VWO 3 - 2014/2015

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kimara_00

Re: VWO 3 - 2014/2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 13:55

Ik zelf wil later paardenarts worden :Y)

Frankaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 13:59

Ik heb ook nog geen idee, ik zie wel hoe het allemaal loopt. Het komt vast wel goed :7

Pacific

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 14:42

Kimara_00 schreef:
Ik zelf wil later paardenarts worden :Y)

Hier nog 1! Of iig veearts. Maar eigenlijk lijken heel veel dingen mij leuk, paardentandarts, osteopathie voor paarden of Engels lerares :).

Kimara_00

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 15:08

:D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 16:39

Ik kan me nu al niet alles meer herinneren wat jullie vroegen, oeps. :')
Oh ja, die 16 vakken.. Sowieso is bij ons volgend jaar (nu heb ik er 14 of zo?) natuur en scheikunde apart. Daar komt dan nog economie bij. Tekenen in plaats van techniek. Dat soort dingen. :+

Verder wat ik later wil worden weet ik nog niet.. Het is moeilijk! Sowieso fotografe naast mijn echte studie. Mijn brood verdienen met fotografie, ik weet niet. Eerlijk gezegd wil ik wel wat meer doen met alle moeite die ik nu in school stop. Of klinkt dat dom? :+

Het idee om advocaat te worden speelt al heel lang door mijn hoofd! Op de achtergrond houd ik ook nog gewoon iets met economie of marketing (ontwerpen etc. is ook tof!). Dus ja, geen idee..
Eind volgend jaar al profiel kiezen :oo
Kunnen we elkaar mooi mee helpen haha.

Hoop dat ik 3x per week naar de paarden red. Uur reistijd, zeker uur tot anderhalf uur per paard bezig.. Pfoe..

Pacific

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 16:45

Ik heb besloten mijn pony deze winter weg te brengen naar een opfok o.i.d. zodat ze nog even lekker kan spelen voordat ze beleerd wordt voor de kar, dus ik heb deze winter alle tijd voor andere dingen. Daarnaast mezelf voorgenomen súper goed te gaan plannen en op tijd te beginnen met leren e.d. dus dat moet lukken :p.

Ik ga even mijn best doen jullie namen te onthouden... Desirée, tekenen als apart vak lijkt me afschuwelijk :p. Ik vind bevo al erg, maar dan alleen maar tekenen... nee dankje _O-

Edit: http://www.bokt.nl/markt/ad/280374/shet ... als-maatje Balen, ze zoekt een ruin/hengst -O-. Klinkt perfect verder.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 16:52

Pacific, dat is ook een heel slim plan ja! Maar de winter is ergens ook wel lekker om naar de pony's te gaan. Kan je tenminste wat doen, is h et niet zo warm voor jezelf. :') + excuus om met de bus te gaan (huiswerk dan ook te maken in de bus lol)

Heb je een foto van je paardje? :D

Ik ga ook mn best doen.. Fatima heb ik al onthouden. Frankaas heet misschien Franka? Of niet? Waar hebben jullie je voorgesteld? :')

Zelf heb ik ook een hekel aan tekenen ja. Gewoon omdat ik het niet kan. Alles op de computer gaat prima, maar in het echt? Nee. Wat is bevo?

Jammer zeg!

Pacific

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 16:59

Hmm, op het land waar mijn pony staat is het enige overdekte plaatsje een trailer, dus in de winter is het eerder ijskoud ;p. Daarnaast is het dan 1 grote modderbende, geef mij de zomer maar!

Ik zal eens kijken voor een foto als ik weer op de computer zit :). Edit: toch eentje gevonden, bij deze advertentie staat er 1! www.marktplaats.nl/a/dieren-en-toebehor ... mympSeller

Ik heet Gerbrich ;). Maar je mag me ook Gerrit noemen, dat ben ik gewend _O-.

Nou, dat precies ja! Digitaal, no problem, maar op papier... Drama. Bevo staat voor beeldende vorming.

Ja ik denk dat ik Sereentje maar om moet bouwen ~~}>.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 17:03

Die is super lief! <3
Ooh, wij staan gelukkig op een pensionstal met binnen + buitenbak. 2 poetsplaatsen en 2 wasplaatsen. :D Pony's staan wel 24/7 buiten, maar dat zal niet heel veel problemen geven hoop ik. Hoef ook geen eind te lopen.

Oke, ga ik onthouden. :D
Aahh. Zo. Wij hebben tekenen, muziek, handvaardigheid etc. allemaal apart. :+

Pacific

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 17:30

24/7 buiten is het beste wat je kunt hebben! Haha, die foto is van deze winter, toen was ze echt een bolletje! Nu neigt ze meer naar type sportpony in mini formaat 8-). Wat een luxe op jouw stal zeg!

Wow, vreselijk :+. Wij hadden alleen in de eerste muziek, gelukkig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 17:34

Haha ja, ik vind het top zo eigenlijk. :P Ze is wel echt lief zeg.

Ik had gelukkig muziek + drama allebei maar een half jaar. :D Tenminste, afwisselend dan. Dus daarna was ik ervanaf. Muziek heb ik in de eerste en tweede gehad. Drama alleen in de eerste en volgens mij zelfs maar een paar lessen omdat het altijd uitviel. :') Evenals muziek.

Frankaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 17:37

Ohh wat een schattige shetlander <3 Ik heet inderdaad Franka, beetje voorspelbaar inderdaad maar je weet maar nooit :'). Misschien is het handig om even een namenlijstje te maken oid, lijkt me wat handiger en anders moeten we elkaar steeds noemen bij je boktnaam, dat komt zo onpersoonlijk over :+.
Mijn bijrijdpaard staat met inloopstallen naar een grote paddock, en gelijk daaraan grenst de bak die tegen heel veel stootjes kan om het zo maar te zeggen :Y). Ik heb trouwens geen idee welke vakken en hoeveel vakken ik volgendjaar heb :=... zoek het zo even op.

Voor t namenlijstje (quote anders met je naam er bij :) ):
Frankaas = Franka

Pacific

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 17:39

Hihi ja, ze is ook wel echt lief. Hoewel ze alles heel braaf doet en snel leert, heb ik jammer genoeg nog niet dé klik met haar. Maar wie weet komt dat als we samen wat meer aan de slag gaan en is een break (deze winter) ook wel goed.

Drama, dat heb ik een poosje vrijwillig gedaan, wij hebben een toneelgroep! Vind het nog steeds wel leuk om te doen maar als pieper kreeg je alleen maar ***rollen dus dat doen we nooit weer. Elke vrijdag twee uur langer op school blijven voor een rol die we een halfuur voor de voorstelling nog hadden kunnen voorbereiden!

Pacific

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 17:39

Namenlijstje schreef:
Frankaas = Franka
Pacific = Gerbrich

Frankaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 17:42

Die klik met haar komt vast wel goed! Ze is natuurlijk ook nog een jonge pony :).

Drama is best leuk! Ik heb het alleen ámper gehad op school, wij hadden altijd 1 uur handvaardigheid, 1 uur tekenen en 1 uur muziek. Nu heb ik volgend jaar alleen nog twee uur muziek, want daar had ik voor gekozen. Die andere mensen die tekenen en handvaardigheid hebben gekozen krijgen dan beeldend, zoiets. En dat dan ook 2 uur in de week.

RoosMarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 17:43

Namenlijstje schreef:
Frankaas = Franka
Pacific = Gerbrich
RoosMarije = Roos

Pacific

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 17:44

Ja dat is zo, nog tijd zat om samen een band op te bouwen. Maar ja, bij sommige paarden heb je dan vanaf het begin hè. Het paard wat in mijn profiel staat omschreven, Rav, had wel direct mijn hart veroverd <3. Hoe lelijk ie ook was als twenter!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 17:47

Namenlijstje schreef:
Frankaas = Franka
Pacific = Gerbrich
RoosMarije = Roos
Deetjeeuh = [naam] (Dees)

De klik komt er vast nog wel! :D Zeker als jullie samen aan de slag gaan..

Ik haat drama, muziek enzo. Maar goed ik ben er dan ook héél slecht in. :+

Frankaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 17:48

Ja, klopt helemaal. Merk dat bij andere paarden ook wel op de manege, niet dat je daar echt een band mee kan hebben, maar wel dat sommige gelijk klikken en andere later pas wat leuker begin te vinden :D. Awh, heb even in je profiel gekeken en wel leuk dat je hem nog ziet :D

RoosMarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 17:48

Die klik komt er wel hoor!

Ik heb alleen op de basisschool drama gehad en ook echt maar 2x ofzo. Gelukkig maar, niet echt mijn ding :+]
]hoelang duurt een uur eigenlijk bij jullie op school? Bij mij driekwartier

Pacific

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 17:50

Ja en ik denk dat als ik na de winter haar weer op haal en dan ga beleren enzo ook al goed meehelpt. Ik bedoel, dan maak je samen wel wat mee en dat schept een band. Dus ik geef het tijd! :)

Mijn vader is muziekdocent, dus had niet zo veel problemen met muziek 8-)

Bij mij is een lesuur ook driekwartier :j.

Frankaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 17:51

Bij mij 50 minuten, alleen het eerste uur 3 kwartier en het tweede 55 minuten, ivm met dagopening.

RoosMarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 17:52

Misschien ben ik nu heel blond, maar..
Dagopening :? :o?

MuttleyMarty

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 17:53

Deetjeeuh schreef:
Namenlijstje schreef:
Frankaas = Franka
Pacific = Gerbrich
RoosMarije = Roos
Deetjeeuh = Desiree (Dees)
MuttleyMarty= Maaike

Sorry ik moet nog een paar berichten teruglezen :oo .
Leuk dat er meerdere kinderen paardenarts willen worden, daar hoor ik ook bij.
En dan nog even een late reactie over het vertellen over je paarden:
Ik heb een verzorghaflinger, Marty van 26 jaar. Ik rijd hem 1x in de week. Verder rijd ik nu 8 jaar, doe aan dressuur en springen op een manege.
Pacific/Gerbrich: schattig shetje!

Artocreas

Woonplaats: Ken je dat schattige winkelstraatje in Maastricht, daar bij de kerk? Nou, daar dus niet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 17:54

Namenlijstje schreef:
Frankaas = Franka
Pacific = Gerbrich
RoosMarije = Roos
Deetjeeuh = Desiree (Dees)
MuttleyMarty= Maaike
faatxhorse = Fatima

Gerbrich, wat een enorm schattige/lieve pony! :) Slim dat je haar naar een opfok wilt doen in de winter.

Verder hebben wij natuurkunde en scheikunde in één (= NASK) volgend jaar, en altijd los tekenen, muziek en godsdienst gehad. Verder hebben we geen drama of bevo oid. Ik vind tekenen zelf heel erg leuk!

Onze uren duren 70 minuten en we hebben er gemiddeld vijf van op een dag.