Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Ilona

Re: Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 16:32

je zou het zeggen he.. iemand van bokt moet deze advertentie zien en denken heey dat is wat voor mij..!

Ik heb zojuist mijn toekomstige werkgever maar even opgebeld. Ik ben dan wel via de telefoon aangenomen maar heb nog niks zwart op wit. Nu bellen er nog steeds andere bedrijven of ik op gesprek wil komen. Dus wil van de toekomstige werkgever een bevestingsmail dan heb ik alvast iets toch..
Ook moet ik volgende week weer gaan speeddaten tja dat is dan ook niet nodig meer lijkt me!

Gwen09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 16:35

Ja perfecte vacature dacht ik eerst voor mij, maar ga toch niet solliciteren.
Ben nog druk met afstuderen en verwacht 5 december m'n kindje, dus wil dan eigenlijk ook geen 40 uur per week gaan werken. En ik kan ook geen Duits :') Verder had ie voor 100% bij mij gepast!

Hopelijk is er iemand anders die 'm ziet!! :))

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 16:37

is voor mij ook niks. Te ver en kan geen Duits én Frans

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 16:39

ik wil nog geen FT vanwege school en helaas woon ik niet in die 30 km zone. Voor de rest klopt het :+ Oja en kan geen frans, maar dat is een pre.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 16:53

Ik weet niet eens waar boven leeuwen ligt en het is ook echt te laag voor mij. Hoop wel dat een bokker er wel iets aan kan hebben!

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 17:20

Ik loop even mijn postronde en ben meteen 5 pagina's achter :'). Wat gaan jullie hard zeg!!!
Maar om nog even op de post terug te komen: ik ben daar 29-2 begonnen op ruim 10 km afstand. Hier geen OV maar ik heb een eigen auto. Afstand was hier geen probleem. Zo'n 2 maanden terug ben ik naast het voorbereiden, begonnen met bezorgen in een ander dorp; ook zo'n 10 km hier vandaan en aangegeven mócht er in mijn eigen dorp plek komen, wil ik daar graag bezorgen. De vorige wijk heb ik 2x meegelopen en daarna ging ik alleen op pad. Hier in het dorp moest ik het allemaal zelf uitzoeken. Maar de post is heel wispelturig blijkbaar wat reisafstanden betreft.... Ja, het is makkelijker om in je eigen wijk/dorp te bezorgen zeker nu de winter voor de deur staat. Gevraagd om een karretje (én gekregen) zodat ik nu kan kiezen of ik die lange weg wil gaan lopen, fietsen of met de auto. Zeker met slecht weer (sneeuw, gladheid) is lopen het makkelijkste. En qua tijd: ik doe er lopend net zo lang over als met de fiets :P.
Toch vreemd dat de post zo wisselend reageert op reisafstanden. Als iemand er nou geen bezwaar tegen heeft om die 10 km te reizen, waarom zouden hun dat dan wel hebben? Op mijn vorige werkplek in Bilthoven zaten mensen uit Utrecht, Bilthoven/De Bilt, Hollandsche Rading, Maartensdijk, Zeist. Kortom: echt niet allemaal uit Bilthoven zelf.

LittleRose

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 17:21

Ik ben vandaag gebeld en heb maandag een gesprek bij Appco group. Weet niet zeker of dit iets voor mij is daar je niet een standaard loon krijgt maar zie het wel.

Wellicht ook iets voor mensen hier daar ze 100 mensen zoeken voor vestigingen Rotterdam, Amsterdam, Eindhoven en Utrecht!

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 17:23

Patpen, dat je een eigen auto hebt maakt al een groot verschil :) ik heb geen rijbewijs of certificaat en ik ga zo;n afstand gewoon niet op de fiets afleggen.

Mij is verteld dat veel mensen beginnen met postlopen maar dus al weer snel stoppen omdat het toch te zwaar/te ver is en hierdoor leid het postbedrijf

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 17:32

Leuke functie idd, maar voor mij ook te ver weg.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 17:40

2 afwijzingen in 5 minuten...dank u!

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 17:41

Hier op het platteland kun je eigenlijk niet zonder eigen auto ;). Manlief heeft onregelmatig werk bij het spoor dus met 1 auto is het lastig.
Tja, het bezorgen is even wennen. Mijn nieuwe schoenen lopen ook nog niet als pantoffeltjes maar het is ook een kwestie van doorzetten. Ik heb ook wel eens een dag dat ik denk: nu even niet. Maar als ik eenmaal bezig ben, vind ik het toch wel weer leuk. Ik spreek veel meer mensen in het dorp dan wanneer ik elders op kantoor zou werken. En ja, de herfst is begonnen dus ik ben nog zoekende naar de juiste kleding. Heb wel een jas gekregen maar die is al gauw te warm en bodywarmers zijn er niet meer (maar heb eigen bodywarmer aangeschaft). Maar goed, ik loop liever met dit weer dan wanneer het 30 graden is. Dat is echt afzien! Mijn huidige wijk is al op veel manieren bezorgd: fiets, lopen, auto, motor. Maakt niet uit, als het maar bezorgd wordt :P. In die 2 maanden dat ik nu bezorg, ben ik al 4 kilo afgevallen. Dus krijg een workout waar ik nog voor betaald wordt ook :D.
Om na korte tijd al te stoppen omdat het te zwaar is.... Alle begin is lastig, ook op kantoor met inwerken. Daar zeg je ook niet na 1 week: sorry maar ik begrijp nog niet alles dus ik stop maar. Beetje zwak om dat bij de post wel te doen. Alles went tenslotte! Het paardrijden heb ik ook niet in 1 les geleerd :=

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 17:42

Cowgirl schreef:
2 afwijzingen in 5 minuten...dank u!

Jeetje, balen!

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 17:42

lifaya schreef:
Patpen, dat je een eigen auto hebt maakt al een groot verschil :) ik heb geen rijbewijs of certificaat en ik ga zo;n afstand gewoon niet op de fiets afleggen.

Mij is verteld dat veel mensen beginnen met postlopen maar dus al weer snel stoppen omdat het toch te zwaar/te ver is en hierdoor leid het postbedrijf

Mij ook

ookal heb ik een auto en rijbewijs enzo.... :Y)

@Cowgirl : oh lekker zeg.. -O-

Jodie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 18:40

Jeetje wat gaan jullie hard! Ik verdien trouwens met 2 bijbaantjes met in totaal 10 uur in de week werken ook 400 euro in de maand naast m'n studie. Erg goed te doen qua tijd maar toch fijn want ik kan er de huur van betalen. Desalniettemin blijf ik op zoek naar een juridische bijbaan of iets in die richting. Al sta ik kopietjes te maken op de rechtbank als ik 't maar op m'n CV kan zetten (en er het liefst ook nog wat van opsteek ook nog). Het hoeft overigens geen betaalde functie te zijn, stage of iets dergelijks mag ook maar het probleem daarbij is dat het vaak voor teveel uur is en dan ga ik het niet redden naast m'n studie.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 18:49

Ik heb mij ook aangemeld als parttime bezorger van post, alleen niet bij post.nl.

salaris is om te huilen maar wil iets te doen hebben en als ik daar ook nog wat kilo's mee verlies is dat wel fijn.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 18:57

Mri heeft me net opweg geholpen voor een mooie sollicitatiebrief!! *\o/*
Weet nu weer even hoe de opbouw is en hoe je prettige aansprekende zinnen kunt maken!

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 19:00

jemig wat gaan jullie snel..

wat aardig van Mri, wil ze ook aardig zijn voor mij ;)

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 19:01

Mri is daar inderdaad verrekte handig mee :D :j

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 19:09

_O- straks zijn het allemaal Mri briefjes _O-

eponine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 19:11

Mochten er mensen zijn, die mij met een dergelijke brief willen helpen, mocht ik de perfecte baan tegenkomen, dan houd ik mij aanbevolen!

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 19:13

Eponine, het is zoiezo slim om er gewoone en heleboel te schrijven.
Mijn tip: ga opzoek naar voorbeeld brieven. Brieven die je goed vind gewoon even opslaan en wellicht kan je er iets uithalen voor je eigen brief.

Gewoon veel brieven schrijven en dan kom je vanzelf aan een opzet die jij prettig vind

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 19:20

Ik sla de brief van mri ook zeker op!
heb er echt heel veel aan! :D

Zijn er nu al een half uur mee bezig geloof ik :P

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 19:25

Jolliegirl schreef:
Mri heeft me net opweg geholpen voor een mooie sollicitatiebrief!! *\o/*
Weet nu weer even hoe de opbouw is en hoe je prettige aansprekende zinnen kunt maken!

:o? En ik maar denken dat je onder de scan bent geweest :')

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 19:26

Ik het raar dat ik die opmerking even niet snap?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 19:27

ik snap de opmerking wel :') geniaal :))