Officiële waarschuwing Albert Heijn

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Mioux

Re: Officiële waarschuwing Albert Heijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 11:49

ik heb bij de plus een poosje gewerkt, wij deden ook wel eens maximaal met ze 2en de winkel in als scholier overdag...dan moest of de rest maar buiten wachten of ze wachten maar bij t poortje, maar niet met meer als 2 erin... zo weten ze ook dat ze in de gaten gehouden worden

Dominique_96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-13 12:08

In de C1000 in de buurt moesten ze hun schooltassen laten liggen bij de ingang volgensmij, ben er nooit geweest :')

ChristyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 23:31

Ik ken het, werk ook achter de kassa bij de AH en ze zijn er redelijk streng op idd!
Ik denk altijd maar gewoon verstand op nul en bij twijfel vragen! Tja, dan ga je maar een keer af.. Maar dat liever dan dat ik m'n baantje kwijt ben.
Heb 1 keer iemand om ID gevraagd die 28 bleek te zijn, oepsss :+
Maar bij sommige mensen is het gewoon zo lastig te zien, die zouden 16 maar ook 24 kunnen zijn :P

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 23:50

Haha, ach, Christy: ik had er laatst een van 32 :')

ChristyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 23:56

oooh, dan valt die van mij nog mee :')

Heb ook vaak genoeg moeten weigeren, met een hele hoop scheldwoorden als gevolg..

Dominique_96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-13 22:24

Ugh ja hoor ben weer gezakt. Heb het echt even gehad.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 22:46

Mij word eigenlijk geen id meer gevraagd laatste tijd. Enkel bij de slijterij toen ik goldstrike haalde (50 % alcohol) dus ben best blij lol. Ben maar een klein onderdeurtje van 1.60

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 22:48

_Judith schreef:
Tigra_ schreef:
Dat is voor jouw misschien heel normaal maar ze kunnen net zo goed met het rijbewijs van paps of mams op zak lopen. Je zult toch moeten controleren of het klopt bij degene die hem geeft. Alleen pasje zegt niets je zult toch de foto en geboortedatum na moeten kijken dus vind een beetje raar dat je ze uitlacht.
Ik heb dat ook weleens in mezelf hoor als ik met autosleutels in me hand sta en ik me id moet laten zien maar ja dat je ze hebt wil niet zeggen dat je ermee rijdt. Is voor ons misschien heel logisch maar ze hebben gewoon een probleem als ze het aan de verkeerde meegeven.

Zo had ik laatst iemand bij het tankstation die sigaretten wilde kopen, en vroeg ik dus om zijn ID-kaart. Had hij niet bij, dus is weggegaan en even later kwam hij weer terug, met een ID-kaart. Leeftijd was 16+ en dus meegegeven. Helaas bedacht ik mij later dat hij helemaal niet zo heet.. :=

Ik denk dat ik makkelijker naar een ID zou vragen als je in een 'grotere' stad o.i.d werkt, waar het dus iets anoniemer is, dan waar ik werk (klein dorp) de meeste ken je dan wel en dan voel ik mij nogal opgelaten als ik om een ID-kaart vraag...

Wilt niet alles zeggen he :P
Mijn naam is ook niet mijn naam op ID, die naam weet bijna niemand :=

Dobby91

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 23:10

Gewoon altijd vragen inderdaad! Heb zelf in een videotheek gewerkt, waar je dus ook moet letten op dat je sommige (12+, 16+, 18+) dvd's niet mee mag geven. Heel vervelend soms voor mensen die iets niet meekrijgen, maar de boetes zijn hoog zat. Ben zelf 21 en snap goed dat het bij mij gevraagd word, ben maar niet erg groot. Ben er maar één keer oprecht chagrijnig van geworden; ik wilde sigaretten halen, mijn leeftijd werd gevraagd. Netjes geantwoord met dat ik 21 ben, desbetreffende cassiere begint te lachen dat ze me niet geloofde en ''bewijs maar dan he''. Met de meest arrogante kop erbij die je kan bedenken, nou ja prima id gepakt. Begint ze nog 5 minuten door te zeuren en lachen dat ik toch echt geen 21 kan zijn, etc. etc. -O- Ben uiteindelijk maar gewoon weggelopen zonder de sigaretten. :Y)

_Judith

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 23:13

Geryon schreef:
_Judith schreef:

Zo had ik laatst iemand bij het tankstation die sigaretten wilde kopen, en vroeg ik dus om zijn ID-kaart. Had hij niet bij, dus is weggegaan en even later kwam hij weer terug, met een ID-kaart. Leeftijd was 16+ en dus meegegeven. Helaas bedacht ik mij later dat hij helemaal niet zo heet.. :=

Ik denk dat ik makkelijker naar een ID zou vragen als je in een 'grotere' stad o.i.d werkt, waar het dus iets anoniemer is, dan waar ik werk (klein dorp) de meeste ken je dan wel en dan voel ik mij nogal opgelaten als ik om een ID-kaart vraag...

Klopt, maar ik ken die jongen (waarvan het de ID-kaart was :') )

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 23:17

_Judith schreef:
Geryon schreef:

Klopt, maar ik ken die jongen (waarvan het de ID-kaart was :') )

Ja dat bedoel ik juist. Mijn paspoort naam wordt nooit gebruikt, is ook nooit uitgesproken :') Dus iedereen kent mij bij een andere naam (wat ik ook gewoon mijn naam vind :=), misschien was dat bij die jongen ook zo?

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 01:46

En vandaag was het weer prijs, met 37 jaar en 11,5 maand mocht ik echt weer m'n ID tonen. Ik heb de winkelmeneer heel erg hartelijk en oprecht bedankt voor het goedmaken van mijn dag terwijl hij wat ongemakkelijk stond te kijken. Was net die ene keer dat ik hem niet al in m'n hand had haha.

TS, wel rot dat je weer gezakt bent. Ik kan me heel goed voorstellen dat het een grote drempel is, maar toch maar iedereen die mogelijk, misschien, wie weet wel eens jonger dan 25 zou kunnen zijn vragen. Je baantje is belangrijker dan een paar gekwetste puberzieltjes en andere mopperkonten.

Maar ik blijf het raar vinden dat een dergelijke verantwoordelijkheid bij medewerkers met het minimum(jeugd)loon en zonder relevante opleiding of cursus ligt.

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 03:05

Ik ben 25 en wordt er nog altijd naar gevraagd.. Zowel voor drank als sigaretten :)

Dominique_96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-13 11:12

Moet vandaag weer werken dus zal dan nu maar écht overdreven gaan vragen :')
@mick; wie moeten ze het anders laten doen dan? Kassa is toch echt het enige waar ze langs komen als ze iets willen kopen dus ergens anders controleren is niet echt mogelijk :\

_Judith

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 11:16

Nee, want het zijn echt twee verschillende jongens.. voelde mij zo stom achteraf! dat ik alleen naar de leeftijd had gekeken en niet naar de naam :P

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 11:17

Inderdaad voor jouw gevoel écht overdreven naar vragen, TS!
Ik had er gister ook weer een handjevol die zich niet konden legitimeren: Jammer dan!
Boos worden helpt niet tegen mij, ze krijgen het toch niet mee :)
Als ze dan toch echt zonder legitimatie drank willen meenemen, proberen ze het maar bij een andere keten..

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 11:31

Ik heb toen het heel druk was ook wel eens een alcoholcontrole niet gehaald. Wist het gelijk al en werd naar achter geroepen en kreeg een heel verhaal over hoe belangrijk het wel niet was enzo. Sorry, ik ben ook maar een mens en normaal gesproken probeer ik het zo goed mogelijk te doen en gewoon te vragen, maar soms wil je even snel zijn en ben je wat makkelijker en ja toen was ik net even de sjaak :Y)

Wel raar dat jij elke keer alcoholcontrole krijgt, zit je als enige achter de kassa? Ik heb nog nooit gezien dat ze zó vaak alcoholcontrole bij dezelfde persoon doen (wel een keer gezien dat ze 2 mensen hadden meegenomen die alcohol moesten kopen).

Hoe oud ben je? Ik ben zelf 20 dus kan ik mezelf als 'meetpunt' gebruiken tijdens het vragen naar legitimatie. Als je maar in je achterhoofd houd dat jij ook maar een mens bent en wat willen ze doen als je het niet mee wilt geven (omdat ze bijv. legitimatie niet willen tonen of niet bij zich hebben), dan hebben zij gewoon dikke pech. Als ze moeilijk doen moet je bij je standpunt blijven en zijn ze het er niet mee eens? Ga geen discussie aan maar roep je leidinggevende erbij.

Dominique_96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-13 11:56

angelaatjuh schreef:
Ik heb toen het heel druk was ook wel eens een alcoholcontrole niet gehaald. Wist het gelijk al en werd naar achter geroepen en kreeg een heel verhaal over hoe belangrijk het wel niet was enzo. Sorry, ik ben ook maar een mens en normaal gesproken probeer ik het zo goed mogelijk te doen en gewoon te vragen, maar soms wil je even snel zijn en ben je wat makkelijker en ja toen was ik net even de sjaak :Y)

Wel raar dat jij elke keer alcoholcontrole krijgt, zit je als enige achter de kassa? Ik heb nog nooit gezien dat ze zó vaak alcoholcontrole bij dezelfde persoon doen (wel een keer gezien dat ze 2 mensen hadden meegenomen die alcohol moesten kopen).

Hoe oud ben je? Ik ben zelf 20 dus kan ik mezelf als 'meetpunt' gebruiken tijdens het vragen naar legitimatie. Als je maar in je achterhoofd houd dat jij ook maar een mens bent en wat willen ze doen als je het niet mee wilt geven (omdat ze bijv. legitimatie niet willen tonen of niet bij zich hebben), dan hebben zij gewoon dikke pech. Als ze moeilijk doen moet je bij je standpunt blijven en zijn ze het er niet mee eens? Ga geen discussie aan maar roep je leidinggevende erbij.

Dominique_96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-13 11:59

angelaatjuh schreef:

Ik ben 16 dus voel me vaak ook te jong om ernaar te vragen. Maar bij ons wordt er elke keer als je moet werken wel minstens één keer controle gedaan. Vrij vaak dus idd :\ als iemand geen ID bij heeft geef ik 't ook gewoon niet mee, dat is niet zo moeilijk. 't inschatten blijft alleen een probleem dus :\

kr1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 12:03

bij ons bij de appie wordt er gewoon naar gevraagd, ik ben inmiddels 28 en ik stoor me er niet aan, kleine handeling om je rijbewijs te pakken.

het meisje zei ook gelijk nadat ze het vroeg er achteraan: "wij zijn verplicht om het te vragen ivm controle" misschien kan je dat er ook bij zeggen. nemen mensen het sneller aan en hoef je niet bang te zijn dat mensen het je persoonlijk kwalijk nemen (je hebt van die types er tussen zitten...)

Dominique_96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-13 12:05

Oops er ging wat mis met quoten, ben op mijn mobiel _O-

Dominique_96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-13 12:06

Oja, erbij zeggen dat het verplicht is is ook wel een goede!

suus_pepper

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 12:07

Jemig! Elke keer als je moet werken?! Ik heb nu 1 aantekening in mijn dosier (wat ik belachelijk vind, ze was 21..) en in het totaal 3 keer controle gehad. Ik werk nu 1 jaar en 2 maanden voor de Appie.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 12:10

Het is nu dan maar net hoe belangrijk je je baantje vind. Mensen die tegen je gaan zeiken erover zoeken anders wel iets anders wat niet goed is hoor. ;)

Ik heb eens bij de kassa een man gehad die zei dat ze de doodstraf maar moesten geven op het vragen van de air miles pas? :+
Sommige mensen kunnen zich gewoon absoluut niet verplaatsen in een ander en missen daardoor respect.

Aulaantje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 12:10

Ik werk ook bij de AH (bijna 2 jaar) maar wij krijgen al bij een gemiste alcoholcontrole een officiële waarschuwing. Denk dat het per filiaal wel verschilt maar het gevolg is wel dat we veel mensen om ID vragen. := Ik probeer altijd iedereen tot 25 te vragen, werkt meestal goed genoeg!