Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Vind het echt ontzettend leuk, en wil later waarschijnlijk ook aan het werk in een huisartsenpraktijk. Maar ik wil gewoon de ervaring van een leuke HBO studie hebben gehad en als het werk vinden over een heel aantal jaar nog steeds zo dramatisch is, heb ik de kans om in twee branches werk te zoeken. xrenox schreef:Ik meld me ook!!!
Ik ben 25 jaar en werk al 8 jaar in de zorg. Ik ben verpleegkundige niveau 4. ik heb de opleiding gedeelte via de bol en gedeelte via de bbl gedaan.
Ik heb 2 jaar voor een gedeelte in het ziekenhuis gewerkt en ik werkt nu bewust in de oudere zorg.
Ik werkte in het verpleeghuis en sinds novermver jl zijn we verhuist naar een soort zorghotel. We zijn nu het verlende van het ziekenhuis en het verpleeghuis. Mensen zijn te stabiel voor het ziekenhuis maar te onstabiel voor thuis of moeten nog revalideren na bv een cva of nieuwe heup/knie.
Sinds bijna 2 jaar werk ik ook als avond/nacht/ weekendhoofd.
Iedereen zegt tegen mij dat jij in de oudere zorgt werkt. waarom ga je niet naar het ziekenhuis dat is toch veel leuker?? In de ouder zorg is het alleen maar billen wassen en helpen met eten.
Nou ik zou wel eens heel graag een ''normale dienst'' willen hebben. De cliënten bij ons worden ook wel eens de kwetsbare oudere genoemd en dat zijn ze zeker. Ik heb bijna dagelijks te maken met acute zorg. Regelmatig asmecardiale, acutte decompensaties, acutte hartfalen, bloedingen, heup# etc etc. en natuurlijk altijd als er geen arts in huis of buurt is.Dus ik moet zelf besluiten nemen en handelen. Vaak glippen patienetn tussen je vingers weg en heb je niks kunnen voor ze doen. maar absoluut geen saai werk. ik roep nog regelmatig tegen een co assistent saai he verpleeghuis! Die roepen namelijk het vaakst tegen mij wat is er nu leuk aan de oudere zorg!
nee sorry ik kies niet snel meer voor het ziekenhuis.
xrenox schreef:@precyll dat lijkt me ook heftig! ik heb een half jaar gewerkt op een revalidatie afd. met dwarslaesie patiënten. daar lagen vooral jongeren van me eigen leeftijd die door gewoon iets doms een laesie op liepen. Ik heb er een geweldige tijd gehad maar ben wel bewuster gaan leven.

xrenox schreef:@ percyll dat wel idd. Respect voor het leven. Ik denk nu ook wel vaker bij dingen na voordat ik ze doe. Ik heb zelf een haflinger en zal daarom bijvoorbeeld ook niet/ nooit meer op een jong sportpaard stappen. dit zou ik voor die tijd wel gewoon gedaan hebben. Ben veel te bang dat ik eraf val en net even verkeerd op de grond terecht kom.