Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ChefsSpecial

Re: Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 12:02

Gefeliciteerd jolliegirl!

Piloetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 12:21

Jolliegirl schreef:
Ik heb mij ook nog nooit bij het UWV gemeld.. Ben er blij mee, want als ik sommige verhalen hoor..

Gefeliciteerd!

Nou ik ben toch wel blij met UWV. En het feit dat ik recht had op 9 maanden ww. Anders had ik een groot probleem met de financiering van ons huishouden, de hypotheek, mijn paard, mijn auto en de rest. Ik had nooit verwacht dat ik er nu al 7 maanden gebruik van zou maken. En aangezien het maar 70 % van mijn laatste inkomen is, is mijn spaargeld er ook doorheen gevlogen.

Maar wat ben ik blij met de ww! Dan ga ik gerust wel 1 keer in de maand langs bij een of andere onnozele werkcoach. En dat upload ik met liefde mijn sollicitatie activiteiten. Maar ik ben blij een Nederlander te zijn, en dat deze voorziening überhaupt bestaat.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 12:31

gefeliciteerd Jo!

Rensiepensie: ik ben ook blij dat ik recht had op WW, begrijp me niet verkeerd ;)
Bij mij is het vanaf het begin al mis gegaan. Had wat graag elke maand langs gegaan, wellicht had ik dan goede feedback en tips kunnen krijgen over mn brieven etc.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 12:34

rensiepensie, ik ook hoor......heb verder niets van doen met de ww afdeling, wel met de afdeling arbeidsongeschiktheid.
ik vind het over het algemeen best okay gaan , op een paar dingen na zoals langzame reacties, bepaalde info vergeten mee te nemen in een beslissing waardoor je weer een bezwaarprocedure moet starten en post die kwijt is .
of heb het ook eens gehad dat ik na 6 keer uitleggen de medewerker om een collega heb gevraagd omdat ze nog steeds niet snapte wat ik bedoelde, en ik haar amper kon verstaan... ik vind dat als je op een cliënten contact functie zit, je wel correct nederlands moet kunnen spreken en verstaan.

werk.nl is gewoon , zeker op het vacature gedeelte , een ontzettend slechte site, weet niet wat er voor betaald word wat betreft back end, front end etc , maar ik vermoed dat het voor hetzelfde geld door een ander veel beter gedaan zou kunnen worden :j

Piloetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 12:41

Nou jullie missen er niets aan hoor, aan die werkcoach. Haha. Er was er zelfs een die liet mij het beste cv van 2012 zien. Felgekleurd, met plaatjes en tekeningen. Ik zou er verstandig aan doen om ook zo'n cv te maken volgens hem. Ja hoor! Ik solliciteer op zeer zakelijke functies beste man. Ik denk niet dat het gewaardeerd wordt als ik een felgekleurd papiertje in stuur met een zwierig lettertype!

Ik snap best dat je als je op iets grafisch solliciteerd dat je dan met een mooie cv eruit kan springen. Of als je voor een supermarkt of een andere baan waar duizenden reacties opkomen solliciteerd dat het dan een voordeel heeft om eruit te springen.

Maar als je als accountant, manager, advocaat of iets dergelijks gaat, dan word er dus ook geadviseerd om dit te doen!

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 13:26

Ben blij dat ik niet in jullie situatie zit, maar bel er er wel degelijk van bewust dat het mij ook zou kunnen overkomen.

Vraagje:
Stel ik neem ontslag bij m'n huidige werkgever en ga an de slag bij een andere baas.
Dan kom ik de 6 weekse training niet door en ben ik dus werkloos.
Heb je dan ook recht op WW?
En zo ja gaat de 70% dan gelden van het loon van je laatste werkgever of de werkgever daarvoor?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 14:23

Nee, je néémt ontslag

batje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 14:53

Ik heb mijn cv opgeleukt met een foto van mezelf en logo's van alle bedrijven waar ik heb gewerkt. Vind het zelf ook een beetje over de top, maar ik ben bij alle sollicitaties met die cv uitgenodigd, dus blijkbaar kan het wel werken. Het ging overigens om vacatures voor WO jurist.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 16:00

Jolliegirl; gefeliciteerd met je verjaardag! Hopelijk krijg je een mooi cadeau in de vorm van een toffe baan die bij je past :j

Annastasia; je hebt inderdaad geen recht op je ww, omdat je zelf ontslag neemt in dat geval.

Batje: dus het is een aanrader om de cv toch wat meer te pimpen? Wat voor foto heb je van jezelf gebruikt? Zakelijk?

Piloetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 16:10

Ok! Nou misschien moet ik mijn mening dan een beetje bijstellen. Dat vind ik wel een leuk idee en ook wel professioneel.

Ik heb trouwens wel een link maar mijn Linkedin profiel erop staan. En daar staat een zakelijke foto op.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 16:13

Ik wil het zelf zeker de kans geven :j denk dat ik maar eens mijn broer lief aan ga kijken voor hulp het pimpen van mijn cv :P
CV is van mij inhoudelijk prima :j maar ik geloof het direct dat het 1 van de 13 in een dozijn zal zijn.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 17:12

Ik moest eerst geen foto, toen wel een foto, toen weer geen foto en nu ja nu moest er dan toch maar weer een foto op.
Leuk al die verschillende coaches.

Ik denk dat ik ook eens ga bluffen met een gekleurd papiertje en een leuk lettertype :)*
Een brief in dichtvorm en dan <:) :){ erbij als hij voor 5 dec verstuurd moet worden. En anders iets met glitters en kerstbomen :P .

wow krijg in eens zin om een brief te schrijven.... :D

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 18:19

In dichtvorm zou ik wel geniaal vinden! Maar of je uitgenodigd wordt.... :')

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 18:37

rensiepensie schreef:
Ok! Nou misschien moet ik mijn mening dan een beetje bijstellen. Dat vind ik wel een leuk idee en ook wel professioneel.

Ik heb trouwens wel een link maar mijn Linkedin profiel erop staan. En daar staat een zakelijke foto op.

ik denk dat je idd de balans moet vinden tussen opgeleukt en over the top ;)

Zirkonia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 18:38

Ik ben aangenomen en vind het tot nu toe ook leuk werk in de "horeca". :) Hopelijk vinden jullie ook snel werk!

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 18:40

Gefeliciteerd Ellee! :)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 18:41

Leuk ellee! Super dat het ook zo goed bevalt :) dat is natuurlijk ook erg belangrijk!

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 18:48

Anastasia... Wil die nieuwe werknemer je aannemen met die training als voorwaarde?

Want ik weet niet of het dan logisch is dat je dan geen ww zou krijgen. Als je nl ontslag neemt voor een andere baan, maar je komt je proeftijd niet door, dan heb je, meen ik, wel recht op ww, toch?

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 19:43

Cer schreef:
Anastasia... Wil die nieuwe werknemer je aannemen met die training als voorwaarde?

Het betreft een functie voor afdeling hypotheken bij een bank.
''Opleiding'' duurt 6 weken en tussentijds dienen toetsen afgelegd te worden welke behaald moeten worden.
Daarna wordt je los gelaten.

Momenteel doe ik ook soortgelijk werk, maar ieder bedrijf is weer anders.
M'n salaris zou met 2,- bruto omhoog gaan, na een 6 maanden zelfs 3,- en ik heb de kans om door te groeien.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 20:04

Dan krijg je toch gewoon een nieuw contract, en heb je toch gewoon een nieuwe baan?
Volgensmij heeft dat geen invloed op je WW

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 20:08

Stel dat ik niet door die selectieperiode heen zou komen, heb ik dan recht op ww?

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 20:14

selectie procedure weet ik niet. Maar als je van de ene baan naar de andere gaat en niet door je proeftijd heen komt had je dacht ik wel recht op WW.
Hoe dat met selectie procedure zit weet ik niet... maar als je zeker wil zijn van een correct antwoord zal je dat toch bij het UWV na moeten vragen

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 20:16

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 20:19

jammer dat het zo weinig informatie is op de site Winged...
Weet jij toevallig meer dan dat er op de site staat? hoeveel uur/salaris indicatie bijvoorbeeld?

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 20:21

Nee, helaas niet... Nja part-time..