Dat is het verschil. Ik vind het wel een fors prijs verschil.
Hoe ga je trouwens? Ik ben nu weer rustig aan aan het beginnen. Ik heb verlenging aangevraagd voor een aantal modulen. Omdat ik vorig jaar eigenlijk alleen maar bezig geweest ben met revalideren en maanden opgenomen ben geweest heb ik veel gemist.
Vanavond een tentamen waarvoor ik ga zakken als een baksteen en morgen weer 1 die ik wel kan halen. Of ik ga of niet het is sowieso een tentamenkans dus afmelden is geen optie dus dan ga ik het tentamen maar bekijken
Tazzey
Geplaatst: 26-01-15 17:58
Ik heb een standaard geldig absent gekregen vanuit Heerlen.
Welke tentamens moest je doen? Succes morgen dan!
Laatst bijgewerkt door Tazzey op 26-01-15 18:10, in het totaal 1 keer bewerkt
Ik heb op 24 februari (precies over 4 weken dus) mijn eerste tentamen gepland (Inleiding in de Psychologie). Zo moet ik me wel aan mijn planning houden haha
Ik hoop mee haha! Goh, die digitale examens bij de NTI, krijg je daar gelijk een cijfer? Omdat het multiple choice is lijkt me dat dat toch sneller gaat.
Geen idee bizzybijtje dit was mc en 1 dag later staan de antwoorden bij de ou online.
ik ben alleen bij deze docent nooit blij met mc want het gaat om het meest juiste antwoord. Dus feitelijk zijn er 2 antwoorden praktisch goed maar 1 nog net wat mooier geformuleerd. Ik ben het dan ook niet eens met 2 van mijn fouten dus ga nog bezwaar tegen die vragen indienen
Ik kom hier even binnen vallen Ben 2 jaar geleden gestopt met me MBO4 opleiding en heb dus nu een studieschuld. Die wil ik alleen niet houden en moet dus binnen 5 jaar een opleiding af hebben. Nu wil ik graag een thuisstudie gaan doen, maar niet eentje waarbij je hoeft stage te lopen. Dit kan ik niet vanwege me werk waar ik blijf werken de komende jaren als het goed is (heb een contract voor onbepaalde tijd)
Hebben jullie enig idee of een thuisstudie dan ook voldoet voor het DUO om je schuld kwijt te laten schelden?
Zal me daar eerst in moeten verdiepen maar ik wil niet meer naar school toe. Dit zou ik zonde van me werk vinden.
Welkom! Was dat niet een regel die alleen voor HBO en WO geldt? Volgens mij is het zo dat als je een HBO studie gestart bent en je rond binnen 10 jaar een studie op HBO of WO niveau af dat de basisbeurs omgezet wordt in een gift. Ben je gestart op WO moet je volgens mij ook WO afronden (weet ik niet zeker). Dit is wel de oude situatie die dus niet geldt voor nieuwe studenten. Ik zou toch even de DUO bellen om te vragen of het a. ook voor MBO-ers geldt en b. of een thuisstudie ook geldig is. Niet alle opleidingen zijn geaccrediteerd.
Leprycorn
Geplaatst: 29-01-15 12:15
Nee is ook zo voor MBO 3 en 4 Stukje van de DUO site:
Studiefinanciering: gift of lening Doe je een opleiding op niveau 1 of 2, dan is je beurs altijd een gift. Doe je een opleiding op niveau 3 of 4, dan wordt de beurs pas een gift als je je diploma binnen 10 jaar haalt, gerekend vanaf je 1e maand studiefinanciering. Dit noemen we ook wel 'prestatiebeurs'. Haal je geen diploma, dan moet je alles terugbetalen: je basisbeurs, je aanvullende beurs en je studentenreisproduct. Alleen je aanvullende beurs over de eerste 12 maanden mag je altijd houden.
Probleem is dat een MBO opleiding verplicht stage heeft. Dat zou betekenen dat ik me baan op moet zeggen voor me opleiding. Daar ga ik alleen niet aan beginnen. Vraag is dus of een basisopleiding ook al voldoende is. Ik verwacht dat het antwoord nee is, maarja opties zoeken is altijd mogelijk
Denk misschien heeft iemand van jullie ervaring hiermee!?
Ik ben niet zo thuis in het MBO dus ik wist dat ook niet zeker. Ik zou toch wel even bellen om te verifiëren of de opleiding die je wilt doen mee telt voor die prestatiebeurs.
Nee, bij een MBO opleiding hoort stage. De thuisstudie instituten bieden wel versies zonder stage aan, maar die is niet geldig bij de DUO en geeft ook geen volledig MBO diploma. Voordeel van thuisstudie is wel dat je, afhankelijk van je studie, ook stage in het weekeinde en in de avonden kunt lopen!
Ik ben laatste jaar student aan de HBO opleiding SJD en wil hierna graag nog een studie volgen. Deze studie wil ik (omdat een 2e studie extra duur is) via een thuisstudie doen. Ik wil in september 2016 starten met de opleiding Toegepaste Psychologie bij het NTI. Iemand ervaring met de opleiding in combinatie met/of het NTI ?
Als je voor een geaccrediteerde studie gaat betaal je alsnog de hoofdprijs. Ik volg een extra WO studie aan de OU en ik betaal daar ook meer dan iemand die een eerste WO studie doet.