Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

joyce2

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 18:49

Als een klant bij mij een bestelling heeft gedaan en heeft gekozen voor de optie om het geld over te maken, dan krijgen ze automatisch een mail met de gegevens voor het overmaken. Als ik na 3 a 4 dagen niets van de klant heb gehoord en geen betaling heb ontvangen, krijgen ze een herinnering (een standaard bericht dat met 1 druk op de knop verzonden wordt). Als daar ook geen reactie op komt, annuleer ik na 7 dagen de bestelling. Mensen die uit het buitenland komen krijgen van mij wel gelijk een mail met tekst en uitleg, omdat ze niets hebben aan de mailtjes die standaard worden verstuurd, omdat die alleen van toepassing zijn op Nederlandse klanten.

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 19:29

@ connepon: bedankt voor de link! Wij hebben ook een tijdje een actie gehouden, en kwamen er tijdens de actie ook achter dat het niet mocht. We hebben de actie toch nog afgemaakt, in de hoop dat Facebook het er niet af zou gooien (en dat is niet gebeurd :D ). Wel een goede reminder voor de volgende keer.

@ joyce: dat is ook onze standaard procedure :)

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 19:50

Oei, ik wist ook niet dat het niet mocht!

Ik zag net een topic voorbijkomen en dacht daardoor aan het meisje dat Juuls Jackets had opgericht, zat zij vroeger ook niet in het topic? Ben eigenlijk wel benieuwd hoe het met haar gaat :)

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 20:05

Nice Mariska! Vooral die laatste foto in je portfolio.

Verzendkosten is een drama, helemaal omdat de post niet betrouwbaar meer is.

Joyce gefeliciteerd met je verjaardag!

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 21:09

Mallootje schreef:

Ik zag net een topic voorbijkomen en dacht daardoor aan het meisje dat Juuls Jackets had opgericht, zat zij vroeger ook niet in het topic? Ben eigenlijk wel benieuwd hoe het met haar gaat :)

Ik kan natuurlijk niet voor haar spreken, maar volgens mij goed... Is een collega van me. :)

connepon85

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 22:13

Hoezo moest je aan haar denken? Of mis ik het even? (ik zit te lang achter de pc %) )

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 08:30

Ik zag ergens een topic waarin iemand vroeg naaar een gepersonaliseerd jasje op maat, en zo dacht ik aan haar en vroeg ik het me af :)

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 10:53

Dank jullie wel voor de felicitaties, 28 jaar alweer, de 30 komt dichterbij.....ai!
Was gistermorgen nog op de regionale radio. Daar is altijd een item 'de hiep hiep hoera taart'.
Dan kan je iemand die jarig is een taart aanbieden. Je snapt het al: ik heb een taart aangeboden gekregen van een andere ondernemer bij mij in de buurt die ik ken van open coffee's en twitter. Hij noemde me 'enthousiast, sprakelend en inspirerend' en daarom verdiende ik wel een taart :+ De DJ vroeg al of we allebei een partner hadden want hij vond het wel verdacht aardig, haha!

Vanmorgen mijn inbox opgeschoont, nu staat er niets meer in.
Kan ik lekker aan het andere werk beginnen!

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 10:58

Ow dat is wel lief toch! Nog gefeliciteerd, wist niet dat je jarig was ;)

Ik heb net een hele leuke webshopverkoop gehad! Een mevrouw bestelde laarzen, betaalde meteen via paypal en ik moest net met een ander pakketje naar het postkantoor, dus binnen een kwartier was de bestelling gemaakt, betaald en verstuurd! Geeft wel een fijn gevoel om zo snel te kunnen handelen :)
Laatst bijgewerkt door Mallootje op 24-10-12 11:36, in het totaal 1 keer bewerkt

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 11:20

@Yucca: Haha, dus volgende keer zitten jullie in Flirt je Stijf van 3FM ;) Enne, nog gefeliciteerd!

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 11:23

Haha, wat leuk Yucca. En alsnog gefeliciteerd!

Mallootje, dat is fijn zaken doen! :j

Ik krijg allemaal losse aanvragen voor workshops terwijl het eigenlijk mijn bedoeling was dat ik op basis van een vraag naar een locatie zou komen. Zit dus nu even te verzinnen hoe ik dit ga aanpassen. Want dan moet ik zelf een locatie zoeken, daar een workshop uitschrijven en dan maar afwachten of er genoeg deelnemers zijn. En hoe kom ik door heel NL aan betaalbare locaties. Of zal ik gewoon verenigingen aanschrijven? Of een oproep doen voor locaties op FB? Moeilijk moeilijk moeilijk....

Maar dat het dus anders moet, dat is duidelijk. Want nu moet ik NEE verkopen.

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 11:35

Wat ben je nodig qua locatie?

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 11:43

De ruimte maakt niet heel erg uit.
Als er maar 8-12 personen in kunnen zitten, er bij kou een mogelijkheid is om te verwarmen en een aantal stopcontacten die ook stroom hebben voor de beamer en de laptop.

Kantine's van ruiterverenigingen bijvoorbeeld.

Dan zou ik naast de workshop ook nog een proefgerichte training aan kunnen bieden. Dus bijvoorbeeld op zaterdag de workshop en op zondag het in de praktijk brengen met een proefgerichte training (wat dan betekent dat er wel een bak aanwezig moet zijn)

Ow, en het is wel fijn als er wat te drinken is en wat te eten.

connepon85

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 13:22

Hey zooist, echt tof dat de aanvragen binnen komen!!! Ik zag je oproep op Facebook; volgens mij gaat dat wel goed komen. :)

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 13:30

Zooist, ik denk dat bepaalde manege's/stallen/rijverenigen het wel leuk zouden vinden om te organiseren.
Alleen als je dan ook erbij wil rijden zou het wel op één dag moeten. Alleen zit je dan met behoorlijk wat reiskosten, maar als een rijvereniging het organiseert heb je weer geen huurkosten van de ruimte.

Dan hoef je zelf ook niet zoveel moeite te doen om mensen te werven, want als een rijvereniging het wil organiseren kunnen zij ook mensen trekken/benaderen.

Wat kost een dergelijke workshop per deelnemer? (voor het geval onze rijvereniging zoiets zou willen opzetten)

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 13:35

Zooist, tof dat er al aanvragen binnenkomen! Ik zou kiezen voor het aanschrijven van verenigingen of maneges in de buurt. Net wat Yucca zegt (nog gefeliciteerd, trouwens!) kunnen ze je dan ook met publiciteit helpen en als je dan geen of weinig huur hebt is het helemaal mooi.

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 13:36

Wat lekker dat je nu al aanvragen hebt Zooist +:)+
Ik ga mee met het advies van Roskur en Yucca.

eefje_rudmer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 14:29

11AFotograaf schreef:
Mag ik even een ego post doen??
Mijn nieuwe bruidsfotografie website is online *\o/* ! Hetzelfde als mijn website voor zakelijke fotografie, maar dan speciaal over mijn bruidsfotografie: http://www.11abruidsfotografie.nl
Ben er zo trots op, want het was echt veel werk...

maak jij de website ook via wix.com toevallig?

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 15:18

Bedankt! Ik ga zeker ook verenigingen aanschrijven.

De workshop is 45 euro per deelnemer, duurt 2-3 uur maar dat loopt geheid uit.
Dit is exclusief locatiekosten en eten/drinken.

Een complete dag met ochtend workshop en middag proefgerichte clinic komt op 90 euro per deelnemer excl locatiekosten.

Dit is overigens ook excl reiskosten.

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 15:23

Ik zou ook contact opnemen met de KNHS. Wie weet willen ze je wel inhuren.
Ik heb namelijk al eens een avond gevolg van ene Rico, sportpsycholoog, over wedstrijdrijden.
Dan heb je het wel over andere bedragen (10tje ofzo) maar het is ook puur een presentatieavond en geen persoonlijke aandacht. Maar dan kan je wel weer mooie privéklanten van over houden.

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 15:42

Wow, dat is een goede tip! Daar ga ik eens mee aan de slag! :#

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 16:18

eefje_rudmer schreef:
11AFotograaf schreef:
Mag ik even een ego post doen??
Mijn nieuwe bruidsfotografie website is online *\o/* ! Hetzelfde als mijn website voor zakelijke fotografie, maar dan speciaal over mijn bruidsfotografie: http://www.11abruidsfotografie.nl
Ben er zo trots op, want het was echt veel werk...

maak jij de website ook via wix.com toevallig?

Nope, website is gemaakt met Wordpress, maar mijn webdesigner heeft er zelf een template voor ontworpen.

JulienSVU

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 21:50

Annash schreef:
Mallootje schreef:

Ik kan natuurlijk niet voor haar spreken, maar volgens mij goed... Is een collega van me. :)

Nou ik leef nog steeds hoor! ;-) Af en toe zoek ik even op mijn naam.. En zag dit voorbij komen ;)
Jaa ik zat vroeger ook in dit topic ;) Met mij gaat het goed! Heel goed ;-) Daardoor heb ik het veeeeel te druk om ook nog hier aandacht te kunnen besteden.. Erg he ;) Ik heb niet eens meer tijd om te paardrijden.. dat is eigenlijk nog veel erger... Maar dat komt later vast wel weer..
Juuls Jackets gaat ook super :) Heb het er druk mee! Ik sta in de finale van De Jonge Ondernemersprijs Noord Nederland!
En vandaag werd ik blij verrast ik door de Viva ben genomineerd voor Viva 400 Young Talent! Heel leuk allemaal! :)
Ik zal eens hier even lezen hoe het met jullie allemaal gaat :)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 22:53

Wat gaaf zeg, gefeliciteerd!

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 09:56

Wow super zeg, dat is nog eens een voorbeeld ;) hoelang ben je intussen bezig?