Studeren in Wageningen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

FleurHunter

Re: Studeren in Wageningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 09:09

Hahah mijn 2 persoonsbed paste erin:D!

Kim_Evendi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 15:23

* Doet poging om topic weer nieuw leven in te blazen* :+

Zitten er zo weinig bokkers in Wageningen, of zijn de studies misschien te druk waardoor niemand (naast paard & verder leven) tijd heeft voor bokt :+ ?

Ik heb me inmiddels definitief ingeschreven voor Bos en natuurbeheer, laatste meeloopdag was onwijs gezellig, dus heb er helemaal zin in.
Verder heb ik nog maar 2 weken om een kamer te vinden, voordat ik naar het buitenland ga voor 2 maanden. En anders moet ik in augustus nog verder gaan zoeken :oo

Eerste hospiteeravond ook gehad, wist echt niet wat ik ervan kon verwachten, maar het was wel ontzettend gezellig. Uiteindelijk de kamer niet gekregen maar ben die avond wel meteen maar blijven slapen omdat het een uurtje of 3 geworden was en ik geen zin meer had om nog ruim 2 uur terug naar huis te reizen :evaw: Vind Wageningen nu al erg gezellig :o

123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 15:53

Is een kamer via Idealis geen optie dan? :)

Kim_Evendi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 17:02

Ja dat lijkt me ook prima.
Sta al sinds begin feb. ingeschreven bij idealis, dus was er op zich best netjes op tijd bij.
Ben tot nu toe steeds nummer 7 of 9 in de ranking van idealis, dus dat schiet nog niet heel erg op.
Probleem is dus dat ik heel juni en juli in het buitenland zit en dan dus geen kans heb om een kamer te gaan zoeken, maar ik vind sowieso wel wat leuks :j

95Ellen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-14 17:02

Kim, leuk dat je bos- en natuurbeheer gaat studeren! Ik ben net bijna klaar met m'n eerste jaar ;) Heb je je wel al ingeschreven voor de AID? Doen hoor! :)
Ik had je nog een bericht gestuurd over de kamer hier maar dat vond je toch niks? a.s. dinsdag hebben we hospiteeravond. Ik weet niet eens of dat nog dezelfde kamer is maar het is iig dezelfde grootte. Hij komt beschikbaar per 1 juni geloof ik

Kim_Evendi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 18:48

@Ellen: Ik ben erbij dinsdag 8-) , dwz ik heb me ingeschreven voor de hospiteeravond voor kamer 302, ben heel benieuwd!
Verder schiet me nu te binnen dat jij me inderdaad ooit een pbtje gestuurd had, klonk toen al heel leuk maar ben heel duivendaal eigenlijk gewoon vergeten, sorry :o Kwam denk ik omdat ik toen nog te veel bezig was met andere kamers ofzo.
En de AID, nog niet ingeschreven maar ga ik zeeeeker doen, ken nog helemaal niemand in Wageningen, behalve dan nu 2 mensen bij wie ik ben hospiteren haha, oh en iemand van de meeloopdag...maar de AID ga ik sowieos doen, lijkt me heel gezellig :D

Hoe is je 1e jaar bevallen?

123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 19:27

Ik zou ook zeker lid worden van Wageningen Student Plaza op facebook, worden ook veel kamers op aangeboden :j

95Ellen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-14 20:34

Oh haha ik had nog niet gehoord wie er kwamen dinsdag maar leuk dat je komt ^^
Ik kende ook totaal niemand, niemand van mijn hele jaar (ong. 200 man, allemaal atheneum) van de middelbare school ging naar Wageningen :p Gelukkig zijn de meeste Wageningse studenten hele leuke mensen, voel me goed op m'n plek hier :) AID is idd heel gezellig, ik had me opgegeven als mentor maar ben helaas uitgeloot :( Maar ik ben lid bij SSR-W dus ga daar wel gewoon iedere avond heen :D
1e jaar BBN is me goed bevallen! Ik had me eigenlijk als eerste keus bij Diergeneeskunde ingeschreven, en had aan het begin van het jaar in mijn hoofd dat ik dat misschien nog een keer zou proberen dit jaar maar dat heb ik totaal van me af gezet. Deze studie bevalt me helemaal prima en ik ben nu zo gesettled in Wageningen en het bevalt me hier zo goed dat ik echt niet meer weg wil :p En over de studie zelf, ik weet niet wat jij er voor verwachtingen van hebt, maar ik hoopte zelf dat het iets praktischer zou zijn dan andere studies en dat is gelukkig waar! Je krijgt heel veel excursies naar het bos enzo :) Natuurlijk ook dingen als Statistiek maar ja, dat heb je overal :p

95Ellen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-14 10:58

Hey!
Ik dacht ik geef dit topic weer even een schop. Wie komen er nou allemaal a.s. september in wagga studeren? Al zin in de AID? :D
Kim, is het inmiddels gelukt een kamer te vinden? :) jammer dat je het bij ons niet geworden was.

xManon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 11:07

Hoi! Ik begin in februari pas als alles lukt met afstuderen.
Denk niet dat ik naar de aid mag dan.

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 11:19

xManon_ schreef:
Hoi! Ik begin in februari pas als alles lukt met afstuderen.
Denk niet dat ik naar de aid mag dan.

Als ik het goed heb is er ook een kleine AID voor degene die midden in't jaar beginnen :)

xManon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 12:48

Oh dat is heel fijn! :))

Ik begin dan trouwens met de master Animal Sciences.

Noraly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 13:15

Manon wat leuk dan kunnen we nog eens meeten, ik ben Noraly van WP :)

Kim_Evendi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 19:56

[***] schreef:
Hey!
Ik dacht ik geef dit topic weer even een schop. Wie komen er nou allemaal a.s. september in wagga studeren? Al zin in de AID? :D
Kim, is het inmiddels gelukt een kamer te vinden? :) jammer dat je het bij ons niet geworden was.

@Ellen: ja ik heb een hele fijne kamer gevonden in Ede, ben er helemaal blij mee.
Moet wel even kijken hoe het bevalt qua reizen en misschien dat ik tzt eens ga kijken naar iets in Wageningen zelf, maar dat zie ik wel. Dit is wel lekker dicht bij verschillende leuke stallen, moet alleen nog een keuze maken :P

Ik heb megaveel zin in de AID :):) en sowieso om te beginnen haha
Ik mis alleen wel de laatste dag, of iig het feest want ik moet die dag m'n diploma ophalen -:)

Science90

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 20:26

Ik begin/ga verder met bachelor biologie in september. Dit jaar biotechnologie gedaan, maar dat was het nog niet. Na de herkansingen in augustus heb ik hopelijk al 48 punten voor biologie binnen.

Nog nieuwe studenten die in Dijkgraaf komen?

Ik zit trouwens niet bij een studentenvereniging. Ik vind het allemaal zo dwingend. Feesten kun je sowieso wel naar toe, dus daarvoor hoef ik het niet te doen. Ik ken nog wel weinig mensen in Wageningen, dus ik hoop binnen mijn studie en gang (of hier :+ ) gewoon leuke contacten op te doen.

Ohja, zijn er hier nog studenten met een huisdier? Ik zou graag een huisdier willen of anders af en toe een oppasbeestje voor de gezelligheid, maar wat?

lideli

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 20:31

Haai!

Ik ga in september beginnen bij Van Hall Larenstein met Equine, Leisure & Sports.
En ik ga ook zeker weten naar de AID :)

LiekeW

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 15:03

Ik ben uitgeloot dus ben komend jaar ook weer de vinden in wageningen! 2e jaar dierwetenschappen :)

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 15:10

ik weet nog een kamer te huur in ede, buitengebied.
half uurtje fietsen naar wageningen

er zitten meerdere studenten, maar ook een enkele vrijgezelle werkenden.

Celine1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 15:39

Hallo, ik kom even binnenvallen :)

Ik heb vrijdag gehoord dat ik ben uitgeloot voor diergeneeskunde en nu ga ik komend jaar dierwetenschappen studeren in Wageningen. Nu ben ik wel dringend op zoek naar een kamer...
Tot nu toe nog niets gevonden. Hebben jullie misschien tips? :)

karlli

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 18:25

Even kijken op STW, of project duivendaal. Verder natuurlijk via Idealis, maar dat zal nu wel druk zijn ;)

95Ellen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-14 18:54

@Kim de feesten gaan de laatste dag door tot het ontbijt dus je kan altijd daarna nog terugkomen ;D
@demo_love ik denk ook af en toe 'ik wil een huisdier' maar besluit toch steeds dat ik het er te druk voor heb :p ik zit nml wel bij een vereniging, SSR-W, waar ik het enorm naar m'n zin heb dus veel tijd in steek :) ik heb wel van meerdere mensen gehoord dat ze ratjes hebben en dat dat goed te doen is! En over weinig mensen kennen: waarom sluit je je niet aan bij een sportvereniging? Ik zit zelf bij de archery club en heb een tijd gefrisbee'd, allebei erg gezellig :)
@celine jammer dat je bent uitgeloot voor diergeneeskunde. Maar je krijgt het hier vast ook naar je zin! Op mijn gang in duivendaal is atm geen kamer vrij, maar er komen vrij regelmatig idd kamers vrij in duivendaal

Science90

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 19:58

Celine1996 schreef:
Hallo, ik kom even binnenvallen :)

Ik heb vrijdag gehoord dat ik ben uitgeloot voor diergeneeskunde en nu ga ik komend jaar dierwetenschappen studeren in Wageningen. Nu ben ik wel dringend op zoek naar een kamer...
Tot nu toe nog niets gevonden. Hebben jullie misschien tips? :)

In Ede weet ik nog wel een kamer (mijn vorige kamer <3 ) zit nog een WUR student en 3 CHE studenten. Ik kan je evt. de link sturen.

Science90

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 19:59

[***] schreef:
@Kim de feesten gaan de laatste dag door tot het ontbijt dus je kan altijd daarna nog terugkomen ;D
@demo_love ik denk ook af en toe 'ik wil een huisdier' maar besluit toch steeds dat ik het er te druk voor heb :p ik zit nml wel bij een vereniging, SSR-W, waar ik het enorm naar m'n zin heb dus veel tijd in steek :) ik heb wel van meerdere mensen gehoord dat ze ratjes hebben en dat dat goed te doen is! En over weinig mensen kennen: waarom sluit je je niet aan bij een sportvereniging? Ik zit zelf bij de archery club en heb een tijd gefrisbee'd, allebei erg gezellig :)
@celine jammer dat je bent uitgeloot voor diergeneeskunde. Maar je krijgt het hier vast ook naar je zin! Op mijn gang in duivendaal is atm geen kamer vrij, maar er komen vrij regelmatig idd kamers vrij in duivendaal

Een vereniging lijkt me ook wel gezellig, maar het geeft ook zoveel verplichtingen. En daarnaast houd ik ook wel weer van m'n rust, maar dan wel graag met wat gezelschap :+
Sportvereniging wil ik wel gaan proberen dit jaar, maar ik heb geen idee wat voor sport.
Brr. Ratjes lijken me niks... Maarja, de meeste kooidieren eigenlijk niet, behalve hamsters, maar die leven 's nachts. -O-

95Ellen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-14 22:00

Bij ons vallen de verplichtingen heel erg mee hoor :) de eerste drie weken word je veel verwacht, maar daarna is het zo'n 2x per periode bar staan en 2x helpen met koken. Of receptie lopen (serveren met fancy dinertjes van afgestudeerden, wat al helemaal niet vaak hoeft), of de lunch verzorgen. Je moet 2 van die 4 taken kiezen.

Science90

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 22:02

[***] schreef:
Bij ons vallen de verplichtingen heel erg mee hoor :) de eerste drie weken word je veel verwacht, maar daarna is het zo'n 2x per periode bar staan en 2x helpen met koken. Of receptie lopen (serveren met fancy dinertjes van afgestudeerden, wat al helemaal niet vaak hoeft), of de lunch verzorgen. Je moet 2 van die 4 taken kiezen.

Oké, ik had het 'erger' verwacht. :+
En die eerste drie weken? De ontgroening? Hoe erg is dat? Moet je verplicht alcohol drinken, nachten doortrekken etc.?