Wie nog meer afstuderen in 2013?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 13:30

Nynke1 schreef:
Nou aangezien ik even met wat stress zit meld ik me hier ook maar :'). Ik doe sportmarketing en heb als het goed is 1 juli diploma uitreiking. Maarrr ik ben nu bezig met een onderzoeksrapport en moet vandaag en morgen een enquête afnemen. Vandaag voor de 1e jaars op mijn afdeling dus dat is nog wel te doen maar morgen bij de 1e jaars op een andere school, en ik schijt hem gewoon te erg :'). Iemand een tip :D?

Gewoon doen! Dat is de enige tip die ik heb.
Hoeveel enquêtes moet je afnemen? Bij veel enquêtes kan je iemand meevragen die je kan helpen :j

@ marleen: interessant! De omschrijving komt ongeveer overeen met wat ik had verwacht, alleen het psychologische gedeelte had ik niet bedacht. En bij GGZ denk ik niet meteen aan de bebouwing, dus daar ging ik de fout in. Wel heel gaaf! Ik heb laatst een onderzoek gedaan naar het gevoel van veiligheid (subjectieve veiligheid) van de woonomgeving. Maar dat is vooral hoe mensen het ervaren, en niet hoe veilig iets echt is.

Nynke1

Re: Wie nog meer afstuderen in 2013?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 13:34

Het zijn kleine klassen want het zijn scholen die gericht zijn op topsporters ( Johan Cruyff College ), dus denk vandaag 14/15 enquêtes en morgen stuk of 20. Ik vind het echt vreselijk om dan zo die klas binnen te stormen.. Maar goed, zit niks anders op.

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 13:38

Heb je het wel aangekondigd bij de leerkrachten? Of weten zij dat jullie enquêtes afnemen? Als zij namelijk weten dat je langs komt, dan zou ik het een stuk minder eng vinden. Anders weet je ook niet of een leerkracht erop zit te wachten, dat zijn les verstoord wordt.
En het komt vast wel goed, ze gaan je niet opvreten :D

Bolderkar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 19:17

Wow, ik had vandaag een mislukte presentatie bij het bedrijf. Ben nog net niet afgeslacht zeg! Ik vraag me ook echt of het diploma wel haalbaar is voor mij..

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 19:19

Ja ze wisten dat ik enquête ging afnemen. Kwam ik op school waren alle 1e jaars al weg, lekker dan.

Bolderkar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 19:21

Ook lekker. Kan je het niet digitaal doen?
Ik krijg regelmatig mailtjes op mijn schoolmail met een enquete.

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 19:23

Nee bij mij op school lopen ze enorm te zeiken, ze zeggen dat ik dan maar 5% terug krijg >;) . Moet morgen naar een andere school die wilde ik ook digitaal doen en dat mocht niet. Dom gedoe.

Bolderkar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 19:29

Dat is raar inderdaad. Dan doe je er een leuke verloting van een cadeaubon bij en krijg je vast 75% extra respons ;).
Ik zou juist zeggen dat het meer representatief is omdat je dan een groter deel van je populatie bereikt, en voor hetzelfde geld zijn studenten van bepaalde opleidingen vandaag of morgen vrij? Dan is het helemaal niet representatief. Of heb je daar wel naar gekeken?

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 19:31

Nee daar kan ik niet naar kijken, dan zou ik eerst per persoon moeten checken wie er wanneer traint op een dag, dat ga ik dus mooi niet doen :+. Daarom zou via de mail ook veel makkelijker zijn maar ja.. Studie coach doet moeilijk daarover.
Dat van die verloting is wel slim trouwens.

Bolderkar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 19:36

Ik zou het gewoon ff goed onderbouwen waarom je digitaal wil doen, en dan kijken wat je coach te zeggen heeft daarover?

Moet hij/zij jouw ook beoordelen?

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 13:43

Nynke1 schreef:
Ja ze wisten dat ik enquête ging afnemen. Kwam ik op school waren alle 1e jaars al weg, lekker dan.

Dat is lekker zeg.. Zou er gewoon nog een keer heengaan, hoe eng het ook is. En dan even van tevoren mailen of bellen dat je op die dag komt :)

Ik heb nu al last van studie ontwijkend gedrag :') Ben bezig met mijn plan van aanpak maar ik vind het nu al moeilijk, hahaha.

Nog meer mensen die met een pva voor hun onderzoek bezig zijn?

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 13:48

*zwaait*

@aranel; ik ben eraan begonnen. In de avonduurtjes. Maar mijn opdracht is nog lang niet concreet genoeg om daar iets van te kunnen maken.. Volgende week staat die op de planning. Morgen laatste stagedag en dan moet het verslag af zijn :\ :=

Wbt enquêtes.. Pfoe, ik heb een enquête uitgezet voor mijn stage. Heb 513 ingevulde vragenlijsten teruggehad.. Genoeg lijkt me zo ;) En dit was een online enquête, zonder weggevertjes of verlotertjes zoals bonnen/kaartjes of weet ik het wat :)
Maar, als het vanuit school moet.
Gewoon doen, boost voor jezelf en gaan, je kan het! :)

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 13:52

Er staan gewoon zoveel criteria in die ik ook nog niet kan beantwoorden.. urenverantwoording bijvoorbeeld, hoe weet ik nou in Godesnaam hoeveel ik aan welk pieterpeuterig puntje ga besteden :+

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 13:57

Aranel schreef:
Er staan gewoon zoveel criteria in die ik ook nog niet kan beantwoorden.. urenverantwoording bijvoorbeeld, hoe weet ik nou in Godesnaam hoeveel ik aan welk pieterpeuterig puntje ga besteden :+

goeie.. planningen

Ik ben nooit zo sterk in plannen. Kan nu een planning opstellen voor morgen en zelfs die klopt dan niet ;)
Laat staan voor een half jaar vooruit := :))

Bolderkar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 14:40

Aranel schreef:
Nynke1 schreef:

Dat is lekker zeg.. Zou er gewoon nog een keer heengaan, hoe eng het ook is. En dan even van tevoren mailen of bellen dat je op die dag komt :)

Ik heb nu al last van studie ontwijkend gedrag :') Ben bezig met mijn plan van aanpak maar ik vind het nu al moeilijk, hahaha.

Nog meer mensen die met een pva voor hun onderzoek bezig zijn?

Ja, ik. :P
Gisteren ook gepresenteerd bij mijn afstudeerbedrijf maar kan eigenlijk alles weer aanpassen/veranderen -O-

Bolderkar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 14:40

Whaha, dat heb ik ook Akshay!

eslixapie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 14:53

Ik ben ook bezig met mijn plan van aanpak. Ik heb eindelijk het missende cijfer binnen, dus als het goed is kan ik volgende week beginnen!

Lipydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 15:03

Plan van aanpakken zijn zo.... 2012 :o

Ik hoop dat ik ermee weg kom om dat gewoon niet te doen. Het werkt voor mij niet. Punt. :P

Oh ik zit dus ook in mijn 4e jaar van HBO Grafische Vormgeving en afstudeerfase is al twee maanden geleden begonnen. We moeten 2 vrije projecten verzinnen, uitwerken en exposeren/ presenteren. Daarnaast een scriptie.

Ene moment denk ik *\o/* andere moment -O- en zo gaat dat door haha *\o/* -O- *\o/* -O-

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 15:21

Soleado: dat is echt poedersuiker zeg :(:) Denk dat ik mijn PVA ook wel 10 keer aan mag gaan passen straks..

Lipydo: dat heb ik dus ook, van die stemmingswisselingen _O- Vind het echt spannend/eng om zo'n groot onderzoek in mijn eentje te moeten doen, helemaal omdat ik ook aas op een baan bij die organisatie, dat verhoogt de druk ook nog eens om echt iets af te leveren.

ievie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 15:24

Ik heb vandaag mijn eerste onderzoek ingeleverd bij mijn onderzoeksdocent. Zodra ik daar de beoordeling van terug heb, kan ik starten met mijn tweede onderzoek. Spannennnd..

PVA vond ik wel fijn. Of nja, ik heb een onderzoeksopzet gemaakt, geen PVA. Voordeel van een onderzoeksopzet is dat je de helft alweer kan knippen en plakken voor in je onderzoek :)

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 15:28

Ik heb net te horen gekregen dat ik mijn pva/onderzoeksopzet niet nog een keer hoef te schrijven van school omdat ik mijn stage ook bij dit bedrijf heb gedaan en hier dus 9 maanden aan een sluitend zit.
Afstuderen is officieel al 3 weken bezig maar ik merk er nog niets van omdat ik ook stage nog aan het afronden ben :Y)

Wat balen dat je PVA zo is afgekeurd Soleado, waren ze het niet met je onderzoek eens of wat?

Bolderkar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 16:33

Het was nog te oppervlakkig. Het bedrijf wil zich echt puur op 1 ding richten, maar ik heb gewoon meer informatie nodig om tot een goede scriptie te komen.. Dus het wordt wel een beetje lastig zo!

Joosiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 16:41

Ik ben ook bezig met mijn plan van aanpak (terwijl het eerste inlevermoment al in april is).
De eerste keer was het nog niet helemaal goed, dus ik ben hem nu aan het herschrijven/verbeteren.

Ingrid_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 18:39

Ik heb vandaag officieel groen licht gekregen van m'n tweede beoordelaar voor mijn onderzoeksplan! *\o/* Het komende halfjaar dus fijn afstuderen!

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 19:30

Oh dat is fijn! Ik moet mijn pva eind van de maand inleveren, wil hem voor de vakantie wel bij mijn opdrachtgever hebben liggen en zijn goedkeuring hebben. Nog eventjes hard aan het werk dus :)