't leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 12:44

Wow Joyce, dat is wel een heel erg nette manier van afwijzen! Daar kunnen veel bedrijven nog een voorbeeld aan nemen! _O_

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 12:44

joyce2 schreef:
Haha, die brieven zijn idd super grappig :D

Vandaag even hulde voor Spirit Hosting & Promotions! Ik had gesolliciteerd n.a.v. een tip van iemand hier uit het topic, maar ik was zoals gewoonlijk weer niet de enige ;) Ik kreeg 1 dag na mijn sollicitatie een mailtje dat ik niet was uitgekozen en dat ik contact met ze op mocht nemen als ik wou weten waarom ik niet was uitgekozen. Ten eerste stond ik al versteld dat ik zo snel al een nette afwijzing binnen kreeg en ten tweede dat ze ook nog bereid waren om uitleg te geven waarom ze bepaalde mensen niet uit hebben gekozen!

Uiteraard wou ik graag weten hoe of wat, wellicht dat ik daar in de toekomst nog wat aan zou hebben, dus dat had ik ze ook gemaild. Ging vanmiddag mijn telefoon, werd ik hoogstpersoonlijk opgebeld, zodat ze mij netjes uit konden leggen wat de reden van afwijzing was. M'n mond viel open van verbazing, ik vond dat zo netjes! De reden was afwijzing was overigens dat ze per dag meer dan 100 sollicitaties binnen hadden gekregen op de vacature en de kantoren waar ze iemand zochten waren in Zeist en Utrecht. Heel veel mensen uit die plaatsen hadden gereageerd en dan val je al af als je uit Amersfoort (of elke andere willekeurige plaatst) komt, mede omdat ze daar geen parkeerplek konden bieden, wat heel onhandig zou zijn als je dus met de auto zou komen.

Als 2e punt noemde ze dat ze iemand zochten die al ervaring had bij grote, zakelijke bedrijven en ondanks dat ik veel ervaring heb in soortgelijke functies, heb ik nooit bij grote kantoren gewerkt (ze zochten iemand om bij het hoofdkantoor van een bank te werken).

Ze drukte me nog wel op het hart dat ik een heel goed en overzichtelijk C.V. had, dus dat ik dat zeker niet moest veranderen, maar dat ze gewoon in zo'n luxe positie zitten, dat ze ongelofelijk hoge eisen kunnen stellen. Ze hebben het personeel voor het uitzoeken! Heel logisch dus dat ik afgewezen ben. Maar veel bedrijven kunnen een voorbeeld nemen aan deze manier van afwijzen!

Ah dat is fijn ;) Weet je gelijk waar je aan toe bent!

heb net wat sollicitaties gedaan als klantenservicemedewerkerbij diverse bedrijven..

Westernfreak

Re: 't leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 18:42

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 18:55

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 19:05

Westernfreak schreef:
Deze week staat er een artikel in Intermediair over 'het nieuwe UWV'.
http://www.intermediair.nl/artikel/alle ... lozen.html

Herkenbaar denk ik voor de meesten van ons...

Citaat:
‘Mensen zijn zelf verantwoordelijk voor het zoeken naar een baan', zo staat het in het regeerakkoord. Vanaf dit jaar, 2012, bestaat in het beleid een scherp onderscheid tussen mensen die een ‘korte' en een ‘lange afstand' hebben tot de arbeidsmarkt. Lang, dat gaat bijvoorbeeld over (gedeeltelijk) arbeidsongeschikten met een WIA of Wajong-uitkering of mensen in de ziektewet. Voor hen is nog budget beschikbaar, zij het lager dan voorheen. De overige werkzoekenden krijgen te maken met e-coaching, de digitale ‘werkmap' en de site Werk.nl.

_O- _O- _O-
Sorry maar ik ben te oud om nog in sprookjes te geloven :P. Sinds ik daar sta ingeschreven én een arbeidsdeskundige als werkcoach heb (iets van 2 jaar of zo, dus nog voor die volledige reorganisatie), nooit iets vernomen of iets van begeleiding gekregen om terug te keren op de werkvloer. Dus ook mensen met een lange afstand tot de arbeidsmarkt zijn zelf verantwoordelijk voor het zoeken naar een baan, alleen, zonder hulp. Wat een geweldig bedrijf :=

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 17:58

Netjes die afwijzing Joyce! Ook gewoon een fijn iets voor jou, die duidelijkheid! :)

I_S_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 20:02

joyce2 schreef:
[Ah dat is fijn ;) Weet je gelijk waar je aan toe bent!

heb net wat sollicitaties gedaan als klantenservicemedewerkerbij diverse bedrijven..

Daar ben ik ook naar opzoek! :) Waar zoek jij zowel op?

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 20:22

Je hebt de verkeerde gequote, je had deze moeten hebben :P

Blingh schreef:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 20:55

joyce2 schreef:
Je hebt de verkeerde gequote, je had deze moeten hebben :P

Blingh schreef:

Ik had gegoogled op vacatures in Tilburg en toen kwamen er een aantal voorbij :)

I_S_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 11:46

oh haha stom :+ had ook niet meer naar m'n bericht gekeken. oke dankjewel.

blacknorton

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 21:49

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 22:34

Ik heb voor Disney auditie gedaan, maar het stuk dat je in een pak moest zitten heeft mij juist tegengehouden. :')

blacknorton

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 22:38

oke, ik heb niet heel de vacturer gelezen, mar dacht wie weet vind je hem interessant

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 22:40

Ik had al em gelezen, ik kijk altijd op die site omdat dat in mn vakgebied ligt. Maar bedankt iig!

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 23:01

SpikkelFire schreef:
Ik heb voor Disney auditie gedaan, maar het stuk dat je in een pak moest zitten heeft mij juist tegengehouden. :')

Lijkt mij wel leuk, om als minnie geld te verdienen :D

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 08:53

Ik vind maar weinig vacature's... Gek he, dat er soms helemaal niets te vinden is :)

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 09:23

Trouwens, Divoza leek en Staphorst hebben een vacature :) , is te ver weg voor mij, maar misschien wel wat voor iemand hier :)

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 10:24

Nog mensen die in Zevenhuizen (ZH) bij van Rijs willen werken? http://vanrijs.nl/

Ik las hier mee omdat ik werkzoekend was, maar ik heb iets gevonden.

Kimm1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 11:17

Tja, ik meld me ook weer. Vorige topic was ik ook al aanwezig. Helaas ben ik per zaterdag weer werkloos. Ik ben opzoek naar een baan van ongeveer 20 - 24 uur per week in de buurt van Bergen op Zoom.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 11:25

Ik meld me ook weer in dit topic... ik ben weliswaar niet werkeloos maar ik moet toegeven dat mijn huidige baan niet goed bij me past. Ik wil nu graag een parttime baan zoeken (werk nu meer dan fulltime en ik heb in totaal 3 uur reistijd per dag) en dan mijn eigen zaak ernaast gaan starten maar dat is nog erg spannend.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 11:32

Wat voor iets zoek je? Neem aan regio Bilthoven/Zeist?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 11:57

regio Utrecht, maar wel breed. Ik vind veel reizen namelijk op zich niet erg maar liefst niet elke dag. Ideaal zou zijn elke ochtend kunnen werken i.v.m. evt. eigen bedrijf waarvoor de middag de meest relevante periode is om bezig te zijn (huiswerkbegeleiding).

Ik zoek ´iets´ met communicatie (schrijven, vertalen, redacteurschap etc.). Werk nu in de PR maar ik vind het eerlijkgezegd niet helemaal mijn ding :o het vervelende is wel dat ik het nu pas 4 maanden doe en ik niet een CV wil hebben gevuld met kleine banen (hoewel ik 2 jaar bij mijn vorige werkgever heb gezeten).

Evt. vind ik een baan in het onderwijs ook prima, maar ik ben niet gekwalificeerd daarvoor. Ik overweegt evt. nog een postmaster educatie te gaan doen, want een baan als docent Nederlands schijn je makkelijk te kunnen krijgen.

blacknorton

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 12:05

leuk bedrijf wil je op zetten fortuna!!

euhmm sommige uitzendbureaus. ik heb toen ik op de hogeschool zat gewerkt op open dagen enzo. nu krijg ik sinds vorige week weer mailtjes of ik wilde werken op speeddates en vandaag op open dagen. dus ik netjes terug gemaild dat ik wel weer op zoek ben naar werk en dat alles welkom is maar dat het niet handig/verstandig is als ik op open dagen ga werken omdat ik in 2007 van de hogeschool ben afgestudeerd (school is inmiddels ook verhuisd) en daarna wel me master heb gedaan maar daar ook 1,5 geleden van ben afgestudeerd.
krijg ik als antwoord we nemen je weer op in het systeem. :o? (het is een bureau gericht op studentenwerk)

wel een ander uitzendbureau aan de lijn gehad, die wilde een motivatiebrief en weten of ik met cijfers kan werken. ben benieuwd of er nu niet weer iemand die al werkervaring heeft bij ministerie er tussen door komt....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 12:13

Ik ga even mijn ogen open houden :j zoekt ziggo niet iemand?

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 12:38

ffortuna, in utrecht zat iets met educatie, ben kwijt welk bedrijf, iets van upact o.i.d.? Is te ver weg voor mij, maar miss wat voor jou :)