management assistente,secretaresse,...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Cer

Re: management assistente,secretaresse,...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 13:45

oh maar de werkgever (directeur) zou dat dan wel mogen doen? Omdat hij het zelf is? (voor P&O hebben wij iemand anders trouwens).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 13:51

Dat wil hij misschien wel heel graag, maar ik heb het idee dat voor hem dezelfde regels gelden als voor zijn werknemers. Wat vindt de P&Oafdeling van dit verzoek??

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 13:56

De officiele P&O er is met zwangerschapsverlof, en de vervangende P&O-er (is ook financien) heeft gezegd het er niet mee eens te zijn...

* ooit als ik zelf directeur ben * :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 14:28

Je hebt wel echt een speciaal geval he ;).

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 14:49

Deze man is echt niet normaal :n
Ze zijn nu aan het overleggen of ze subsidiegeld voor project A gewoon niet gaat uitgeven en dan in het bedrijf stoppen... De financiele man wil dit (terecht) niet, de directeur wel..

Je leert hier een hoop politiek :D

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 08:03

De vraag van vandaag:
"ja, ik heb een email met agendapunten gemaakt, zoek jij die even op"

Euh.. aan wie, waarover, wanneer, voor welke afspraak..?? 8)7

_Kellyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 10:30

Ik kom ook weer even binnenvallen. :)

Ik ga binnenkort Officemanagement doen op de Hogeschool Rotterdam en ben echt benieuwd of ik het leuk vind. :)

Weet iemand toevallig ongeveer het startsalaris van managementassistente/directiesecretaresse?

@Cer, dat is lekker slim zeg dat hij er geen andere informatie bijzet!

vanLotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 10:33

hier iemand die het zonder papiertje doet. Ben na de mavo (na 1.5 jaar mdgo sociaal pedagogische richting) gaan werken. Nu, 38, office manager / secretaresse, verdien rond de 3000 bruto. Startsalaris zou ik niet weten, mar als je de advertenties ziet gok ik 2000-2400 bruto

_Kellyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 10:35

Ja, zoiets dacht ik ook inderdaad! :j
Alleen bij de een is het bijv. 1800. Dus was benieuwd hoeveel het nou ongeveer is. :)

Hoop dat ze mijn 2-jarige HBO opleiding wel zien als een HBO opleiding en niet als MBO+.. Aangezien het een AD is..

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 11:45

@ Cer , ik zou wel even oppassen met hoe en wat je hier op bokt post. Ik weet niet of je bedrijf een integriteitsbeleid voert? (bij ons wel)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 11:56

Cer, je bent toch wel paranormaal begaafd ;).

_Kellyy, tussen de 1800 en 2000 bruto per maand.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 11:57

@Romeo: heb je gelijk in en dat bedacht ik me ook laatst... Alleen is het soms zooo frustrerend -O-

Tinkels

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 13:50

Cer schreef:
@Romeo: heb je gelijk in en dat bedacht ik me ook laatst... Alleen is het soms zooo frustrerend -O-

:(:)

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 19:42

Hier ook iemand die het zonder ''secretaressepapier'' doet. Heb een HBO-opleiding afgerond op het gebied van de gezondheidszorg en ben daarna als notarieel secretaresse gaan werken. Werk nu 2 jaar. :)

Vanessa24

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 16:06

Cer schreef:
De vraag van vandaag:
"ja, ik heb een email met agendapunten gemaakt, zoek jij die even op"

Euh.. aan wie, waarover, wanneer, voor welke afspraak..?? 8)7

Ik krijg ook vaak van dat soort verzoeken, ben ik altijd weer drie mailtjes aan het versturen om duidelijk te krijgen wat ze nou precies willen :) nog even over eigen initiatief tonen... Dat waarderen ze bij ons zeker wel, maar het is de kunst om jouw idee zodanig over te brengen dat het net lit alsof ze het zelf bedacht hebben :)

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 12:20

Ik haal deze even op..

Ik ben dropbox aan het testen geweest om vergaderstukken op ipad toegankelijk te maken. Maarrr het probleem is dat de boel wel synchroniseerd bij een wifi verbinding, maar de documenten daarmee nog niet daadwerkelijk op de ipad staan.

Welk programma gebruiken de nieuwe werkers (en hoe) om digitale documenten makkelijk overal beschikbaar te hebben?

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 11:24

Ik ga per 1 oktober aan de slag als management assistent bij een ICT bedrijf (met een master titel in de archeologie :Y) ). Maar nu is mijn vraag wat ik aan kleding aan zou moeten. Met solliciteren droegen mijn gesprekspartners een donker pak zonder stropdas en een (zomerse)rok over de knieën met met bijpassende top.
Zit nu echt een beetje van wat moet ik aan. Denk dat een mantelpakje te stijf is, maar een spijkerbroek is in mijn opini gewoon not done.

Jullie een idee?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 11:27

een pantalon doet t altijd erg goed, nette broek met blouse en/of jasje

Ratjetoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 12:25

_lautje_ schreef:
Ik ga per 1 oktober aan de slag als management assistent bij een ICT bedrijf (met een master titel in de archeologie :Y) ). Maar nu is mijn vraag wat ik aan kleding aan zou moeten. Met solliciteren droegen mijn gesprekspartners een donker pak zonder stropdas en een (zomerse)rok over de knieën met met bijpassende top.
Zit nu echt een beetje van wat moet ik aan. Denk dat een mantelpakje te stijf is, maar een spijkerbroek is in mijn opini gewoon not done.

Jullie een idee?

Wat ontzettend zonde met een master MA worden. Is er geen werk in jouw vakgebied te vinden?

Ik zou het ook bij een pantalon en een nette blouse eventueel met colbert houden.

Hier ook een directiesecretaresse/executive assistant of wat het beestje ook voor een naampje mag hebben ;) met vele jaren ervaring (zonder secretaressdiploma of zelfs typediploma). Merk dat de basiswerkzaamheden binnen elk bedrijf eigenlijk wel gelijk zijn, maar dat de werkrelatie met de directeur jouw functie kan maken of breken. Ervaren jullie dit ook zo? (Cer zal ik jou niet eens vragen, is wel duidelijk :D ) Gaat de voorkeur van de dames hier uit naar een op een werken of voor een team/meerderen?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 12:35

@Ratjetoe: :D -O-

Persoonlijk vind ik 1 op 1 (of max 2) werken eigenlijk het leukste, je leert de werkzaamheden van je baas/bazin echt kennen en kan met bijna alles ondesteunen.

Als je voor een team werkt,is het meer van alles een beetje, althans, dat is mijn ervaring.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 15:14

Ratjetoe: Het is ook zonde. Ik heb kunstgeschiedenis en rechten bachelor gestudeerd en een master archeologie gedaan. Maar er is geen werk.
Voor deze functie wilde ze een WO'er en daar betalen ze ook naar. Werk voor de directeur. Daarnaast wilde ik niet meer Dan 3dagen werken (heb 3 paarden hoog in de sport lopen). En ik kan doorgroeien binnen bet bedrijf. Ze zagen meer mogelijkheden voor mij. Dus ja voor mij is dit op dit moment de goede baan.

Ratjetoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 15:57

@Lautje, dan snap ik deze keuze! Vond het al zo zonde, heb je zo gestudeerd!

@Cer, wij zitten zo te lezen in hetzelfde schuitje... Maar ik werk persoonlijk ook het liefst voor 1 persoon idd om zo goed mogelijk te kunnen 'managen'.

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 16:01

Ik begin dinsdag met mij opleiding :) Directiesecretaresse.

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 18:01

Was er hier nog iemand uit het midden van het land opzoek naar een leuke dagen voor 3 dagen in de week? Goed Engels en Duits kunnen is een vereiste. Zowel mondeling als schriftelijk.

Niene87

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 17:03

Mijn werkgever vraagt of ik de hal voor de gasten opnieuw wil inrichten.
Het is nogal saaie bende wie heeft er iedeen