Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
joyce2 schreef:Haha, die brieven zijn idd super grappig
Vandaag even hulde voor Spirit Hosting & Promotions! Ik had gesolliciteerd n.a.v. een tip van iemand hier uit het topic, maar ik was zoals gewoonlijk weer niet de enigeIk kreeg 1 dag na mijn sollicitatie een mailtje dat ik niet was uitgekozen en dat ik contact met ze op mocht nemen als ik wou weten waarom ik niet was uitgekozen. Ten eerste stond ik al versteld dat ik zo snel al een nette afwijzing binnen kreeg en ten tweede dat ze ook nog bereid waren om uitleg te geven waarom ze bepaalde mensen niet uit hebben gekozen!
Uiteraard wou ik graag weten hoe of wat, wellicht dat ik daar in de toekomst nog wat aan zou hebben, dus dat had ik ze ook gemaild. Ging vanmiddag mijn telefoon, werd ik hoogstpersoonlijk opgebeld, zodat ze mij netjes uit konden leggen wat de reden van afwijzing was. M'n mond viel open van verbazing, ik vond dat zo netjes! De reden was afwijzing was overigens dat ze per dag meer dan 100 sollicitaties binnen hadden gekregen op de vacature en de kantoren waar ze iemand zochten waren in Zeist en Utrecht. Heel veel mensen uit die plaatsen hadden gereageerd en dan val je al af als je uit Amersfoort (of elke andere willekeurige plaatst) komt, mede omdat ze daar geen parkeerplek konden bieden, wat heel onhandig zou zijn als je dus met de auto zou komen.
Als 2e punt noemde ze dat ze iemand zochten die al ervaring had bij grote, zakelijke bedrijven en ondanks dat ik veel ervaring heb in soortgelijke functies, heb ik nooit bij grote kantoren gewerkt (ze zochten iemand om bij het hoofdkantoor van een bank te werken).
Ze drukte me nog wel op het hart dat ik een heel goed en overzichtelijk C.V. had, dus dat ik dat zeker niet moest veranderen, maar dat ze gewoon in zo'n luxe positie zitten, dat ze ongelofelijk hoge eisen kunnen stellen. Ze hebben het personeel voor het uitzoeken! Heel logisch dus dat ik afgewezen ben. Maar veel bedrijven kunnen een voorbeeld nemen aan deze manier van afwijzen!
Westernfreak schreef:Deze week staat er een artikel in Intermediair over 'het nieuwe UWV'.
http://www.intermediair.nl/artikel/alle ... lozen.html
Herkenbaar denk ik voor de meesten van ons...
Citaat:‘Mensen zijn zelf verantwoordelijk voor het zoeken naar een baan', zo staat het in het regeerakkoord. Vanaf dit jaar, 2012, bestaat in het beleid een scherp onderscheid tussen mensen die een ‘korte' en een ‘lange afstand' hebben tot de arbeidsmarkt. Lang, dat gaat bijvoorbeeld over (gedeeltelijk) arbeidsongeschikten met een WIA of Wajong-uitkering of mensen in de ziektewet. Voor hen is nog budget beschikbaar, zij het lager dan voorheen. De overige werkzoekenden krijgen te maken met e-coaching, de digitale ‘werkmap' en de site Werk.nl.