NHB Deurne 3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Joyced

Re: NHB Deurne 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 15:38

Ik heb gisteren iemand van die school aan de telefoon gehad en die zei dat ik geen studiefinanciering en OV ga krijgen omdat het dus de eerste 2 jaar mbo is volgens haar. Erg verwarrend allemaal..

Sachaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 18:59

Volgens DUO is het een MBO instelling, dus ondanks dat je HBO doet, je kunt geen HBO stufi krijgen op een MBO school. Dat maakt niet dat de opleiding geen HBO is, ze geven het wel gewoon op niveau :) Maar jullie gaan dus volgend jaar ook HBO Paardensport doen? :D

_FD

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 19:15

Ik wel als ik slaag

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 19:32

Is imo echt geen HBO-niveau hoor :')

Sachaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 20:06

Snap wat je bedoelt, Bizzybijtje, het niveau ligt niet heel hoog :') maar het valt alsnog wel onder HBO :p

Joyced

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 20:13

Ik zou deze opleiding wel gaan doen, maar ik ben nu heel erg aan het twijfelen aangezien ik nu geen studiefinanciering en Ov chipkaart krijg.

_FD

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 20:52

Wanneer wordt je dan 18?

Toch snap ik dat van de studiefinanciering nog niet.
Zijn moeder gaat morgen even bellen dus dan weet ik het

Joyced

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 20:54

Ik ben pas 2 weken geleden 17 geworden dus het duurt nog een jaar tot ik 18 word. :)

_FD

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 20:57

Oh jaa dan heb je het eerste jaar wel veel kosten als je een stufi krijgt
Maar morgen weet ik meer zal het hier dan wel ook melden ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 20:59

Joyced schreef:
Ik ben pas 2 weken geleden 17 geworden dus het duurt nog een jaar tot ik 18 word. :)

Persoonlijk raad ik aan om dan toch even te wachten.
Studeren is erg duur en vooral het reizen is absoluut niet goedkoop. :n

Joyced

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 21:00

Klopt! En als ik 18 ben is het nog steeds niet veel wat je krijgt als studiefinanciering op het mbo.
Ben benieuwd!

Joyced

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 21:01

Bizzybijtje schreef:
Joyced schreef:

Persoonlijk raad ik aan om dan toch even te wachten.
Studeren is erg duur en vooral het reizen is absoluut niet goedkoop. :n

Ja, daarom twijfel ik ook heel erg! Ik moet ook 3 uur reizen om daar te komen en ik wil daar intern met mijn paard, dus het word zeker niet goedkoop..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 21:02

Dan ben je sowieso minstens 50,- per week kwijt aan reizen. Als alles goed gaat (want dat is bij de NS ook altijd de vraag). Ik moest evenver reizen :) (Uur en drie kwartier bus, half uur wachten en dan uur met de trein)

chantalboes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 11:23

Het is inderdaad kl*te dat je bij het duo ingeschreven staat als mbo opleiding. ik werd in oktober pas 18 en kreeg vanaf januari stufie. Ik was 40€ kwijt per weer aan reizen.. Dus het is een stuk duurder als je nog geen 18 ben, ik raad je ook aan dan nog een jaartje te wachten.

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 09:17

Er komen hier hele rare dingen voorbij?!

HBO Paardensport sta je inderdaad eerst 2 jaar ingeschreven op het MBO, laatste 2 jaar HBO.
MBO krijg je ook gewoon stufi én OV, mits je 18 jaar wordt. Echter is dit bij het HBO precies zo!!

Dus je kan gewoon stufi voor het MBO aanvragen en ook een OV jaarkaart, MBO stufi is zelfs meer dan HBO stufi.

Chantalboes, je zou inderdaad een jaar kunnen wachten. Echter vanaf volgend jaar krijgen nieuwe studenten geen stufi meer zoals nu, maar een lening (zoals het er nu voor staat). Dus of het dan rendabel is om een jaar langer te wachten?? Uiteindelijk zul je dan nog duurder uit zijn, omdat je alles terug moet gaan betalen.

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 23:01

Quir schreef:
Er komen hier hele rare dingen voorbij?!

HBO Paardensport sta je inderdaad eerst 2 jaar ingeschreven op het MBO, laatste 2 jaar HBO.
MBO krijg je ook gewoon stufi én OV, mits je 18 jaar wordt. Echter is dit bij het HBO precies zo!!

Dus je kan gewoon stufi voor het MBO aanvragen en ook een OV jaarkaart, MBO stufi is zelfs meer dan HBO stufi.

Chantalboes, je zou inderdaad een jaar kunnen wachten. Echter vanaf volgend jaar krijgen nieuwe studenten geen stufi meer zoals nu, maar een lening (zoals het er nu voor staat). Dus of het dan rendabel is om een jaar langer te wachten?? Uiteindelijk zul je dan nog duurder uit zijn, omdat je alles terug moet gaan betalen.

Hee Kwier :) toevallig had ik duo hier over gebeld, maar twee jaar mbo en twee jaar hbo wordt gezien als 2 verschillende studies dus dan krijg je alsnog niks meer..

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 17:03

Bedoel je dat je na 2 jaar MBO niet meer de HBO stufi krijgt, omdat je "opnieuw" moet inschrijven? (Nieuwe studie/student dus?)

Dat zou inderdaad wel eens kunnen kloppen, maar dan kan je alsnog de eerste twee jaar MBO stufi aanvragen. :)

Selente

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 18:40

Ik heb morgenvroeg m'n intake! Dus ik kom jullie hier ook even lastig vallen. :)

Ik vraag me alleen iets af... Ik meende namelijk ergens gelezen te hebben over dat je een parcours moest kunnen springen. Nu heb ik de brief ontvangen en daar staan alleen de gangen in en niet dat je een parcours moet filmen.. Dit heb ik dan ook niet gedaan, maar ik zie op youtube allemaal filmpjes -weliswaar van vorig jaar maar toch.- met springen erin, dus nu twijfel ik enorm... Anders zou ik nu naar stal moeten en maar eens zien te regelen dat ik een paard heb waarmee ik even kan springen.. Het paard waar ik normaal op rijdt is namelijk al 3 weken kreupel dus heb het filmpje ook op een jong paard gemaakt wat nog enorm groen is. :')

Tja, dat met die stufi in het 3e en 4e jaar vind ik ook een nadeel... Maar ik neem die kosten met liefde erbij, als ik dan iets kan doen waar ik voor de volle 100% voor ga en waar ik plezier in heb... Dan maar een lening. :Y)

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 22:42

Quir schreef:
Bedoel je dat je na 2 jaar MBO niet meer de HBO stufi krijgt, omdat je "opnieuw" moet inschrijven? (Nieuwe studie/student dus?)

Dat zou inderdaad wel eens kunnen kloppen, maar dan kan je alsnog de eerste twee jaar MBO stufi aanvragen. :)

Ja dat bedoelde ik :) alleen banketstaaf als je pas in je tweede mbo jaar 18 bent haha dan krijg je gewoon niks!

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 22:50

Selente schreef:
Ik heb morgenvroeg m'n intake! Dus ik kom jullie hier ook even lastig vallen. :)

Ik vraag me alleen iets af... Ik meende namelijk ergens gelezen te hebben over dat je een parcours moest kunnen springen. Nu heb ik de brief ontvangen en daar staan alleen de gangen in en niet dat je een parcours moet filmen.. Dit heb ik dan ook niet gedaan, maar ik zie op youtube allemaal filmpjes -weliswaar van vorig jaar maar toch.- met springen erin, dus nu twijfel ik enorm... Anders zou ik nu naar stal moeten en maar eens zien te regelen dat ik een paard heb waarmee ik even kan springen.. Het paard waar ik normaal op rijdt is namelijk al 3 weken kreupel dus heb het filmpje ook op een jong paard gemaakt wat nog enorm groen is. :')

Tja, dat met die stufi in het 3e en 4e jaar vind ik ook een nadeel... Maar ik neem die kosten met liefde erbij, als ik dan iets kan doen waar ik voor de volle 100% voor ga en waar ik plezier in heb... Dan maar een lening. :Y)

Ik dacht eigenlijk wel dat springen er ook bij moest :) maar maak je niet te druk om dat filmpje ze kijken er echt niet kritisch naar!

Selente

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 07:34

xMercury schreef:
Selente schreef:

Ik dacht eigenlijk wel dat springen er ook bij moest :) maar maak je niet te druk om dat filmpje ze kijken er echt niet kritisch naar!

Ja ik zat dus flink te twijfelen.... Op het formulier staat het niet. Maar dit stelt me iig een beetje gerust! Haha ik ga nu naar binnen. :D

_FD

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 09:40

Ik heb bij mijn intakefilmpje een aantal sprongetjes erin gedaan ( met mijn dressuurzadel want had toen nog geen springzadel haha ) maar inderdaad naar dat filmpje kijken ze niet echt. En als je hbo gaat doen krijg je intake bij de dressuurdocent dus die zal het niet zo erg vinden denk ik

Selente

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 10:41

Oh, m'n filmpje deed het daar niet eens... :')
Moet hem nu dus even opsturen!

Maar de test was iig positief, dus in feite ben ik er al welkom. :)
Bedankt voor de informatie trouwens haha.

Welke opleiding doen jullie in Deurne? :)

_FD

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 10:49

Ik ga Hbo Paardensport doen aankomend jaar.
mijn test was ook positief en ben aangenomen dus je zal ook wel aangenomen zijn.
ze mogen trouwens ook niemand weigeren dus ze moeten iedereen aannemen.

Selente

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 10:57

Oh, leuk! :)
Ja, dat begreep ik ook, maar mijn test was gelukkig gewoon hoog... Werd wel even enorm scheel op een gegeven moment van die figuren zeg... |o

Ik moet het nog even allemaal bevestigen met de kosten bij m'n vader e.d. Hopelijk vind ik nog werk zodat ik een deel mee kan financieren en minder hoef te lenen.