Nog meer mensen met een spannend beroep?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Nog meer mensen met een spannend beroep?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 13:07

Over begraafplaatsen gesproken, de film Charlie St. Cloud gaat ook over iemand die een begraafplaats onderhoudt omdat hij z'n broertje is verloren (het verhaal gaat daar verder niet over hoor) maar wel een hele toffe mind-fiets film. Dat ie ineens staat te praten tegen niks e.d.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 13:25

Met Zac Efron zie ik. Ken de film verder niet. Verhaal lijkt mij wel interessant. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 13:56

:j :o :~

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 14:51

Oh bij mijn zus in het dorp is ook een oude begraafplaats , ze wouden ruimen voor nieuwbouw maar een groepje wou het oplappen en hoe oud het is wow ziet er gaaf uit. Lokt me ook :P

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 02:29

Ik werk als psychiatrisch verpleegkundige op een langdurige behandeling ouderen afdeling, dat kan best spannend zijn. Met name in de nachtdiensten. :P
Daarnaast studeer ik nog HBO verpleegkunde, heb mijn MBO diploma.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 10:55

EarthFocus schreef:
Ik werk niet, maar maak de psychiatrische wereld van de andere kant mee. Dus niet vanuit de verpleging kant, maar vanuit de clientenkant.

En ik moet zeggen, dat is vaak best spannend.
Ik zit op een gesloten afdeling. En daar zitten ook vaak psychotische jongeren en die kunnen flink uit hun dak gaan(lees: met borden en andere spullen gaan gooien en je bedreigen)

Maar natuurlijk ook de suicidale jongeren..
Als er een zelfmoordpoging wordt gedaan op de afdeling en de leiding komt erachter en drukt op het alarm.. Dan weet je dat het niet goed is.
Helaas ook al 4medeclienten aan suicide verloren.

Het is erg moeilijk voor het personeel om dit mee te maken, maar ik denk net zo erg voor de clienten, wantje kent diegene meestal wel goed, omdat je 24/7 met elkaar op de groep zit..

Wat naar voor jou meid. Dat zijn geen fijne dingen.

Radionx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 12:05

Voordeel van het beroep van hovenier/grafdelver is dat je werkt met veel mensen onder je :+

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 12:14

Radionx schreef:
Voordeel van het beroep van hovenier/grafdelver is dat je werkt met veel mensen onder je :+

:') :') :')

SaiLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 12:27

Ik ben opgeleid als rijinstructeur (auto), sommige leerlingen halen vreemde capriolen uit en die moet je snel kunnen corrigeren. Heb ook gewerkt met faalangstige leerlingen, een erg leuke doelgroep. Maar ook gewerkt met mensen die het "eng" vonden om auto te rijden. Je moet continue scherp blijven. Overigens doe ik dit werk niet meer wegens gezondheidsredenen, maar het was ansicht best leuk, spannend en boeiend.

Daarnaast ben ik 4e jaars (avond)student, HBO marketing management (commerciële economie), totaal niet spannend :)

StableDoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 12:40

HorseTopShop schreef:
Radionx schreef:

:') :') :')

You made my day :')

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 16:45

Ik ben reclasseringswerker. Niet zo spannend als sommige andere beroepen hier, maar ach toch ook zeker niet saai :)
Ik moet bijvoorbeeld cliënten bezoeken in het cellencomplex van de rechtbank. Zij moeten die dag naar de rechter en ik moet adviseren of ze wel of niet naar huis kunnen. Je hebt met veel emoties te maken en ik moet een snelle inschatting maken. Cliënten zijn natuurlijk vaak niet blij als ik ze vertel dat ik ga adviseren om ze vast te houden. De gesprekken worden wel altijd achter glas gevoerd. Op het politie bureau (waar we ook bezoeken) is dat wel anders. Door mijn werk heb ik extra veel respect gekregen voor de politie, ook al hebben we soms een andere aanpak. Zij krijgen (nog) heel wat meer agressie over zich heen dan wij.

JustAshley

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 18:37

Doanique schreef:
Over begraafplaatsen gesproken, de film Charlie St. Cloud gaat ook over iemand die een begraafplaats onderhoudt omdat hij z'n broertje is verloren (het verhaal gaat daar verder niet over hoor) maar wel een hele toffe mind-fiets film. Dat ie ineens staat te praten tegen niks e.d.

Vanavond !!! 20:30 net 5

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 18:40

Heb er een stukje van op internet gezien.. Toen kon ik het niet heel goed volgen en heb m ook niet afgekeken. Wellicht doe ik vanavond een nieuwe poging. Met ondertiteling is het een stuk makkelijker ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 20:05

JustAshley schreef:
Doanique schreef:

Vanavond !!! 20:30 net 5

Echt! Wat goed!

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 20:14

Ik heb ook heel spannend werk!!! Ik pak zakken chips voor jullie in dozen zo dat deze bij de winkels komen :P de van lays chippies

JustAshley

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 22:55

Ik vond het een super mooie film! Maar om even on-topic te blijven ik werkte (helaas bezuinigingen dus nu niet meer ) bij de beveiliging op Schiphol ! Het was niet altijd mega spannen maar wel elke dag anders en super leuk tussen al die passagiers ! Heb er wel leuke dingen mee gemaakt!

Tuttebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 23:04

JustAshley schreef:
Ik vond het een super mooie film! Maar om even on-topic te blijven ik werkte (helaas bezuinigingen dus nu niet meer ) bij de beveiliging op Schiphol ! Het was niet altijd mega spannen maar wel elke dag anders en super leuk tussen al die passagiers ! Heb er wel leuke dingen mee gemaakt!

Vertel eens een leuk verhaal ;)

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 23:06

Ik trek ingewanden uit dode vissen, want ik fileer ze. ;) En harinkjes schoonmaken, ook heel spannend.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 23:09

Ik studeer voor verkeersongevalsanalist :)

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 23:21

Ik werk bij de Action, reuzespannend. :')
En als vakantiebaantje verzorg ik de dieren van school. (agrarische VMBO/MBO school)
Niet heel spannend, muizen aan de slangen voeren is het spannendste denk ik. :') Het zorgt opzich wel voor grappige situaties, met dieren is altijd wel wat te beleven. Bijvoorbeeld als de eekhoorns mij gaan terroriseren als ik het verblijf in kom, of als de luipaardgekko's per ongeluk zijn ontsnapt :Y)

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 19:14

Tuttebel schreef:
JustAshley schreef:

:)* idee voor een nieuw topic.

Leuke verhalen over je werk?

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 19:40

ThreeFingers schreef:
Tuttebel schreef:

:)* idee voor een nieuw topic.

Leuke verhalen over je werk?

Aan jou de eer? Ik werk ook op Schiphol in de beveiliging en maak idd genoeg leuks mee, dus kan het topic al voorzien van een post :P

JustAshley

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 19:42

Wat leuk dreamy! Welk bedrijf ?

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 19:43

JustAshley schreef:
Wat leuk dreamy! Welk bedrijf ?

Ik ga je even PBen!

JustAshley

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 19:44

Gezellie :D