Werken bij McDonald's

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 14:16

Pfoe ja, of mensen die AL-TIJD terugkomen.
'Dit zat er niet bij, dat zat er niet bij..'
Tegenwoordig herken ik de vaste gasten, dan roep ik al meteen 'dubbel controleren!'
En toch nog terugkomen of bellen hé.. :')

Ook nog een keer gehad dat er een paar gasten zeiden dat er allemaal dingen niet bij zaten.
Ik wist 100% zeker dat ik alles erbij had gedaan, maar toch maar meegegeven, vervolgens gemeld tegen het management, kwamen ze later bij iemand anders nog een keer terug. Management heeft het geweigerd, vervolgens liepen ze weg en lieten ze hun dienbladen staan..
Stond bijna alles in tweevoud op, met andere woorden, ze hadden het gewoon geprobeerd.
Toen mijn manager ze achterna liep naar buiten zijn ze tegen hem aangereden met de auto..

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 14:24

upendo schreef:
Pfoe ja, of mensen die AL-TIJD terugkomen.
'Dit zat er niet bij, dat zat er niet bij..'
Tegenwoordig herken ik de vaste gasten, dan roep ik al meteen 'dubbel controleren!'
En toch nog terugkomen of bellen hé.. :')

Ook nog een keer gehad dat er een paar gasten zeiden dat er allemaal dingen niet bij zaten.
Ik wist 100% zeker dat ik alles erbij had gedaan, maar toch maar meegegeven, vervolgens gemeld tegen het management, kwamen ze later bij iemand anders nog een keer terug. Management heeft het geweigerd, vervolgens liepen ze weg en lieten ze hun dienbladen staan..
Stond bijna alles in tweevoud op, met andere woorden, ze hadden het gewoon geprobeerd.
Toen mijn manager ze achterna liep naar buiten zijn ze tegen hem aangereden met de auto..

Ligt dat aan de klant of aan t personeel? Ik heb t ook vaak genoeg gehad hoor, belde dan rustig op of ging even terug. Heb er voor betaald en als er dan opeens een hamburger niet bij zit... Tjah kan ik een zeikende klant zijn maar goed := ben wel altijd vriendelijk hoor, kan altijd gebeuren :j

friendly

Re: Werken bij McDonald's

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 14:26

áls het echt niet bij zit is ''zeuren'' om eten ook niet erg vind ik. Je hebt er immers voor betaald. Maar....sommige proberen gewoon gratis eten te ronselen.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 14:32

Celiien schreef:
Ligt dat aan de klant of aan t personeel? Ik heb t ook vaak genoeg gehad hoor, belde dan rustig op of ging even terug. Heb er voor betaald en als er dan opeens een hamburger niet bij zit... Tjah kan ik een zeikende klant zijn maar goed := ben wel altijd vriendelijk hoor, kan altijd gebeuren :j

Tuurlijk, wij zijn ook 'maar' mensen en maken ook fouten. Dat is het probleem niet en als ik een fout heb gemaakt ben ik ook de eerste om dat toe te geven, dan krijg je de rest gewoon gratis mee.
Net als nabrengen, als je langer dan een minuut of 6/7 zit te wachten op iets wat we na zouden komen brengen krijg je er van mij gewoon een gratis ijsje of shake bij..

Probleem is alleen de mensen die daarvan weten en het proberen als ze wel alles gehad hebben.
Of roepen dat er geen bacon op een big tasty zit terwijl dat er wel gewoon op zit enzovoorts.
Op een gegeven moment begin ik de koppen en de auto te herkennen. En geloof me, dat is geen goed teken.. :')

Daarentegen herken ik ook de auto's van de uitzonderlijk lieve mensen.
Wij hebben altijd elke zaterdag een lief bejaard stelletje dat twee big macjes komt halen.
Bij die mensen sla ik altijd als er een bonnenactie is gewoon de korting aan.
Dienst van het huis. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 15:28

Mjetterd schreef:
Ooh, dus ik maak zeker wel kans om op gesprek te komen *D!
Nu maar afwachten of ik gebeld ga worden. Hoor je ook iets als ze geen interesse hebben?

Jep. Dan krijg je netjes een mailtje / telefoontje ;)

coldsummers

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 15:41

upendo schreef:
Daarentegen herken ik ook de auto's van de uitzonderlijk lieve mensen.
Wij hebben altijd elke zaterdag een lief bejaard stelletje dat twee big macjes komt halen.
Bij die mensen sla ik altijd als er een bonnenactie is gewoon de korting aan.
Dienst van het huis. :)

Aw, dat is altijd leuk als er vaste klanten komen. Ik heb dat ook altijd, als iemand geld te kort komt leg ik het geld bij uit eigen zak. Kleine moeite, maar die mensen zijn dan dolblij natuurlijk. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 15:48

Ahw bij ons ook een paar keer per week 2 oudjes 65+ koffie met extra melk ^^ onwijs leuk!

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 16:05

En je krijgt ook vaak genoeg wél waardering voor je werk, al zijn het vaak de 65+ers. :)

Bij ons kwam al jaren een meneer iedere ochtend koffie verkeerd drinken, praatte ook altijd met ons en we wisten dus dat hij ernstig ziek was. Hij zat uren in het restaurant zijn krant te lezen en af en toe maakten we een extra praatje.

Een maand geleden stond ineens zijn familie aan de counter: de meneer lag op zijn sterfbed. Vorige week is zijn rouwkaart bij ons binnen gekomen, geadresseerd: de dames van McDonald's. Y;(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 16:22

Ik deed altijd de kinderfeestjes, kinderen verminken ehhhh schminken :') Was altijd ontzettend leuk, en lekker relaxed werken!

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 18:10

Heb ik gelukkig nooit hoeven doen. Kwam mooi uit met mijn allergie voor kinderen ~~}>

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 18:25

korbakimmy8 schreef:
Mijn vriend werkt nu zn 14 jaar bij de mac. Eerst als gewoon keuken personeel en nu al een erg lange tijd als maneger. Het is er vreselijk geregeld!!
Voorbeeld:

Vrijdag tot 02:00 uur open. Staan ze vanaf 22:00 uur met zijn 2e (mijn vriend en iemand bij de kassa) hoe onverandwoord is dat??

Werken in weekend en avonde is bij mijn vriend verplicht. En pauze heeft hij nooit. Eet snel wat tussendoor. Ik walg werkelijk van de mac qua werkomstandiheden!

Als hij manager is kan hij dan toch iemand erbij regelen als het zo vreselijk is om mijn zijn tweeën in de winkel te staan?
Of is manager zijn gewoon friet bakken? :+

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 18:40

Citaat:
Aw, dat is altijd leuk als er vaste klanten komen. Ik heb dat ook altijd, als iemand geld te kort komt leg ik het geld bij uit eigen zak. Kleine moeite, maar die mensen zijn dan dolblij natuurlijk. :j

??? jij bent niet goed wijs..... enne.... mag je geld bij je hebben als je aan het werk bent bij de mac?

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 18:46

Nee, dat mag niet. Maar...wat niet weet, wat niet deert denken sommigen.

coldsummers

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 18:46

suuzepuus schreef:
Citaat:

??? jij bent niet goed wijs..... enne.... mag je geld bij je hebben als je aan het werk bent bij de mac?

Hoezo niet goed wijs? Ik werk niet eens bij de McDonalds. En het gaat maar over kleine bedragen, 5 tot 50 cent. Mag dat niet soms?

Tammii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-14 19:19

Rubber_Duck schreef:
En je krijgt ook vaak genoeg wél waardering voor je werk, al zijn het vaak de 65+ers. :)

Bij ons kwam al jaren een meneer iedere ochtend koffie verkeerd drinken, praatte ook altijd met ons en we wisten dus dat hij ernstig ziek was. Hij zat uren in het restaurant zijn krant te lezen en af en toe maakten we een extra praatje.

Een maand geleden stond ineens zijn familie aan de counter: de meneer lag op zijn sterfbed. Vorige week is zijn rouwkaart bij ons binnen gekomen, geadresseerd: de dames van McDonald's. Y;(

Ah.. Fijn dat zo meneer zich kon vermaken met een kopje koffie bij jullie! Dat zelfs zijn familie langs komt.. Zal mij toch wel aangrijpen... ook al is het "maar gewoon een gast "

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 20:24

Absoluut, hij stond op voor de dames bij de McDonald's is zoals ie het zelf zei. Verder deed/hoefde hij niks meer. Toch mooi dat wij hem zo lang blij hebben kunnen maken door eigenlijk alleen maar gastvrij te zijn :j

Ik ben ruim anderhalf jaar hostess geweest en toen ben ik ook erg veel met kinderen bezig geweest, jammer dat je soms zulke gemene ouders treft waarvan een kind niet geschminkt mag worden :')
Kinderfeestjes deed ik toen altijd en nu word ik nog steeds gevraagd alleen nemen ze vaak te grote feestjes aan, 13 juichende kinderen van 6 tijdens een rondleiding en schminken is echt geen pretje -O-

Dit hele weekend mag ik weer werken, best wel zin in met leuke collega's :D

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 20:42

Heimdallr schreef:
Hoezo niet goed wijs? Ik werk niet eens bij de McDonalds. En het gaat maar over kleine bedragen, 5 tot 50 cent. Mag dat niet soms?

Zou wel je cao en/of contract nakijken :)
Ik kan daarop namelijk ontslag krijgen (of een officiële waarschuwing, wat ook niet leuk is voor je dossier := ) omdat ik werk en privé strikt gescheiden moet houden.

coldsummers

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 23:05

In mijn contract staat er niets over in, collega's van mij doen het ook. En het is gewoon een stukje klantvriendelijkheid etc. vanuit de winkel zelf.

coldsummers

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 23:55

ilaan schreef:
Heimdallr schreef:
In mijn contract staat er niets over in, collega's van mij doen het ook. En het is gewoon een stukje klantvriendelijkheid etc. vanuit de winkel zelf.

Ga je weer ja? Begin een discussie op een andere plek als bokt heel de tijd.

Ik ga helemaal niets. Ik geef vriendelijk antwoord op iets wat iemand vroeg.

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 00:03

Pb's met teksten waarin je me uitscheld mag je bij je houden :')

coldsummers

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 00:09

Celiien schreef:
Jongens wat een niveau zeg, komop laten we elkaar gewoon negeren ipv dit :=

Cellien, ik heb niets gedaan. Ik heb antwoord gegeven op een vraag van iemand. Dan verwacht ik niet zo'n stomme reactie van iemand waarop mijn antwoord niet was gericht. En daarbij, ik heb haar niet uitgescholden via pb, ik heb alleen gezegd dat ik het behoorlijk kinderachtig vind.

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 00:13

Ik ga er niet eens meer op in. Vind het wel prima. Mijn wekkertje loopt af om 5u :')

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 00:40

Ik werk ook full-time bij McDonald's en heb het er erg naar mijn zin. In oktober 2012 begonnen als Crewlid en nu al een tijdje Crew Trainer met binnenkort doorstroming tot Manager Trainee. Ik werk gemiddeld 38 uur per week, maar heb een contract van 26 uur. Mijn werktijden zijn heel verschillen, de ene keer heb ik set up (8.15-16.45) en een andere dag heb ik weer 11.00-19.00 of 17.00-01.30.

Mijn werkzaamheden verschillen dus ook heel erg per dag. Soms sta ik gewoon vast op een station. Maar vaak sta ik 'los' en moet er dan voor zorgen dat de zone waar ik die dag verantwoordelijk voor ben goed loopt (alvast stukje ervaring voor Manager straks). SOC's afnemen, beetje administratie, nieuwe mensen wegwijs maken, trainen en begeleiden.

Pauzes zijn bij ons ook onwijs goed geregeld. Als het zo ongeveer tijd is om de pauzes te gaan regelen, maken we een roostertje, wanneer wie met pauze moet. Als je pauze hebt krijg je een half uur. Werk je nou 9 uur, dan krijg je een half uur en later nog een kwartier, maar dit komt nauwelijks voor.
Wij mogen ook echt niet eerder terug komen voordat het half uur voorbij is. Zestien en zeventien jarigen mogen 4,5 uur achter elkaar werken. Ben je 18 jaar of ouder, 5.5 uur aan een stuk.

Bij ons is de afspraak dat we in de rush niet drinken. Tenzij het nou echt heel warm is. Vaak als de meeste drukte voorbij is, gaan we even om de beurt wat drinken, dit regelt degene dan die de zone regelt, zodat niet iedereen tegelijk gaat. Ook moeten wij het altijd even vragen, mogen het niet zomaar pakken.

Er is vaak tijd voor een lolletje, inclusief het management en de hoge piefen. Als we maar knallen, wanneer we moeten knallen.

Onze franchisenemer zorgt er ook voor dat we elk jaar een paar uitjes hebben. Zo hebben we aan het begin van het jaar altijd een feest met alle drie de vestigingen. Paar weken terug zijn we wezen bowlen. In juli gaan we naar een pretpark in België.
Daarnaast word er ook elk kwartaal iemand uitgeroepen tot 'beste crewlid van het kwartaal' en uit de beste crewleden word aan het einde van het jaar het 'beste crewlid van het jaar' gekozen, die dan een flink geld bedrag krijgt.
McDonald's Nederland verzorgt ook leuke dingen, zoals Sterrenslag. Hierbij zijn we afgelopen keer uitgeroepen tot 'beste drive-team', waar dan ook weer een leuke prijs aan vast zat.

Als ik zo eens lees, mag ik echt in mijn handjes klappen met het onwijs leuke restaurant waar ik werk. Iedereen word met respect behandeld en er word gezorgd dat iedereen het naar zijn zin heeft. Er is bij ons gewoon echt heel veel mogelijk qua doorgroeien, overplaatsing of iets dergelijks.
We hebben overdag echt veel full-timers, wat fijn werkt. Zo weet je wat je van elkaar kan verwachten en zo verloopt veel soepel. Ook 's avonds mensen die veel werken, dus ook die hebben redelijk veel ervaring. Tuurlijk hebben we ook een aantal mensen die maar 4 uur per week werken.

Wat een verhaal met misschien veel on interessante dingen. :')
Nu maar snel naar bed, want morgen weer om 10.00 uur op de vloer staan.

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 01:09

Lara schreef:
Het enigste nare vind ik dat als ik countersluit of gewone sluit heb, er een half uur voor staat maar je red het nooit in een half uur met de hoeveelheid waar wij het mee moeten doen. Zeg dan al van te voren dat het 3 kwt duurt en dan reken je er ook niet op eerder klaar te zijn. Wel top is het kloksysteem zodat als je overwerkt enz alles goed geregistreerd wordt :)

Gewoon interesse, wat moet jij allemaal doen met sluit?

Wij doen de counter rond 21.00 uur helemaal schoonmaken. Taptoren uit elkaar, schoonmaken. Shake machine doorspoelen, helemaal schoon en op stand-by. De gene die counter staat, moet vanaf dat moment de drankjes gewoon bij de drive pakken.
Dan zorg ik dat er voordat we gesloten zijn, alvast emmers met DR en MD naar voren worden gebracht, zodat ik daar meteen mee kan beginnen. Voor sluit maak ik ook alvast alle onderdelen, zoals rekjes van de taptoren, shakemachine schoon. Taptoren haal ik uit elkaar en maak ik schoon, terwijl de shake aan het doorspoelen is. Koffie word ondertussen ook door gespoeld. Als laatste breng ik alles naar achter en maak ik de koffie onderdelen nog schoon. Dan alles weer naar voor, wat naar voor moet en zet ik in elkaar wat weer in elkaar moet. Vaak ben ik zelfs binnen twintig minuten klaar. Maar denk dat dit ook gewoon een stuk ervaring en daarbij snelheid is.

Maar zorg in iedergeval dat alles schoon is, wat je al schoon kan maken als je daar tijd voor hebt. Als je als je gesloten bent, eerst nog alles van achter moet gaan halen en alles nog moet schoonmaken, ben je inderdaad niet op tijd klaar.

Wij hebben dan dus meestal één iemand counter/drive sluit en één keukensluit.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 06:44

Als ik raam 2 (en dus countersluit had) deed ik ook zo veel mogelijk voor zo ver het kon. Dan zorgde ik ervoor dat raam 1 of de keuken emmers met DR, MD en water kwamen brengen en als het qua tijd ideaal was kon ik de shakemachine van de counter alvast doen. En de taptoren aldaar. De frietsaus naar achteren (koeling), prullenbakken leeg. Hoefde ik dat maar vast niet meer te doen als we echt dichtgingen. Maar al had ik nergens tijd voor dan haalde ik het nog tussen 30-45 minuten. Overigens als de countercrew lief was en ik het vroeg deden hun alvast de prullenbakken en frietsaus.