Wie ook thuisstudeerder?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_Jessie

Re: Wie ook thuisstudeerder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 12:23

@ Nickyyyy: Mijn werkgever betaald mijn studie fotografie al dus deze zal ik zelf moeten betalen :D
Maar volgens mij staat de NCOI inderdaad wel hoog aangeschreven maar die opleiding kost totaal 18.000 euro voor 3 jaar :+ dat heb ik (momenteel) niet. Als het via de werkgever gaat scheelt dat inderdaad wel een hoop.

Nickyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 12:24

Hahah, denk niet dat je werkgever 2 studies gaat betalen nee.
NCOI staat idd goed aangeschreven, en ik heb dan ook een positief verhaal erover gehoord.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 12:44

Nickyyyy schreef:
Tazzey, je doet idd veel studies :') Alleen maar goed toch! Algemene ontwikkeling kan nooit kwaad :)

_jessie, mijn leidinggevende studeert via het NCOI en is erg tevreden. Prijzen zijn idd erg hoog, kan je anders niet via je werkgever studeren? Dat scheelt een hoop geld :j

Ik doe WO rechten en dat is echt mijn hoofddoel die gaat ook voor alles. Daarbij doe ik een kleine cursus spelling en grammatica omdat ik dat echt nodig heb voor mijn studie.

De natuurkunde master heb ik erbij gepakt voor de lol, als ik daar eens een uur per dag aan zou besteden dan vind ik dat prima. Ik heb ook geen doel voor mezelf van wanneer ik die zou willen afronden en OF ik hem zou willen afronden. Ik vind het gewoon heel interessante materie en wil verder gaan waar ik ooit met de bachelor gestopt ben. De één leest een boek en ik lees dit :j

Iselda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-14 13:22

Fairytales schreef:
Iselda schreef:
Dat is echt balen Fairytales :( Hoe lang duurt het voor je de goede binnenkrijgt?
Bij mij gaat het iets beter dan ik had verwacht,
m'n laagste cijfer is een 5.7 en hoogste 7.3, de rest er tussen in. Dus nog even 3 maandjes bikkelen en dan heb ik gewoon mijn vwo certificaten :D (hoop ik haha)

Ik heb de klantenservice gebeld.. ze gingen nu kijken of ze zo snel mogelijk de nieuwe cursus toe kunnen sturen, maar dat gaat nog wel een aantal dagen duren waarschijnlijk. :(

Oohh nog 3 maanden, dat schiet aardig op zeg! :D

Nou, hopelijk heb je het snel binnen dan!
Jaaa, heel snel (te snel haha). Ik ben eind oktober begonnen geloof ik, maar moet nog zoveel doen :')
Maar m'n cijfers zijn op het moment wel goed gelukkig, dus ik krijg wel een beetje vertrouwen in de examens :D

Science90

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 14:25

Tazzey schreef:
Nickyyyy schreef:
Tazzey, je doet idd veel studies :') Alleen maar goed toch! Algemene ontwikkeling kan nooit kwaad :)

_jessie, mijn leidinggevende studeert via het NCOI en is erg tevreden. Prijzen zijn idd erg hoog, kan je anders niet via je werkgever studeren? Dat scheelt een hoop geld :j

Ik doe WO rechten en dat is echt mijn hoofddoel die gaat ook voor alles. Daarbij doe ik een kleine cursus spelling en grammatica omdat ik dat echt nodig heb voor mijn studie.

De natuurkunde master heb ik erbij gepakt voor de lol, als ik daar eens een uur per dag aan zou besteden dan vind ik dat prima. Ik heb ook geen doel voor mezelf van wanneer ik die zou willen afronden en OF ik hem zou willen afronden. Ik vind het gewoon heel interessante materie en wil verder gaan waar ik ooit met de bachelor gestopt ben. De één leest een boek en ik lees dit :j

Oh leuk, wat voor natuurkunde master doe je? En vanuit welke vooropleiding?

Pff, ik zit alweer een hele week te emmeren op twee bladzijden. Het is nog niet echt nodig om te leren, maar ik wil graag een beetje voorlopen, want ik zie alweer een drukke tijd aankomen. Bokt zou verboden moeten worden, het leidt gewoon te veel af! :Y)

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 14:51

_Annemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 14:53

Ik doe bij de NHA de opleiding tot Uitvaartverzorger.
bevalt me prima!

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 15:04

Annemiek dat zou niets voor mij zijn denk dat ik elke uitvaart net zo hard moet mee brullen haha

Science90

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 15:06

maj0 schreef:
Annemiek dat zou niets voor mij zijn denk dat ik elke uitvaart net zo hard moet mee brullen haha

Haha, hier nog één.

Waarom vind je dat leuk?

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 15:25

_Annemiek schreef:
bevalt me prima!

Wauw wat een prachtig opleiding <3
Heb bij een uitvaartverzorger gewerkt, vind het erg mooi werk!

Iselda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-14 15:38

Uitvaartverzorger zou ik denk ik ook niet kunnen, ik zou ook bij iedere uitvaart in tranen uitbarsten ben ik bang..
Maar wel een goed beroep, er is toch iemand die het moet doen +:)+
Mag ik vragen hoezo je voor die opleiding hebt gekozen?

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 14:04

Jeetje, uitvaartverzorger, dat is best wel een pittig beroep. Knap hoor!!

Ik heb eindelijk de juiste studie/cursus (juridisch medewerker) binnen van het LOI. Tijd om te studeren! :D De studie lijkt mij achteraf toch wel pittiger dan ik mij had voorgesteld!

GeraldineVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 18:14

Succes Fairytales! Hier iemand met allerlei thuisstudie ervaring :+

Allereerst LOI: wel goed lesmateriaal maar examens echt belachelijk in detail, ging soms meer om het ontcijferen van de examenvraag dan om de stof. Irritant! Destijds kon je maar 2x per jaar examen doen, dat is nu flexibel gelukkig.
NTI: kreeg doos boeken en: red je er maar mee. Niet mijn ding dus.
NCOI: idd hartstikke duur. Heb daar 2 opleidingen (HBO niveau) gedaan. Bij de ene kreeg je het diploma bijna cadeau, stapels reflectieverslagen schrijven en hupla, diploma. Bij de ander hadden we goede docenten maar stelde het examen ook niks voor. Gewoon je opdrachten maken, in een portfolio stoppen en bij allen voldoende: diploma.
En tot slot de Open Universiteit: super. Erg pittig en alles net zoals gewone uni. Fijne begeleiding maar je hebt véél zelfdiscipline nodig.
Ik ga voortaan voor regulier deeltijd onderwijs ;)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 16:58

_Annemiek schreef:
bevalt me prima!

Tof! :) beroep ook met onwijs veel humor erin :j

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 12:58

ik meld me ook hier!
ben vooral opzoel naar informatie.

ik heb in gedachte om hbo toegepaste psychologie te gaan doen bij het NTI.

In de info op de site staat dat je ook recht kan hebben op stufi, ideaal natuurlijk :D anders is het voor mij onbetaalbaar.

bij de recenties staan alleen maar goede ervaringen, maar in hoeverre zijn die integer? worden bijv. de negatieve ervaringen er niet uitgefilterd?

hier mensen die een opleiding via het nti volgen?

Djonah

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 17:24

Nickyyyy schreef:
Djonah, op de antwoorden wil ik nog even terugkomen. Enige waar antwoorden instaan is in mijn werkboek, krijg geen andere antwoorden aangeleverd van docenten of iets. Denk dat ik het op verkeerd verwoorde of dat je mij verkeerd begreep.

Ik hoop in maartmijn eerste examen te gaan doen :j

Krijg je ook iets van proeftentamens? (Met antwoorden)

GeraldineVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 20:17

Nou Jilletje, die opleiding deed ik dus via NTI... zie mijn post. Doos met boeken, studieplanner er in en veel plezier ermee. Dat is al wel een paar jaar geleden dus misschien moet je ff iemand vragen die recent dat heeft gedaan?

Iselda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-14 23:38

Ik heb nu nog precies 3 maanden voor mijn examens beginnen en ik begin hem nu toch wel te stressen :o
Ik moet nog erg veel doen en ik vind het ook nog best wel lastig (en daarnaast is m'n concentratie even zoek). Gelukkig heb ik wat lieve vrienden die me, ondanks dat we 1000 km uit elkaar wonen, af en toe even motiveren om door te gaan :)
Hoe gaat het bij iedereen?

Edit; Verkeerde smilie

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 01:15

Zo, 20 minuutjes terug mijn huiswerk ingestuurd... mijn dochter heeft me een taart beloofd als ik een 9,5 haal... :P

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 02:36

Bij mij gaat het momenteel helemaal niet lekker met studeren. Ik heb gewoon even te veel zorgen over het hele revalidatie traject.

Sunshine1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 02:46

Ilja000 schreef:
Hai Sunshine. Ik heb Burgerschap en SAW1 al gedaan, voor de opleiding MMZ4 gehandicaptenzorg. Saw was geloof ik multiple choice. Heel goed lezen. Het komt soms op kleine details aan. Soms ook totaal niet. Met burgerschap kwam ik bijna tijd te kort, SAW1 heb ik nog moeten wachten tot ik de zaal mocht verlaten.
Ik heb periode 1 ook afgerond. Ik studeer overigens iets anders. Ik doe de lessen die bij een examen horen, doe dan dat examen en ga dan door met de volgende lessen.

Bedankt voor de info!! Denk dat het me zeker gaat helpen, stelt me een beetje gerust om iets te horen van iemand die die examens al achter de rug heeft. :)

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 10:51

Zoolgangster schreef:
Zo, 20 minuutjes terug mijn huiswerk ingestuurd... mijn dochter heeft me een taart beloofd als ik een 9,5 haal... :P

Dat is een prima stimulans denk ik zo! :D

Iselda: Kom op! :D Wat veroorzaakt de meeste stress nu? Dat je het eng vindt om de examens te maken, bang voor het falen of vindt je de stof te moeilijk?
Heb je nog mensen in de omgeving die je kunnen helpen? Studeren in een bibliotheek of andere ruimte wat motiverend werkt? Je kan het *\o/*

_Annemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 10:58

Iselda schreef:
Uitvaartverzorger zou ik denk ik ook niet kunnen, ik zou ook bij iedere uitvaart in tranen uitbarsten ben ik bang..
Maar wel een goed beroep, er is toch iemand die het moet doen +:)+
Mag ik vragen hoezo je voor die opleiding hebt gekozen?

Ik wil deze opleiding vanaf mn 14e doen maar je nent dan te jong en geen geld haha...
De branche uitvaart spreekt mij heel erg aan op een of andere manier voel ik me aangetrokken tot de uitvaart en wil iedereen helpen bij een mooie uitvaart voor zowel de overledene als de nabestaande.
Nu ik op mezelf woon en een baan heb kon ik het financeel aan om de opleiding na 10jaar! Wachten eindenlijk te gaan doen..

_Annemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 10:59

demo_love schreef:
maj0 schreef:

Haha, hier nog één.

Waarom vind je dat leuk?

Zie hierbove mijn post

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 11:00

Ja, ik heb een aantal thuisstudies geprobeerd bij NHA. Ik heb een cursus gekocht waarvan alleen de eerste paar hoofdstukken beschikbaar waren, het resterende deel was nog in de maak, bleek achteraf! Nu moet ik nog 2 jaar wachten voordat mijn cursus compleet is. -.-' Geld terug kan je vergeten.
Daarnaast:
* meningvragen worden fout gerekend
* Ik had een 1 als resultaat op een toets Engels die zo makkelijk was dat ik die in coma nog met een voldoende had kunnen afronden... Daar is dus ook iets mis gegaan, maar het heeft wel mooi €50 gekost voor niks dus...
* ik had huiswerkopdrachten waar ik niet uitkwam, dus ik vroeg de docent om uitleg.. krijg ik gewoon het antwoordenblad toegestuurd waar geen uitleg verder bij staat...
* Niemand kan je uitleggen wat je op stage moet doen, maar je moet wel eerst een stageplek vinden, contracten tekenen etc. voordat je een stagebegeleider krijgt toegewezen. Hoe moet je in godsnaam een stage krijgen als je niet kan vertellen wat voor stage het is, welk doel je zou moeten bereiken?

Wat een ramp :n