[Info] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Merileth

Re: Autorijexamen, zenuwachtig

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 11:26

Woohoo! geslaagd!

Instructeur was ziekig, dus hij reed niet mee, hij werd echt gewoon misselijk. Hij heeft na mij ook alles door een ander laten overnemen, alleen dacht hij niet dat als ik overgenomen werd diegene er op tijd zou zijn, plus examen, dus hoeft hij niet veel te doen.

Ik heb in ieder geval echt goed mijn rust weten te bewaren, wat toch echt wel een aandachtspuntje was n.a.v. de TTT. Trof alleen wel weer compleet uitgestorven kruisingen, op echt maar een paar na. Normaal loop ik inwendig ook nog wel eens op mezelf te mopperen zodra ik iets niet helemaal goed doe, maar dat heb ik nu dus ook totaal niet gehad. Bij het terugkomen nog even laten zien waarom ik mijn vrijstelling heb, inparkeren ging ook super. Had er dus ook echt een goed gevoel bij.

Iedereen die de komende dagen nog op moet voor examen succes! En zoals mijn instructeur altijd tegen mij zei: het hoeft niet foutloos, zolang het maar veilig blijft.

DPTomboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 11:29

Super, gefeliciteerd!!!
Wat fijn dat je lekker kon rijden, dat scheelt heel veel!

Mijn les vandaag ging wel okee, maar sinds ik een bepaalde fout maakte op mijn eerste examen wil het niet meer goed door de spanning die ik dan heb, na een paar keer ging hij pas zoals het hoort..
Nu hoop ik dat het morgen op mijn examen goed gaat of nog beter, dat ik er helemaal niet kom :p

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 14:26

Wauw! Gefeliciteerd!

Merileth

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 14:41

Thanks! Ben ook wel heel blij dat ik alles gewoon gelijk gehaald heb, theorie, vrijstelling gehaald en nu ook in 1 keer geslaagd. Vond het ook een hele sympathieke examinator, vrees alleen dat als hij er vandaag nog een paar heeft zoals ik, hij hoofdpijn heeft aan het eind van de dag. Ach, merkte hij ook gelijk dat ik prima kan praten en rijden tegelijk. Moet wel zeggen dat het ook wel echt uitzonderlijk fijn ging vandaag.

DPTomboy: ik had op een gegeven moment dat ik bij punten kwam 'ohja, toen deed ik dat en dat en dat was fout', en op die manier de fout er uit kon halen. Begrijp uit jouw woorden dat het nu wel goed gaat? Gewoon proberen dit vast te houden, en niet blijven hangen op wat er mis ging, maar focussen op wat er wél goed ging. Succes morgen!

chivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 16:25

Gefeliciteerd! voor degene die niet van de eerste keer zijn geslaagd.. hoeveel lessen hebben jullie daarna genomen voor het herexamen?

xPenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 17:35

En ook ik ben geslaagd! Was super zenuwachtig en me linker been zat te trillen met de koppeling ingedrukt houden, maar ik reed een zeer rustig rondje gelukkig en had een fijne examinator.

DPTomboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 17:44

Super gefeliciteerd!
Dat trillen herken ik, dat is zooo irritant..

Bedankt voor de tips Merileth,
ben erg perfectionistisch,al heeft de examinator dat er redelijk uit weten te krijgen, en blijf dan ook erg hangen in mijn fouten (vorige examen wel in ieder geval). Zal in ieder geval proberen het los te laten,rijdt een stuk fijner!

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 20:27

Ik word spontaan zenuwachtig na het lezen van de reacties hier haha. Gefeliciteerd iedereen die t gehaald heeft :D Ik ben komende vrijdag om 9:50 aan de beurt. Vorige les ging niet zo goed, maar donderdag nog een les. Op zich heb ik er wel vertrouwen in maar juist dan zul je zien dat et niet goed gaat xD

We gaan het meemaken... Theorie en tussentijdse toets wel in 1 keer gehaald xD

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 20:28

Tussentijdse toets vond ik onzin dus dat heb ik niet gedaan :')

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 20:47

Ik heb ook geen tussentijdse toets gehad, zat niet in mijn pakket en ik vond dat ik dan minder lang rond hoefde te rijden tijdens mijn examen zelf _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 20:48

Nou dat was mijn gedachte dus ook _O-

DPTomboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 21:34

Ik heb ook geen tussentijdse toets gehad, kost bijna even veel als een examen (zat niet in mijn pakket) dus kon dan net zo goed een herexamen doen als een TTT...
De verrichtingen ben ik niet het bangst voor, dat zal wel redelijk gaan denk ik en zenuwen gaan bij mij niet weg van een TTT.
Instructeur vindt een TTT maar onzin, kan je net zo goed een extra examen doen, heb je meer aan in de meeste gevallen.

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 00:39

chivaldi schreef:
Gefeliciteerd! voor degene die niet van de eerste keer zijn geslaagd.. hoeveel lessen hebben jullie daarna genomen voor het herexamen?

Ik had er 5 weken tussen zitten en heb twee weken van te voren een les gedaan een week van te voren en nog een uur voor
Het examen en ben toen geslaagd. :-)

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 00:41

DPTomboy schreef:
Super, gefeliciteerd!!!
Wat fijn dat je lekker kon rijden, dat scheelt heel veel!

Mijn les vandaag ging wel okee, maar sinds ik een bepaalde fout maakte op mijn eerste examen wil het niet meer goed door de spanning die ik dan heb, na een paar keer ging hij pas zoals het hoort..
Nu hoop ik dat het morgen op mijn examen goed gaat of nog beter, dat ik er helemaal niet kom :p

ach joh ik ben er nooit weer geweest na de 1e x 8-)

Merileth

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 10:36

Succes vandaag DPTomboy!

Colaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 10:54

Mag ik me ook melden ?

Ik les nu vanaf februari 2013, ben nu nog steeds bezig heb elke week les van anderhalf uur,
Het gaat wel steeds beter vind ik zelf instructeur hoeft het bijna niet meer voor te kauwen van pas op een kruising of hier moet je rechts voor laten gaan, alleen sommige dingen kunnen nog veel beter, het vooruit kijken en letten op de borden en de snelheid die ik mag, ook slinger ik af en toe nog.

Theorie heb ik in juni gehaald na 6 keer.

Als ik straks mag aanvragen wat ik al heel lang hoop, maar helaas heeft de instructeur het daar nog niet over gehad maar als het mag dan wil ik een faalangstexamen, duurt misschien iets langer qua examen qua rijden, maar liever dat ik iets langer rij en alles dat ik straks weer zo lang onderweg ben net als met de theorie, theorie heb ik de laatste keer in me eentje gedaan, zat ik samen met een medewerker van het CBR achter een computer, bij de gevaarherkening had ik nog wel dat ik binnen de tijd moest antwoorden bij de rest van de vragen had ik onbeperkt bedenk tijd dat was wel heel fijn.

Heeft iemand nog tips om rustig en ontspannen te blijven tijdens de les dit is meestal als ik weer bijna thuis ben, dan ben ik pas zeker maar dit moet ook de rest van de les.

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 12:16

Over 5 min weer rijles, hierna nog 2 x en dan op voor examen. Is kijken wat ik er vandaag van bak!

Edit: ik heb verder geen tips eigenlijk...

DPTomboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 14:24

Helaas gezakt.. examinator stapt in de auto eerste wat hij zegt: die pokkeherrie zetten we uit en draait de radio uit :( en antwoord geven op mijn vragen kon soms een heel kort antwoord maar een gesprek voeren was ook niet de bedoeling..
Vorige keer zo'n leuk examen en dit keer een rotrit waarbij de zenuwen alleen maar meer werden ipv minder. Reed naar mijn idee niet heel raar, maar niet genoeg om te slagen, maar volgens de examinator keek ik nergens (instructeur zegt dat ik in de lessen altijd goed kijk) dus volgende keer beter..

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 14:26

dptomboy, jeetje wat balen... Dat is ook gezellig als die examinator zo de auto in komt... Die weten toch dat al die jongeren stik zenuwachtig zijn en dan zo doen :+ Als je dan ook niet met jongeren wilt werken vooral geen examinator worden....

Merileth

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 14:39

Zo'n examinator ben je maar mooi klaar mee! Zeker met zijn verkeerde been uit bed gestapt ofzo.... Wat ik tot nu toe ook om me heen hoor is dat de examinator ook met je gaat praten juist om te kijken hoe je rijdt terwijl je je aandacht verdeelt. Een half uur in praktisch ijzige stilte zou ik me ook niet echt fijn bij voelen nee!
Radio zachter, oke, maar helemaal uit vind ik ook wel overdreven, zeker met die bewoordingen.
Kan me dan ook goed voorstellen dat je met zo iemand eerder nerveuzer wordt dan dat het wegtrekt.

xJess

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 16:01

Ik ben helaas ook gezakt. :(
Was ook super zenuwachtig, en maakte daardoor ook wel wat domme foutjes, zoals koppeling nog niet omhoog voor de bocht, knipperlicht een keer vergeten... Hij moest ook een keer ingrijpen. :o Dat was op een heel raar smal straatje waar ik nog nooit was geweest, de autoweg en het fietspad lagen naast elkaar maar waren bijna even groot. Oftewel die weg waar ik dus heen moest was echt mega smal. Dus ik snapte niet zo goed waar ik nu heen moest dus hij moest ingrijpen om te zorgen dat ik niet over de stoeprand heen reed. Verder vond hij dat ik niet voldoende vooruit keek. Ik scheen ook wel een strenge examinator te hebben. Hij was wel aardig en probeerde een beetje tegen me te praten, maar ik was zo geconcentreerd/zenuwachtig dat er niet veel nuttigs uit kwam volgens mij.... :+
Ach ja, mn instructeur zei dat ze vond dat ik best een goede rit had neergezet. :) Volgende keer beter!

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 01:47

Auw, twee gezakten :( balen... en Tomboy, wtf wat een examinator. Als ik zo iemand heb zou ik er een opmerking/half grapje over maken om in ieder geval voor mijzelf even het ijs te breken. Zo ga je toch niet examineren, triest zeg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 18:35

Hoi allemaal...

Ik ga huilen. Ik zit autotheorie te leren en ik snap er niks van, ik doe volgens mijzelf alles logisch en ook al leggen ze het uit dan zak ik alsnog met 23 fout ofzo... Ik spoel zo echt 1200 euro door de wc...

Ik snap er echt niks van... In mijn ogen rem je toch als er 25 ganzen over proberen te steken, nee in de ogen van het CBR laat je dan je gas los.

Vervolgens staat op hun site als er een auto tegemoetkomt op een smalle straat dan rem je. Ik zie een plaatje van allemaal geparkeerde auto's en daar moet ik langs, maar er komt iemand tegemoet. Dus ik klik op A, remmen, is het B, gas loslaten... Hoe kan dat nou...

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-14 18:38

Heb je al examen gedaan Doanique ?

DPTomboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 18:42

Doanique schreef:
Hoi allemaal...

Ik ga huilen. Ik zit autotheorie te leren en ik snap er niks van, ik doe volgens mijzelf alles logisch en ook al leggen ze het uit dan zak ik alsnog met 23 fout ofzo... Ik spoel zo echt 1200 euro door de wc...

Ik snap er echt niks van... In mijn ogen rem je toch als er 25 ganzen over proberen te steken, nee in de ogen van het CBR laat je dan je gas los.

Vervolgens staat op hun site als er een auto tegemoetkomt op een smalle straat dan rem je. Ik zie een plaatje van allemaal geparkeerde auto's en daar moet ik langs, maar er komt iemand tegemoet. Dus ik klik op A, remmen, is het B, gas loslaten... Hoe kan dat nou...

Even kijken naar hoe hard je rijdt, bij 30 is het vaak gas los en bij 50 op die momenten remmen enzo..
maar was er ook niet handig in toen ik er mee begon. vloekend en tierend achter dat ding gezeten als ze zeiden remmen op een besneeuwde/gladde weg enzo :p maar je mag er 12(??) fouten in maken en als je veel oefent weet je na een tijdje wel een beetje wat het cbr wil horen ;)

via welke site/cdrom leer je je theorie?