Wanhoopig.. werk gezocht..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

japielover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-14 20:09

Cayenne schreef:
Waarom ga je niet langs? Zien ze gelijk je gezicht en dat je er graag wilt werken.

Omdat ik momenteel nog in trein terug zit van een aantal gesprekken voor werk ;)

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 20:11

Hier nog eentje die hard opzoek is naar werk.
Ik heb 3 jaar in een logistiek bedrijf gewerkt. Het super naar me zin gehad en heel veel kansen gekregen om door te groeien. Helaas is dit bedrijf in december gesloten.
En kon ik dus opzoek naar ander werk. Na 4 weken had ik wat gevonden. Kwaliteitsmedewerker bij een logistiek bedrijf. Ik verwachte dus heel wat. Het bleek alleen doosjes dicht te plakken zijn. En de dozen controleren op beschadigingen. Niet echt boeiend werk dus. Daarbij maakte ik lange dagen. 5 dagen van 11.00 tot 22.00 a 23.00 Maar ik deed het was zo blij dat ik werk had. En er geld binnen kwam. Nam die lange dagen doosjes plakken toen maar voor lief. Helaas was na 2 weken de topdrukte voorbij en stond ik weer zonder werk. Ik zit nu alweer voor de 3e week. Ik reageer ook overal op. Ben niet kieskeurig.

2 weken geleden op gesprek geweest bij het uitzendbureau. Na dat ik een vacature had gezien op de website die me aansprak. Ze hadden een nieuwe klant die mensen zocht. Klonk goed dus paar testen moeten maken. Die goed waren gegaan. En ben voorgesteld bij het bedrijf. Gisteren mocht ik op gesprek komen bij het bedrijf en een rondleiding gehad. Ik ben hartstikke enthousiast over het bedrijf. Bedrijf staat net 2 jaar. En ze bieden veel doorgroeimogelijkheden.
Nu in afwachting van het telefoontje of ik wel of niet aangenomen word. Wat is dat wachten frustrerend.

Nog enkele tips.
Ik heb zelf een app gedownload op mijn telefoon. Indeed is een vacature app. Ik keek daar meerdere malen per dag op om te kijken of er nieuwe bij stonden.
Dan hield ik 2x per dag (s;ochtends en s'avonds) de sites in de gaten van de uitzendbureau's, uwv en nog maar vacaturesites.
Het is mij opgevallen dat ze s'ochtends een vacature plaatste en dat die de volgende dag er al weer af. Door 2x te kijken wist ik zeker dat ik niks miste.

Ik wens je heel veel succes met het vinden van een baan. Helaas weet ik ook hoe moeilijk het is en je moet maar net geluk hebben.

Bravour89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 20:15

pluisje88 schreef:
Hier nog een werkzoekende in de buurt van doetinchem. De achterhoek is momenteel gewoon echt heel erg slecht. Ik heb zelf een mbo 4 arbeidsvoorziening, personeelswerk en sociale zekerheid gedaan en ben bijna klaar met mijn HBO personeel en ARbeid. Ik spreek vloeiend duits e.d. maar werk vinden hier in de buurt blijkt gewoon heel erg moeilijk. Weet hoe je je voelt ts. Echt drama.

al zou ik persoonlijk zelf nooit de stap gaan zetten naar de erotiek. Er is dan geen weg meer terug :(

Heel veel sterkte in je zoektocht

(mocht iemand nog wat weten dan is een pb zeer welkom)

Kun je niet net over de grens gaan werken in Duitsland of is dat ook moeilijk?

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 20:18

Geen idee of dit in NL ook bestaat, maar ik vermoed van wel...die bureau's ( soort interimbureau ) die mensen aannemen om bij anderen thuis te gaan poetsen. Of bij een organisatie die bij mensen thuis echt het hele huishouden gaan doen ( winkelen, strijken, poetsen, gezelschap houden,..).Hier in Belgie zijn in deze sector dagelijks echt honderden nieuwe vacatures te vinden, juist omdat er zoveel vraag naar is en weinigen dit werk willen doen. Misschien is dit wel iets voor je?

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 20:23

Pandora2 schreef:
Geen idee of dit in NL ook bestaat, maar ik vermoed van wel...die bureau's ( soort interimbureau ) die mensen aannemen om bij anderen thuis te gaan poetsen. Of bij een organisatie die bij mensen thuis echt het hele huishouden gaan doen ( winkelen, strijken, poetsen, gezelschap houden,..).Hier in Belgie zijn in deze sector dagelijks echt honderden nieuwe vacatures te vinden, juist omdat er zoveel vraag naar is en weinigen dit werk willen doen. Misschien is dit wel iets voor je?

Dat valt ook bar tegen hoor, heb driekwartjaar op dergelijke functies gesolliciteerd voor ik nu sinds begin februari eindelijk via een thuiszorgorganisatie kon gaan poetsen. En daarvoor heb ik echt nog een hele stevige selectieprocedure moeten doorlopen (en dat zeg ik als HBO-er :)) )
We zaten met een hele zaal vol testen te maken en er gingen er nauwelijks door naar de volgende ronde! Er was dus animo genoeg!
Als ik daar in Antwerpen al moeite mee had wil ik niet weten hoe het in de Achterhoek is :o

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 20:25

Jeetje...hier schrik ik van :oo Hier in de streek ( midden Belgie ) hoef je zelfs geen nederlands te praten :D , ze nemen je zo aan als je het werk wil doen, gewoon omdat er zo'n grote vraag naar die diensten is...

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 20:36

Ik dacht het aan de hand van het aantal vacatures ook ... maar
- geen reactie (99%)
- we hebben geen wachtlijst in jouw regio maar we zetten je in onze wervingslijst (en dan nooit meer iets horen)
- je bent te hoog opgeleid (so what, als ik maar kan poetsen toch???)
- je kunt te weinig uren werken (tja, als je twee parttimers hebt heb je weer een resem cliënten uit de brand geholpen...)
- je woont te ver (30 minuten verderop := , maar je moet per se binnen 30 minuten bij de klant kunnen zijn anders wordt de kilometervergoeding te hoog)
- en nog veeeeele andere afwijzingen

En dan ben je een Nederlandstalige niet-rokende verzorgde huisvrouw i.b.v. eigen auto; die niet moeilijk doet over kinderen, huisdieren en werken bij alleenstaande mannen :+

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 20:40

:? Onbegrijpelijk ! Misschien een optie om te verhuizen richting hier ? :D :D

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 20:44

Toen ik vorig jaar echt snel werk nodig had was ik ook niet verlegen voor schoonmaakwerk, productiewerk, de meest lage winkeljobs...ik werd meestal nog net niet buiten gekeken :+ . Blijkbaar vonden ze het heel raar dat iemand die een bachelor had en nog niet zo heel lang (paar maanden) werkloos was, op zoek was naar zulk werk. En kozen ze liever iemand die inderdaad nauwelijks Nederlands kan. Het dichtste bij zulk werk dat ik geraakt ben, was iemand die zei "ja, ik wil je wel op de wachtlijst schrijven voor bandwerk, dan bel ik je als ze weer mensen nodig hebben". Blijkbaar draait het bedrijf niet goed want een jaar later nog steeds geen telefoon gehad :+ . Anderen zeiden letterlijk "ik wil er wel over nadenken, maar het is wel niet de bedoeling dat je vertrekt als je iets vindt naar je diploma", om dan gewoon afgewimpeld te worden...

Uiteindelijk heb ik wel tijdelijk een job gevonden op kantoor met ook gewoon een geestdodende taak, maar ook met heel veel geluk. Nu ben ik iets aan het bijstuderen in de hoop op die manier iets meer kansen te hebben, maar ik verwacht ook niet dat hierdoor plots alle deuren gaan open gaan...Werk zoeken is echt niet gemakkelijk en zeker niet altijd even simpel als "als je maar hard genoeg zoekt vind je wel iets" voor iedere achtergrond. Dat de ene persoon makkelijk aan werk geraakt wil niet zeggen dat het ook geldt voor de andere. Moest ik ooit vakantiewerk gedaan hebben in de horeca of winkel dan had ik misschien meer kansen dan nu met nul ervaring op dat vlak. Maar het enige wat je kan doen is blijven proberen, blijven zoeken, openstaan voor alles wat je kan krijgen, en hoe harder je zoekt hoe meer kans dat er toch eindelijk iets uit de bus gaat vallen.

Lumea

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 20:45

Je kunt kijken op hulpstudent.nl volgens mij val je hier nog onder. Misschien kun je daar nog wat vinden. Van poetsen tot oppassen etc.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 20:45

Nou ja, ik heb nu sinds enkele weken gelukkig werk gevonden (dolblij ondertussen dat een organisatie mij de kans toch wou geven!) maar ik kan me goed voorstellen waar TS tegenaan loopt.
Je gaat je op een gegeven moment ook echt een loser voelen als schoonmaakbedrijven, thuiszorg, McDonalds, Quick, Zeeman, Action en Aldi je niet eens willen hebben. Gelukkig had ik geen zware financiële druk. Maar zo simpel als sommige mensen het in dit topic stellen is het echt niet meer om werk te vinden. Stuur je 300 open sollicitaties weg, krijg je wel 4 reacties terug, allemaal afwijzingen. Om gek van te worden.

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 21:53

Bravour89 schreef:
pluisje88 schreef:
Hier nog een werkzoekende in de buurt van doetinchem. De achterhoek is momenteel gewoon echt heel erg slecht. Ik heb zelf een mbo 4 arbeidsvoorziening, personeelswerk en sociale zekerheid gedaan en ben bijna klaar met mijn HBO personeel en ARbeid. Ik spreek vloeiend duits e.d. maar werk vinden hier in de buurt blijkt gewoon heel erg moeilijk. Weet hoe je je voelt ts. Echt drama.

al zou ik persoonlijk zelf nooit de stap gaan zetten naar de erotiek. Er is dan geen weg meer terug :(

Heel veel sterkte in je zoektocht

(mocht iemand nog wat weten dan is een pb zeer welkom)

Kun je niet net over de grens gaan werken in Duitsland of is dat ook moeilijk?

Ik spreek vloeiend, lees maar accentloos Duits. Dus op zich zou dat kunnen. Naar vind het wel heel lastig om vacatures e.d. Te vinden in Duitsland/ hier in de buurt.

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 17:37

russel schreef:
SteffiiY schreef:
Maar zoverre risico's dat je er eeuwig ziek van kan blijven? Of tijdelijk?

Heel groot, weet van iemand die een kennis had, sporter, sterk sportief lichaam, in rolstoel beland door ziek lijf! Je tekent ook....

Wil je deze risico's nemen, hoe groter het bedrag, hoe groter de risico's.

Weet wel dat een auto immuunziekte iedereen kan krijgen en wat de trigger kan zijn dat je dit krijgt nog niet bekend is!

Inderdaad... Zou het zelf nooit doen. Mogelijk krijg je over 20 jaar nog een enge ziekte. Je bent en blijft immers proefpersoon, en ze zijn totaal niet aansprakelijk als jij je leven lang ziek bent.

Picassox

Re: Wanhoopig.. werk gezocht..

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 17:40

En al eerder genoemd in een van m'n berichten: www.homeworks.nl

Schoonmaakbedrijf die altijd mensen zoekt, je altijd aannemen mits je geen crimineel verleden hebt en betaald zo'n 12 euro netto per uur.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 17:51

Picassox schreef:
En al eerder genoemd in een van m'n berichten: http://www.homeworks.nl

Schoonmaakbedrijf die altijd mensen zoekt, je altijd aannemen mits je geen crimineel verleden hebt en betaald zo'n 12 euro netto per uur.

Ho ho, je bent niet officieel in dienst en moet van die 12E officieel zelf aangifte doen en alle lasten betalen. Je krijgt geen ziekte-/vakantiegeld, bouwt geen WW/pensioen op enz.

Naast alleen belasting (wat zij wel netjes aangeven), moet je ook nog alle andere afdrachten betalen!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 17:59

Dan blijft er ook nog bar weinig over..

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 18:16

Dat is vreemd, aangezien ik er al jaren voor werk en dat niet doe. Ik geef het overigens wel netjes aan bij de Belastingdienst ieder jaar.

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 18:18

Buiten dat, heb ik het altijd gebruikt als "aanvulling". 's Ochtends of 's avonds nog 2 of 3 uurtjes schoonmaken naast m'n normale baan, er komt altijd iets binnen.

Gesproken over hoe graag je iets wil, zou ik niet zeggen dat er 'bar weinig' over blijft.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 18:19

Picassox schreef:
Dat is vreemd, aangezien ik er al jaren voor werk en dat niet doe. Ik geef het overigens wel netjes aan bij de Belastingdienst ieder jaar.

Officieel ben je zelfstandige en moet je zelf (naast de inkomstenbelasting) alle andere lasten zelf dragen.
Als ze je controleren, dan zul je dat met terugwerkende kracht alsnog moeten betalen en als je pech hebt, met boete.

Michael1104

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 18:21

Kan me niet voorstellen dat er geen productiewerk oid is in de Achterhoek...

Heb zelf bij een uitzendbureau gewerkt dus als ik je kan helpen met een brief ofzo dan stuur maar een PB.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 18:21

Picassox schreef:
Buiten dat, heb ik het altijd gebruikt als "aanvulling". 's Ochtends of 's avonds nog 2 of 3 uurtjes schoonmaken naast m'n normale baan, er komt altijd iets binnen.

Gesproken over hoe graag je iets wil, zou ik niet zeggen dat er 'bar weinig' over blijft.

Ze hebben daar nu geen werk in de omgeving van TS

Michael1104

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 18:23

Brainless schreef:
Picassox schreef:
En al eerder genoemd in een van m'n berichten: http://www.homeworks.nl

Ho ho, je bent niet officieel in dienst en moet van die 12E officieel zelf aangifte doen en alle lasten betalen. Je krijgt geen ziekte-/vakantiegeld, bouwt geen WW/pensioen op enz.

Naast alleen belasting (wat zij wel netjes aangeven), moet je ook nog alle andere afdrachten betalen!

Premies hoef je niet te betalen als je voor jezelf werkt, dat is je eigen voordeel/nadeel.

Bovendien als je dringend geld nodig hebt, maakt het je echt niet uit dat je geen pensioen opbouwt, mensen die onder de 30 zijn hebben straks sowieso pech met hun pensioen.

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 19:07

Inderdaad, volgens mij is dat eigen keuze: ze geven aan je mág een bepaalde verzekering extra afsluiten, maar is niet verplicht.

En TS heeft nu toch dringend geld nodig? Dus elk uurtje is mooi meegenomen. Je kunt immers er ook zo weer vanaf.

japielover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-14 19:12

Maar moet ik dan wel of allerlij dingen aanmelden bij de belasting dienst en zo ja wat dan?

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 19:16

Nee hoor, dat is echt niet nodig. Je gewone inkomsten, zoals iedereen altijd doet, geef je jaarlijks door. Meer niet.

Er wordt gevraagd of je speciale WA-verzekering bijvoorbeeld wil afsluiten als je iets stuk zou maken van een ander. Maar in 99% van de gevallen kun je dit gewoon met de klant oplossen, kun je je eigen WA-verzekering aanspreken of is het niet eens aan de orde omdat je vaak toch voorzichtig bent met andermans spullen.

Verder wat betreft pensioen opbouwen hebben ze wel bepaalde regeling voor als je meer dan x aantal uren werkt. Maar dit is voor mij niet van toepassing, en vind het wel prima zo. Ik weet dat ik dat niet opbouw, maar dit werk, zou jou wel tijdelijk uit de brand kunnen helpen. :)