't Leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet #5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ruitje

Re: 't Leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 14:48

NEEEEEEE, kom ik erachter dat ik de verkeerde datum heb gezet in de sollicitatiebrief naar mijn droombaan... Echt zo niets voor mij, meestal laat ik het ook nog door iemand checken maar er was nu niemand in de buurt. :+ .

Hatelijk!

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 14:49

Astaloca schreef:
Winged schreef:
Jeetje 85 :oo... Wel al uitgenodigd op gesprek?

Ik heb donderdag gesprek in Doetinchem, om 4 uur. Eerst vriendje om 12 uur op het vliegtuig zetten op Schiphol en daarna dus door. Nog iemand op de tussenweg tijd voor een bak koffie ofzo? Heb je wel een meisje die nog even wat moet slikken :+

Waar dan in D'chem? :D misschien kan ik je tips geven? Btw.. jij woont toch in het noorden?

Hanzestraat, en ja ik woon in het Noorden, bij Assen.. Maarja waar werk is...

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 14:49

Winged schreef:
Jeetje 85 :oo... Wel al uitgenodigd op gesprek?

Ik heb donderdag gesprek in Doetinchem, om 4 uur. Eerst vriendje om 12 uur op het vliegtuig zetten op Schiphol en daarna dus door. Nog iemand op de tussenweg tijd voor een bak koffie ofzo? Heb je wel een meisje die nog even wat moet slikken :+

Als je omrijd via Zoetermeer wel hoor :D

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 14:59

_O- Dat kán ook een route worden natuurlijk

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 15:12

Da's best in de buurt toch :+ ?! ( zegt de voormalig geschiedenis en aardrijkskunde docente :D )

Ik heb net een brief de deur uit gedaan voor een ' alleskunner' , administratief werk maar ook de wat mindere klussen( boodschappen doen? ), nou niet echt mijn droombaan maar als tussendoortje best leuk denk ik. Ik wil zowiezo zo graag wat anders op mijn CV hebben staan, omdat mijn laatste baan nu onderwijs is heb ik het idee dat daar mijn CV snel op afgekeurd wordt, terwijl ik echt geen stoffige docent ben :D

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 15:13

ruitje schreef:
Ik heb serieus nog zitten twijfelen of ik dat misschien als tussenbaan wilde doen, maar jouw verhalen helpen wel PatPen :D

Gelukkig schijnt het niet bij elk sorteercentrum zo te zijn. Ik hoorde vorige week van een postbode dat het in Maarssen véél beter geregeld is bijvoorbeeld. Vanmorgen bleek dat de teamcoach van "binnen" met vakantie was (nu dus weer terug) en die loopt wel over de werkvloer om te kijken hoe het werk vordert. Maar ik was als laatste klaar met sorteren en iedereen was al naar huis of weg om zijn ronde te lopen. Degene die mij vorige week heeft ingewerkt (nou ja, bus zout ernaast hoor!) wilde helpen maar werd al heel snel weggeroepen door iemand. Lekker collegiaal dus :n......

Winged: jammer dat het tijdstip niet iets gunstiger is anders had je bij mij wel een :9k kunnen komen doen (vlakbij Utrecht). Maar ik moet om 1330 op de manege zijn. Anders was de deur naar binnen opengegaan voor je :))

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 15:19

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 15:21

HarmanyL

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 16:32

Ja ik ben bij 2 bedrijven op orienterend gesprek geweest naar aanleiding van een open sollicitatie. Maar verder...
Was vorige week door een uitzendburo uitgenodigd op een sollicitatie van mij. Mijn CV matchte perfect bij de vacature. Dus ik daar op gesprek, bleek het om een bedrijf te gaan waar ik eerder zelf al was geweest en waar ik afgewezen was omdat ik niet commercieel genoeg zou zijn. Maar in de advertentie die ze nu open hebben staan blijkt dat ook helemaal niet echt uit. Dus ze gingen me nog een keer daar voorstellen, maar daar heb ik ook nog niks van gehoord.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 16:45

Ik wil bij deze laten weten dat ik een baan aangeboden heb gekregen *\o/*

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 16:57

SteffiiY schreef:
Ik wil bij deze laten weten dat ik een baan aangeboden heb gekregen *\o/*

Vertel :D

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 17:03

Ja SteffiiY: ik ben ook benieuwd!!!!

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 17:10

Vertel vertel!

Ik heb zojuist mijn 6e sollicitatie voor deze week eruit gedaan, zaten ook al wel wat oudere vacature's bij, maarja, ben pas zoekende sinds 1 maart dus nog niet echt actief gezocht. Er zijn toch nog wat leukere dingen dan ik dacht, maargoed, met mij nog 100 mensen natuurlijk...:+

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 17:11

ruitje schreef:
Vertel vertel!

Ik heb zojuist mijn 6e sollicitatie voor deze week eruit gedaan, zaten ook al wel wat oudere vacature's bij, maarja, ben pas zoekende sinds 1 maart dus nog niet echt actief gezocht. Er zijn toch nog wat leukere dingen dan ik dacht, maargoed, met mij nog 100 mensen natuurlijk...:+

vertel mij wat.. ik solliciteer nu dus voor weekendhulp.. := ik kwam aan bij die sollicitatie vertelde die meneer dat bijna 50 man had gesolliciteerd voor die functie ! :oo

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 17:13

Pfoei.... Ik had eerst ook een heel erg nette rustige opmaak van mijn CV, heb nu als watermerk( dus dan zie je het heel erg licht op de achtergrond) een bewerkte foto van mezelf gedaan. Ik denk, dan zien mensen dat ik handig ben, creatief, goed met pc's en val ik misschien toch net even wat meer op. Wat hebben jullie aan je cv gedaan om op te vallen?

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 17:16

ruitje schreef:
Pfoei.... Ik had eerst ook een heel erg nette rustige opmaak van mijn CV, heb nu als watermerk( dus dan zie je het heel erg licht op de achtergrond) een bewerkte foto van mezelf gedaan. Ik denk, dan zien mensen dat ik handig ben, creatief, goed met pc's en val ik misschien toch net even wat meer op. Wat hebben jullie aan je cv gedaan om op te vallen?

Ehm.. eigenlijk heb ik nog weinig heb hem vooral heel netjes en georganiseerd :j met een aantal lijnen er tussen.. watermerk heb ik ook aan gedacht of een omlijning :j is toch net iets anders! Heb weer een sollicitatie de deur eruit gedaan.. wat écht bij me past. Hoop dat ik daar door kom! :D

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 17:23

Ik heb een halfjaar contract gekregen bij een internationale autoverhuurmaatschappij(reisbureau voor auto's).
Wel wisseldiensten(incl. nachtdiensten)
is ongeveer 40 minuten rijden vanaf me huis!

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 17:23

Ruitje: zit vanaf 11.00 achter de computer.
Vader van Ruitje: Zit je nou nog steeds aan die ene sollicitatie te werken?
Ruitje: Nee, dit is al mijn 5e vandaag.
Vader van Ruitje: Kan je daar dan niet steeds dezelfde brief voor gebruiken?
Ruitje: Uh... Nee, het zijn elke keer andere bedrijven.
Vader van Ruitje: Ohh...( loopt weg terwijl hij denkt: doe niet zo moeilijk )
Ruitje: voelt zich niet begrepen en gefrustreerd

:+

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 17:24

SteffiiY schreef:
Ik heb een halfjaar contract gekregen bij een internationale autoverhuurmaatschappij(reisbureau voor auto's).

Gefeliciteerd!!! Halfjaar met uitzicht op vast of is het echt tijdelijk?

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 17:43

:wave: nieuwe onvrijwillige werkloze meldt zich :wave: .

Werkgever is helaas failliet verklaard, en nu sta ik op straat :7. Als het goed is krijg ik nog het salaris over februari en heb ik van werkgeverskant een opzegtermijn van 1 maand.

Allerlei formulieren van het UWV ontvangen om te bepalen of ik loon/uitkering krijg over die opzegtermijn (snap er eerlijk gezegd niets van...iemand ervaring mee?)

Heb me meteen ingeschreven bij het werkbedrijf en meteen flink gesolliciteerd.

Morgen een gesprek voor een tijdelijke functie (vervanging zwangerschapsverlof) van 4 maanden.

Nu is mijn vraag: Stel dat ik morgen wordt aangenomen voor die 4 maanden, en ik ben daarna alsnog echt werkloos (geen nieuwe baan gevonden in die tijd) kan ik dan alsnog WW aanvragen?

Femme_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 18:08

@ SteffiiY GEFELICITEERD! =) leuke job?

@ laetitia, ik ben zelf ook werkloos geworden door economische redenen binnen het bedrijf waar ik werkte, om deze reden heb ik ook een uitkering gekregen. Wanneer jij tekent voor een contract van vier maanden en deze wordt niet verlengd, heb je naar mijn weten geen recht op een uitkering? Maar voor de zekerheid kun je even UWV bellen om dit te vragen. Je kunt natuurlijk ook de baan aannemen en ondertussen verder solliciteren. Voordelen: werkervaring & 100% loon. Wie weet presteer je zo goed dat je gewoon mag blijven.

Zoooo, ik heb vandaag mijn tweede gesprek gehad en ik mag door naar het derde en tevens laatste gesprek. Mijn hoop is bevestigd, nu het laatste gesprek nog en ik heb de baan die ik zoooooooooooooo graag wil! Na twee maanden thuis zitten, ben ik het ook wel meer dan zat! Sorry voor de mensen die nog langer thuis zitten, ik leef met jullie mee. Natuurlijk moet ik nog wel even dit gesprek afwachten, maar er zijn verder geen kandidaten meer, dus wat het derde gesprek precies inhoud? geen idee!

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 18:09

Femme, daar ga je toch geen sorry voor zeggen! Wat voor functie is het?

Femme_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 18:12

Een baan in de HR, ben echt benieuwd naar het derde gesprek!

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 18:15

ruitje schreef:
SteffiiY schreef:

Gefeliciteerd!!! Halfjaar met uitzicht op vast of is het echt tijdelijk?

halfjaar met uitizicht op vast, het is half jaar dan weer halfjaar en dan vast of jaar

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 19:34

@laetitia: Ik zou als ik jou was even het traject afwachten van het faillissement. Afhankelijk van hoe lang je er gewerkt hebt, heb je nog een opzegtermijn wat doorbetaald wordt door UWV. Als het goed is moet je binnenkort op gesprek komen om die hele vragenlijst in te vullen en dan moet je je persoonlijk legitimeren. Dan kan je ook alle vragen stellen die je eventueel hebt!

Ik heb zelf de maand januari nog betaald gekregen, in februari zijn ze failliet gegaan en tot eind maart ben ik officieel nog in dienst. UWV zorgt er nu voor dat ik mijn loon + vakantiegeld en vakantiedagen uitbetaald krijg en als ik eind maart geen nieuwe baan heb, ga ik de ziektewet of WW in.

Ik geloof trouwens wel dat je het recht op een uitkering behoudt als je contract niet verlengd wordt bij een nieuwe werkgever.