in Frans) ben ik de uitspraak aan het oefenen.

Maar ik moet nog echt aan de slag!
Momenteel zijn de studiegidsen van de LOI, NTI en nog een andere thuisstudie naar mij onderweg.

Ik vind het tot nu toe nog beste moeilijk om een keuze te maken waar ik de zelfstudie Frans voor beginners ga doen.

Dus ik ga even goed dit topic doorlezen waar andere Bokkers een taal leren. En mochten jullie tips hebben dan zijn die altijd welkom :)

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 20:13

Ik zit beetje met hetzelfde als Sabini.

Zijn er mensen die met een zefstudie frans bezig zijn via internet? (studieplan/loi/nti ed?)
En zoja de beginners of de gevorderden cursus?
Ik twijfel nogal bij wie ik het wil doen en bovenal, welk niveau...

HuppeltjeZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 15:48

Ik meld mij ook!
Mijn vader is van Libanese afkomst en spreekt Libanees (Arabisch) en Frans. Hij sprak met ons altijd Frans maar mijn ouders zijn gescheiden toen ik 6 jaar was en sindsdien zag ik hem amper. De laatste jaren zie ik mijn vader (en zijn kant van de familie) weer wekelijks en heb ik gemerkt dat ik echt géén Frans kan! Daarom vertrek ik 28 februari naar Frankrijk tot in juli :) Ik ga er werken met paarden en de mensen van daar spreken enkel Frans dus het wordt een 'cultuurschok' maar mijn Frans zal dus hopelijk wel verbeteren!

bertie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 22:05

Amber7777 schreef:
Ik meld mij ook!
Mijn vader is van Libanese afkomst en spreekt Libanees (Arabisch) en Frans. Hij sprak met ons altijd Frans maar mijn ouders zijn gescheiden toen ik 6 jaar was en sindsdien zag ik hem amper. De laatste jaren zie ik mijn vader (en zijn kant van de familie) weer wekelijks en heb ik gemerkt dat ik echt géén Frans kan! Daarom vertrek ik 28 februari naar Frankrijk tot in juli :) Ik ga er werken met paarden en de mensen van daar spreken enkel Frans dus het wordt een 'cultuurschok' maar mijn Frans zal dus hopelijk wel verbeteren!

Waarschijnlijk is je kennis van de Franse taal ook blijven steken op dat van een zes-jarige. :j
Wat spannend dat je in Frankrijk gaat werken met paarden!
Ik denk dat je vanuit je basale kennis heel veel gemakkelijk oppakt!
Succes! *\o/*

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 16:10

Oh dat zal inderdaad best heftig zijn! Dapper dat je het zo aanpakt..

Ik ga eens kijken voor een cursus Spaans van DuoLingo als we weer in een wat rustiger vaarwater zitten ;) Volgens mij is die het proberen wel waard haha.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 18:39

Ik ga nu aangezien ik volwassen onderwijs ga doen en geen Engels en Frans meer krijg beginnen met Duits. Ik wil dit al een 3tal jaar en nu is het eens het ideale moment.

Als iemand goede gratis site's heeft mag je gerust pb'en. Hierna of eenmaal ik wat basis heb ga ik Spaans starten eventueel ook :D .

Quanneh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 18:45

Ik wil graag Noors leren! Jammer genoeg hebben ze op Duolingo geen Noors..

bertie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 14:18

QuanneH schreef:
Ik wil graag Noors leren! Jammer genoeg hebben ze op Duolingo geen Noors..

Noors is nu in opbouwfase.
http://incubator.duolingo.com/

Weliswaar Noors voor Engelssprekenden, maar daar leer je ook nog een keer Engels van. :j

Felicxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 22:50

Is er hier iemand die Iers leert? Ik ben pas geleden begonnen met wat woordjes leren en het lijkt me heel erg gaaf om de taal de leren spreken. Dus ik vraag me af of er nog meer mensen zijn die Iers leren of hebben geleerd.

bertie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 23:48

Finliox schreef:
Is er hier iemand die Iers leert? Ik ben pas geleden begonnen met wat woordjes leren en het lijkt me heel erg gaaf om de taal de leren spreken. Dus ik vraag me af of er nog meer mensen zijn die Iers leren of hebben geleerd.

Duolingo heeft een cursus Iers voor Engels-sprekenden.
Ik doe de cursus zelf niet, maar als ik de commentaren lees is iedereen heel enthousiast. :)
https://www.duolingo.com/course/ga/en/L ... ish-Online

Felicxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 08:32

Ik weet het :D Ik begon eigenlijk daar, maar ik snapte de grammatica niet. Al helemaal niet in combi met het leren van nieuwe woorden want ik kan niet zo goed 2 dingen te gelijk. Dus als ik mijn woordenschat heb uitgebreid wil ik kijken of het me wel lukt, dan kan ik me wat meer op de grammatica focussen.